Til den retten; Roncevie. Forøvrig en hamrende god vin!Vis vedlegget 847907
Dette er i grenselandet mellom mat og vin. Jeg liker å lage mat, og så synes jeg det er ekstra gøy å servere flere viner i parallell … da skjerper folk sansene.
Disse to ble servert til en pastarett med mengder kantarell, stekte kyllinglårfileter iblandet med timian, rosmarin og … estragon … og charlotteløk, hvitløk og rømme…
To viner som står høyt i kurs hos meg. Begge ble valgt ut fratanniner og hva jeg tenkte passet best. Og begge passet til min smak. Men ….dette er en slags quiz på en måte ….hva tror dere kona foretrakk ( hun var ikke i tvil)
Hvordan sto de to vinene til maten? Har forresten stor sans for den Albarinioen der…Albarino, Chablis og fisk
Vis vedlegget 849663
Tord:
Fiskeboller og Fiskebrus.
Fiskesus, Bulder og Fiskerus,
Fiskepott, Fiskemann, Fiskemus,
Fiskekoner og Fiskelus.
Dom. Vrignaud Chablis 1er Cru Fourchaume 2018
Hvitvin. Mineralsk, smøraktig med sitrus. Sitrus, mineralsk. Kr 459,00, 75 clwww.vinmonopolet.no
Terras Gauda O Rosal 2023
Hvitvin. Ung og saftig med god lengde, preg av sitrus, modne epler og fersken, litt nøtt og mineraler. Kr 229,90, 75 clwww.vinmonopolet.no
Startet med en liten bit kryddersild på rugbrød og radioapparatet tunet inn på NRK Jazz. Uten tanke på vin da dette var borte i løpet av noen sekunder og en munnfull taffel fra de Danske Spritfabrikker.Hvordan sto de to vinene til maten? Har forresten stor sans for den Albarinioen der…
Herlig når det kommer forslag på rimelige viner!
Viner röda under 100:-Herlig når det kommer forslag på rimelige viner!
Mer av det!!