Hvilken vinylplate har vi kjøpt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Voff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    1.865
    Torget vurderinger
    1
    Abacab er en av de dårligste platene jeg har. Genesis er bra før 1978.....

• Liker
    Reaksjoner: ptb

Auditor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.244
    PTB: Poenget er å kunne vite litt om hvem Christopher Anton Rea, Elton Hercules John, Genesis og Mr. Philip David Charles Collins er, musikalsk sett. Da går man over HELE katalogen. Og disse nevnte er såkalte must-haves. Tilogmed du burde jo skjønne det....Alle artister har perioder der de fokuserer på musikalske ting utenom det som FØRST gjorde dem til household names- det er sånn man finner SIN stil og utvikles som musiker. Elton, for eksempel, har forskjellig sound for hvert av tiårene han har holdt på. Men for å kunne si HVA det består i skal du lytte inngående til hele sveipet. En god begynnelse der er DIAMONDS Deluxe- 4CD-utg. Det VIL være likheter, men fornyelsen ligger i å kombinere det du har med det du ikke enda har oppdaget som en del av egen sound. Lytt på Goodbye Yellow Brick Road. Lær deg den. Og så hopper du opp til Made In England og The Big Picture...Skjønner du mer da?? Det burde du..de skivene er så forskjellige som natt og dag. Men de er Elton. Fordi Elton HAR forskjellige sider kan han lyde forskjellig uten å miste seg selv. Deretter kan du si noe mer om HVILKEN DEL av katalogen du selv foretrekker. Fordi du kjenner HELE produksjonen. Jeg HAR hele Eltons produksjon, samt komplett Straits, Collins, Genesis, Nazareth, Yes og nesten komplett Rea/Supertramp/Clapton/Nick Drake. Samt en HEL del annet. Også på formater du mest sannsynlig ikke bruker lenger. Trådstarter ønsket flere must-have-tips. Og det har han fått. Jeg har hundrevis av flere...men her er det ikke plass til dem.

Sist redigert:

taffern

Medlem
    Ble medlem
    18.03.2018
    Antall liker
    25
    Takker og bukker for gode tips folkens! Har nå masse jeg skal jobbe meg gjennom når tiden strekker til :cool:

Auditor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.244
    Trane: Morsom, du...:cool: Han har sin berettigede fanskare, og er fortsatt en uhyre kapabel musiker, tross et lite handicap. Om han passer inn i musikklandskapet ditt er opp til deg. Men sist jeg sjekka- og du kom innom med fire hundre knalltapes her- var jo det ganske så variert:cool: Dessuten er det etpar svære IKEA Malm-skuffer her som er breddfulle av MC (opptak). Pluss kofferter, hyller, kasser med CD/LP. På toppen derav ligger streaminga mi og ruger...en ca 5000 titler er vel en OK antagelse. Og det er bare det jeg selv har kjøpt..

Sist redigert:

Voff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    1.865
    Torget vurderinger
    1
    Collins var en meget habil trommeslager og har bidratt på utall utmerkede plater....

Atlerovik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    609
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Har blitt veldig positivt overrasket av denne:

5217B0F4-3F39-483E-91D6-933A631FE27A.jpg

John Moreland. Albumet har det passende navnet LP5. Jeg kjøpte den kun basert på BigDippers gjennomgang av nye album, og angrer ikke. En artist å fordype seg mer i.

Auditor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.244
    Hva hører man på når det er 25 varme ute? I APRIL??? Prøv STYX: 5 Classic Albums Ltd. Ed.. Gitt ut på Universal, originalt samme selskap som Sting/Supertramp: A&M Records. Denne boksen inneholder skivene fra 1977-1983, - indrefileten av diskografien:

-The Grand Illusion
    -Pieces Of Eight
    -Cornerstone
    -Paradise Theatre
    -Kilroy Was Here (med klassikere som Mr. Roboto og Cold War)

Enda ett av de helt store prog- og artrockbands gjennom tidene. Kule lydbilder, helt rå instrumentbeherskelse, melodisk på linje med Toto...in short: Helt fantastisk!! Denne pakka går fra Singer/Songwriter-perla "Boat On A River" til altså Kilroy....Den sistnevnte plata er så moden for sin alder at den for min del nesten er oppe på DS-nivå...1983 var i det hele tatt et meget bra år, rent musikalsk. I UK laget Trevor Horn merkesteiner med både Yes og Genesis dette året, og i fjor kom hans "Reimagines The Eighties"....absolutt vakker, altså..:cool: Passende viruskverk.

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

Pug309gti

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2016
    Antall liker
    212
    Torget vurderinger
    5
    klein.jpg

imponerende lydkvalitet på denne vinylen:)

jaybill

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Antall liker
    70
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    2
    AGNES OBEL : fikk oppleve henne live på Sentrum Scene i feb. før c... en fantastisk performer... og bare damer på scenen !
    4CB53C5B-216F-45EF-8F59-6E242D05ED32.jpg

HasseBasse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    450
    Sted
    Århus, Danmark.
    Torget vurderinger
    1

Farmen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Antall liker
    398
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    1
    7E628024-CB3E-4133-AFC5-F352A79BBE27.jpg
    Hei.
    I kvæl nede i hula, ja det er sol ute men kaldt. Marillion 4 LP De Luxe med A Script For A Jester´s Tear.

Bartesam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    5.419
    Sted
    Hus
    ^Har originalen og Japan pressen, og de låter meget bra :)

Farmen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Antall liker
    398
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    1

Atlerovik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    609
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Fantastisk plate! Noen andre som har hørt denne?

7BA2B5EB-74FF-4C79-A6F1-D1886AFEE06F.jpeg

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    4
    Verve Label Group/UMe Announces Chad Kassem-Supervised All-Analog Classic Jazz Reissue Series

The Acoustic Sounds Vinyl Reissue Series:

July 31/Verve Records

• Stan Getz/João Gilberto—Getz/Gilberto (1964)
    • Louis Armstrong and Oscar Peterson—Louis Armstrong Meets Oscar Peterson (1958)

August 28th/Impulse! Records
    • John Coltrane—Ballads (1963)
    • John Coltrane—A Love Supreme (1964)

September 25th/Philips Records
    • Nina Simone—I Put A Spell On You (1965)
    • Nina Simone—Pastel Blues (1965)

October 30th/EmArcy Records
    • Sarah Vaughan—Sarah Vaughan (with Clifford Brown) (1954)
    • Clifford Brown and Max Roach—A Study in Brown (1959)

November 27/Decca Records
    • Peggy Lee—Black Coffee (1956)
    • George Russell—New York, N.Y. (1959)

Ser de Big Dipper allerede har de fire første oppe for forhåndsordre og prisen 449,- er slett ikke så ille som man kunne frykte. kun et lite hårstrå over de 429,- som Tone Poet serien har stabilisert seg på.

Sist redigert:

Auditor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.244
    Trane: Er en fire-fem must-haves der, men for min del kunne de droppa Nina Simone...Hu er - her i huset- en av de kvinnelige vokalistene som står på svarteliste, med Norah Jones og Jane Monheit.. ;)

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    4
    Trane: Er en fire-fem must-haves der, men for min del kunne de droppa Nina Simone...Hu er - her i huset- en av de kvinnelige vokalistene som står på svarteliste, med Norah Jones og Jane Monheit.. ;)
    Vel, dersom du setter Nina Simone sin skarpe tunge i samme sukkersøte boks som Norah Jones og Jane Monheit må det være fordi du ikke har hørt henne.

• Liker
    Reaksjoner: 2xJ

Auditor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.244
    Trane: Det har jeg, ser du...alt for mange ganger, Poenget mitt er at ingen av de jentene melder meg noe som helst. Steinsikre band, ja vel, men stemmeBRUKEN, kombinert med stemmeLEIE, harmoniseringer og infleksjon...nei takk!! Holly Cole, derimot...

Auditor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.244
    Trane: Why am I not surprised, I wonder??

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    4
    Ferskvare!
    Nøyaktig en måned i dag siden innspillingen på loftet i Lars Lillo’s Frogner-villa.
    Norsk-presset!
    Låter i grunn riktig så sjarmerende «hjemme hos», også i betydningen tilstedeværelse, riktignok en smule irriterende fnidder i pressingen på Blackbird. Det er riktignok fort glemt.

Jeg har sett han fronte Young Neils et utall lillejulaftener uten at det har brydd meg, men på en så intim plate må jeg innrømme at engelskuttalen er en smule enerhverende. Og linernotes på utenlandsk da gitt😳. Men, det er også fort glemt når Tell Me Why sitter som ei kule. Aner ikke hvor mange ganger jeg har hørt han gjøre den live så gøy å endelig høre den hjemme i egen stue (eller hans loftstue).

E70911D2-73BD-4638-B48E-E3C7251ABAD4.jpeg

Definitivt det beste corona-minnet til nå.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn