Hvilken vinylplate har vi kjøpt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.136
    Antall liker
    2.118
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Har kanskje ikke kjøpt den, men siden det virker som julegaver er lov, så..

    noen som kjenner denne? Så veldig spennende ut:

    0CB385FC-E2ED-49CA-85BA-49DA16D93083.jpeg
     
    • Liker
    Reaksjoner: oal

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.998
    Antall liker
    11.936
    Sted
    Hus
    Donald Byrd-Places And Spaces.jpg


    Donald Byrd mastret av Kevin Gray. Funky :)

    Bobbi Humphrey-Fancy Dancer.jpg


    Bobbi Humphrey mastret av Kevin Gray. Rå fløytespiller. Funky :)
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.998
    Antall liker
    11.936
    Sted
    Hus
    Jim Peterik And World Stage-Tigress.jpg


    Jim Peterik & World Stage. Jim var keyboardspiller i Survivor, og spilte gitar i The Ides Of March :)
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.181
    Antall liker
    6.889
    Torget vurderinger
    4
    Månedens Vinyl Me, Please - Classic kom i posten i går.

    Roberta Flack - Quiet Fire

    Celebrating its 50th anniversary, Roberta Flack’s third studio album, 1971's Quiet Fire, is the VMP Classics Record of the Month for December 2021. It’s here on 180g black vinyl, remastered AAA from the original analog tapes by Ryan Smith at Sterling Sound, pressed at QRP, Tip-On jacket.

    Sedvanlig nydelig kvalitet fra VMP

    D00FF4B4-62C5-40B8-8430-8219C3D4173D.jpeg
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Månedens Vinyl Me, Please - Classic kom i posten i går.

    Roberta Flack - Quiet Fire

    Celebrating its 50th anniversary, Roberta Flack’s third studio album, 1971's Quiet Fire, is the VMP Classics Record of the Month for December 2021. It’s here on 180g black vinyl, remastered AAA from the original analog tapes by Ryan Smith at Sterling Sound, pressed at QRP, Tip-On jacket.

    Sedvanlig nydelig kvalitet fra VMP

    Vis vedlegget 776904
    Takk for tipset om Vinyl me, please :)

    ECF14D0C-ABFA-4B90-935F-1427932209D8.jpeg
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.181
    Antall liker
    6.889
    Torget vurderinger
    4
    Denne måtte jeg bare kjøpe:) Vis vedlegget 776828
    Jeg var en bare en liten håndfull som rakk i bestille hos Big Dipper før de tok den av nettsiden sin i frykt av å ikke få nok til forhåndsbestillingene.
    Vet ikke om de har fått noen overhodet, men min har i hvert fall ikke dukket opp.
    Samtidig har jeg litt delte følelser til når den evt. skulle dukke opp. Det har dessverre vært urovekkende mange som har rapportert om pressinger med non fills og ticks. AP har meg bekjent aldri kommentert dette. Forhåpentligvis er din og de aller, aller fleste så bra som de bør være til både hypen og prisen.

    2x45 er varslet, men usikkert når.

    Hvor fikk du tak på den ?
    Hvordan låter den ?
     

    birk88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2016
    Innlegg
    391
    Antall liker
    270
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Månedens Vinyl Me, Please - Classic kom i posten i går.

    Roberta Flack - Quiet Fire

    Celebrating its 50th anniversary, Roberta Flack’s third studio album, 1971's Quiet Fire, is the VMP Classics Record of the Month for December 2021. It’s here on 180g black vinyl, remastered AAA from the original analog tapes by Ryan Smith at Sterling Sound, pressed at QRP, Tip-On jacket.

    Sedvanlig nydelig kvalitet fra VMP

    Vis vedlegget 776904
    Dette så spennende ut, men hva blir kost inn til Norge for denne? Moms pluss DHL gebyr?
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.181
    Antall liker
    6.889
    Torget vurderinger
    4
    $52 inkludert shipping. Billigere dersom du velger medlemskap over flere måneder.
    Verdien på pakken er alltid satt til $15 slik at den sniker seg under grensen.
    Forøvrig bruker de bra emballasje som holder platen godt på plass så alle mine har til nå kommet frem uskadde.


    Neste VMP Classic for januar er Barbara Lea. For meg er det helt uinteressant så jeg gjorde en såkalt swap og byttet den til Al Green - Call Me. Så man blir ikke stuck med helt uinteressante greier selv om det er en abonnementtjeneste.

     
    Sist redigert:

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.548
    Antall liker
    4.424
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Jeg var en bare en liten håndfull som rakk i bestille hos Big Dipper før de tok den av nettsiden sin i frykt av å ikke få nok til forhåndsbestillingene.
    Vet ikke om de har fått noen overhodet, men min har i hvert fall ikke dukket opp.
    Samtidig har jeg litt delte følelser til når den evt. skulle dukke opp. Det har dessverre vært urovekkende mange som har rapportert om pressinger med non fills og ticks. AP har meg bekjent aldri kommentert dette. Forhåpentligvis er din og de aller, aller fleste så bra som de bør være til både hypen og prisen.

    2x45 er varslet, men usikkert når.

    Hvor fikk du tak på den ?
    Hvordan låter den ?
    Jeg fikk min plate fra Elusive Disc. Det er er temmelig lenge siden jeg bestilte den, men ble veldig glad da postbudet kom med denne i går.
    Jeg har ikke fått hørt på den ennå, men det blir trolig en mulighet senere i dag siden kona er på jobb:)
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    På lokal Kiwi butikk kunne jeg i dag hente ut årets siste vinylkjøp for min del. 50% andel furet værbitt må vel være innenfor kortreist og bærekraftig merkelappen?? Den utenlandske fra Brexit landet er jo en av de ti første album jeg kjøpte, så det er nesten som gjenbruk å betegne selv om dette nyere eksemplaret av original albumet som kom ut i 1978 hevder å være mastret fra original analog master tape. Ryan Anthony Massaro (som gjemmer seg bak navnet Amos Lee) ble født året før debutalbumet til Dire Straits, og personlig synes jeg faktisk han som Dire Straits gjorde sin beste musikk på nettopp debuten. At det er Analougue Productions som står bak akkurat denne re-utgivelsen av Blue Note debuten, borger for at lyden er på høyde med det musikalske fra Mr. Lee.
    3D5042AE-54F8-42B9-A02A-4F57982E0812.jpeg
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.548
    Antall liker
    4.424
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Jeg var en bare en liten håndfull som rakk i bestille hos Big Dipper før de tok den av nettsiden sin i frykt av å ikke få nok til forhåndsbestillingene.
    Vet ikke om de har fått noen overhodet, men min har i hvert fall ikke dukket opp.
    Samtidig har jeg litt delte følelser til når den evt. skulle dukke opp. Det har dessverre vært urovekkende mange som har rapportert om pressinger med non fills og ticks. AP har meg bekjent aldri kommentert dette. Forhåpentligvis er din og de aller, aller fleste så bra som de bør være til både hypen og prisen.

    2x45 er varslet, men usikkert når.

    Hvor fikk du tak på den ?
    Hvordan låter den ?
    Miles Davis låter meget bra. Vinylen er meget stille.:)
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.548
    Antall liker
    4.424
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Månedens Vinyl Me, Please - Classic kom i posten i går.

    Roberta Flack - Quiet Fire

    Celebrating its 50th anniversary, Roberta Flack’s third studio album, 1971's Quiet Fire, is the VMP Classics Record of the Month for December 2021. It’s here on 180g black vinyl, remastered AAA from the original analog tapes by Ryan Smith at Sterling Sound, pressed at QRP, Tip-On jacket.

    Sedvanlig nydelig kvalitet fra VMP

    Vis vedlegget 776904
    Lenge siden jeg hørte på denne dama. Flott album. Supert tips om Vinyl Me, Please.
     

    Vegard0

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    210
    Antall liker
    246
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20220107_205018.jpg

    Orsak:Oslo is a melancholic brew of kraut, psych and post-rock with gentle fuzz-filled melodies
    and a noticeable nordic atmosphere.

    Flott pressing. Herlig plate. Bare 300 plater. En av høstens oppdagelser for min del. Vinylen ble gitt ut i dag og lå i postkassen og ventet.

     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.129
    Antall liker
    20.499
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ikke kjøpt ennå..... Men i morra veldig tidlig kjører jeg på sjappen for å sikre meg et eksemplar. Akkurat utgitt.
    Har den på dobbelt CD fra 1994, men først nu vedtok han/de å gi ut den på tripple vinyl.

    258750527_2144728355684815_911168121717024978_n.png
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.658
    Antall liker
    15.640
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    «Lun luft over Danmark»… Oj, her var det mange flotte låter og fornøyelige tekster @HasseBasse. Danmarks svar på Björn Afzelius og humor som pinnsvin i piggsko.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.129
    Antall liker
    20.499
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    «Lun luft over Danmark»… Oj, her var det mange flotte låter og fornøyelige tekster @HasseBasse. Danmarks svar på Björn Afzelius og humor som pinnsvin i piggsko.

    Dette er bare et så gjennomført live-album med bare goe låter.
    I den by jeg kommer fra: "Og hunden pisser på præstens Opel Kadett" ..... lyrik i høyeste klasse 😂 😂
    Gode musikere, fantastisk publikum..... Ikke noe som helst dårligt at si..... annet enn hvorfor faen det skulle ta 28 år å få den på vinyl 😁
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.658
    Antall liker
    15.640
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Så enig, så enig. Fantastisk album i all sin enkelhet!!! (y)
    Får du tak i ett eksemplar til meg også, så sender jeg danske pesetas med brevdue..
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn