Lou Reed spiller Edvard Grieg!! Den har jeg ikke sett før…
LP´er/Vinylplater??Denne kunne jeg ikke motstå Vis vedlegget 933002
Faen...... Ingen steder å forhåndsbestille i Danmark/EUHar ikke kjøpt, men 29/9 er jeg først i køen når denne endelig kommer på årntli LP !
Kari's beste, med Marius på gitar.
Kari Bremnes
bigdipper.no
Da står jeg rett bak deg i køen, og puster deg i nakken. Kari’s klart beste, og jeg hadde vel egentlig gitt opp håpet om at denne skulle komme i pvc format. Godt å ta så feil en gang i blant....Har ikke kjøpt, men 29/9 er jeg først i køen når denne endelig kommer på årntli LP !
Kari Bremnes
bigdipper.no
MeeTooHar ikke kjøpt, men 29/9 er jeg først i køen når denne endelig kommer på årntli LP !
Kari Bremnes
bigdipper.no
Det er bare å krysse fingrene og håpe de har gjort en såpass bra jobb som dette albumet fortjener.Har ikke kjøpt, men 29/9 er jeg først i køen når denne endelig kommer på årntli LP !
Kari Bremnes
bigdipper.no
Ooh! Det der er ei bra plate! Og jeg er Marius-komplettist. Mener å huske Audun Kleive og Bjørn Kjellemyr også? og selvfølgelig Kjetil Bjørnstad.Har ikke kjøpt, men 29/9 er jeg først i køen når denne endelig kommer på årntli LP !
Kari Bremnes
bigdipper.no
Takk for tipset om Little Simz. Startet på begynnelsen og det lover godt.To kvinnelige artister som ble handlet inn i hovedstaden i går. Jeg manglet «Three Little Words» for å kunne skryte på meg en komplett samling av langspillere i vinylformat med madam Fils-Aimé. Stadig masse stemmeprakt parret med nesten audiofilt lydbilde gjør dette mer enn hørbart fra den kanadiske damen.
Selv om det stort sett er de amerikanske kvinnelige slagskipene Cardie B og Lil’ Kim som nevnes hyppig når man skal fremheve kvinnelige rappere må jeg bruke rappkjeften eller var det rappekjeften min til å rope ut om den britisk-nigerianske rapperen Little Simz. Skulle kjøpe hennes foreløpig siste (og femte) album «No Thank You», men da denne var utsolgt gikk jeg for forløperen «Sometimes I Might Be Introvert». Kvinnelig rap anno 2022 -2023 blir ikke stort bedre enn dette spør du meg
Vis vedlegget 934998
Enige i denne, Terry. Ble ganske skuffet for det hjelper jo lite at mastering, cut og pressing er perfekt når musikken ikke henger sammen. Jeg synes rett og slett ikke Hooker og bandet henger sammen. Sånn sett en bortkastet reissue.Hos Big Dipper fant jeg en 60-år jubileums versjon av John Lee Hookers klassiker «Burnin’». Remastring av Kevin Gray fra original analog mastertape og pressing på 180 grams kvalitetsvinyl skulle gi gode forutsetninger til å få ut det aller beste av signaturlåten «Boom Boom» og andre bluesklassikere på dette albumet som opprinnelig ble utgitt i 1962.
Nå er det ikke Kevins feil at opptakene her er gjort tidlig i stereoens historie, ofte med miksing av stemmen til å være mer eller mindre bra i en kanal (her hovedsakelig i venstre), men det som skuffet meg mest er at dette albumet fra John Lee prøver å bli for mye et rock ‘n’ roll møter bluesrøttene uten at man henter ut nok av det blå som finnes et sted inne i disse sangene. Dette ble litt for mye honky tonky til at Terryboy kunne gi albumet høy score på terningen denne gangen. Teknisk er platen lytefri, paddeflat og støyfri, men det er som nevnt selve fremførelsen som støyer i mine ører. Ikke et direkte feilkjøp, men ikke helt my cup of hooker tea.....
Vis vedlegget 934894
Det er en nytelse å lese om nyanskaffelsene dine Terry. Du kan allerede nå forberede deg på nyslipp av vinyl fra "Domi" den 21. september.To kvinnelige artister som ble handlet inn i hovedstaden i går. Jeg manglet «Three Little Words» for å kunne skryte på meg en komplett samling av langspillere i vinylformat med madam Fils-Aimé. Stadig masse stemmeprakt parret med nesten audiofilt lydbilde gjør dette mer enn hørbart fra den kanadiske damen.
Selv om det stort sett er de amerikanske kvinnelige slagskipene Cardie B og Lil’ Kim som nevnes hyppig når man skal fremheve kvinnelige rappere må jeg bruke rappkjeften eller var det rappekjeften min til å rope ut om den britisk-nigerianske rapperen Little Simz. Skulle kjøpe hennes foreløpig siste (og femte) album «No Thank You», men da denne var utsolgt gikk jeg for forløperen «Sometimes I Might Be Introvert». Kvinnelig rap anno 2022 -2023 blir ikke stort bedre enn dette spør du meg
Vis vedlegget 934998
Fikk for et par uker siden mail fra plateselskapet til Domi (Ensoul Records) som informerte om den kommende nyutgivelsen, og har derfor allerede lagt en forhåndsbestilling på «The Green Album».Det er en nytelse å lese om nyanskaffelsene dine Terry. Du kan allerede nå forberede deg på nyslipp av vinyl fra "Domi" den 21. september.
Som tidligere tippet og med litt flaks, så ble bakgrunnsfargen på kommende skive grønn.
1. pressen er kun i 1000 eks - så her er det bare å forhåndsbestille om du skal ha fargekartet komplett
Singelen ble sluppet i går med sterke overtoner av dype etniske røtter
Ha en riktig god sommer du.
Godt å høre at det ikke bare var meg som var en gammel gretten gubbe som bare måtte spy ut noe ubegrunnet eder og galle, men at vi faktisk er flere som mener at John like gjerne kunne ha droppet akkurat denne utgivelsen. Spilte tidligere i dag «It Serve You Right» og satt der med gåsehud grunnet det musikalske som strømmet ut i stuen og ble mer eller mindre balsamert av blåtoner og musikalsk nerve. Ingen tvil om at John Lee Hooker kan, men i mine og dine ører er ikke «Burnin’» den mest varmende platen fra John Lee.....Enige i denne, Terry. Ble ganske skuffet for det hjelper jo lite at mastering, cut og pressing er perfekt når musikken ikke henger sammen. Jeg synes rett og slett ikke Hooker og bandet henger sammen. Sånn sett en bortkastet reissue.
Mye interessant å lese om Hooker generelt og Burnin spesielt. Forklarer mye om hvorfor vi sliter med å få noe musikalsk ut av denne innspillingen, selv om den er gjengitt på aller beste mulige måte i denne gjenutgivelsen fra Craft.Godt å høre at det ikke bare var meg som var en gammel gretten gubbe som bare måtte spy ut noe ubegrunnet eder og galle, men at vi faktisk er flere som mener at John like gjerne kunne ha droppet akkurat denne utgivelsen. Spilte tidligere i dag «It Serve You Right» og satt der med gåsehud grunnet det musikalske som strømmet ut i stuen og ble mer eller mindre balsamert av blåtoner og musikalsk nerve. Ingen tvil om at John Lee Hooker kan, men i mine og dine ører er ikke «Burnin’» den mest varmende platen fra John Lee.....
Dessuten ville det aldri kunne inntreffe T.Godt å høre at det ikke bare var meg som var en gammel gretten gubbe som bare måtte spy ut noe ubegrunnet eder og galle.........