Hvilket tiår???

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Hvilkettiår liker du best??

Det er ingen tvil om at musikksmaken her på forumet er svært så divergerende.

For min del ligger hjertet mitt hovedsaklig i 60-tallet.
Snappy freakbeat, beat og tildels rock/pop fra det Europeiske kontinentet, men i hovedsaklig den "uskyldige" fjortis-garagepunk/rocken fra det vidstrakte USA. Da snakker vi virkelig pubertal upfront skranglemusikk.

Hører også endel på 50's r'n'r/rockabilly og ikke minst crossoveren med R'n'B og fet soul fra sen 50 og utover 60-tallet.

70-tallet ligger mitt hjerte nest nærmest med punk og delvis tidlig glamrock. Da snakker vi USA, Engelsk punk er stort sett latterlig med noen få hederlige unntak. US-paaaank rules ok? Dictators, New York Dolls, Stooges, Ramones, Jayne County, DMZ, Suicide, Dead Boys ++++
Likevel det tiåret jeg hater aller mest siden det har fostret størsteparten av kjipe intetsigende dinosaurband som altfor mange er stucked i den dag idag. (bort med skylappene folkens!!!!)
Det jeg likevel i den senere tid har brukt mye tid (og ikke minst penger) på er 70-75 funk/soul. Vannvittig mye bra å få tak i før discohælvetet tar helt over.

80-tallet er en vits i seg selv. Dog noen få neo-garageband som fortsatt tåler dagens lys (Chesterfield Kings, Nomads, Lyres, Cynics for å nevne noen av de viktigste.) I tillegg er endel av NWOBHM fra sen 70 tidlig 80, ganske underholdende.

90-tallet er jeg på en måte nesten et barn av selv (tidlig) Må likevel sies at grungen jeg hørte på i starten av tiåret kjeder meg big time nå idag. Mudhoney er vel det eneste av de ekte banda som fortsatt står seg. Kjøpte Nirvana årevis før noen hørte snakk om de. Husker jeg ble nesten regelrett mobba på vgs i 89/90 fordi jeg hørte på så "sær" musikk Ha!!!!!
Ti-året ga oss likevel haugevis med tøffe bands planta i flere sjangere og tiår. Ikke minst punkrocken var jo vital.
Devil Dogs, Oblivians, Teen Generate, Gories, Hellacopters, hjemlige Glucifer og Turboneger hadde jo sine stunder.

2000-tallet har for min del blitt litt fjernt på en måte. Fra og være ekstremt oppdatert på 80-90-tallet har jeg fallt inn i min egen verden av obskuriteter, hovedsaklig fokusert på 60-tallet. Ikke så mange nye artister som finner veien hjem for tiden. Er dessverre ingen Harald Are Lund i så måte, selv om jeg vet med meg selv at jeg har rimelig god oversikt over det som skjer også nå idag, uten at platene er i mine hyller. ;D;D ;D )

Må likevel si at litt av mitt hjerte det siste året har gått til Amy Winehouse, fordi hun i mine øyne og ører har mye å fare med, så lenge hun holder seg noenlunde på matta. Har møtt henne et par ganger, både på jobb og fest, samt live 4-5 ganger det siste året.
 
U

utgatt60135

Gjest
Bortsett fra klassisk og jazz er jeg egentlig "ferdig" med tiden før 90-tallet. Men hører masse på 90-talls musikk. Hva er hovedskillene på 90-tallet og 2000-tallet til nå egentlig? For min del så går de litt i ett foreløpig.

Men uten tvil mye god rock på 70-tallet. De var jo igangsetterne :D....

Ikke mye jeg kunne tenkt meg å høre fra 80-tallet i dag, men digget jo musikken på den tiden. Bruce, Queen, The Alarm, Bryan Adams, Dire Straits... Og endel innen heavy som AC/DC og Twisted Sister..(uhaa...har fortsatt en plakat av dem hengene i taket rett over sengen på gutterommet). I wanna rock.... 8)

Men Pink Floyd er nesten "tidløs" da .... 8)

Første del av 1900-tallet var storartet innen klassisk!
 

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
Vanskelig å velge et bestemt tiår.

1780-1824 var ganske bra.

Tidlig 1900-tall likeså, med en høydare i 1913.

Ellers har jeg mye til overs for 1980-tallet - forøvrig mener jeg at det aldri har vært laget mer og bedre musikk enn akkurat nå, mest fordi vi har fått slik enkel tilgang til mengder av musikk som tidligere ble borte ved at plateselskapene ignorerte den.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.857
Antall liker
10.340
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Er veldig glad i 1630-tallet. De stilistiske nyvinningene da la grunnen for mye av den moderne musikken (også rocken - alvor) slik vi kjenner den. Og 1930-tallet, bla med Tin Pan Alley, er også viktig, og evergreenene som fortsatt påvirker oss, kom tett.

Men litt mer seriøst: 60-tallet. Og 80-tallet er seriøst undervurdert.Kate Bush, Peter Gabriel, REM, Green on Red, Talking Heads, Dalbello, Tears for Fears, Japan ....rekken av suveren musikk er solid. 70-tellets glamrock derimot kan du få billig for meg.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.857
Antall liker
10.340
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Soundproof skrev:
Vanskelig å velge et bestemt tiår.

1780-1824 var ganske bra.

Tidlig 1900-tall likeså, med en høydare i 1913.

Ellers har jeg mye til overs for 1980-tallet - forøvrig mener jeg at det aldri har vært laget mer og bedre musikk enn akkurat nå, mest fordi vi har fått slik enkel tilgang til mengder av musikk som tidligere ble borte ved at plateselskapene ignorerte den.
Du postet f...meg helt parallelt med meg. Vi tenker likt.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.857
Antall liker
10.340
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Soundproof skrev:
Tidlig 1900-tall likeså, med en høydare i 1913.
Tenker du Vårofferet, eller også andre bestemte ting?
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

i denne spalten blir vi nok aldri enig.det kommer litt an på når man er født og hvor man vokste opp.de som er rundt 30 i dag vil nok hevde at grunge'n og/eller indie'n på tidlig 90-tall er det ypperste som er laget.selv er jeg født i åtteogseksti og har et hjerte som banker for 80-tallet.de som opplevde 60-åra kan sikkert preike en hel kveld om Stones osv.

det var mye døv rock på 70-tallet.artister som Slade,Nazareth,T.Rex,Status Que,Uriah Heep & Little Feet for å nevne noen ( har vel trampet halve forumet på føttene nå :) )-likeså all disco'en den gangen.det er ikke rart at pønken slo så hardt an som den gjorde.

liste-musikken og ikke minst lyden på 80-tallet var mildt sagt begredelig.men som 70-tallet ble denne musikken fortrengt og det er bare de gode artistene/platene som blir husket og trekt frem.

90-tallet vil nok seile opp som et viktig ti-år etterhvert.den brutale metallen og de utallige tecnho-stilartene kommer til å bli hyllet i all fremtid.

akkurat nå har jeg hengt meg opp i epoken !955-1965 innen jazzen.det som skjedde der er etter min mening langt mer interressant en hva som skjedde innen populær-musikken.

vel, dette var mine refleksjoner sålangt.

mvh. s,
 

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
erato skrev:
Soundproof skrev:
Vanskelig å velge et bestemt tiår.

1780-1824 var ganske bra.

Tidlig 1900-tall likeså, med en høydare i 1913.

Ellers har jeg mye til overs for 1980-tallet - forøvrig mener jeg at det aldri har vært laget mer og bedre musikk enn akkurat nå, mest fordi vi har fått slik enkel tilgang til mengder av musikk som tidligere ble borte ved at plateselskapene ignorerte den.
Du postet f...meg helt parallelt med meg. Vi tenker likt.
Joda, Vårofferet. Og skal jeg legge noe til rekken med 80-talls høydare du nevner, så hva med Talk Talk? I det hele tatt, mye utrolig god musikk som ble begått dengang -- innbiller meg det var generasjonen som vokste opp med Beatles, Led og Stones -- og som utforsket hva de kunne gjøre med instrumentene. Ganske interessant at mange av musikerne på 80-tallet hadde klassisk musikkutdannelse ...
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.979
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
Gullalderen var fra 65-75, etter dette er det ikke så mye bra. (dog noe).

(fjortisene (folk under 35) er nok uenig, men det hjelper ikke))
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Boffen skrev:
Gullalderen var fra 65-75, etter dette er det ikke så mye bra. (dog noe).

(fjortisene (folk under 35) er nok uenig, men det hjelper ikke))
Enig i dette. Det var i de 10 åra rocken ble voksen.
Og det senere utgitte som er bra, er bygd på det som var bra dengang.
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
12.161
Antall liker
12.382
Sted
Hus
Gullalderen for pop-rock er i mine øyne fra 1965 til 1977. Veldig mye bra ble laget i årene 1963 til 1990. Etter det er det vel stort sett laget 90% drittmusikk i mine øyne, men det er mulig jeg er kresen :-\. Har jo vokst opp med 60-70 tallets mange utrolige gode utgivelser, og det skal vel mye til å nærme seg de i kvalitet. Bluesen har i alle år klart seg veldig bra synes jeg. :)
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Når dere snakker om "gullalder, så er det for meg 64-67, med en topp 65/66.
Så kom vietnamkrigen og hippiene og ødela hele moroa.

Fikk rett i at musikksmaken er ganske divergerende på forumet ja. :)
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.857
Antall liker
10.340
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Når dere snakker om "gullalder, så er det for meg 64-67, med en topp 65/66.

Så kom Yoko Ono og ødela hele greia.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
rolfozzy skrev:
Boffen skrev:
Gullalderen var fra 65-75, etter dette er det ikke så mye bra. (dog noe).

(fjortisene (folk under 35) er nok uenig, men det hjelper ikke))
Enig i dette. Det var i de 10 åra rocken ble voksen.
Og det senere utgitte som er bra, er bygd på det som var bra dengang.
Jepp! Jeg er 37, og dermed akkurat gammel nok til å skjønne det. ;)
 

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Innlegg
188
Antall liker
1
80 tallet uten tvil med 70 tallet på en god andreplass..(påvirket av eldre brødre)...
pink floyd, the boss,mark knopfler...mm ga ut mye av sin beste musikk på den tiden :)
 

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Innlegg
200
Antall liker
1
Boffen skrev:
Gullalderen var fra 65-75, etter dette er det ikke så mye bra. (dog noe).

(fjortisene (folk under 35) er nok uenig, men det hjelper ikke))
Som om jeg skulle sagt det selv, bortsett fra at jeg er under 35 :)
 
B

Back_Door

Gjest
Dersom intensjonen med tråden var å bli enig, er det et mildt sagt urealistisk mål.. ;D

For øvrig opplever jeg nå til stadighet å "gjenoppdage" musikk jeg likte rundt midten av 70-tallet.
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Hvis jeg skal velge et rundt tall så må det være 70-tallet mens de ti beste årene i mine ører er 1967-1976.

mvh,
OS
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
ErosLoveking skrev:
Det jeg likevel i den senere tid har brukt mye tid (og ikke minst penger) på er 70-75 funk/soul. Vannvittig mye bra å få tak i før discohælvetet tar helt over.
Kanskje du kan hjelpe med et musikktips her?

Saa en del av en dokumentar der det presentert div soulartister og grupper. Bla tre damer som var saa funky at jazz eller rock ville vaert en like god betegnelse. Jeg har lett og sett i platehyller etter noe som kan ligne, uten hell.

Knalltofft i alle fall!

Det ble vist til masser av uenighet og jalusi mellom de tre damene i gruppa.

Desverre hadde navnet paa trioen blitt presentert foer jeg slo paa TV'n, og det ble ikke repetert heller.

Er det noen som paa dette tynne grunnlaget vet hvem jeg forsoker aa beskrive?
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Erland skrev:
ErosLoveking skrev:
Det jeg likevel i den senere tid har brukt mye tid (og ikke minst penger) på er 70-75 funk/soul. Vannvittig mye bra å få tak i før discohælvetet tar helt over.
Kanskje du kan hjelpe med et musikktips her?

Saa en del av en dokumentar der det presentert div soulartister og grupper. Bla tre damer som var saa funky at jazz eller rock ville vaert en like god betegnelse. Jeg har lett og sett i platehyller etter noe som kan ligne, uten hell.

Knalltofft i alle fall!

Det ble vist til masser av uenighet og jalusi mellom de tre damene i gruppa.

Desverre hadde navnet paa trioen blitt presentert foer jeg slo paa TV'n, og det ble ikke repetert heller.

Er det noen som paa dette tynne grunnlaget vet hvem jeg forsoker aa beskrive?
Kan det være Supremes ? Mye krangling i den gruppa før Diana Ross gikk ut.
De to andre syntes at ho fikk for mye oppmerksomhet.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Erland skrev:
ErosLoveking skrev:
Det jeg likevel i den senere tid har brukt mye tid (og ikke minst penger) på er 70-75 funk/soul. Vannvittig mye bra å få tak i før discohælvetet tar helt over.
Kanskje du kan hjelpe med et musikktips her?

Saa en del av en dokumentar der det presentert div soulartister og grupper. Bla tre damer som var saa funky at jazz eller rock ville vaert en like god betegnelse. Jeg har lett og sett i platehyller etter noe som kan ligne, uten hell.

Knalltofft i alle fall!

Det ble vist til masser av uenighet og jalusi mellom de tre damene i gruppa.

Desverre hadde navnet paa trioen blitt presentert foer jeg slo paa TV'n, og det ble ikke repetert heller.

Er det noen som paa dette tynne grunnlaget vet hvem jeg forsoker aa beskrive?
Uenighet og sjalusi høres jo ut som en klassisk oppskrift som kan passe mange band den gang som nå. Soulverdenen besto/består av en helt enorm mengde artister. Må nok dessverre melde pass.
Vet du forreste navnet på dokumentaren? Gikk vel en dokumentarserie med soulhistorie på svensk rikstv sist høst (mulig nrk også), fikk aldri med meg den. Var innom det ene programmet en halvtime, og det virket som en veldig bra serie. Noen som husker/vet navnet, evt. om den er å få på dvd.

Forøvrig tenkt jeg å begynne med en 6-dvdbox i kveld, kalt "the strange world of northern soul"

http://www.amazon.co.uk/Strange-World-Northern-Various-Artists/dp/B000087I1I

og en anmeldelse:

http://www.dvdtalk.com/dvdsavant/s924soul.html

1470 minutter, det er forresten mye dokumentar!!! :eek: :eek: :eek:


Tror det dessverre er endel kjedelig et stykke ut i denne boksen, men de tre første diskene ser lovende ut. Historikk om tidligere artister, klubber, miljøet osv.

Er 35 år by-the-way, eller født tredve år for seint i følga morra mi. :)
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
12.161
Antall liker
12.382
Sted
Hus
Bare å sjekke ut gamle Atlantic, Stax/ Volt, Sussex, Tamla Motown, RCA og Philadelphia International innspillinger det. Vanvittig mye bra fra 1965- 1982 på de selskapene hvis en vet hva en skal lete etter da. :)
 
K

kbwh

Gjest
erato og Soundproof har skrevet det jeg hadde tenkt å skrive.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.857
Antall liker
10.340
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Er det ett band som kan rettferdiggjøre 70 tallet for meg (70-tallet begynner i 72!) er det Led Zeppelin.
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
12.161
Antall liker
12.382
Sted
Hus
Bør nok starte med Zeppelin III det da......er vel den første Zeppelinskiva på 70 tallet
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.857
Antall liker
10.340
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Vet det. Kjøpte 1-eren blodfersk fra platepressa (var det sent i 68 - gidder ikke sjekke)? før nesten noen hadde hørt om de, basert på Are Lunds anbefalinger. LPen står fortsatt i hylla.
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
12.161
Antall liker
12.382
Sted
Hus
Har den jeg også....plomme-rød Atlantic Uk press med 6 sifret katalognr og førsteutgivelse :)
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.681
Antall liker
2.880
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Holder nok en knapp på 90-tallet............;D
I hovedsak pga det er musikk som av ymse grunner har satt varige spor i sjela...............
Finnes nok både artister og skiver fra tidligere årtier som er verdt å eie og spille, men du vil nok finne flest 90-talls i min samling!

mvh
Proffen
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.857
Antall liker
10.340
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Bartesam skrev:
Har den jeg også....plomme-rød Atlantic Uk press med 7 sifret katalognr og førsteutgivelse :)
Jeg har en US press SD 8216. Var UK først? Velvel....
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
12.161
Antall liker
12.382
Sted
Hus
Er vel pga at du vokste opp på den tiden det tenker jeg. Har en sønn som også vokste opp på den tiden, og han sier som meg at 90% av det som er laget etter 1990 er søppel. Noe av grønsjen er brukbar samt noe av hardrocken som overlevet Kurt Cobain ;D
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
12.161
Antall liker
12.382
Sted
Hus
erato skrev:
Bartesam skrev:
Har den jeg også....plomme-rød Atlantic Uk press med 7 sifret katalognr og førsteutgivelse :)
Jeg har en US press SD 8216. Var UK først? Velvel....
Usikker på hvem som kom først, men etter nummeret å dømme på din utgivelse, så tyder det også på en veldig tidlig pressing :) Du har vel den blå-grønne utgaven du da?
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Vrient...68-78?
- Led, Purple osv av den primale stamme. Tror faktisk at mitt testosteronnivå hadde vært lavere uten gjevn tilgang til denne musikken
- Genesis, ELP og Pink Floyd er på høyden. Kvalitet medborgere. Kvalitet.
- Bruce leverer sine første ting (Den mannen har en karriære like lang som mitt liv. Fy grisen så mange bra låter han har gitt fra seg, hvilken musikkglede han utstråler!).
- Med dette tidsspennet rekker vi akkuratt å få med oss Lion Heart også. Kate Bush. Vi venter i spenning på fortsettelsen.
- Jeg drister meg også til å slenge med TOTOs "TOTO" fra 77. Pop-musikk lages ikke slik lengre. Synther har kun med få untak hatt mer hår på ryggen. Klassisk 70-talls tørrbås-opptak (Vet ikke hva det kalles på fagspråket) på sitt beste.
- Her ligger tyngdepunktet i Cornelis Vreeswijks produksjon. Jeg er periode-Cornelismissbruker

Masse glemt her. Hovedpoeget er vel at i denne perioden tar populærmusikken i bred forstand ut gevinsten av pionerenes innsats og utvikling, opptaksteknologien modnes, verden kastes om.

Mvh
Sniff
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.857
Antall liker
10.340
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Bartesam skrev:
erato skrev:
Bartesam skrev:
Har den jeg også....plomme-rød Atlantic Uk press med 7 sifret katalognr og førsteutgivelse :)
Jeg har en US press SD 8216. Var UK først? Velvel....
Usikker på hvem som kom først, men etter nummeret å dømme på din utgivelse, så tyder det også på en veldig tidlig pressing :) Du har vel den blå-grønne utgaven du da?
Stemmer!
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
12.161
Antall liker
12.382
Sted
Hus
Begg er nok førsteutgave, men din er Us press og min Uk press. Ser det på katalognummeret :)
 

aplodon

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.07.2004
Innlegg
135
Antall liker
0
Så här är mina CD fördelade på utgivningsår:



Som synes har jag mest musik från 70-talet. Om jag skulle lägga in vinyl också så skulle det förstärkas ytterligare.
80-talet var en mörk tid, närmast ett svart hål, vad gäller musik.
Från mitten på 90-talet började det komma mycket bra musik igen.
 
U

utgatt60135

Gjest
Den var interessant og morsom, Aplodon. Er den reel eller også påvirket av topper med musikkinteressen?

:D
 

aplodon

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.07.2004
Innlegg
135
Antall liker
0
Lyngen skrev:
Er den reel eller også påvirket av topper med musikkinteressen?
I någon mån är den väl påverkad av vid vilken period jag lyssnat mest på musik. Jag var ung på 70-talet så det kan väl vara en del av förklaringen till att tyngdpunkten ligger där (dock inte hela förklaringen, se vidare nedan).

På 80-talet minskade mitt köp av nya skivor och dog väl till slut helt ut. Delvis på grund av att vänner som lyssnat på liknande musik och inspirerat mig spreds åt alla håll men också på grund av att musikklimatet ändrades drastiskt på bara några få år. I mina ögon var 80-talet verkligen en mörk tid om man inte gillade punk, disco eller slätstruken rock med hemska digitala ljud som var på modet under en period. Visst gjordes det en liten mängd bra musik även då men den drunknade i all dynga som den växande pengahungriga musikindustrin pumpade ut.

Det hade säkert varit lika illa än idag om det inte varit för internet. Jag ser internet som en välsignelse för många artister som inte den kommersiella musikindustrin är det minsta intresserade av för att de inte passar in på någon topplista eller på MTV.
Det var också internet och dess möjligheter att hitta och upptäcka ny musik som fick mig att ta upp ett mer aktivt musiklyssnande igen omkring 1998-2000. Med hjälp av internet har jag hittat mycket bra musik som jag skulle haft minimal chans att upptäcka annars. Jag har inte inriktat mig speciellt på någon viss tidsålder men det har ändå blivit en övervikt för 70-talet. Det mesta av den musik jag nu har från 70-talet hade jag emellertid ingen aning om på den tiden. Jag har också aktivt sökt efter bra musik från 80-talet eftersom jag snart märkte att den var svår att hitta. Idag görs det däremot otroligt mycket bra musik och nu är problemet snarare att sålla ut det bästa från en oerhörd mängd musik.

Så, som svar på din fråga skulle jag nog säga att fördelningen huvudsakligen är reell, även om jag inte kan utesluta en viss påverkan av toppar i musikintresset. Allt detta gäller förstås med utgångspunkt i de musikgenrer som jag gillar.
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
14.249
Antall liker
10.260
Sted
Trondheim
Morsom sammensetning av Gentle Giant og Frank Zappa, aplodon. Dermed er du kanskje plassert mhp. musikksmak :)
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
rolfozzy skrev:
Erland skrev:
ErosLoveking skrev:
Det jeg likevel i den senere tid har brukt mye tid (og ikke minst penger) på er 70-75 funk/soul. Vannvittig mye bra å få tak i før discohælvetet tar helt over.
Kanskje du kan hjelpe med et musikktips her?

Saa en del av en dokumentar der det presentert div soulartister og grupper. Bla tre damer som var saa funky at jazz eller rock ville vaert en like god betegnelse. Jeg har lett og sett i platehyller etter noe som kan ligne, uten hell.

Knalltøfft i alle fall!

Det ble vist til masser av uenighet og jalusi mellom de tre damene i gruppa.

Desverre hadde navnet paa trioen blitt presentert foer jeg slo paa TV'n, og det ble ikke repetert heller.

Er det noen som paa dette tynne grunnlaget vet hvem jeg forsoker aa beskrive?
Kan det være Supremes ? Mye krangling i den gruppa før Diana Ross gikk ut.
De to andre syntes at ho fikk for mye oppmerksomhet.
Nei-nei. Det jeg har i tankene er myyyyye mer funky, mer fra tiden omtrent da Rick James og George Clinton regjerte. Fant noen tips i et intervju i siste HIFI+ som kanskje kan lede til noe..... ååååååå det HIFI+ ble liggende igjen på flyet i dag ja ::)
 
Topp Bunn