En proff-kabel er vel akkurat det motsatte av din første beskrivelse. Det er kabler beregnet for å tåle bruk på konserter og lydstudioer uten pynt eller magiske egenskaperHva kjennetegner et "proff" merke? Er det bling med fargerike strømper, krymp og gull/sølv osv? Jeg for min del ville kanskje valgt en ÖLFLEX® CLASSIC 100 CY 4 G 2,5 mm2 med bananplugger som loddes.
Enig, de gikk i glemmeboka herHadde ikke skadet om Mogami var med på listen![]()
Ja, sjeldent det blir innertier med mindre en vet hva en skal kjøpe og hvordan en skal sette det opp. Masse sus i sivet og brum i bunn rundt om. Kabler derimot...-PA-utstyr er kanskje godt nok i studio/opptak og konserter, men gud forby å bruke det i avspillingen.![]()
Yepp. Men det blir litt på samme måte som det er mye hifi-utstyr rundt om som kun egner seg til pling-plong musikk og enkle vokaler.Ja, sjeldent det blir innertier med mindre en vet hva en skal kjøpe og hvordan en skal sette det opp. Masse sus i sivet og brum i bunn rundt om. Kabler derimot...
Det er absolutt ikke feil, men heller det lureste man kan gjøreHva er feil med å prøvelytte i eget anlegg før man kjøper?
Jeg har gjort det ved flere anledninger og endt med andre enn de oppførte alternativene.
Interessant tema. Selvsagt helt greit å lytte i eget anlegg som KJ skriver.Hva er feil med å prøvelytte i eget anlegg før man kjøper?
Jeg har gjort det ved flere anledninger og endt med andre enn de oppførte alternativene.
UvitenhetNesten litt skummel for mange hifi-entusiaster denne proff-betegnelsen på kabler.
Proff-kabler antar jeg er et flott derivat av pro-kabler som igjen er derivat av pro-audio. (Professional Audio).
Men Professional Audio har jo ofte PA som forkortelse, og PA sammen med alt relatert til PA, har jo slett ikke noe for seg i o'store Hifi-verden.
-PA-utstyr er kanskje godt nok i studio/opptak og konserter, men gud forby å bruke det i avspillingen.![]()
Har også høyttalerkabler fra det merke, og som du sier er den fornuftig konstruert. Meget føyelige ogsåJeg liker Klotz siden den er et tvinnet par i en helt rund ytterisolasjon. Det ser veldig pent ut i Speakon.
Blue Jeans bruker Canare eller Belden til sine høyttalerkablerBlue Jeans burde vært på listen din
Jeg vet - derfor burde dem stått på listen.Blue Jeans bruker Canare eller Belden til sine høyttalerkabler![]()