Bjørn ("Orso")
Bransjeaktør
Trolig fordi det ikke garanterer godt salg. Nye funksjoner og reklame trumfer. I tillegg kommer det strengere miljøkrav i forhold til lavere effekt osv.Så da er spørsmålet mitt, noe som jeg har lurt på mange ganger i alskens sammenhenger: når du først har lagd det perfekte produktet som gjør jobben, vasker superbra og er utrolig stillegående, hvorfor i herrens navn kopier du ikke bare suksessen?
Generelt vanskelig å finne uavhengige testrapporter av hvitevarer og levetid. Fant en del for mange år siden, men vanskeligere i senere tid. Det er det eneste som kan virkelig si noe sikkert. Tilbakemeldinger fra forbrukere har ikke verdi før man har et stort antall for hvert produkt. At enkelte personer har erfaring med et merke sier i grunnen veldig lite. Kan f.eks ha sammenheng med hyppigheten produktet brukes. Og spør man en serviceperson så kan de fort være farget av de måtte reparere to Miele maskiner under 10 år i forrige uke.
Som Rudi nevnte er Bosch og Siemens stort det samme under forskjellige merkenavn. At AEG og Grundig også var det, er derimot nytt for meg.