Født i Oslo, oppvoskt i Bergen, bor 10-15 minutter utenfor Bergen sentrum, Åsane. Helt greit sted å bo, kommet seg i de siste årene. Dessverre ingen bilder.
Har bodd i denne byen som heter Stavanger i 7 år. Vi bor i såkalte gamle Stavanger. Som er koselig del med gammel trehusbebyggelse, faktisk europas største
Ja, de kunne bygge hus den gangen . Og dette er da øverst i Amerikabyen, der funksjonærene bodde. Ned en bakke for å komme til arbeiderboligene. Godt verden går fremover.
Bilde lånt fra Gulesider, det viser litt av søndre buskerud, der har du "gal" side av Oslofjorden på høyre side, det er da alt fra Drøbak og ned til Halden ;D
Til venstre i bilde så ser du litt av Drammen/Lier øverst og så ser du Vestfold nedover..
Oversiktsbilde av nordre del av Tofte, nesten på grensen til Filtvet..
Her ser du de forskjellige småstedene som finnes på Hurum..
Har har vi bedrifter som Rottefella som lager skibindinger i verdensklasse, vi har en massefabrikk som lager masse i verdensklasse og til sist så har vi en papirfabrikk i Sagene som det spøker litt for, det er fremdeles usikkert om Sagene Papirfabrikk blir kjøpt opp eller om det legges ned, det er jo synd om 100 år med papir historie går til hel¨¨te, fordelen opp i alt dette er at de da vil lage "Lille Venesia" med 500 leiligheter og en del annen shit for fine Ohslo folk..
Sonja Lee har startet opp gamle Filtvet Bad (Villa Malla) etter 15-16 år som det har ligget brakk, hun og mannen hennes har brukt mye penger for at dette skulle bli en realitet, så jeg ønsker henne lykke til..
Rødtangen og Holmsbu er det sikkert mange som kjenner.?
Før i tiden så var det omtrent bare lokale folk som ferierte der, nå er det snart ingen lokale som har råd til å feriere der, men Ohslo folk bidrar jo med penger i kassa til kommunen..
Hvis du er på de her kanter og har lyst til å prøve fiske, så anbefaler jeg å ta kontakt med Egon på www.catch-fish.no/
Om du bare er interessert i en spennende tur på fjorden, så kan jeg anbefale www.rib-adventure.no
For å se hva annet Hurum har å by på, se HER
Her trødde jeg mine første 20 år.
Født og oppvokst i det hvite huset med rød takstein, flyttet til Egersund nå som en ca.10 minutter borte.
Om noen år skal jeg tilbake og ta over dette gårdbruket.
Det gjelder å gå gradene. Jeg begynte med fuglehus, før jeg snekret trehytte til naboungene (fred være med dem), så ordentlig hus. Øvelse gjør mester ja.
Det gjelder å gå gradene. Jeg begynte med fuglehus, før jeg snekret trehytte til naboungene (fred være med dem), så ordentlig hus. Øvelse gjør mester ja.
Har fuglen fløyet? Kunne tenkt meg hus i stein jeg, det synes jeg er så flott. Men det er vel et slit å få tak i nok stein kanskje? Litt dumt om det skulle rase og, er vel best å være litt forsiktig... har øvd meg med å lage steinbed da, så helt stiller ikke helt på bar bakke..
Her bor jeg ;D Ikke bakenfor men hitenfor.
Jævla som det gror i år : Det er en urteplante som en bør holde i sjakk (sprer seg med rot/røtter) er vel ca. 3,5meter nå og de begynte å vokse i starten av mai.
Vinterhagefronten til venstre og utevolierer (for fuglan) til høyre, som "danner" et atrium langs alle yttergjerder.
Stedet er Bærum ikke langt i luftlinje fra deg Alshus
Linja går ca. tvers gjennom Grav skole :
Hei!
Siden jeg har bodd hele mitt liv i Oslo (-siste 20 år i Bærum)
Så kan jeg slenge med noen bilder av tidligere bosteder.
Her vokste jeg opp 0-9 år. Grünerløkka.
Karlstadgata noen steinkast fra dit Fosse flytter nå i disse dager (?)
Utsikten i bakgården som vi forøvrig ikke hadde, da vi kun hadde vinduer mot gata (aldri sol) :'( Bildet er tatt fra gangvinduet og alle bildene er tatt ca. 10 år etter at vi flyttet, til Grorud.
Utedoene med blankt tak midt i bildet. Kjekt med utedo når en bor i tredje :
Her sett fra "hestegården" Det hadde vært stall der
Hestegården er forøvrig i Københavnsgate hvor Fosse flytter inn noen steinkast lengre opp (uten utedo får jeg håpe)
Kommer tilbake med bilder fra mitt første bosted som "voksen"
Mvh.KW
Ellers utrolig flotte og morsomme bilder KW. Igjen, du er førstemann til å bli invitert på pils, ikke på badet, men på kjøkken eller i lytterom. Nyt sommeren.
Ellers utrolig flotte og morsomme bilder KW. Igjen, du er førstemann til å bli invitert på pils, ikke på badet, men på kjøkken eller i lytterom. Nyt sommeren.
Hei!
Er du i ferd med å flytte inn i disse dager?
Ja det ser nok anderledes ut i de fleste gårder/bakgårder på Grünerløkka i dag, for ikke å snakke om inne i leilighetene.
I gården som er avbildet er det nå to leligheter i hver etage/oppgang mot 4 da jeg bodde der.
Vår leilighet var på 38 kvm og det var den store av de to som parvis har blitt slått sammen.
Utrolig å tenke på i dag synes jeg, stua mi idag som er ca. 30 og ikke stor imo. er altså større enn 1 romsleiligheten i gården i Karlstadgata.
Sikkert vanskelig å forestille seg for mange i dag å vokse opp som tenåringer (familie på 4, som naboen etagen under) på et rom og kjøkken på under 30 totalt :
Mvh.KW
Motala
Radiomasterna (120 m höga) är från 1927 och var Sveriges första rundradiosändare utanför Stockholm. Hela anläggningen finns kvar och är museum.
Nedre bilden är vårt hus, 20 km norr om byen. Huset är norskt. Norsk arkitekt, norskt byggnadsmaterial och byggt av norska snickare. I området finns 73 sådana här hus.
Hei!
Slenger inn et (utsiktsbilde) fra min første egen bolig(leilighet)
Ikke all verden ;D , men bilen min var fin helt ny 74 mod. Saab 99.
Dette er bakgården og hele gården har vært okkupert i mange år nå.
Bak og til høyre ligger "kulturstedet" Hausmania.
2 rom og kjøkken, kort vei til sentrum (er i sentrum) og til jobben, så jeg var storfornøyd jeg i de åra jeg bodde der.
Mvh.KW