Hvor bra er EC egentlig ?

B

brand-x

Gjest
Solo !

Det har du rett i, og jeg har heller ikke konsentrert meg om de gamle men de siste versjonene og da regner jeg de som er rundt 2 år gamle, for så langt jeg har forstått det, er det ikke skjedd nevnverdig forandring fra de siste fra kjeller til dagens fra west.
Hvis så ikke er tillfelle så vil jeg mer en gjerne korigeres. Og nok en gang, jeg som trådstarter kritiserer mindretallet i produktspektret og ikke alt.
Men det jeg kritiserer er vel det som omsettes mest av. Slik sett er det enda mere beklagelig att kvaliteten er høyst variabel fra produkt til produkt. Jeg skal ta ett konkret eksempel . Jeg var innom ton-art i tr.heim i fjor for å forhøre meg om hvorvitt EC var tilgjengelig og ja det var de , så spurte jeg spesifikkt om driftsstabiliteten var blitt bedre i og med usikkerheten om det var liv laga for EC med nye eiere. Det kunne vedkommende ikke garantere men det var ikke noe problem det var bare å sende den inn. Men jeg ville ikke risikere å måtte sende inn ett nytt så å si ubrukt eksemplar nok en gang så jeg spurte om jeg heller ikke hvis så skjedde, bare kunne få ett nytt produkt hvis det dukket opp problemer etter hypotetisk 2 uker. Nei det kunne jeg ikke, det måtte sendes inn til reperasjon hvis så skjedde. Så spurte jeg om driftsproblemer med EC var ett problem, og svaret var det hadde vært det men nå med nye eiere var den tid over, det var nå andre underleverandører slik att gamle problemer ikke skulle være gjeldende. Betryggende hadde det ikke vært for att det gamle lageret fra kjeller forsatt skulle distrubieres fra WEST. Og har det skjedd noe eller blir nye EC produsert over samme lest som tidligere ?

Jeg trodde hvis en produsent hadde ett kjent gjenganger problem ville det bli rettet raskest mulig for å spare konsumentene for ubehagligheten det medfører og ikke forsette som om att det er helt i orden å må sende inn noe man knapt har rukket å tørke støvet av. Men der tar jeg nok feil.

mvh
brand-x
 
B

brand-x

Gjest
EN rettelse jeg skrev Kjeller det skulle selvfølgelig være skårer........ Unnskyld.....

mvh
brand-x
 

mikal

Bransjeaktør
Ble medlem
23.08.2005
Innlegg
44
Antall liker
0
Hei brand-x

Jeg vil ikke blande meg inn i din diskusjon da jeg mener lyd er en smakssak og at jeg ikke finner det riktig å inneha den eneste samme oppfattning om hva som er god lyd. Men du har en lang rekke faktiske feil som jeg kanskje kan oppklare. Først synes jeg du skal gå til www.electrocompaniet.no/products/latest/AllNewProduct.html for en produktoppdatering. Denne vil oppklare en hel del.

Så til dine påstander.

Først dette med gammelt lager og kvalitet.
Vi har ikke solgt et eneste produkt fra gammelt lager. Da vi overtok EC var det ikke et eneste produkt tilgjengelig.
Vi har brukt store ressurser på å forbedre kvaliteten. Dette har vært både oppbygging av nye kvalitetsrutiner samt flytting av produksjonen tilbake til Norge (Tau). For noen produkter har vi også foretatt redesign for å forbedre kvaliteten. Totalt sett har vi ikke et kvalitetsproblem i dag.

Lyd
Også her synes jeg du har et litt merkelig utgangspunkt. Når du for eksempel sammenligner en billig EC4.7 med en 3 x dyrere forforsterker blir dette helt galt. Og om du hadde vært oppdatert ville du ha oppdaget at vi også har uttalt at vi mangler en bedre forforsterker. Derfor er det også utviklet to nye produkter, EC4.8 og EC4.9. Skal du teste vår forforsterker opp mot noen så synes jeg det er riktig at du sammenligner med EC4.8. Denne er i en annen divisjon enn EC4.7. Vi har allerede innkassert mye ros for disse for- forforsterkerne og de fyller opp et hull i vårt produkt sortiment.

På source siden har vi EMC-1up, en av de beste CD spiller på markede. Jeg kjenner ikke til mange CD spillere av denne kvalitet til denne pris. Vi har også ved flere anledninger Demonstrert vår nye multispiller og vi tror vi skal oppnå samme suksess med denne som vi har opplevd med EMC-1Up

Som slutt trinn bør du ha god kjennskap til følgende produkt for å kunne utale deg.

AW2x120-M
Denne yter 400watt i Mono og kan best oppfattes som en heldig kloning av AW400 og Nemo.
En uhyre rask og presis forsterker.

AW400
Rask klar og transprang

Nemo
Denne kjenner de fleste til. Fortsatt en meget populær forsterker som selges over hele verden.

Jeg ser du har analysert AW250. Det er riktig at dette er den mest ”rør -aktige” forsterkeren vi har, mens AW400 er den mist ”rør-aktige”. Spørsmålet blir da hvorfor vi har så mange sluttrinn. Årsaken er ganske enkelt at det er store forskjeller i ønske om lyd i Kina, USA, og Norge, sør afrika og russland, for å ta noen eksempel.
Bruce Swedin, lydprodusent for Michael Jackson, Jennifer Lopez, ++, bruker for eksempel bare AW180 og AW250 i sitt studio. For han er dette det beste systemer som kan kjøpes for penger. Hva er det da som får brand-x til å være så god at han mener Bruce Swedien har helt feil?……..
Eller er det bare slik at det ulik smak og at noen av oss aksepterer dette, men noen må mene at alt annet enn ”min smak” er riktig. Vi hos EC har ikke denne holdning. Derfor har vi noe bredde og utvalg slik at det skal være mulig for oss å nå en breiere kundegruppe.

Jeg håper at brand-x tar turen til nærmeste EC butikk og hører på dette oppsettet

EMC-1up
EC4.8
2x120-M (Monokoblet)

Da får du i alle fall oppleve lyden av våre produkter anno 2006, og du får en oppdatering på EC anno 2006, og ikke kun basert på 10 år gamle produkter.

Håper vi ser deg snart
 

runeorde

Fersking
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1
Antall liker
0
;D

Ec er jo bra uansett.. synd Abrahamsen er ute av dansen... noen som har synspunkter på oppgradering av feks aw 180 . har ett sett med ekte larvikitt... driver å vurderer litt frem og tilbake...
 
B

brand-x

Gjest
Hei Pana !

Det er bra du korrigerer feil i påstandene. De er uansett lansert fra noen
av deres forhandlere fra overdragelsetidspunktet. Men det er jo kjempeflott
att dere har redesignet produktene.

Må korrigere deg på en del ting du påstår jeg har gjort:
jeg har aldri sammenlignet 4/7 med tre ganger dyrere linjetrinn, men jeg har derimot
sammenlignet den med bla. vincent sa-93. Jeg har forholdt meg tråden igjennom til
sammenligninger i samme prisklasse og med samme angivelige spesifikasjoner.
Jeg rettet fokuset mot noen få produkter fra dere som jeg mener faller igjennom
pris og spec-messig bla. AW250 og 4/7.

Att Bruce Swedin er noe annet enn egenreklame for deres del kan jeg ikke helt se.
Du kunne strengt tatt spart den til en annen anlednig da jeg ikke helt ser beviset i att
jeg har feil. Men det har du din fulle rett til å mene uten Bruce Swedin.
Hvordan du kan legge til side de produktene fra dere jeg omtaler som enestående
forstår jeg ikke, men du legger fokuset på ett generellt grunnlag som blir veldig feil.
Jeg har omtalt de produktene som jeg selv har mere en god erfaring med og sammenfattet
mye av problemstillingene i mange av trådene her på forumet.

Og for ordens skyld så skulle jeg mer enn gjerne stått i en posisjon hvor jeg hadde hatt
økonomisk grunnlag for å annskaffe meg aw400 eller nemo. Det er desverre en sannhet
uten modifikasjoner. Jeg har som sagt fremdeles mye akrylfront å pusse støv av som jeg hører
på daglig som gir meg god eierfølelse. Men det finnes også forbedringer. Og for ordens skyld,
har jeg ikke ett Ec produkt som er eldre enn 2år.

Må også takke for innbydelsen.


mvh
brand-x
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
en jeg kjenner har seperat elektrocompaniet forforsterker og effekt trinn..

Og reagerte litt på at det var mye støy i høytalerne ved vridning av signalvelgeren på den forforsterkeren, skikkelige kneppelyder..

Har en billig denon forsterker her, og den er det releer i, og null klikkelyd i høytalerene på.
 

mikal

Bransjeaktør
Ble medlem
23.08.2005
Innlegg
44
Antall liker
0
Hei brand-x

Jeg er fortsatt ikke helt enig med deg :)

Jeg vedlegger litt faktisk informasjon:

I 2005 fikk ECI3 "best buy" fra HiFi choice i England.

EMC-1UP blir regnet som noe av det beste du kan få, spesielt til den prisen.

Fra Stereo times i USA "...the Electrocompaniet AW220 mono amplifiers are capable of sound that will surpass equipment that costs three times as much. Highly recommended!

Jeg har altid oppfattet EC som flott HI-Fi til medium pris. Det er ikke så vanlig at noen påstår at vi ikke har en god pris/ytelse.

Jeg mener også at EC4.7 ikke er dårlig til prisen. Selv om du har funnet en som er bedre for deg snakker vi ikke om forskjeller som du vil få et unisont medhold i. Mange vil derimot mene at EC4.7 er bedre i et gitt oppsett.

Vennlig hilsen
Pama
 
B

brand-x

Gjest
Hei Pana !

nå har jeg fremdeles ikke kritisert hverken eci-3 eller emc-upèn derimot har jeg fremstillt eci-3 som noe av det bedre i prisklassen. Og min oppfatning av upèn og spesielt dacèn er att dette er noe av det bedre uansett pris.
Men for att du videre ikke skal henvise til påstander jeg ikke har kommet med så kan du begynne med å lese det jeg har skrevet. Slik sett blir det mindre misforståelser. Hva gjelder 4/7 så gjelder argumentet mitt fremdeles ikke farging men tekniske prestasjoner og samme sak for aw250. Hva jeg generellt synes om fargingen er en smaksak på nevnte produkter, og kvalifiserer ikke til om ett produkt er dårlig eller ikke. Og du må prøve å forstå att jeg på ingen måte mener att du trenger å redegjøre for hva fagmedia inn/utland mener om deres produkter da jeg i utgangspunktet har en pen samling EC reveiw`s fra div. blad. Jeg har som nevnt i startinnlegget vært(litt mindre i dag) EC patriot på min hals så jeg tror jeg har fått med meg det meste av slike omtaler. Du burde kanskje også tatt med i argumentasjonen att Highfidelitys dk test av emc gjorde att vedkommnde tester beholdt testeksemplaret fordi det var bedre enn alt annet han hadde hørt. Sitatet er ikke helt rett men det var ca. slik. som sagt les det jeg har skrevet så finner du ut att det "minimale" av deres produkter jeg har omtalt i litt negativ forstand i prinsippet utgjør ingenting av produktspektret til EC.

mvh
brand-x
 
O

om.s

Gjest
Å si at EC er det samme som det var, er vel det samme som å si at Mark Levinson er det samme som det engang var, man seiler videre på ett allerede innarbeidet og kjent merke navn og drar de fordelene som det innebærer....

mvh
 
S

so

Gjest
Hei brand-x

Jeg er fortsatt ikke helt enig med deg :)

Jeg vedlegger litt faktisk informasjon:

I 2005 fikk ECI3 "best buy" fra HiFi choice i England.  

EMC-1UP blir regnet som noe av det beste du kan få, spesielt til den prisen.  

Fra Stereo times i USA "...the Electrocompaniet AW220 mono amplifiers are capable of sound that will surpass equipment that costs three times as much. Highly recommended!

Jeg har altid oppfattet EC som flott HI-Fi til medium pris.  Det er ikke så vanlig at noen påstår at vi ikke har en god pris/ytelse.

Jeg mener også at EC4.7 ikke er dårlig til prisen.  Selv om du har funnet en som er bedre for deg snakker vi ikke om forskjeller som du vil få et unisont medhold i.  Mange vil derimot mene at EC4.7 er bedre i et gitt oppsett.

Vennlig hilsen
Pama
Infokanal for EC?
Det skinner igjennom noen subjektive, selvfavoriserende uttalelser som kanskje burde overlates til hver enkelts smak etc? ;)
 
Topp Bunn