Valentino
J. Brünnhilde
Hvorfor er DIY urettferdig? skulle jeg heller fått noen fra en hifisjappe til å komme og lodde for meg etter at jeg hadde lagt kablene i veggen? Er det ikke bedre å stole på egne ferdigheter?
Det er vel kanskje utfra det faktum at men kan DIY en "kopi" av en gitt kabelspesifikasjon til en brøkdel av "ferdigprodusert".Valentino skrev:Hvorfor er DIY urettferdig?
Du vet hvem som har ca 15% av innleggene i denne tråden?lars_erik skrev:Og de som gnåler mest, er de som ikke har prøvd, og ergo ikke vet.
Hintene om at de som ikke har tro på dyre kabler mener det de gjør bare fordi de selv har billigere kabler blir litt dumme, synes du ikke? I alle fall ikke noe mer sannsynlig enn at de som har klokkertro på dem, har det fordi de selv har lagt mye penger i det og nekter å innrømme at de har kastet bort penger.lars_erik skrev:Flinkgutt mente nok at det er tydelig hvorfor det er to leire her.
Ikke noe vanskelig å se det. Og de som gnåler mest, er de som ikke har prøvd, og ergo ikke vet.
Og så er de av oss som har prøvd dyre kabler på dyrere anlegg enn hva den gjengse kabeltok'er har, uten å kunne dokumentere forskjell.lars_erik skrev:Og de som gnåler mest, er de som ikke har prøvd, og ergo ikke vet.
Og så er det de av oss som har prøvd, og ergo vet, og som har konvertert til kabler til en brøkdel av prisen, og opplever bedre lyd enn jeg har hatt på mange år.ArtDeco skrev:Og så er de av oss som har prøvd dyre kabler på dyrere anlegg enn hva den gjengse kabeltok'er har, uten å kunne dokumentere forskjell.lars_erik skrev:Og de som gnåler mest, er de som ikke har prøvd, og ergo ikke vet.
Men vi gnåler ikke. Vi ler bare stille for oss selv.
AD
Steinar_Lund skrev:Og så er det de av oss som har prøvd, og ergo vet, og som har konvertert til kabler til en brøkdel av prisen, og opplever bedre lyd enn jeg har hatt på mange år.ArtDeco skrev:Og så er de av oss som har prøvd dyre kabler på dyrere anlegg enn hva den gjengse kabeltok'er har, uten å kunne dokumentere forskjell.lars_erik skrev:Og de som gnåler mest, er de som ikke har prøvd, og ergo ikke vet.
AD
Og siden jeg har prøvd, og følgelig vet, gnåler jeg ikke noe særlig, men følger med på krangelen mens jeg gliser i skjegget.
Jeg er en enkel sjel, og mitt enkle standpunkt er at jeg opplever forskjell på kabler. Om det er placebo- eller molboeffekt, vet jeg ikke, og ikke bryr jeg meg heller. Og basert på egen erfaring, ser jeg ingen automatikk i at kostbare kabler er "bedre" enn rimelige.
Siden jeg er kommet i mål hva kabler angår, har jeg ikke lenger bruk for andres argumentasjon, og nøyer meg hovedsaklig med la meg underholde ved å betrakte krangelen fra utsiden, gjerne med popcorn og nogo attåt ;D
Rubyred skrev:Steinar_Lund skrev:Og så er det de av oss som har prøvd, og ergo vet, og som har konvertert til kabler til en brøkdel av prisen, og opplever bedre lyd enn jeg har hatt på mange år.ArtDeco skrev:Og så er de av oss som har prøvd dyre kabler på dyrere anlegg enn hva den gjengse kabeltok'er har, uten å kunne dokumentere forskjell.lars_erik skrev:Og de som gnåler mest, er de som ikke har prøvd, og ergo ikke vet.
AD
Og siden jeg har prøvd, og følgelig vet, gnåler jeg ikke noe særlig, men følger med på krangelen mens jeg gliser i skjegget.
Jeg er en enkel sjel, og mitt enkle standpunkt er at jeg opplever forskjell på kabler. Om det er placebo- eller molboeffekt, vet jeg ikke, og ikke bryr jeg meg heller. Og basert på egen erfaring, ser jeg ingen automatikk i at kostbare kabler er "bedre" enn rimelige.
Siden jeg er kommet i mål hva kabler angår, har jeg ikke lenger bruk for andres argumentasjon, og nøyer meg hovedsaklig med la meg underholde ved å betrakte krangelen fra utsiden, gjerne med popcorn og nogo attåt ;D
+1
Det burde ikke være så vanskelig å forstå, men tror nok at undertegnede gir opp nålars_erik skrev:Flinkgutt mente nok at det er tydelig hvorfor det er to leire her.
Ikke noe vanskelig å se det. Og de som gnåler mest, er de som ikke har prøvd, og ergo ikke vet.
f skrev:Det burde ikke være så vanskelig å forstå, men tror nok at undertegnede nå gir opplars_erik skrev:Flinkgutt mente nok at det er tydelig hvorfor det er to leire her.
Ingen har vel påstått det daHCS skrev:f skrev:Det burde ikke være så vanskelig å forstå, men tror nok at undertegnede nå gir opplars_erik skrev:Flinkgutt mente nok at det er tydelig hvorfor det er to leire her.
Finnes flere eksempler på flere som har prøvd masse og som idag har endt opp med å ha kabler som er rett for de. Og som slettes ikke koster stort.. En kabel alene KOBLER en ikke til lydnirvana
Bare sett ifht denne... .lars_erik skrev:Ingen har vel påstått det daHCS skrev:f skrev:Det burde ikke være så vanskelig å forstå, men tror nok at undertegnede nå gir opplars_erik skrev:Flinkgutt mente nok at det er tydelig hvorfor det er to leire her.
Ikke noe vanskelig å se det. Og de som gnåler mest, er de som ikke har prøvd, og ergo ikke vet
Finnes flere eksempler på flere som har prøvd masse og som idag har endt opp med å ha kabler som er rett for de. Og som slettes ikke koster stort.. En kabel alene KOBLER en ikke til lydnirvana
Ok, jeg skal ta deg bokstavelig: Du skriver "f.eks. 10,000 Kr". Om jeg dobler f.eks.'et ditt, for liksom å være på den sikre siden, havner jeg på 20.000 kr. Så hvis anlegget har en total pris på 20.000, kan jeg ikke leve godt med billige kabler under 1.000 kr?f skrev:Det er vel også her de største forskjellene begynner å vise seg, når galskapen med dyrere stereoanlegg kommer på banen!!!
Så klart man kan leve godt med billige kabler ( under 1000 Kr.), hvis stereoalegget ikke har en total pris på f.eks. 10,000 Kr.
Når det gjelder DIY kabler, så er det hevet over enhver tvil, at her kan man tjene opp i mot XX antall %, og forsatt få meget gode resultater ;D
Jeg tror jeg fikk med meg "F.EKS." Jeg nevnte det tross alt to ganger i innlegget mitt.f skrev:Så klart "du" kan!!! Les en gang til... Hvis du F.EKS. har osv.
Du opplevde en forbedring?f skrev:Byttet ut en billig Europris RCA kabel ( 1 meter) til 25 Kr. med en Belkin Pure Av til 149 Kr. mellom en gml. forsterker og TV tuneren fra Get, og hva tror dere skjedde?
Jeg hadde heller ikke ofret stort på kabler, om jeg hadde et anlegg til 10 000.f skrev:Det er vel også her de største forskjellene begynner å vise seg, når galskapen med dyrere stereoanlegg kommer på banen!!!
Så klart man kan leve godt med billige kabler ( under 1000 Kr.), hvis stereoalegget ikke har en total pris på f.eks. 10,000 Kr.
Når det gjelder DIY kabler, så er det hevet over enhver tvil, at her kan man tjene opp i mot XX antall %, og forsatt få meget gode resultater ;D
Tyder bare på at ikke du har peiling ;Dval skrev:Hadde tidligere ett sett på 2*3 meter som jeg betalte 12.000,- for, men savner de ikke!
Hvorfor bør ikke du bruke noen usle småslanter på god lyd?And when medical, military and aerospace professionals trust their lives to a cable, theyre putting their trust in Nordost