Hei alle sammen!
Vi er stolt distributør for blant annet SEAS i Norge, og har derfor lyst til å belyse noen punkter.
1. Prising
Våre priser, enten det er SEAS, Scan-Speak eller annet, ligger godt under produsentens anbefalte utsalgspris. Ved prissetting har vi tatt utgangspunkt i de største aktørene internasjonalt, og omgjort prisene til ferdig fraktet og fortollet NOK. Selvsagt kan vi ikke ha fullstendig kontroll på verken valuta eller konkurrenter sine utsalgspriser til enhver tid.
Derfor har vi også
prismatch. Det betyr at vi matcher også utenlandske konkurrenter på pris, så fremt det ikke er lagertømminger etc som gjør det vanskelig.
2. Lagerhold
Vi har nylig startet med DIY og våre konkurrenter har således et forsprang her. Lageret vil steg for steg bygges opp slik at vi kan levere raskere. Lagerhold er ofte vanskelig fordi det vil alltid være en utfordring ved en oppstart å vite hva som skal lagerføres. Derfor har vi valgt å ta dette stegvis. Det vi ikke har på lager fra SEAS, leveres stort sett ila få dager. Selvbygg i Norge er veldig liten butikk, og et fullstendig lagerhold fra dag én ville bety at vi bandt opp mer kapital enn hva vi ville kunne omsette innen fornuftig tidshorisont. Rent bedriftsøkonomisk er ikke det særlig smart.
3. Om LydKonsept.no
LydKonsept.no er et separat forretningsområde innenfor Mala Audio Analogsenteret AS, som skal være selvdrevet med eget budsjett. Tanken fra første stund har vært å etablere en folkelig nettbutikk som har god oppfølging av kundene og et nøye utvalgt produktsortiment. Jeg som sitter på driften av LK heter Glenn, og er entusiast gjennom mer enn 30år hvorav mer enn 20 av disse har vært tilknyttet flere deler av audiobransjen i en eller annen form. Min målsetning er alltid å veilede kunder på best mulig måte enten det gjelder selvbygg eller et eller annet ferdig produkt.
LydKonsept.no er "work in progress", men vi har klare målsetninger for hvor LK skal være om 1-2år. Vi ønsker også dialog med våre kunder for å kunne bli best mulig innen våre segmenter.
Vi som jobber i Mala Audio, enten i forretningen i Asker, i Arendal eller i LydKonsept.no er alle entusiaster som brenner for god lyd. Vi er også ulike som personer og i vår tilnærming til lyd, akkurat på samme vis som våre flotte kunder. Ingen av oss er perfekte, men vi er alle opptatt av at kunder skal ha et godt resultat og et godt inntrykk av oss. Vi er mennesker på godt og vondt, men vi er også mennesker som faktisk strekker oss langt for at kunder skal få tatt egne selvstendige beslutninger, og hvor kunden selv tar den avgjørende beslutningen hvorvidt noe medfører en forbedring, forverring eller ikke utgjør noe som helst.
Som DIY-entusiast så håper jeg at andre selvbyggere ser fordelen av å ha en aktør som satser på selvbygg i Norge. Vi vet at vi har en vei å gå, men sammen med dere så kan vi absolutt komme dit. Send meg gjerne en epost, eller ring meg dersom det er noe vi kan bli bedre på, eller dere bare vil ha noen innspill. Ønsker dere drøfte et prosjekt, like så. Som oftest kommer man lengst med direkte dialog.
Si veldig gjerne
hei@lydkonsept.no eller ring 48928000
Selvbyggerhilsen fra Glenn på LydKonsept.no