Hvor kjøper jeg Seas elementer i Norge

Salmacis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.03.2002
Innlegg
333
Antall liker
245
Sted
Viken
Torget vurderinger
5
SEAS hjemmesiden, unnskyld for min direkte fremtoning, suger Big Time når det gjelder å formidle informasjon om Norske firmaer som selger Seas elementer. Google gir meg kun et sted, Lydkonsept som jeg har kontaktet, men det kan da virkelig ikke stemme at det kun er en forhandler i Norge??!! Litt konkurranse er godt for oss forbrukere så...

Er det noen som kan peke meg i riktig retning slik at jeg kan få kjøpt 2 stk Seas DXT 27TBCD / GB (H1499) og 2 stk Seas SP22?
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
9.139
Antall liker
13.207
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Jeg har egentlig litt vond smak i halsen for hva lydkonsept.no er pga mala audio, som selger humbug produkter, så derfor har jeg handlet mine siste Seas produkter av analoghifi.no.

...meg om det, selv om det koster 10-20 % mer.

Små rusk i den store sammenhengen.

analoghifi leverer, og ikke noe tull der.
 

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Innlegg
1.915
Antall liker
1.073
latterlig at det skal koste mindre å importere produkter laget i norge. noen kamerater var i venezuela hvor det koster 1kr litern for bensin, "hæ 20kr liter, har dere ikke olje i norge da!?"
 

Todani

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.05.2009
Innlegg
1.209
Antall liker
2.297
Vet ikke hvordan det er nå, men for en del år siden var det faktisk billigere å kjøpe Seas fra Madisound enn Dynabel....
Ja dessverre, og nå tolker vi det slik at det ser ut som at man nesten må kjøpe dem fra Madisound?
DynaBel var en institusjon/klippe som savnes sterkt. Prisene deres var slett ikke verst, og rabatter ble gitt i stort monn.
Håper de som sparte penger synes det var verdt det.
 

ParttimeDIY

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.11.2022
Innlegg
438
Antall liker
531
Sted
Brøttum
Langt billigere fra soundimports og diverse andre utenlandske nettsider enn å kjøpe i Norge. Akkurat handlet åtte Seas 8" fra soundimports, får de til uka. ;) Enten brukt i Norge eller nytt fra utlandet her i gården. :)
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
15.328
Antall liker
11.868
Sted
Ytterst i havgapet...
Du synes ikke det er litt merkelig at produkter produsert i Norge av norsk fabrikant er (var) tildels betydelig billigere fra utenlandsk leverandør, - selv om vi kompenserte for mva ??
For ordens skyld, - så er det snart 30 år siden jeg sist bygde høyttalere... da het firmaet Eltek og hadde litt andre priser....
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.284
Antall liker
2.809
Prisene i Norge er vel best villedene. Slik var det også med Eltek som ofte kjørte 20-30% kampanjer i helgene. Ikke at dem klarte skape levebrød av slikt, men...

Selv tror jeg Mala kunne vært tjent med heller oppgi "riktige" priser. Det er mange prosjekter som stopper allerede ved prislistene på nett.
 

S.E.T.

Medlem
Ble medlem
23.04.2021
Innlegg
9
Antall liker
14
Sted
Romerike
De siste gangene jeg har handlet seas, har hverken analoghifi eller lydkonsept hatt det jeg skal ha på lager. De har heller ikke tilbehøret jeg ofte trenger.

Sist jeg handlet hos analog hi-fi, måtte jeg etterlyse varene etter et par uker. Jeg liker konseptet og nettsiden, men når du må betale med vipps og varene ikke kommer før etter flere uker, er det ikke noe for meg. (Hadde handlet her hvis varene kom raskt, og jeg kunne brukt klarna eller kredittkort. Selv om de har noe høyere priser.)

Soundimports har som regel alt jeg trenger. Bestiller jeg med Dhl ekspress før kl 1500, har jeg pakken på min lokale joker dagen etter.
Har også gode erfaringer med kundeservice. Fikk ved en feil dobbel fortolling pga at de sendte to pakker på en ordre, med total sum på begge pakkene.
Fikk med en gang svar, og valget mellom penger inn på min konto eller avslag på neste bestilling.

Toutle haut parleur har noe lenger leveringstid (4-5 dager) men er ofte billigere.
Har gode erfaringer med disse. (Har brukt de 5-6 ganger.)
 

espen

Medlem
Ble medlem
16.02.2002
Innlegg
35
Antall liker
11
Har bestilt fra audio-hi.fi et par ganger. Tok et par dager før varene ble sendt, men ellers ikke noe tull. Gratis fakt på en del ting også.
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.736
Antall liker
1.856
Torget vurderinger
1
Prøv Svenske Hifi Kit, men de Norske burde kunne levere raskt og da til en bra pris. Burde jo ikke være så vanskelig, synd det er slik. Sist jeg handlet ble det fra Danmark.
 

Salmacis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.03.2002
Innlegg
333
Antall liker
245
Sted
Viken
Torget vurderinger
5
Takk for svar alle sammen 👍

Tror jeg prøver å bestille fra audio-hi.fi, ser ut til at de har det meste jeg trenger...eller ikke. Nå tømte websiden handlekurven etter å sittet i over en time og lagt inn komponenter 😡 Mye bortkastetd arbeid, argh...
 
Sist redigert:

Lydkonsept

Bransjemedlem
Ble medlem
02.03.2024
Innlegg
52
Antall liker
170
Torget vurderinger
0
Hei alle sammen!

Vi er stolt distributør for blant annet SEAS i Norge, og har derfor lyst til å belyse noen punkter.

1. Prising
Våre priser, enten det er SEAS, Scan-Speak eller annet, ligger godt under produsentens anbefalte utsalgspris. Ved prissetting har vi tatt utgangspunkt i de største aktørene internasjonalt, og omgjort prisene til ferdig fraktet og fortollet NOK. Selvsagt kan vi ikke ha fullstendig kontroll på verken valuta eller konkurrenter sine utsalgspriser til enhver tid.

Derfor har vi også prismatch. Det betyr at vi matcher også utenlandske konkurrenter på pris, så fremt det ikke er lagertømminger etc som gjør det vanskelig.

2. Lagerhold

Vi har nylig startet med DIY og våre konkurrenter har således et forsprang her. Lageret vil steg for steg bygges opp slik at vi kan levere raskere. Lagerhold er ofte vanskelig fordi det vil alltid være en utfordring ved en oppstart å vite hva som skal lagerføres. Derfor har vi valgt å ta dette stegvis. Det vi ikke har på lager fra SEAS, leveres stort sett ila få dager. Selvbygg i Norge er veldig liten butikk, og et fullstendig lagerhold fra dag én ville bety at vi bandt opp mer kapital enn hva vi ville kunne omsette innen fornuftig tidshorisont. Rent bedriftsøkonomisk er ikke det særlig smart.

3. Om LydKonsept.no
LydKonsept.no er et separat forretningsområde innenfor Mala Audio Analogsenteret AS, som skal være selvdrevet med eget budsjett. Tanken fra første stund har vært å etablere en folkelig nettbutikk som har god oppfølging av kundene og et nøye utvalgt produktsortiment. Jeg som sitter på driften av LK heter Glenn, og er entusiast gjennom mer enn 30år hvorav mer enn 20 av disse har vært tilknyttet flere deler av audiobransjen i en eller annen form. Min målsetning er alltid å veilede kunder på best mulig måte enten det gjelder selvbygg eller et eller annet ferdig produkt.

LydKonsept.no er "work in progress", men vi har klare målsetninger for hvor LK skal være om 1-2år. Vi ønsker også dialog med våre kunder for å kunne bli best mulig innen våre segmenter.

Vi som jobber i Mala Audio, enten i forretningen i Asker, i Arendal eller i LydKonsept.no er alle entusiaster som brenner for god lyd. Vi er også ulike som personer og i vår tilnærming til lyd, akkurat på samme vis som våre flotte kunder. Ingen av oss er perfekte, men vi er alle opptatt av at kunder skal ha et godt resultat og et godt inntrykk av oss. Vi er mennesker på godt og vondt, men vi er også mennesker som faktisk strekker oss langt for at kunder skal få tatt egne selvstendige beslutninger, og hvor kunden selv tar den avgjørende beslutningen hvorvidt noe medfører en forbedring, forverring eller ikke utgjør noe som helst.

Som DIY-entusiast så håper jeg at andre selvbyggere ser fordelen av å ha en aktør som satser på selvbygg i Norge. Vi vet at vi har en vei å gå, men sammen med dere så kan vi absolutt komme dit. Send meg gjerne en epost, eller ring meg dersom det er noe vi kan bli bedre på, eller dere bare vil ha noen innspill. Ønsker dere drøfte et prosjekt, like så. Som oftest kommer man lengst med direkte dialog.

Si veldig gjerne hei@lydkonsept.no eller ring 48928000

Selvbyggerhilsen fra Glenn på LydKonsept.no
 

Salmacis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.03.2002
Innlegg
333
Antall liker
245
Sted
Viken
Torget vurderinger
5
@Lydkonsept det høres bra ut. Har sendte dere en epost vedr. Seas DXT 27TBCD / GB (H1499) og Seas SP22R. Ser frem til svaret 👍
 

inselwind

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
2.001
Antall liker
10.870
Sted
Toten
Torget vurderinger
11
Har handlet av lydkonsept flere ganger i år, hypex-moduler & elementer og har utelukkende gode opplevelser av dem. Glenn svarer fort på meldinger og prisene konkurrerer med de jeg har fått utenlands. 👍🏼
 

Deng1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2024
Innlegg
356
Antall liker
460
Sted
VestBredden
Mala, selger fremdeles snakeoil, selv om de har spennende agenturer, de er heller svært sjeldent og se i forumet, og slikt innleder ikke til min tillit.
Madisound og toutlehautparleur får penga her...
 

Lydkonsept

Bransjemedlem
Ble medlem
02.03.2024
Innlegg
52
Antall liker
170
Torget vurderinger
0
Har handlet av lydkonsept flere ganger i år, hypex-moduler & elementer og har utelukkende gode opplevelser av dem. Glenn svarer fort på meldinger og prisene konkurrerer med de jeg har fått utenlands. 👍🏼
Takker for hyggelig tilbakemelding. Gjør så godt jeg kan, men bedre skal det bli.

Gleder meg for øvrig til å se dine kommende prosjekter.

mvh
Glenn
 

Lydkonsept

Bransjemedlem
Ble medlem
02.03.2024
Innlegg
52
Antall liker
170
Torget vurderinger
0
Mala, selger fremdeles snakeoil, selv om de har spennende agenturer, de er heller svært sjeldent og se i forumet, og slikt innleder ikke til min tillit.
Madisound og toutlehautparleur får penga her...
Du står fritt til å handle akkurat hvor du vil, men ta en kikk på innleggene som kommer fra LydKonsept.no og se hva som promoteres. Ta også gjerne en dialog med meg, kan være du blir positivt overrasket :)

Kommentaren din om snakeoil ønsker jeg ikke å kommentere i særlig grad da det ikke er relevant i forhold til hva LK skal handle om, og i hvert fall ift SEAS. Men henviser til mitt opprinnelig innlegg og det som omhandler kundens selvstendige avgjørelser, som oftest etter egen utprøving.

mvh
Glenn
 

Salmacis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.03.2002
Innlegg
333
Antall liker
245
Sted
Viken
Torget vurderinger
5
@Lydkonsept Takk for raskt svar på eposten min. Jeg sender deg straks en komplett deleliste, så kan du se om vi kan få til en god deal for begge 😊👍 Positiv omtale vil nok ganske sikkert føre til at flere benytte seg av deg/dere i stedet for å måtte søke til utenlandske aktører. Jeg i hvert fall liker å støtte norske bedrifter så fremt de er til å stole på og er konkurransedyktige 👍
 

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.090
Antall liker
4.544
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
Kan bekrefte at dialogen med Lydkonsept er god. Anbefaler å handle her og støtte i den viktige startfasen. Absolutt alle hififorretninger har ett eller annet tulleprodukt, men " selvvalg" kan kun kunden selv svare for.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.567
Antall liker
7.072
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
dersom det er noe vi kan bli bedre på, eller dere bare vil ha noen innspill.
Heisan.

Dere kan med fordel shaine nettbutikken litt etter hvert, med kategorier, sortering og fungerende filter.

Eksempel
Produkter->Selvbygg->høyttalerelementer->bassmellomtoner
Produkter->Selvbygg->Delefilterkomponenter->Kondensatorer-Elektrolytter
Produkter->Selvbygg->Kassekomponenter->Terminaler

Filter på Fabrikant, Størrelse, pris. Se gjerne på hvordan f.eks. Parts express sorterter ting og tang.

Produkter A-Z eller Produkter Z-A er lite nyttig for å se igjennom 5000 produkter.

Og sørg for at det går å kontrollklikke på «les mer» og åpne i ny fane. Låste grensesnitt som skal holde brukeren på en side er no forborga herk.

Johan-Kr
 

Lydkonsept

Bransjemedlem
Ble medlem
02.03.2024
Innlegg
52
Antall liker
170
Torget vurderinger
0
Heisan.

Dere kan med fordel shaine nettbutikken litt etter hvert, med kategorier, sortering og fungerende filter.

Eksempel
Produkter->Selvbygg->høyttalerelementer->bassmellomtoner
Produkter->Selvbygg->Delefilterkomponenter->Kondensatorer-Elektrolytter
Produkter->Selvbygg->Kassekomponenter->Terminaler

Filter på Fabrikant, Størrelse, pris. Se gjerne på hvordan f.eks. Parts express sorterter ting og tang.

Produkter A-Z eller Produkter Z-A er lite nyttig for å se igjennom 5000 produkter.

Og sørg for at det går å kontrollklikke på «les mer» og åpne i ny fane. Låste grensesnitt som skal holde brukeren på en side er no forborga herk.

Johan-Kr
Hei, og takk for meget konstruktivt innspill. Vi er fullt klar over tingene du skriver, og prosessen for å rette opp og forbedre er pågående. Særlig filter for sortering vil komme i mye større grad enn nå.

Når det er sagt, så er det allerede flere filter på både høyttalerelementer og filterkomponenter, og toppmenyen er spesifisert lignende eksemplene du gir. Det er dog fortsatt mange forbedringer som skal implementeres i tiden som kommer.

mvh
Glenn
 
Topp Bunn