MakkinTosken
Who, me?
Tosken oppfatter nok "Too Much Rope" sleden, mer som blå pil angir. Valgte blått siden det alltid er et deilig blåskjær i Toskens grotte.
Dersom dette virkelig er tilfelle (med type delefiltere) skulle jeg ønske en forklaring/debatt fra den som kan bidra omkring filteres påvirkning som her nevnes, for er dette tilfelle så er det i hvert fall ny viten for min del og sånt sett veldig interessantDet er i det minste en "høyttalergreie".
With all due respect, Asbjørn, jeg har nok forsøkt flere høyttalere og høyttalertyper i samme posisjon i samme rom, enn hva du har. Det er en slående forskjell på hvordan de forskjellige høyttalerne setter opp Q-sound-effektene.
Fulltoner gjør det best. Toveis med enkle filtere gjør det nest best.
Konkret eksempel: Klipsch RF-3 og RF-5. Høyttalerne ser omtrent like ut på utsiden, 2 x 8" + diaskanthorn, begge er toveis. Det som skiller dem mest, er at det er mer komplekse filtere på RF-5. RF-3 setter opp Q-sound forbilledelig, RF-5 er nær umulig å få noen fornuftige lydbilder ut av. Om det ikke relaterer seg til fase, hva tror du det relaterer seg til da?
Veldig godt poeng. Opplever det samme med laptopen til tider. Effektmakeri er i alle fall ikke noen indikator på high-end-lydamtidig kan man få full effekt fra en "bærbar m/hank på" plassert på kjøkkenbenken
Det er mulig at dette er litt for alvorlig å spøke med...Så flinke dere er til å tegne
Avanserte store 4 veis systemer med steile deleflanker kan også virke bra.....Det er i det minste en "høyttalergreie".
With all due respect, Asbjørn, jeg har nok forsøkt flere høyttalere og høyttalertyper i samme posisjon i samme rom, enn hva du har. Det er en slående forskjell på hvordan de forskjellige høyttalerne setter opp Q-sound-effektene.
Fulltoner gjør det best. Toveis med enkle filtere gjør det nest best.
Hvor har du gjort av tordenskralletDet er mulig at dette er litt for alvorlig å spøke med...
Vis vedlegget 842149
Har fokus på Horse & Hound.Hvor har du gjort av tordenskrallet
og HAL9000, om man hører på den versjonen?Hvor har du gjort av tordenskrallet
Hvor du har stemmene i lydbildet, hos meg står de ved siden av hodet og nesten snakker inn i øret mittMener du følelsesmessig, frekvensmessig eller plassering i lydbildet?
Jeg har åpnet opp denne tråden flere ganger i dag bare for å se på dette bildet. Jeg dævver. Noe av det morsomste jeg har sett på veldig lenge.Det er mulig at dette er litt for alvorlig å spøke med...
Vis vedlegget 842149
Ja, det kan de.Avanserte store 4 veis systemer med steile deleflanker kan også virke bra.....
Du mangler et bilde av en gråtende baby oppe i høyre hjørne der.Det er mulig at dette er litt for alvorlig å spøke med...
Vis vedlegget 842149
Hva med et gråtende barn? I kitsch-utgave:Du mangler et bilde av en gråtende baby oppe i høyre hjørne der.
Må være slitsomt i lengdaEneste bjeffinga jeg hører er på høyre side litt forbi høyttalerne fra kjærringa på kjøkkenet, veldig naturtro også uansett hvilken låt jeg hører på!