P
parafinoksen
Gjest
Originalinnspilling på minidisc! Ikke dårlig.Fant denne i skuffen min et litt annet format
Vis vedlegget 721357
Originalinnspilling på minidisc! Ikke dårlig.Fant denne i skuffen min et litt annet format
Vis vedlegget 721357
Ikke så galtOriginalinnspilling på minidisc! Ikke dårlig.
Tror det er 2 steder, det første etter bare noen sekunder. Ofte det man referer til får å høre den ute på høyre sideI hvilket kutt er det bikkja bjeffer i Amused To Death?
Elsker Pink Floyd men er pinlig lite oppdatert etter Dark Side of The Moon…
Men skal det strengt tatt høres da, så lenge disse (også) spiller bakover - hele plasseringen av bikja og det hele er vel en konstruert ("fasegreie") effekt som ikke nødvendigvis skal virke med denne type høyttalere? Jeg påstår ikke - spør - ut i fra innspillingen i seg selv og dens hensikt.Tester ut mine Magnepan mg12 mot Gradient Revolution. Høyttalerne står plassert på samme plass (har bare byttet de om) og sitteposisjon er lik. Gradientene oppfører seg slik enkelte sier her med f.eks hunden langt ut på høyre side, sleden som passerer fra venstre bake til høyre. Problemet at dette får jeg ikke til å fungere på mine Magnepaner i det hele tatt.
In order to get the full benefit of QSound in these demos, it is important to understand a few simple concepts about stereo playback. QSound is essentially a stereo listening experience. Therefore, any factors which affect proper stereo will also affect proper QSound. To ensure your stereo is configured for optimum stereo playback, here are some easy checks to make on your system.
Speaker Placement - often referred to as speaker geometry, is crucial to stereo playback. Try to position your speakers on the same plane, either side of the monitor. Try to avoid differences in height and depth between speakers. This will enable your speakers to form a good stereo image space.
Listening Position - is also very important. For best results when listening to any stereo material, you should be centered between the speakers at a distance equal to or greater than the distance between the speakers.
Speaker Connections - Making sure that your speakers and amplifier are connected with the correct polarity (sometimes referred to as 'in phase') will ensure you hear proper stereo. The positive, or "+", connectors on the amplifier should be wired to the positive, or "+", connectors on your speakers. Also, make sure the left input of your amplifier is connected to the left speaker. If your speakers have a balance control, make sure it is in the center position.
Det er i det minste en "høyttalergreie".Det er QSound, som ikke primært handler om en "fasegreie", og som QSound selv skriver:
About QSound Demos
To get the full effect of QSound demos, it is important to understand a few simple concepts about stereo playback. Here are some easy checks to make on your system to ensure it is configured for optimum QSound playback.www.qsound.com
At det er en «høyttalergreie» er nokså opplagt. Min kjepphest er fortsatt jevn spredning i bredest mulig frekvensbånd, slik at refleksjoner og romklang starter med samme frekvensspektrum som direktelyden. Hvordan frekvensgang off-axis ser ut for RF-3 og RF-5 rundt delefrekvens vet jeg ikke, men det er første sted jeg ville lett etter en forklaring.The basic QSound 3D building block is a proprietary audio process that creates two or more outputs from each input signal. These outputs incorporate subtle differences in level, frequency content, and timing. Played back on the specific delivery system (headphones or speaker arrangement) for which the algorithm is designed, the effect is to mimic directional cues that a listener would normally receive when listening to an actual sound source at a given location in 3D space.
Mitt Lyngdorf-romkorrigerte system plasserer bikkja langt ute til høyreJeg fikk btw bikkja demonstrert på et RK korrigert system med Lyngdorf, og der var lyden så sjøsyk at bikkja stakk i alle retninger
Listening Position
Akkurat dette punktet opplever jeg omvendt og har gjort det med alle ht jeg har prøvd. Må ha en litt butt triangel.- is also very important. For best results when listening to any stereo material, you should be centered between the speakers at a distance equal to or greater than the distance between the speakers.
Dessuten ser jeg av trådens tidligere innlegg at vi har tatt denne runden et par-tre ganger før!Jeg tror ikke så veldig mye om det, men siterer QSound selv igjen:
At det er en «høyttalergreie» er nokså opplagt.
Kan du beskrive litt mer detaljert?...sleden som passerer fra venstre bake til høyre...
FWIIW, her gav mitt 5-veis aktivt delte power tapered 30 elementers system så ille gæli Waters Q sound effekt at jeg ble oppringt fra Skedsmo Kennel (jeg bor ved Karihaugen) og spurt om bikkja mi hadde rømtDet er i det minste en "høyttalergreie".
With all due respect, Asbjørn, jeg har nok forsøkt flere høyttalere og høyttalertyper i samme posisjon i samme rom, enn hva du har. Det er en slående forskjell på hvordan de forskjellige høyttalerne setter opp Q-sound-effektene.
Fulltoner gjør det best. Toveis med enkle filtere gjør det nest best.
Konkret eksempel: Klipsch RF-3 og RF-5. Høyttalerne ser omtrent like ut på utsiden, 2 x 8" + diaskanthorn, begge er toveis. Det som skiller dem mest, er at det er mer komplekse filtere på RF-5. RF-3 setter opp Q-sound forbilledelig, RF-5 er nær umulig å få noen fornuftige lydbilder ut av. Om det ikke relaterer seg til fase, hva tror du det relaterer seg til da?
Hva mener du, jeg hører sleden som forflytter seg i rommet mye mer enn med magnepanene.Kan du beskrive litt mer detaljert?
" fra venstre bake til høyre... "Hva mener du, jeg hører sleden som forflytter seg i rommet mye mer enn med magnepanene.
ok.....hvor plasseres sleden på høyre side?bak.. så klart ikke bake...
Altså rett ut på siden hos meg.
Man har da folk til slikt.Må være noe med kabelløfterne tror jeg. Man bør jo ha slike når man har hund.
Sleden starter 90 grader (muligens ennå lenger bak) på venstre side av min lytterposisjon og forsvinner langt ute på høyre side, muligens ikke like langt bak i grader, men langt ut "landskapet".ok.....hvor plasseres sleden på høyre side?
Kan du lage en skisse?Sleden starter 90 grader (muligens ennå lenger bak) på venstre side av min lytterposisjon og forsvinner langt ute på høyre side, muligens ikke like langt bak i grader, men langt ut "landskapet".
Orker ikke nå så sent på kvelden, hva er det du ikke forstår med min forklaring?Kan du lage en skisse?
Din forklaring er veldig upresis - det er ikke lydbildet, men det er helt "normalt"....Orker ikke nå så sent på kvelden, hva er det du ikke forstår med min forklaring?
Ok da venter jeg i spenning på din presise beskrivelse om hvordan det skal tolkes.Din forklaring er veldig upresis - det er ikke lydbildet, men det er helt "normalt"....
Her er en beskrivelse jeg fant nettet.......også rimelig upresis.....
"
Track 8. Too Much Rope - 5:47
Effects out the wazoo here, and what a blast, ranging from TV shows to chopping wood. From a horse drawn sleigh crossing the stage, considerably forward of the plane of the speakers, from left to right, to a Ferrari later re-crossing from right to left, this cut is quite an extravaganza.
James Johnson's bass runs are DEEP, articulate and defined. As I've indicated, you really need full range speakers (or a good sub?) to appreciate the power of this cut in particular, and this work in general. The beautiful blend of guitar tones from Steve Lukather and Geoff Whitehorn, combined with Andy Fairweather Low's feather strummed 12-string Rickenbacker, yield a delicious sound. We even get to hear Patrick Leonard's children (Jessica and Jordan) screaming near the end of the track before fading into the sound of a warm summer evening with its cricket refrain.
"
Muligens det er bedre ja. Utrolig langt ute både på venstre og høyre side.Sleden passerer bare rett foran meg på den låta. Den kommer kjørende ute til venstre fremme for så å passere foran meg og forsvinne utover til høyre. Hele bevegelsen er en rett linje som om det gikk en vei foran meg. Jeg har ikke hørt den komme bakfra ute til venstre før.
Det er ikke bare selve bevegelsen jeg synes er en grei indikator på om stereoanlegget er korrekt oppstilt, men også om tonaliteten på sledelyden bevares hele veien slik at du ikke hører den "passere" høyttalerne i form av tonale endringer i lyden.
Tja, ikke hvis du så det siste jeg skrev...Den ene streken helt "normalt" for de fleste...
Den andre streken er basert på din forklaring..
Vis vedlegget 842093 .
Prøv igjen. Eksperimenter med vinklinga.Dette prøvde jeg uten å få samme effekt som ved å forkorte lytteposisjonen.
Mener du følelsesmessig, frekvensmessig eller plassering i lydbildet?Når dere er i gang, hvordan er stemmene i slutten på brain damage på dsoftm