Karmana
Æresmedlem
Hit and moveDu er som kuken, du kan være både stor og liten
Hit and moveDu er som kuken, du kan være både stor og liten
Som andre også bekreftet konverterer ATV alt til 48khz, den streamer heller ikke 24bit.Hva den sier? Vi er ikke på talefot, så det vet jeg lite om. Displayet viser kun source volum..
Øøh, same shitVet ikke om forslaget mitt tar knekken på problemet ditt, men du kan trykke på ikke forstyrr knappen, sveip nedenfra og opp på skjermen og du får opp en hurtigmeny. Trykk på bilde av en måne. Da blokkerer du innkommende lyder (mail, sms osv)
Dette er jo meget irriterende lyder som plinger på anlegget ditt.
Har vurdert å oppgradere til Hegel H360 medSom andre også bekreftet konverterer ATV alt til 48khz, den streamer heller ikke 24bit.
Siden den ikke streamer "bit perfect", og du er en god audiophile, må den skiftes ut!
Dette burde Hegel Dac gitt deg beskjed om
Vil ikke anbefale deg om noe kjøp.Har vurdert å oppgradere til Hegel H360 med
Integrert DAC «- siste generasjon fra AKM
Strøm musikk med AirPlay og DLNA». Er det noe tess i? Eller må jeg uansett kjøpe ekstern streamer for den beste godisen?
Så lenge du strømmer med Airplay, så vil du vel fortsatt slite med problemer med uønsket lyd fra reklame?Har vurdert å oppgradere til Hegel H360 med
Integrert DAC «- siste generasjon fra AKM
Strøm musikk med AirPlay og DLNA». Er det noe tess i? Eller må jeg uansett kjøpe ekstern streamer for den beste godisen?
Jeg har samme erfaring som deg. Bruker en Onkyo NS 6170 streamer. Har lenge fundert på hvordan jeg skal kunne høre Master kvalitet fra Tidal med min mobil som sender via Chromecast til Onkyo streamer. Spiller jeg direkte fra streameren sin egen innebygde Tidal, så er det fullstendig håpløst å få oversikt over musikken.Hei,
Hvordan streamer medlemmene sin musikk?
Jeg bruker en Onkyo streamer med Spotify connect. Det gir meg muligheten til å bruke Spotify sin egen klient, som er både rask og intuitiv.
Jeg har flere ganger forsøkt å venne meg på Tidal, da de tilbyr betraktelig bedre kvalitet på sin musikkkatalog, men hver gang jeg prøver så finner jeg ingen lettvint løsning siden de ikke tilbyr en tilsvarende funksjonalitet slik som Spotify Connect.
Skal jeg streame musikk fra laptopen i sofaen må jeg bruke den webbaserte løsningen og bruke chromecast funksjonaliteten i Onkyo streameren, som er treg og samtidig ikke støtter masters, den høyeste kvaliteten. Da får jeg beskjed om å laste ned windows klienten, men windows klienten som lar meg høre musikk i masters kvalitet kan ikke koble seg til Onkyo streameren, så da er jeg stuck med laptophøyttalerne eller hodetelefoner.
Onkyo sin egen applikasjon til streameren, som kun lar seg laste ned på mobilen er helt elendig treg, og grensesnittet på Tidal er håpløst uoversiktelig.
Vært morsomt å høre hvordan de andre medlemmene streamer musikken sin på stereoannlegget.
HeiFor de av dere som vil teste Roon gratis i 30 dager. Jeg har betalt for lifetime membership for 2 år siden og ser meg aldri tilbake. Det er ett FØR Roon og ett musikk liv ETTER. Her er linken:
https://roonlabs.com/r/77opnHDwskihe08eHeVeGg
Jeg har prøvd mange konfigurasjoner det siste året. Min erfaring på mitt anlegg er at alle komponentene i kjeden betyr noe for lyden etterhvert som du beveger deg oppover i prisklasse/kvalitet.Jeg streamer i dag fra en Chromcast audio til ekstern dac via Toslink. Men har nå kjøpt ny dac i en mye dyrere klasse en jeg har i dag. Lurer på hvor stor forskjell lydmessig det er på streamere? Så lenge man får signalet i den samplin raten man ønsker og dac'en klarer å behandle formatet er det da noe lydmessig forskjell på streamere?
Jeg tenker å bruke et Windows nettberet som jeg skal koble opp mot ny dac via USB slik at jeg kan streame i i de sampling raten dac'en takler. 32bit/384khz og DSD256. Dette støttes jo ikke via annet en USB inngangen på dac'en. Så da må jo en eventuelt streamer ha usb ut og støtte for 32bit/384khz og DSD256.
Hvilken switch endte du opp med?Jeg har prøvd mange konfigurasjoner det siste året.
Siste oppgradering til "audiofil" switch ga et markert løft i lyden. Dette hadde jeg i utgangspunktet ingen tro på, men det var umulig å levere fra seg switchen etter å ha testet den hjemme i stua. Jeg har også testet ulike "audiofile" switcher og hadde ingen problemer med å høre forskjellen på dem og velge en favoritt (som heldigvis ikke var den dyreste).
Det er med andre ord ikke sikkert du vil høre forskjell.
Dine ører foran ditt anlegg gir deg fasiten
English Electric sin 8Switch med SBooster strømforsyningHvilken switch endte du opp med?
Hva er teorien med at en switch kan forbedre lyden?English Electric sin 8Switch med SBooster strømforsyning
Produsenten sier følgende, men for min del er det øra som bestemmer:Hva er teorien med at en switch kan forbedre lyden?
Jeg gikk lei av halvbra billigløsninger som gjorde mye men aldri alt,så det ble tilslutt Roon på meg og. Med Roon på en stusselig laptop og ny god ruter fungerer det aldeles prikkfritt å Bruke nettbrett/mobil/iPad til styre Roon som integrerer Tidal, og hardisksamling ( USB disk koblet til ruter) til en Roontilpasset mottaker, og kan spre musikk lett og der via Chromecast På kjøkken og streamer til Hodetelefonanlegget. Superfornøyd og slo til med lifetime/engangs selv om det koster mer nå enn før, tenkte Det var bedre å eie enn å leie i årevis. Lifetime forsvinner snart som mulighet....For de av dere som vil teste Roon gratis i 30 dager. Jeg har betalt for lifetime membership for 2 år siden og ser meg aldri tilbake. Det er ett FØR Roon og ett musikk liv ETTER. Her er linken:
https://roonlabs.com/r/77opnHDwskihe08eHeVeGg
Du har rett i at ørene bestemmer, jeg har ikke testet produktet og kan derfor ikke uttale meg.Produsenten sier følgende, men for min del er det øra som bestemmer:
Core technologies
Powered by a customised TCXO (Temperature Compensation Crystal Oscillator), accuracy is 0.1ppm – far higher than normal crystals and higher than a normal TCXO, allowing the 8Switch to generate higher accuracy network signals, which in turn helps provide more stable music data transmission. The power supply and clock generation circuits each have two electrical noise isolation circuits which ensure stable network signals. An EMI (Electromagnetic Interference) absorber helps to further reduce the noise from the digital circuit.
Compare the increased performance and jitter measurement (90% less!) of the 8switch compared to that of a general network switch.
Jeg testet 5 switcher i prisklasse Elkjøp opp til 35k. Alt låt bedre enn den billigste, men de to dyreste låt dårligere enn den jeg endte opp med å kjøpe.
Jeg hadde nok ikke hørt like stor forskjell på switchene på de tidligere (billigere) versjonene av mitt anlegg, akkurat som jeg hørte mindre forskjell på kabler før jeg hadde brukt et halvt huslån på anlegget.
Jeg tviler ikke på at skeptikerne ikke hører forskjell og vil gi deg mange argumenter for at dette ikke forbedrer lyden.
La øra bestemme. Hører man ikke forskjell kjøper man selvsagt ikke en dyr switch.
Produserer dingsen bedre lyd, så holder det for meg
Kommer nok en superfantastisk ny løsning etter hvertJeg gikk lei av halvbra billigløsninger som gjorde mye men aldri alt,så det ble tilslutt Roon på meg og. .....
Du vil ikke angre Ett godt valg.Jeg gikk lei av halvbra billigløsninger som gjorde mye men aldri alt,så det ble tilslutt Roon på meg og. Med Roon på en stusselig laptop og ny god ruter fungerer det aldeles prikkfritt å Bruke nettbrett/mobil/iPad til styre Roon som integrerer Tidal, og hardisksamling ( USB disk koblet til ruter) til en Roontilpasset mottaker, og kan spre musikk lett og der via Chromecast På kjøkken og streamer til Hodetelefonanlegget. Superfornøyd og slo til med lifetime/engangs selv om det koster mer nå enn før, tenkte Det var bedre å eie enn å leie i årevis. Lifetime forsvinner snart som mulighet....
Har du sett denne videoen?English Electric sin 8Switch med SBooster strømforsyning