Neida, forståelig nok!
Men strengt tatt behøver man jo ikke å trekke det riktig så langt? Det holder jo lenge å nevne et par alternative løsninger, som magnestater, open baffel, stativ/ kassehøyttalere, eller for den saks skyld - hva
du selv har stående av høyttalere.
Fortsatt god helg!
Tror ikke jeg greier å generalisere alternativene slik Scrooge. (Skjønt jeg har aldri hørt riktig velspillende magnestater heller, har dog ikke hørt mange..)
Tror det i stor grad koker ned til smak, et av våre vennepar er "MLvenner", og oppgraderte seg nylig til Vantage. Vi har aldri noen diskusjon om hvorvidt
ML er skarpe i lyden eller ikke, skarpe er de, MEN; det er en egenskap de, særlig fruen i huset; elsker.
Til gjengjeld synes de/hun at de fleste andre høyttalere er for "slappe" og tilbakelente - og; det er helt greit å mene det, en smaksak.
For min egen del har jeg som tidligere nevnt latt meg imponere av diverse MLer i diverse oppsett, men i bilen hjem, merker jeg jo at jeg er sliten i hodet,
og da er noe gæernt.
I øyeblikket har jeg ingenting stående av høyttalere, bare løse biter.
Dvs det står et par Mordaunt Short Performance 860 og spiller, hentet opp fra anlegget i biblioteket.
Mine følgesvenner gjennom 18 år; Mirage M3Si er solgt, og jeg får bygget nye høyttalere, kommer forhåpentligvis
i hus i løpet av sommeren.
Den nye høyttaleren er en fireveiskonstruksjon, med bassrefleks og førsteordens filter.
Gleder meg veldig....
Takk for gode ønsker, de er gjensidige!
Vennlig hilsen
Morten