Ikke vet jeg hva du går på, men det kan umulig være lovlig
For det første er det ingen av de bladene som har 50 prosent reklame, og det har de aldri hatt heller. For det andre så har jo billige Clas Ohlson-kabler blitt testet mot dyrere kabler i Fidelity tidligere, noe du ville sett om du hadde tatt deg bryet med å lese hele tråden.
Når det gjelder Watt så skal jeg bare svare for meg selv, og jeg har absolutt ingen som helst formening om hvem som annonserer i Watt før jeg ser det på trykk, og av utstyr og kabler som jeg tester, så er 99 prosent av det plukket ut av meg selv, og da som nevnt uten at jeg vet hvem som kommer til å annonsere i bladet. Som utdannet journalist så følger jeg også som frilanser i Watt pressens
Vær Varsom-plakat. Se spesielt kapittel 2.
En usannhet blir ikke mer sann om den gjentas til det kjedsommelige, og jeg må innrømme at jeg begynner å bli dyktig lei av konspirasjonsteoriene til en del på Hifisentralen. De proffe bladene har adskilte annonseavdelinger, nettopp for å hindre muligheter for sammenblanding. Man er selvsagt avhengig av annonser, siden et annonsefritt magasin ikke ville hatt mulighet til å overleve økonomisk. Derimot ville man svært kjapt gravd sin egen grav om man ga redaksjonell omtale i motytelse mot annonser. Et magasin er avhengig av journalistisk integritet for å bli tatt seriøst av både lesere og bransje, og jeg er glad for at redaksjonsledelsen i Watt hvor jeg frilanser er svært bevisste på det.
Om det overbeviste deg, tviler jeg på, men det måtte ut
Roy