Todani
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 20.05.2009
- Antall liker
- 2.369
Må vel innrømme at jeg har "oppgrdert" de fleste strømkablene i anleggene mine. Kjøpte skjermet Supra metervare, kappet disse i eksakte lengder og monterte Supra- eller Biltema-støpsler på dem. Har til og med loddet nettstøyfiltere, mest DP-filtere jeg hadde liggende, på mange av disse.Ja, jeg har mine Euforia fortsatt. De spiller også helt utmerket sammen med et par Oberon Midgard monoblokker. De spiller rent og oppløst, men har noen kapasitetsbegrensninger. De passer langt bedre i en leilighet med betongvegger enn når de skulle forsøke å drive et relativt stort rom i et basslukende trehus. Som nevnt var det å hive ut AW180’ene til fordel for Hypex UcD400 som fikk dette inn på rett vei. En overpriset Transparent Audio strømkabel gjorde derimot ingen forskjell hos meg.
Så her er det verken kabelsalat eller andre muligheter for den høyfrekvente støyen å komme inn.
Dette har kostet meg den fyrstelige summen av om lag 150 kroner per kabel, og jeg må med hånden på hjertet innrømme at det virker: Jeg har aldri hørt noe støy eller registrert noen forskjeller i lydgjengivelsen hverken før eller etter. - De ga vel fred i sjelen, utløp for mine beskjedne DIY-lyster og hevet meg litt over snikksnakket i "miljøet". Jeg fikk til og med høre at Supra ikke var bra nok - "5000-kroners kablene var mye bedre"!
I dag, mange år etter, koser jeg meg med mine tusener innspillinger med klassisk og jazz fra 50- 60- og 70-tallet, vel vitende at forvrengningen ikke skyldes strømledningene.