Hvorfor lyder ICEpower så umusikalsk?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.656
    Antall liker
    39.226
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Øivind skrev:
    EDIT: De fleste prioriterer vel utifra smak? :)
    Jeg har min smak etter hva jeg liker, og min prioritering etter min økonomi.
     
    Ø

    Øivind

    Gjest
    Finnes ofte litt forskjeldig i samme prisklasse da :), men jeg tror stort sett er enige og bare snakker litt rundt hverandre.
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Duelund_Support skrev:
    Lydkaj skrev:
    Jeg siger ikke dyt om hvordan dit anlæg lyder, og du har i øvrigt ikke svaret på spørgsmålet endnu,
    korrekt ICEpower er ikke et Highend produkt efter min mening, kun i føtex hvor alt jo er highend.
    Den var god. ;)
    Endelig enig! Jeg syntes også den var god. Helt i Monty Python ånd! ;D
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.711
    Antall liker
    526
    Torget vurderinger
    1
    KindOfBlue skrev:
    Ellers kan jeg melde at jeg nå har koblet inn en Konnekt 24D fra t.c. electronics i Danmark, mellom min Airport Express på kontoret og mitt anlegg. Konnekt 24D fungerer som en DAC i pass-through, og konverterer Toslink optisk til analogt som går inn i forsterker.

    Resultatet ble en forbedring over den analoge koblingen jeg brukte før. Ting kan alltid bli bedre! Konnekt 24D er forøvrig et helsikes godt DANSK produkt med et vell av muligheter.

    ===

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,4656.msg444563.html#msg444563
    OT: Kun en "forbedring" ? Den airporten i analog modus låter latterlig dårlig..du burde fått type bakoversveis-forbedring. .
     
    K

    KindOfBlue

    Gjest
    Man skrev:
    OT: Kun en "forbedring" ? Den airporten i analog modus låter latterlig dårlig..du burde fått type bakoversveis-forbedring. .
    OT svar - høyttalerne på hjemmekontoret er ikke de mest avslørende. Har tilsvarende oppsett mot et par Dynaudio Focus 140 i et annet rom, og der er det natt/dag.
     
    L

    Lydkaj

    Gjest
    Snickers-is skrev:
    Merkelig hvordan enkelte forventer en mye større grad av saklighet og høflighet fra sine motdebattanter enn de er villige til å stille med selv. Som Jurassic var inne på så var jo dette den største grunnen til at Kjell B ble kastet ut. Jeg er ikke så sikker på om det er riktig at vi skal akseptere at noen kan få gulpe opp sin galle på alle og en hver, også skal øvrigheten akseptere og tilgi det til en hver tid uten å stille spørsmål ved det.

    Men her kom jo erkekommentaren:
    "Du kunne lige så godt vende dem om og sige at alle dem der siger at ICEpower lyder utroligt godt de fornærmer mig og andre der mener det modsatte"
    I den lille ordveksling på side 74 [citat Lydkaj:]
    Jeg har overhovet ikke udtalt mig om hvordan dit anlæg lyder, og jeg siger clokradio agtigt et billede sprog for manglende dynamik, livløs, mekanisk gengivelse, flat, begrænset frekvensområde osv., hvor mange gange skal jeg sige det.
    Og jeg snakker om hvordan ICEpower lyder og ikke hvordan det lyder i en bestemt sammenhæng, for at kunne udtale sig om det må man have hørt dem i mange sammenhænge og under kontrollerede forhold og sammenlignet med flere andre ting gerne kendte ting også.
    Og jeg mener stadigvæk at vis du ikke kan høre fodaftrykket ,ja så har du et problem, jeg har selv med mine UCD gjort rigtig meget for at skjule fodaftrykket , men jeg kan stadigvæk høre det [citat Lydkaj slut]

    jeg håber man kan forstår at dette er det modsatte af mathing og at det er en svær opgave at finde ud af hvordan et enkelt apparat løsrevet fra kæden faktisk lyder , men jeg har forstået at tråden her handler om ICEpowers lyd og ikke alt muligt andet som måske i Kama's situation udgør måske 90% af det han lytter på

    [citat Karma:] Jeg kan nok ikke gjemme meg bak det heller. Mitt anlegg er kun aktivt delt i bassene. [citat Karma slut]

    og på side 70 spørger jeg så karma [citat Lydkaj:]
    Bruger du ICEpover over det hele eller kun i bassen [citat Lydkaj slut]

    det har Karma ikke svaret på endnu selv om der har været flere opfodringer svaret er naturligvis meget afgørende for hvordan ICEpower opfører sig, Karme hører måske kun lige det område hvor vi stort set alle er enige om at ICEpower gør det udmærket.

    Lad os så se hvad ordspillet ender med den sædvanlige sang
    [citat karma]
    Riktig matching er nøkkelen for all implementering av teknologi og komponenter i et anlegg [citat karma slut]

    som i øvrigt kun er en del af det der skal til efter min mening ved mathning kan man opnår en god klangbalance det er en del af det, men det er de enkelte dele i anlægget og deres grundlæggende kvalitet der giver muligheden for at komme tættere på instrumenters oprindelige klang.

    og efter Karmas sidste bemærkning så er det jeg bliver træt og siger [citat Lydkaj] Ohhh... jeg orker ikke mere du får ret [citat Lydkaj slut]

    Og jeg kan ikke se der er noget galt med "erkekommentaren" specielt set i lyset af det ovenstående.
    Men hvis det vi diskutere her er om ICEpower evt kan bruges i basområdet og kun der, ja så kan vi godt bliver enige om at det er der gode muligheder for.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.656
    Antall liker
    39.226
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Til Lydkaj.

    Hva slags produkt prøver du å "selge"?
     
    K

    KindOfBlue

    Gjest
    Karma skrev:
    Lydkaj skrev:
    , og du har i øvrigt ikke svaret på spørgsmålet endnu,
    Nå forstår jeg hvilket spørsmål du siktet til.
    Ja, jeg har ICEpower klasse D forsterkere til det hele. 6 forsterkere totalt.+ DEQX
    Du kan jo lese litt om anlegget her:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,17005.0.html

    Du trenger jo aldri ta deg bryet med å komme og lytte. Du vet jo allerede at det lyder skitt.
    Hvilket tidspunkt har du stilt klokkeradioen til, Karma?
    Er det blå displayet jeg ser stort nok til at du kan se hva klokken er?
    ;D

     
    L

    Lydkaj

    Gjest
    Karma skrev:
    Lydkaj skrev:
    , og du har i øvrigt ikke svaret på spørgsmålet endnu,
    Nå forstår jeg hvilket spørsmål du siktet til.
    Ja, jeg har ICEpower klasse D forsterkere til det hele. 6 forsterkere totalt.+ DEQX
    Du kan jo lese litt om anlegget her:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,17005.0.html

    Du trenger jo aldri ta deg bryet med å komme og lytte. Du vet jo allerede at det lyder skitt.
    Ja jeg kan jo se at der ikke er så mange augumenter tilbage andet end at vise hvor store og dyre jeres anlæg er , det imponere ikke mig overhovedet, og som sagt jeg ved ikke hvordan dit anlæg lyder jeg har hørt ligende anlæg som lydt godt og ligeså mange der har lydt skidt, og jeg aner hvilken kategori dit kommer ind under ,men jeg kan da sige hvis systemmet bruger basreflex ja så er der allerede et alvorligt problem.
    Det eneste jeg kan sige er at jeg ikke synes at lyden fra ICEpower alene er High-end og efter som hvor meget hul der er igennem række det fra direkte uacceptabelt til nogenlunde
    Jeg har læst lidt om dit anlæg ,det er sygt og og jeg tviler på at det kan spille godt efter min referance som jo som sagt er levende uforstærket levende musik, men intet kan udelukkes
     
    K

    KindOfBlue

    Gjest
    Torben, kan du fortelle litt om diskusjonen dere hadde i klubben, da en del av medlemmene ønsket å selge Duelund høyttalerne for å skaffe noe annet, men man til slutt bestemte at dette ikke skulle gjennomføres?

    Jeg har stykket sammen hele historien, tror jeg, men syns det var interessant at enkelte medlemmer mente det muligens ikke var verdens beste høyttalere likevel, og at man ønsket å få lov til å lytte til noe annet.
    Men slik jeg forstår det var Palvig ekstremt imot dette?
     
    L

    Lydkaj

    Gjest
    KindOfBlue skrev:
    Torben, kan du fortelle litt om diskusjonen dere hadde i klubben, da en del av medlemmene ønsket å selge Duelund høyttalerne for å skaffe noe annet, men man til slutt bestemte at dette ikke skulle gjennomføres?

    Jeg har stykket sammen hele historien, tror jeg, men syns det var interessant at enkelte medlemmer mente det muligens ikke var verdens beste høyttalere likevel, og at man ønsket å få lov til å lytte til noe annet.
    Men slik jeg forstår det var Palvig ekstremt imot dette?
    Jeg kan fortælle at vedkommende der var mest fremme i skoen omkring dette lider af et enormt høretab og er tæt på 70 år og i øvrigt kunne han bare have brugt sin sunde fornuft og det gælder også de andre kritikere som i øvrigt var en lille gruppe, vi spillede som sagt tæt på reference klasse samme aften, og også til den efterfølgende aften som skulle visse at der intet var galt med højtalerne ,herefter forstummede kritikken stille og roligt, men det gik jo udover deres elskede ICEpower og det var vist det der var problemet, så jeg er helt enig med Palvig der er intet galt med disse højtalere, men som sagt de har en opløsning som jeg ikke har hørt tilsvarende, og det kan give problemer med visse produkter som bare ikke er gode nok
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.656
    Antall liker
    39.226
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    KindOfBlue skrev:
    Torben, kan du fortelle litt om diskusjonen dere hadde i klubben, da en del av medlemmene ønsket å selge Duelund høyttalerne for å skaffe noe annet, men man til slutt bestemte at dette ikke skulle gjennomføres?

    Jeg har stykket sammen hele historien, tror jeg, men syns det var interessant at enkelte medlemmer mente det muligens ikke var verdens beste høyttalere likevel, og at man ønsket å få lov til å lytte til noe annet.
    Men slik jeg forstår det var Palvig ekstremt imot dette?
    Og jeg som syntes nazistene var stygge.. Duelund høyttalere låter ekstremt dårlig, uansett pris. Jeg har ikke hørt de, men personlig så er jeg uten noe tvil.. Stygge er de også ;D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.164
    Antall liker
    8.830
    Torget vurderinger
    1
    Lydkaj! -nå er du nådd grensa for hva og hvordan du kan lire kritikk av deg. Du kritiserer i krasse ordelag andres lyd-oppsett uten det minste tegn til å oppvise et minimum av ydmykhet og toleranse. Du er flere ganger her i tråden i konflikt med Hifisentralens Regel 1 her, og vi burde ha reagert forlengst. Men når jeg ser hvordan du fortsetter å holde på, begynner du å nærme deg en utestengelse fra Hifisentralens.

    Dette har ikke noe med dine preferanser og erfaringer å gjøre, men KUN med måten du fremfører dette på!


    bjornh, moderator
     
    L

    Lydkaj

    Gjest
    HoJ skrev:
    KindOfBlue skrev:
    Torben, kan du fortelle litt om diskusjonen dere hadde i klubben, da en del av medlemmene ønsket å selge Duelund høyttalerne for å skaffe noe annet, men man til slutt bestemte at dette ikke skulle gjennomføres?

    Jeg har stykket sammen hele historien, tror jeg, men syns det var interessant at enkelte medlemmer mente det muligens ikke var verdens beste høyttalere likevel, og at man ønsket å få lov til å lytte til noe annet.
    Men slik jeg forstår det var Palvig ekstremt imot dette?
    Og jeg som syntes nazistene var stygge.. Duelund høyttalere låter ekstremt dårlig, uansett pris. Jeg har ikke hørt de, men personlig så er jeg uten noe tvil.. Stygge er de også ;D
    Det er da fint nok du kan da mene lige hvad du vil
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.656
    Antall liker
    39.226
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Sorry Lydkaj, mener det ikke, men synes det er rart at noen kan bedømme noe uten å ha hørt det. Min menig er at matching ofte teller mere man kan ane.. Nå skal jeg ikke kritisere lenger, men ber om fortåelse om at dere \ vi ikke har hørt alt, og at det faktisk er snakk om smak også.. Så teller også rommet inn osv. ting låter ikke altid slik en tror det låter - og ei heller slik en vil at noe skal låte, hadde det gjort det så kunne jeg likt at all rør hadde gitt dårlig lyd fra seg.. men det gjør det jo ikke - ei heller forsterkere klasse D..

    Tror vi alle må inrømme at vi vet ikke alt - og har ikke den rette smak for alle, min lydsmak er min, så derfor bryr jeg meg ikke så mye om hva andre mener - spesisielt de som ikke har hørt det.
     
    K

    KindOfBlue

    Gjest
    Lydkaj skrev:
    KindOfBlue skrev:
    Torben, kan du fortelle litt om diskusjonen dere hadde i klubben, da en del av medlemmene ønsket å selge Duelund høyttalerne for å skaffe noe annet, men man til slutt bestemte at dette ikke skulle gjennomføres?

    Jeg har stykket sammen hele historien, tror jeg, men syns det var interessant at enkelte medlemmer mente det muligens ikke var verdens beste høyttalere likevel, og at man ønsket å få lov til å lytte til noe annet.
    Men slik jeg forstår det var Palvig ekstremt imot dette?
    Jeg kan fortælle at vedkommende der var mest fremme i skoen omkring dette lider af et enormt høretab og er tæt på 70 år og i øvrigt kunne han bare have brugt sin sunde fornuft og det gælder også de andre kritikere som i øvrigt var en lille gruppe, vi spillede som sagt tæt på reference klasse samme aften, og også til den efterfølgende aften som skulle visse at der intet var galt med højtalerne ,herefter forstummede kritikken stille og roligt, men det gik jo udover deres elskede ICEpower og det var vist det der var problemet, så jeg er helt enig med Palvig der er intet galt med disse højtalere, men som sagt de har en opløsning som jeg ikke har hørt tilsvarende, og det kan give problemer med visse produkter som bare ikke er gode nok
    Jeg syns nemlig dette var interessant, inklusive den aftenen dere spilte rett lenge innen dere fant ut av at mellomtone-elementet i høyre høyttaler var defekt og koblet ut.
    Beklager, Lydkaj/Torben, jeg er slett ikke imponert over måten dere har vandret tungføtt omkring og slengt om dere med påstander og direkte fornærmelser her inne. Gitt mitt innebygde temperament så har jeg sikkert selv vært ufin i noen av mine svar til dere, men det får være måte på.

    Når jeg leser hvordan Palvig & Co i hifi-kirken du er medlem av innett forsvarer klubbens relikviehøyttalere mot ethvert forsøk på kritikk fra klubbens medlemmer, så blir det hele underlig. Det er religionsdyrking.
    Samtidig også forunderlig hvordan de store akustikkproblemene i bomberommet først blir ordentlig drøftet når klubben endelig har fått nye lokaler, mens man i de årene man lyttet i bomberommet overhodet ikke kunne finne noe galt med dette. ;D

    Forøvrig forstår jeg nå at det nye rommet har akustisk demping i front og sidevegger, for å ta refleksjoner, og det er godt -- det må være en lettelse å endelig ha kommet i bedre lokaler. Som dere selv skriver (formannen) så har man en utfordring med den lave takhøyden (han har en morsom formulering om at man bare kan se bort fra en av romdimensjonene -- og siden taket er lavt så velger han å se bort fra dette ...), men ellers ser rommet fornuftig ut.

    Lykke til med lytten. Jeg har stilt min clock radio på 20.00 i aften - da blir det konsert med uutholdelig lyd hos meg.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.390
    Antall liker
    16.621
    Sted
    Østfold
    HoJ skrev:
    KindOfBlue skrev:
    Torben, kan du fortelle litt om diskusjonen dere hadde i klubben, da en del av medlemmene ønsket å selge Duelund høyttalerne for å skaffe noe annet, men man til slutt bestemte at dette ikke skulle gjennomføres?

    Jeg har stykket sammen hele historien, tror jeg, men syns det var interessant at enkelte medlemmer mente det muligens ikke var verdens beste høyttalere likevel, og at man ønsket å få lov til å lytte til noe annet.
    Men slik jeg forstår det var Palvig ekstremt imot dette?
    Og jeg som syntes nazistene var stygge.. Duelund høyttalere låter ekstremt dårlig, uansett pris. Jeg har ikke hørt de, men personlig så er jeg uten noe tvil.. Stygge er de også ;D
    Jeg må dessverre meddele at din søknad om medlemsskap i Herlev HiFiklubb er avvist.
     
    L

    Lydkaj

    Gjest
    bjornh skrev:
    Lydkaj! -nå er du nådd grensa for hva og hvordan du kan lire kritikk av deg. Du kritiserer i krasse ordelag andres lyd-oppsett uten det minste tegn til å oppvise et minimum av ydmykhet og toleranse. Du er flere ganger her i tråden i konflikt med Hifisentralens Regel 1 her, og vi burde ha reagert forlengst. Men når jeg ser hvordan du fortsetter å holde på, begynner du å nærme deg en utestengelse fra Hifisentralens.

    Dette har ikke noe med dine preferanser og erfaringer å gjøre, men KUN med måten du fremfører dette på!


    bjornh, moderator
    Kan du præcisere hvor jeg går over stegen, og har du lagt mærke til hvordan jeg bliver svinet til konstant selv om jeg øverst her på komme med synes jeg selv et rimeligt relevant indlæg, det eneste man så kan svarer ,er ved at visse hvor store og dyre deres anlæg , og det er jo selvfølgelig lig med at det er enormt godt, det må jeg så sige det er bare ikke min erfaring
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.656
    Antall liker
    39.226
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Snickers-is skrev:
    Jeg må dessverre meddele at din søknad om medlemsskap i Herlev HiFiklubb er avvist.
    Trist, jeg gråter.. puhu! ;D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.164
    Antall liker
    8.830
    Torget vurderinger
    1
    Denne tråden er nå stengt, grunnet debattdeltakeres gjentatte brudd på Hifisentralens regel 1. Noen kan påvente seg reaksjoner for sin oppførsel i tråden og manglende folkeskikk.


    bjornh, moderator
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn