Hvorfor lyder ICEpower så umusikalsk?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    R

    Rojoh

    Gjest
    Whatever that gives you pleasure...

    Har dere sett Howard Stern filmen? ICEpower med sin fabelaktige kontroll i bassen + rumperister? Snakk om WAF!

    End of discussion!
     
    T

    theStig

    Gjest
    Jeg tror det er så enkelt at de hifi-interesserte liker ICE fordi de lytter mere til hifi-parametre enn til musikken. På samme måte som de fleste musikere gir blaffen i hifi da denne interessen oftest er teknisk begrunnet.
    Selv synes jeg at ICE skårer middels på enkelte hifi-parametre. Det finnes forsterkere som har betydelig mer pondus i bassen, mer "luft" (kunstig sådan) og mer "livsbejaende" (hva nå det enn er..) mellomtone.

    For meg var det musikknytelsen som var avgjørende for valg av ICE. Klassisk musikk, og spesielt vokalmusikk, synes jeg kom mye bedre til sin rett med ICE, og musikken ble tydeligere, mer definert, enklere å analysere og lytte seg inn i.

    For meg er det kun dette det dreier seg om, mest mulig musikk. Sånn jeg ser det finnes bare EN måte å komme dit på, og det er via teknisk perfeksjon, målinger, justeringer og tilpasninger av elektronikk og akustikk. Jeg vil si at et godt lydende anlegg alltid vil måle svært godt (men det er ikke nødvendigvis motsatt - at et anlegg som måler godt alltid låter bra)
     

    MonkeyCountry Audio

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    938
    Antall liker
    100
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Av stabilitetshensyn bruker man et såkalt zobel-nettverk på utgangen, som bla. består av en seriespole. Noen har det dog ikke, da forsterkeren "tåler" merkelige laster uten å bli ustabil.

    F.eks på Doxa finner man slike spoler i serie på utgangen.

    Men mine tidligere Doxa 70 SE mk1 og mk2 hadde zobelfilter. Kanskje lauvland hadde dette filteret da han prøvde å være lit proff.


    MVH
     

    karl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    0
    Så siden Karl er her på forumet, er han interessert i hifi. Ergo ikke musikk???? :D
    Jeg er i en gråsone. Jeg er ikke typisk hifi-intressert. Mekker med det som er "gammelt ræl" for de fleste på forumet.

    Min erfaring skriver seg fra T - amp.
     
    O

    om.s

    Gjest
    For meg personlig, er faktisk tilstedeværelsen av fagpersoner den største grunn til å lese forumet. Den dagen det bare er igjen "synsere" og de som tror at kvalitet kun har med penger å gjøre, da slutter jeg å lese her. Jeg har merket meg en del personer på dette forum som tilfører meg uvurderlig kunnskap. Jeg håper ikke at de mobbes ut...
    Da er det vel like godt å gå rett på hjemmesidene deres og lese der, om ikke det skal være plass til synsere også mener jeg, det er vel tross alt ett åpent forum hvor det burde være plass til begge kategorier og ikke bare fagpersoner som gjør hevd på å dominere enhver tråd med sin fagkunnskap.

    Mobbes ut? det har vel ikke gått deg forbi at det vel så mye praktiseres fra den "andre" siden også, men det er kanskje legitimt fordi de er så "opplyste".

    La det være ett åpent forum, med rom begge kategorier!

    mvh
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Da er det vel like godt å gå rett på hjemmesidene deres og lese der, om ikke det skal være plass til synsere også mener jeg, det er vel tross alt ett åpent forum hvor det burde være plass til begge kategorier og ikke bare fagpersoner som gjør hevd på å dominere enhver tråd med sin fagkunnskap.

    Mobbes ut? det har vel ikke gått deg forbi at det vel så mye praktiseres fra den "andre" siden også, men det er kanskje legitimt fordi de er så "opplyste".

    La det være ett åpent forum, med rom begge kategorier!

    mvh
    A P P L A U S !
     
    O

    om.s

    Gjest
    I åpningsinnlegget gav jeg plenty skryt til ICE teknologien, men hevdet dog at trærne ikke gror inn i himmelen. Dvs. at ICE, etter mitt ringe skjønn, gradvis faller av (lyd)lasset når man beveger seg oppover i prisklassene. Og at dette gjaldt anno 2006. Videre så stilte jeg spørsmål ved spolenes lydmessige innvirkning.

    Meget nyttig derfor å lese i alle svarene, at ja faktisk, så er D-klassen påtvunget å bruke slike spoler på utgangen. Dette fordi et biprodukt av D-kretsløsningen, er støy og forvrengning som (ufiltrert) kan ødelegge resten av anlegget.

    Vi har også fått en bekreftelse fra Snickersen om at D-klassen ikke er fullendt. Den har et utviklingspotensial. Sagt på en annen måte, så har den feil som kan rettes opp.

    Til Snickersen vil jeg si at dine 2 siste innlegg er full av billige retoriske knep, som denne diskusjonen IKKE trenger. Jeg tenker da på hvordan du går til personangrep på meg, Morello og Viking. For eksempel insinuerer du at jeg ikke forstår forskjellen mellom dynamikk og klangbalanse (til opplysning så hadde jeg stereoanlegg før du var født – og har trådd atskillig mer vann i denne bransjen en du har gjort). Og ovenfor Morello og Viking så tar du en nedlatende tone. Samt ukritisk bruk av uspesifiserte sitater som du fletter inn i teksten din, der hvor det passer deg. På toppen av det hele så spiller du på hele følelsesregisteret med å erklære at du blir ”trist” av mitt åpningsinnlegg.

    Ære være deg Snickersen for din tilstedeværelse her på Hi-Fi sentralen. I den grad du opptrer saklig så gir det positive ringvirkninger for produktene du propaganderer. Tilsvarende ødelegger du bare for deg selv ved å opptre usporty i forhold til innlegg som ikke passer din agenda.  

    SÅ TIL SAKEN:
    Hvis man tar utgangspunkt i din egen D-klasse forsterker Oberon 6.1, så antar jeg at den er basert på den 1000W ICE modulen du nevner i ditt innlegg. På hjemmesiden til Midgard Audio så oppgir dere en rekke tekniske data, men dog finner jeg ikke apparatets frekvenskurve. Kan du derfor opplyse hva som er Oberon 6.1 sin frekvenskurve?
    Videre så kan det være interessant å vite om dere bruker ICE modulen med den medfølgende (standard) jernkjernespolen? Og til sist; Hva er knekkfrekvensen og hvilken høyfrekvensavrulling har denne ICE modulen som standard? (Dette er basale tekniske opplysninger som sikkert kan finnes andre steder, men greit å få det fra deg som er ekspert).

    Stigen har i sine innlegg bagatellisert spolens lydmessige skavanker, og han hevder nærmest at ”en spole er en spole”. Som om det ikke finnes lydmessige forskjeller innenfor denne komponentkategorien. Endog har det blitt påstått at spoler, ja de finnes jo ”overalt” i andre konstruksjoner, så ”pytt – pytt” det er vel ikke noe å skrike opp om. Før jeg går videre på dette punktet, vil jeg derfor spørre Snickersen:

    -Er du enig med Stigen herom? (Greit å vite om Utviklingssjefen har samme syn som Forhandleren vedrørende spolens lydmessige egenskaper).

    På forhand takk for at du deler din kompetanse med oss andre her på Hi-Fi Sentralen.

    Hilsen
    Petter
    Vel talt!

    mvh
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Selv synes jeg at ICE skårer middels på enkelte hifi-parametre. Det finnes forsterkere som har betydelig mer pondus i bassen, mer "luft" (kunstig sådan) og mer "livsbejaende" (hva nå det enn er..) mellomtone.
    MENER du ja mens andre mener det motsatte. Det er det jeg vil fram til, det finnes ingen universell sannhet her og mange mener ICE har svakheter og det finnes tekniske rapporter på at det er sådan. Hva man liker best av div. konstruksjonsmetoder er en annen sak....................
     
    O

    om.s

    Gjest
    Jeg tror det er så enkelt at de hifi-interesserte liker ICE fordi de lytter mere til hifi-parametre enn til musikken. På samme måte som de fleste musikere gir blaffen i hifi da denne interessen oftest er teknisk begrunnet.
    Godt poeng, jo man kan jo lure......

    mvh
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Da er det vel like godt å gå rett på hjemmesidene deres og lese der, om ikke det skal være plass til synsere også mener jeg, det er vel tross alt ett åpent forum hvor det burde være plass til begge kategorier og ikke bare fagpersoner som gjør hevd på å dominere enhver tråd med sin fagkunnskap.

    Mobbes ut? det har vel ikke gått deg forbi at det vel så mye praktiseres fra den "andre" siden også, men det er kanskje legitimt fordi de er så "opplyste".

    La det være ett åpent forum, med rom begge kategorier!

    mvh
    Kanskje en viss ydmykhet for andres fagkunnskap hadde vært på sin plass? Eller betyr "applausen" fra "Viking" mest for deg?
    Hadde jeg ment at dette forum var bare for de med fagkunnskap, hadde jeg først av alt utelukket meg selv ;)
     
    P

    Petter_Dale_jr

    Gjest
    For de som ikke gidder å lese linken listes forvrengningsbidragerne her:

    1. Nonlinearity in the PWM signal from modulator to switching stage due to limited resolution and/or jitter in timing
    2. Timing errors added by the gate drivers, such as dead-time, ton/toff, and tr/tf
    3. Unwanted characteristics in the switching devices, such as finite ON resistance, finite switching speed or body diode characteristics.
    4. Parasitic components that cause ringing on transient edges
    5. Power supply voltage fluctuations due to its finite output impedance and reactive power flowing through the DC bus
    6. Non-linearity in the output LPF.
    Dette er jo interessant. For min del så lurer jeg på hvordan en firkantpuls ser ut, etter at den har passert gjennom en klasse D forsterker. Hvis det er slik at spolene på utgangen medfører en avrulling allerede på 40kHz, så blir det vel ikke rare stigetiden? I så fall kan jo det forklare tendensen til hva jeg oppfatter som manglende dynamikk i lydgjengivelsen.

    Men dette kan sikkert Snickersen hjelpe oss med å belyse.

    Hilsen
    Petter
     

    Geir_O

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    716
    Antall liker
    19
    Dette begynner å bli litt dumt. Respect man
     
    O

    om.s

    Gjest
    Kanskje en viss ydmykhet for andres fagkunnskap hadde vært på sin plass? Eller betyr "applausen" fra "Viking" mest for deg?
    Hadde jeg ment at dette forum var bare for de med fagkunnskap, hadde jeg først av alt utelukket meg selv ;)
    Fagkunnskap er ingen garanti for verken god hørsel el god smak.

    Jeg tror både Viking og jeg selv har våre "meningers mot", og ikke trenger den andres applaus for å føre disse (våre meninger) frem, om jag kan si det slik, barnslig kommentar forøvrig.

    mvh
     
    O

    om.s

    Gjest
    Dette begynner å bli litt dumt. Respect man
    Det er mye som er "dumt",  men respekt bør vel mer el mindre ha en viss gjensidighet  for å ha noen verdi?

    mvh
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Fagkunnskap er ingen garanti for verken god hørsel el god smak.

    Jeg tror både Viking og jeg selv har våre "meningers mot", og ikke trenger den andres applaus for å føre disse (våre meninger) frem, om jag kan si det slik, barnslig kommentar forøvrig.

    mvh
    "Meningers mot" er en egenskap jeg respekterer. Personlig legger jeg også vekt på å kjenne min egen begrensning ;) Uansett så kommer vi ikke til noen interessante resultater ved å vri og vrenge på hverandres uttalelser.. Håper ikke du synes det også var barnslig ???
     
    O

    om.s

    Gjest
    "Meningers mot" er en egenskap jeg respekterer. Personlig legger jeg også vekt på å kjenne min egen begrensning ;) Uansett så kommer vi ikke til noen interessante resultater ved å vri og vrenge på hverandres uttalelser.. Håper ikke du synes det også var barnslig ???
    Personlig har jeg ikke flagget annet enn en lunken el-teknisk interesse/forståelse, og har vel med det i denne sammenheng innsett min begrensning, men så utvikler jeg heller ikke produkter da, jeg "forbruker" de, og er dermed mer opptatt av det subjektive i hvordan jeg opplever produktene og deres evne til å formidle musikken, fremfor objektivt riktige målinger og det hva de mange selvutnevnte guruéne her på forumet måtte mene om det.

    Jeg tror forøvrig du vet hva jeg siktet med "barnslig"  ;)

    mvh
     

    Jori

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.05.2006
    Innlegg
    165
    Antall liker
    3
    syntes nå de Beast blokkene låt ganske så bra kontra prisen, valgte alikevel å selge de.. det manglet ett eller annet.. var på en måte ingen driv og engasjemang i de blokkene, det kommer vel litt ann på hva du hører på mest, vil tro klassisk passer godt der..
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.416
    Antall liker
    16.669
    Sted
    Østfold
    Dette er visst blitt en betydelig synestråd, men den inneholder etter hvert mange spørsmål både til klasse D, til ICE-power, om spoler, om annen forsterkerteknologi osv. For å få en litt mer saklig ramme rundt disse starter jeg en tråd under Tech-hjørnet.

    Stemningen i denne tråden begynner å bære preg av alt for mye krigsstemning og vi ender opp i en situasjon der man gjerne plukker ut deler av en påstand for å gjøre dne politisk feil og få klemt noen opp i et hjørne, men en ting vil jeg gjerne gjenta fordi jeg følte at det er spesiellt viktig:

    Det er, uansett hva man har av utstyr, helheten som gir det totale lydbildet.
    Eksempel:
    Man har 3 produkter koblet sammen. Kilden har nøytral klang. Forsterkeren har en gitt feil, og høyttalerne har den samme feilen med negativt fortegn.
    Så har man ett oppsett til med samme kilde, og med samme feil med negativt fortegn i forsterkeren og samme feil med positivt fortegn i høyttalerne.

    Begge anleggene har evne til å frembringe gåsehud. Så tar man forsterkeren fra det første anlegget og setter den i det andre. Man konkluderer med at den ikke er bra nok fordi den ikke kan frembringe gåsehud.

    Dette er en konklusjon som vil føre til at absolutt alle produkter er ubrukelige. De fleste her har et oppsett de har jobbet noen år med å få til å fungere i samspill, og det er ikke bare bare å skifte èn enkelt komponent uten at det fører til endringer både av negativ og positiv karakter.
     
    T

    theStig

    Gjest
    Hos meg har ICEpower definitvt evnen til å frambringe "gåsehud" i kraft av en meget musikalsk utdefinert og "effortless" spillestil. Inviter deg selv på en tur hit, og hør....! :)
     
    B

    BjornE

    Gjest
    Kult - gjengen som sverger til flerveis høytalere med dynger av delefiltre får noia av en liten spole i forsterkeren?
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Kult - gjengen som sverger til flerveis høytalere med dynger av delefiltre får noia av en liten spole i forsterkeren?
    Ja da, Martin Logan er dynget ned av delefiltre ::)
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.254
    Antall liker
    919
    Torget vurderinger
    1
    Kult - gjengen som sverger til flerveis høytalere med dynger av delefiltre får noia av en liten spole i forsterkeren?
    har du hørt om liten tue velter stort lass.......

    Fra spøk til alvor, du forenkler og spisser det fælt nå BjornE ;)
     

    topline

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Innlegg
    2.103
    Antall liker
    0
    Hos meg har ICEpower definitvt evnen til å frambringe "gåsehud" i kraft av en meget musikalsk utdefinert og "effortless" spillestil. Inviter deg selv på en tur hit, og hør....! :)
    Men hvis man må ha høyttalere med 18" basser i et 14 kvm stort rom for å få ICEpower til å spille med kropp og autoritet, så ser jeg på det som en utfordring å få samme resultat i rom som er over dobbelt så store... ;)
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.416
    Antall liker
    16.669
    Sted
    Østfold
    Jeg tror det anlegget passerer minimumsgrensen for "autoritet" med litt mer enn en hårsbredde.
     

    madman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.176
    Antall liker
    645
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Ja Petter, nå har du blitt en av "synserne" du og !
    Snart blir du bannlyst her på forumet. Her er det kun målinger som gjelder. Det og bruke øra holder ikke lenger.
    Mvh
    Morten
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har sykt lyst til å prøve ice (Og da helst midgard siden designet er råbra) sammen med en god rørpre.
    Har veldig troen på det, men så har jeg aldri hørt ice med mindre tact/lyngdorf bruker den slags.
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Jeg har sykt lyst til å prøve ice (Og da helst midgard siden designet er råbra) sammen med en god rørpre.
    Har veldig troen på det, men så har jeg aldri hørt ice med mindre tact/lyngdorf bruker den slags.

    Ice og Lyngdorf kan ikke samenlignes lydmessig! Lyngdorf er langt mer åpen, mens ice låter som en dårlig rørforsterker til sammenligning. Da snakker jeg om Milennium. De billige fra Lyngdorf har jeg ikke hørt.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Så var man i skyttergravene igjen.
    Det forundrer meg at de som tar fram utfodringene/problemene ved konstruksjon av klasse D ikke ser på de tekniske resultatene som oppnås.

    Forøvrig setter jeg stor pris På at Snickers-is har startet en teknisk tråd om emnet klasse D.

    Til topline: Det er theStigs kinoanlegg du omtaler. Til hifi klarer han seg med 12" i et rom på 25 (?) kvm.

    val: Kunne godt tenkt meg å sammenlikne ICEpower og Lyngdorf, men hvordan? Lyngdorf lager integrerte bokser, og bare noen gir deg analoginngang. Uansett må ICEpoer da fores via AD-konvertere. Hva er det du hører på da?
     

    Vidar Øierås

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    3.202
    Antall liker
    341
    Ice og Lyngdorf kan ikke samenlignes lydmessig! Lyngdorf er langt mer åpen, mens ice låter som en dårlig rørforsterker til sammenligning. Da snakker jeg om Milennium. De billige fra Lyngdorf har jeg ikke hørt.
    Jeg er litt lite oppdatert på forsterkersiden, så hva/hvilke Lyngdorf snakker du om i tilfelle? Er dette også klasse D eller er det tradisjonell klasse A eller AB, transistor eller rør?

    Vidar
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Jeg er litt lite oppdatert på forsterkersiden, så hva/hvilke Lyngdorf snakker du om i tilfelle? Er dette også klasse D eller er det tradisjonell klasse A eller AB, transistor eller rør?

    Vidar

    Lyngdorf Millennium. Det er en heldigital forsterker, eller en ekstremt kraftig dac.... kun drivverk inn, og høyttalere i andre enden.

    Sitter ikke med den selv, men har en god bekjent som har mk4 og lyngdorf drivverk.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.254
    Antall liker
    919
    Torget vurderinger
    1
    Lyngdorf sine store er PWM integrert med DSP funksjonalitet.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.566
    Antall liker
    36.711
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jeg tror det er så enkelt at de hifi-interesserte liker ICE fordi de lytter mere til hifi-parametre enn til musikken. På samme måte som de fleste musikere gir blaffen i hifi da denne interessen oftest er teknisk begrunnet.

    Blandt de fotointeresserte finner vi de som er interessert i kameraer - i motsetning til de som er interessert i bilder.

    Må si meg uenig her, jeg kjenner flere musikere som riktignok driter Hi-fi,men de er desto mer interessert i gitarforsterkere, instrumenter osv. De er jo avhengig av riktig utstyr for å få frem det uttrykket de ønsker musikalsk.

    Når det gjelder foto så er det sikkert noen samlere av utstyr som ikke kan fotografere, men en dyktig fotograf er helt avhenging av teknisk innsikt for fullt ut kunne uttrykke seg kunstnerisk.

    For oss som søker det den "ultimate" musikkopplevelsen hjemme i stua, så er det ofte en fordel å ha en viss forståelse for teknikken. Det behøver ikke å bety at man ikke liker musikk.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Ja Petter, nå har du blitt en av "synserne" du og !
    Snart blir du bannlyst her på forumet. Her er det kun målinger som gjelder. Det og bruke øra holder ikke lenger.
    Mvh
    Morten
    Jeg har blitt fortalt det kreves tilvenning å gå fra 40W klasse A til ICEpower 500ASP. Det lyder annerledes.

    Vi må beskrive lytteinntrykk, altså "synse". Vi kan ikke måle dem. Petter er flink til å beskrive lytteinntrykk synes (der var det ordet igjen) jeg.

    Det hadde vært ok om vi kunne unngå alle disse dem/oss-postene i annenhver tråd. Det er fordømt fjasete. Ikke ta alt så fordømt personlig. Det kjeder meg.
     
    T

    theStig

    Gjest
    Til topline: Det er theStigs kinoanlegg du omtaler. Til hifi klarer han seg med 12" i et rom på 25 (?) kvm.
    Jepp, kinoanlegget har to 18" basser drevet av en ICE 1000ASP i et rom på 14 m2. Autoritet og kropp er nok ikke dekkende her... jeg vil vel si at det heller er en seismisk og barometrisk opplevelse. ;D

    Hifi'en er utstyrt med 2 stk 15" i et ekstremt hardt dempet rom på 35 m2. Her kreves det mye nivå fra bassene for å gi et riktig nivå, så det er på sin plass med litt effekt. I tillegg kjører jeg romkorreksjon, så det kreves mye i enkelte områder der jeg har dratt opp 8-10 dB. Derfor bruker jeg ICE 500ASP her for å få nok dynamikk.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Der ser man. 12" og 25kvm er i virkeligheten 15" og 35kvm. Proporsjonene var vel ikke rappgalne?

    Til tema:

    ICEpower leverer "ferdige" moduler og det er disse som bl.a. Acoustic Reality, Embla og Midgard bruker i sine produkter. Men er dere som påpeker ca. at forskjellen mellom forsterkere basert på disse modulene er "kabinett, et par ledningsstumper og kontakter" helt sikre på at det er forskjellen?

    Er det ikke slik at mange hifientusiaster hører stor forskjell på akkurat kabler, kontakter og kabinetter/dempeprodukter forresten?
     
    T

    theStig

    Gjest
    Audiofile påstår seg også å kunne høre "enorme" forskjeller på MP3 og CD-audio, men i praksis klarer de ikke å skille det fra hverandre, og hvis de hører forskjell er det ikke sikkert at de klarer å identifisere hva som er hva.

    Når de samme folka "hører" store forskjeller på kontakter, treklosser, sikringer og andre dingsedupper blir jeg for å si det mildt noe skeptisk....
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Ice og Lyngdorf kan ikke samenlignes lydmessig! Lyngdorf er langt mer åpen, mens ice låter som en dårlig rørforsterker til sammenligning. Da snakker jeg om Milennium. De billige fra Lyngdorf har jeg ikke hørt.
    Hvilke ICEpower-moduler er det du baserer dette på, val?
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn