Sevald
Avviker.
Tok sin tid men nå blirdet platevasker på meg og. Bestilte Pro-Ject VS-C idag som er vel tilnærmet Okki Nokki. Bytter dere alltid innercoveret etter vask?
Grattis! Har selv hatt Okki Nokki i 1,5 år. Har vasket hver bidige plate jeg eier.Tok sin tid men nå blirdet platevasker på meg og. Bestilte Pro-Ject VS-C idag som er vel tilnærmet Okki Nokki. Bytter dere alltid innercoveret etter vask?
Hvor mye er "en del" vannInteressant. En dråpe eller to Zalo i en del vann, påføre md en fille (ikke mikrofiber!) og så tørke av med en annen fille?Zalo og vann går veldig bra.
Mine plater knitrer ikke.
Vel, ikke de som er anskaffet etter 1976 i hvertfall.
Dette med innecover er en av tingene som gjør at jeg sitter på gjerdet. Har byttet innecover på ca 2000 plater ifjor - nå vurderer jeg vasker, frister ekstremt lite å måtte bytte alle på nytt. Hvertfall mtp lommeboka...burde nye... dessverre!Enkelte nye plater jeg kjøper både ser og høres ganske jævlige ut. Det er veldig synlig støv fra fabrikk.
Tror en Okki Nokki blir kjøpt inn ganske så snart.
Jeg har allerede byttet innercover til noen antistatiske jeg kjøpte i en gruppehandel her på sentralen. Kan jeg bruke de om igjen etter vask, eller burde jeg hente fram nye?
Litt det jeg tenker også, samtidig som den møkka platebørsten ikke tar - er vel ganske begrenset hvor mye av den som havner i innercover også.Jeg vil si ideelt sett bytte. Men på den annen side er det bedre å vaske og legge tilbake i brukte innercover enn å ikke vaske. Man skal ikke kimse av 90%-løsninger heller.
Er det risposeinnercover-behold, er det ikke, kjøp risposeinnercover og selg dine nesten nye innercover til en annen lykkelig eier.Dette med innecover er en av tingene som gjør at jeg sitter på gjerdet. Har byttet innecover på ca 2000 plater ifjor - nå vurderer jeg vasker, frister ekstremt lite å måtte bytte alle på nytt. Hvertfall mtp lommeboka...burde nye... dessverre!Enkelte nye plater jeg kjøper både ser og høres ganske jævlige ut. Det er veldig synlig støv fra fabrikk.
Jeg har allerede byttet innercover til noen antistatiske jeg kjøpte i en gruppehandel her på sentralen. Kan jeg bruke de om igjen etter vask, eller burde jeg hente fram nye?
Hva er rispose innecover?Er det risposeinnercover-behold, er det ikke, kjøp risposeinnercover og selg dine nesten nye innercover til en annen lykkelig eier.Dette med innecover er en av tingene som gjør at jeg sitter på gjerdet. Har byttet innecover på ca 2000 plater ifjor - nå vurderer jeg vasker, frister ekstremt lite å måtte bytte alle på nytt. Hvertfall mtp lommeboka...burde nye... dessverre!Enkelte nye plater jeg kjøper både ser og høres ganske jævlige ut. Det er veldig synlig støv fra fabrikk.
mofi sine innerposer f.eksHva er rispose innecover?Er det risposeinnercover-behold, er det ikke, kjøp risposeinnercover og selg dine nesten nye innercover til en annen lykkelig eier.Dette med innecover er en av tingene som gjør at jeg sitter på gjerdet. Har byttet innecover på ca 2000 plater ifjor - nå vurderer jeg vasker, frister ekstremt lite å måtte bytte alle på nytt. Hvertfall mtp lommeboka...
Takk, har tatt de i bruk. Skjønte bare ikke termenlogien.mofi sine innerposer f.eksHva er rispose innecover?Er det risposeinnercover-behold, er det ikke, kjøp risposeinnercover og selg dine nesten nye innercover til en annen lykkelig eier.Dette med innecover er en av tingene som gjør at jeg sitter på gjerdet. Har byttet innecover på ca 2000 plater ifjor - nå vurderer jeg vasker, frister ekstremt lite å måtte bytte alle på nytt. Hvertfall mtp lommeboka...
Dæm den Degritteren er fin (til vaskemaskin å være!)!Pro-Ject VS-C som jeg bestilte i vinter kom aldri. Platevasker ble lagt litt på is. Men da Degritter ble lansert, ble fristelsen for stor, og jeg måtte bare handle. Kostet cash, men er strålende fornøyd med å legge i de ekstra kronene. Jeg har null erfaring med platevasker. Men Degritter er en fryd å bruke, plate blir rene og det låter bedre med rene plater.
Vis vedlegget 554915
Ja, relativt i forhold til andre.Er Degritteren relativt støyfri?