D
Dåbbel J
Gjest
@HEL
Eneste saligjørende er og gå for et skikkelig hornoppsett
Eneste saligjørende er og gå for et skikkelig hornoppsett
Problemet er at bølgelengden ved en aktuell delefrekvens er så kort, at bare noen få mm endring i lytteposisjon vil kunne gi store endringer i frekvensresponsen. Men om dette er veldig hørbart er en annen sak..........Burde ikkje være noko problem dersom du kan tids/faseforskyve. Rekner med du har måleutstyr, då bør det være grei skuring å få eit kurant resultat.Så dette er kanskje ikke så smart med 2,5 meters lytteavstand?
Måle kan jeg sånn passe, har ikke lært impulsmåling enda.Burde ikkje være noko problem dersom du kan tids/faseforskyve. Rekner med du har måleutstyr, då bør det være grei skuring å få eit kurant resultat.Så dette er kanskje ikke så smart med 2,5 meters lytteavstand?
Hodet i skrustikke problemet er mer påtakende jo færre (beamende) horn man bruker og når horna presses til å levere flere oktaver (oppover) enn det dets naturlige respons tilsier.Da er kanskje superdiskant dødfødt hos meg?? Driver med omfattende research nå.Hehe... den velkjente "hodet i en skrustikke" problematikken.... Dette blir en utfordring med flerveis og høye delefrekvenser.
Pure luckMed all problemfokuseringen her så er det jaggu rart at enkelte flerveis hornoppsett låter såpass bra som de gjør....
Ikke mye å takke for. Beskjeden er at 10ms er begrenset i hardware, uten at jeg svelger hele forklaringene deres som at det ikke lar seg løse. Ei heller vil vi se noen endring på det i ny firmware/filterdesigner heller, desverreHeilt konge, takker så mykje. Mange ballar i lufta om dagen, så då er det fint at folk kan gjere slike tenestar.14ms var veldig mye. Sikker på at du ikke samtidig kompenserer for noe som er 180grader ut av fase?I Munningen ja. Eller lyttestol om du vil. Veit det er delte meiningar om dette, men no har eg testa dette ut i praksis, og då viser det seg at forsinkelse er nødvendig. I mitt tilfelle endte eg opp på ca.14ms, og det hornet spiller ikkje lengre enn ca 35Hz.
10ms holder til det aller meste men ikke til alle applikasjoner og jeg har sendt Hypex spørsmål om de kan implementere mer enn 10ms. Så får vi se hva de svarer.
Enkelte av oss er så konservatore og bokstavryttere at vi utelukkende holder oss til hva som funker i teorien og rigger ikke en centimeter på å prøve noe annet uavhengig av glorifiserte tilbakemeldinger.Med all problemfokuseringen her så er det jaggu rart at enkelte flerveis hornoppsett låter såpass bra som de gjør....
Ja, det kan nesten virke slik! Trå ikke utenfor stien! Bli i flokken! Prøv for all del ikke teorien i praksis! Drit i helsekøen - Bygg Munch-museum!Enkelte av oss er så konservatore og bokstavryttere at vi utelukkende holder oss til hva som funker i teorien og rigger ikke en centimeter på å prøve noe annet uavhengig av glorifiserte tilbakemeldinger.Med all problemfokuseringen her så er det jaggu rart at enkelte flerveis hornoppsett låter såpass bra som de gjør....
Hei M.Softstart er ikke nødvendig på DLCP.
Den lille firkantede dingsen i midten er strømforsyningen til DLCP'en.
Herlig! Tja, dette er noe vi som er med får diskutere? Et par-tre stykker som var med i starten er ikke med lenger nettopp pga valuta (og at de ikke trenger en slik boks med en gang), men jeg har inntrykk av at de som er med nå er med på en bestilling forløpende..?Da henger jeg meg på med en 6-kanaler i svart kabinett.
Når går bestillingen, og hvordan gjør vi det i praksis mht. til betaling osv.?
Herlig! Tja, dette er noe vi som er med får diskutere? Et par-tre stykker som var med i starten er ikke med lenger nettopp pga valuta (og at de ikke trenger en slik boks med en gang), men jeg har inntrykk av at de som er med nå er med på en bestilling forløpende..?Da henger jeg meg på med en 6-kanaler i svart kabinett.
Når går bestillingen, og hvordan gjør vi det i praksis mht. til betaling osv.?
Når det gjelder betaling er jeg åpen for forslag, jeg har ikke arrangert noe gruppekjøp før. Hvis noen føler de er mye bedre enn meg på dette og bør ta over så rop ut, jeg begynner ikke å grine om jeg slipper. Jeg har sett for meg å sette en frist for å være med på gruppekjøpet, for så å ha en ny frist noen dager senere på innbetaling i euro til en valutakonto som må åpnes. I mellomtiden sendes forespørsel avgårde til Modushop og Hypexshop, og HEL skryter av hvor flink han er til å prute så vi får se hva vi får til Deretter sendes bestillingen avgårde, og etter at alt har ankommet landet og mva/tollgebyrer osv er i boks så vil det bli beregnet hvor mye hver enkelt må betale utifra dette og om det evt må sendes videre innenlands, så må dette beløpet betales før noe blir hentet/sendt. Jeg har sett andre gruppekjøp fra utlandet hvor det går i kroner hele veien, og jeg kan ikke skjønne hvordan de får til dette uten å gå enten i pluss eller minus...