Grei påminnelse om at man kommer liksom ikke utenom matching komponentene i mellom og rommets påvirkning.Takk!
Bruker Accuphase A-60 power og Eastern Electric Minimax pre nå og det svinger skikkelig, så tror jeg kommer til å holde meg til det.
Kommer nok til å savne enkelte ting med Ncore, men som det meste her i livet handler det om kompromisser.![]()
Med balanceret indgang er det en selvfølge .Er disse modulene brokoplingsbare om en skulle trenge mer power ?
Ikke hørt N-Core men synes det er spennende til sin pris og fine å "sette vekk". Regner med at høy effektivitet i komb med evt horn kan gjøre at mye av ICE-teknologien kan "kjede seg".Takk!
Bruker Accuphase A-60 power og Eastern Electric Minimax pre nå og det svinger skikkelig, så tror jeg kommer til å holde meg til det.
Kommer nok til å savne enkelte ting med Ncore, men som det meste her i livet handler det om kompromisser.![]()
De likner på de ELTEK leverte med kittet jeg nettopp kjøpte ekskl. den sorte "baseplata", jeg tror de er fra inakustik:Noen som vet hvor jeg kan får bestilt samme høyttaler utganger som disse:
https://www.hypexshop.com/DetailServlet?detailID=3478
Har bestilt for få, og trenger de kjappest mulig. Fant ikke make på Elfa.
Specifications | |
![]() of the best IC's ![]() ![]() ![]() voltages ![]() ![]() ![]() permit free-air cooling in most applications ![]() amplifier into panel |
![]() ![]() impedances are allowed, 24A current limit ![]() re 2.8Vrms ![]() ![]() |
Den er ihvertfall testet med ML her:Hvordan stiller disse modulene seg til lavimpedante HT som ML og Magnepan ?
Det står den er stabil helt ned i 2 ohm (350W/8ohm , 650W/4ohm, 1200W/20hm). Er det noen som har testet mot Martin Logan ?
Spec:
Specifications ![]()
Det har tidvis vært etterlyst lytteinntrykk omkring NC400, så jeg får i all beskjedenhet forsøke meg på et lite bidrag hva slike angår.
Jeg har i kveld hatt et meget hyggelig besøk av EHED / Morten, inklusive hans medbragte NC400 moduler.
Med det til formål å teste disse mot en ASR Emitter 1, som til daglig forer mine ML.Vista med godlyd.
Dvs - egentlig var vi vel begge to mer nysgjerrige på hvordan NC400 ville takle lasten fra elektrostathøyttalere, som det fra produsentens side, hevdes skal være ganske uproblematisk? Som kjent for mange - i alle fall noen, kan elektrostater by på visse utfordringer hva impedanslast angår.
Og vi ble slett ikke skuffet over opplevelsen!
Jeg er så heldig å ha et dedikert lytterom hvor jeg kan gjøre hva jeg vil mtp akustikk og rombehandling angår, og har klart å oppnå ganske gode resultater i så måte, selv om jeg fortsatt har noen foreløpig uløste utfordringer.
Mine skarve 12-13 kvadratmeter er så avgjort i minste laget, men likefullt er det mulig å overleve en lengre musikkseanse i rommet!
Bare nevnt som et slags "bakteppe" for lyttetesten, i den forstand som at man dermed kan nærme seg en noenlunde nøytral lydopplevelse.
Om ikke fullstendig fritt fra refleksjoner i alle plan og frekvenser i rommet, så i alle fall godt nok til å kunne avsløre de fleste detaljer.
ettersom jeg ikke har en preamp tilgjengelig, ble NC400-modulene matet med signaler fra HEGEL H20. Den har som vel kjent for de fleste, variabel gain i linjeutgangen. Hvis nivå ble holdt på mellom 70 og 85%, avhengig av avspilt musikk.
Sikkert ikke optimalt, men relativt brukbart?
Og som allerede nevnt - forventningene ble så avgjort innfridd!
At to slike småtasser av noen forsterkere kan spille såpass uanstrengt, detaljrikt og med en stålkontroll i bassområdet som henleder tanken mot forsterkere i en langt annen prisklasse, skal nesten ikke kunne gå an?
Jeg sitter faktisk igjen med en følelse av de til alt overmål var hakket bedre enn ASR oppover i diskantområdet, og det sier vel muligens sitt? Attpåtil opplevd via et par relativt kravstore elektrostater?
Jeg tør nesten ikke tenke på hva disse modulene i kombinasjon med en god pre kan servere........
Da sier vel svaret seg selv; NcoreKan ikke si, fikk ikke lyd i Ayon trinnet, mulig den ikke liker lavimpedante HT.
Ja Ncore har ingen problemer med å drive høytalerene. Eneste er at jeg har litt lite gain ifra dacen så enten må blokkene koples om på gainstage`et, eller så ligger det ann til å kople opp en preamp med rør i seg siden jeg ønsker å myke opp lyden noe, Vi for se hva det blir til.Da sier vel svaret seg selv; Ncore![]()
Ok.Ayon virket hos eieren og NEI jeg har ikke koplet feil![]()