I en dunkel og kald kammersal.......

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Sitter her i München og venter på at High-End messen skal åpne og lurer på to ting. Leverer Devaliet nok strøm til Respons og vet du om noen konserter jeg bør få med meg innen mandag?

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Spennende dette. Min relativt begrensede erfaring med klasse D tilsier en liten "kant" i nedre diskant og et litt dusere lydbilde totalt sett. Hurtig, men litt snilt samtidig. Har ikke erfaring med Devialet, som jeg regner med ligger i fremste rekke blant klasse D. Blir spennende å høre om "tåen" flytter seg på riktig side av streken med 2 stk. Da blir det uansett en pepret pris.

Final
    Ingen kant eller dusere lydbilde her vil jeg si. Kanskje tvert i mot. Litt snill dynamisk med en litt rund bass i forhold til Gryphon. To gir mer av det jeg savner har jeg blitt fortalt, men den virkelig testen vil ikke komme før jeg har fått Gryphon tilbake i hus. Det er utrolig hvordan preferansene kan flytte på seg. :)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Spennende å følge med her å AtleT er en del som skjer hos deg å :) sitter nå her i stuen å nyter musikken på horn :)

Mvh Imagine
    Hei du, neida, her skjer det veldig lite. "Koker bare suppe på spiker" for øyeblikket, men det har sin sjarm å drøvtygge litt også. Kos deg videre mer horna dine! :)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Meget bra, artig og intr beskrivelse av ditt Devaliet besøk Atle.
    Tilliten til en man har lest masse betraktninger av gjeldende lyd, akustikk etc etc er sterkere enn en tilfeldige HiFi skribent, så tusen takk;) En meget intr forsterker som jeg tror det meget vanskelig å komme utenom ved neste vurdering av en ny amp:D

gismo
    Takk gismo!:) Kan være lurt å sjekke den ut før man kjøper noe nytt, kanskje spesielt hvis andre ting enn lyd teller også.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Sitter her i München og venter på at High-End messen skal åpne og lurer på to ting. Leverer Devaliet nok strøm til Respons og vet du om noen konserter jeg bør få med meg innen mandag?
    Vet sannelig ikke hva jeg skal svare på det jeg John Harald. Tror nok hvertfall en er i minste laget for oss høytspillende gutta. Så gjennom konsertkalenderen, men fant ikke noe du få med deg. Kos deg på messe. Vi venter spent på referat. :)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Tusen takk! Prøvde den på nå. Ble veldig fin!

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Spennende å følge med her å AtleT er en del som skjer hos deg å :) sitter nå her i stuen å nyter musikken på horn :)

Mvh Imagine
    Hei du, neida, her skjer det veldig lite. "Koker bare suppe på spiker" for øyeblikket, men det har sin sjarm å drøvtygge litt også. Kos deg videre mer horna dine! :)
    Har kost meg skikkelig med horna i det siste kanskje vel mye , nå er det litt mer tenking på familien framover :) Glemmer jo nesten di oppi alt dette stakkars :) Nå er det 17 mai i morgen og da blir det full familie dag , må du ha en riktig fin 17 mai Atle T :)

Mvh Imagine

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007

Mvh Imagine
    Har kost meg skikkelig med horna i det siste kanskje vel mye , nå er det litt mer tenking på familien framover :) Glemmer jo nesten di oppi alt dette stakkars :) Nå er det 17 mai i morgen og da blir det full familie dag , må du ha en riktig fin 17 mai Atle T :)

Mvh Imagine
    Gøy å lese at du koser deg med nye høyttalere! Gjelder å kose seg mens man kan.. Med baby i huset blir det en naturlig utfasing av slikt....
    Takk i like måte Imagine! :)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Denne er mye bedre og blir mer synlig!!!

Vis vedlegget 321215
    Digitalis avataren var litt gammel nå. Liker å skjule budskapet, så den passet perfekt. Mener jeg har sett bildet før, hvor er det fra?
    Hadde lyst til å si at det var en tegning av R.Crumb, men den er vel egentlig ikke typisk for hans strek..... ?

/ Morten
    Joda, det er Crumb! Han tegner i mange stilarter.
    Jeg tenkte egentlig på avatarbildet mitt. Hvem er det?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Hvem er hva? Villmannen som blåser frenetisk på trompeten er en politisk korrekt AtleT, den pene blå varianten er håndstjålet fra en japansk kollega!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har du begynt med vinyl Atle ? ;)
    Hva!!? Mener du at jeg ikke har fortalt deg om min nye Lenco? :)
    Kult. Vinyl blir litt på siden av hobbyen. Men en berikelse.
    Bare en dårlig spøk selvsagt. Skulle tatt seg ut med vinyl her nå som jeg endelig har rippet nesten alle cdene.
    Bare stusset over at du ble bevilget vinyl av Sluket... Rene blasfemien på en fil-okrat som deg... Hehe..

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Gryphon Diablo

Nei nei nei... En ny (og forbedret) Diablo ble lansert på Hifimessen i Munchen. Diablo 300. Enda en ny forsterker å vurdere hvis du er på jakt etter noe i 150K klassen. Kan kjøpes med innebygget dac med alle digitale innganger.

Havregrøt og søvnløse netter "here I come...."

DIABLO_300.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Brukte pizzaskorper og isvann ett år, så er du der!!

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Ungen får pizzaskorpene, kona får gulrøtter og jeg tar havregrøten. Kanskje jeg klarer det til jul?

Nei, blir nok ingen ny Diablo her, men fin var den. :)

Har hatt en herlig 18 mai frokost forresten. Samme maten og utvalget som i går, bare mye roligere omgivelser.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    He he takk HCS! Gi meg en Antileon til samme pris så skal vi se at denne gubben får de kreative spartiltakene i swing. ;D

• Liker
    Reaksjoner: HCS

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    God morgen atle T du spilte vel på 17 mai ?

Mvh Imagine
    Hei du, spilte litt, men hadde nesten litt dårlig samvittighet for korpsnorge i går. Jeg spilte to sanger med piano og sang under tak, så jeg "stemplet inn" så vidt og slapp billig unna.

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro

Mvh Imagine
    Hei du, spilte litt, men hadde nesten litt dårlig samvittighet for korpsnorge i går. Jeg spilte to sanger med piano og sang under tak, så jeg "stemplet inn" så vidt og slapp billig unna.
    Ja ok så det ble litt fri på deg å da og fikk nyte 17 mai i lag med familie , du jobber nå nok i fra før av så 2 sanger må du nå være fornøyd med :)

Mvh Imagine

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Her er mer fra Gryphon. Gøy å slå av en prat med konstruktøren, synd det ikke var mulig å lytte til de.
    IMG_20150516_163410.jpg

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007

Mvh Imagine
    Ja ok så det ble litt fri på deg å da og fikk nyte 17 mai i lag med familie , du jobber nå nok i fra før av så 2 sanger må du nå være fornøyd med :)

Mvh Imagine
    Det var en veldig fin dag rett og slett. Vi rakk å ha venner kom på 17 mai frokost, lunsj hos svigerforeldrene, gå i borgertoget med påfølgende lodd og barneleker og skalldyrkveldsmat hos foreldrene mine.
    Selve jobben var avslutning på det lokale barnetoget mellom disse tingene og var unnagjort på under timen. 20 minutter kombinert øving/lydsjekk for å snekre sammen låtene og arrangementet tok ca 30 min.
    Hadde været vært 5 grader varmere hadde dagen vært perfekt. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn