Operasjon: slå 18 årige utgaven av seg selv
Midtlivskrisen skyller over meg også. Ikke i form av materielle drømmer, men mer som et ønske om å bli den jeg alltid har følt meg som.
Gjør en lang historie kort: har alltid vært treningsglad, men aldri vært i noen organsisasjon eller lag. Først og fremst har jeg vært glad i å sykle. En ting som irriterer meg litt er at mine personlige rekorder skriver seg helt tilbake til da jeg var 18 år. Det er LENGE LENGE siden nå. Spesielt en løype jeg trente mye har jeg en personlig rekord på 56 minutter som jeg ikke har klart å gjøre noe med. Men nå har jeg lyst til å gi det et realt forsøk.
Noen tanker rundt sansynligheten for å lykkes:
Minus:
-Aktivitet: på den tiden var aktiviteten høy. Hadde ikke bil og brukte sykkel og apostlenes hester til å frakte meg rundt. Sykkelveien til skolen var lang og kupert. Gymtimene ble brukt til å ta seg helt ut. Trente ellers kun når jeg hadde tid og lyst, så det var ganske ujevnt. I ferier syklet jeg hele tiden.
I dag tror jeg ikke det er praktisk mulig å komme opp i denne aktiviteten, men har tenkt å bruke mindre bil og forsøke å sykle og gå så ofte som mulig.
-Vekt: på den tiden kommer jeg aldri til å matche, så i beste fall må jeg dra på mellom 5-10 kg mer når jeg sykler.
-Testosteron: nivået har vel falt litt med alderen så musklene vil bygges langsommere opp.
-Tid: hva er god tid igjen?
Pluss
-Utstyret: er mye bedre, syklen min veier nok 5 kg mindre enn da.
-Hjernen: alltid interessert meg for prestasjon og treningslære, så forhåpentligvis kan jeg mer om å trene riktigere og mer effektivt i dag. Fokus på tekniske detaljer har jeg nok øvd opp litt ved hjelp av musikken, så burde kunne sykler mye mer effektivt i dag enn den gang.
Deadline:
- Det er egentlig ingen deadline, men innen 2017 er tanken i første omgang. Klarer jeg det ikke da får vi øke med 18,19,20.
Tror dere:
-at det er mulig å slå den 18 årige utgaven av seg selv? I dette tilfellet i min faste sykkeløype. Det føles som det vil være det ultimate målet i midtlivskrisa.
PS: prøvde noen runder i sommer og på det beste ligger jeg 20 minutter bak rekorden. :-/