K
|
vart, varmt og følsomtNå skal røra i Papworth'en få kjørt seg. Kjerring og unger ute av huset, kjøleskapet fullt av øl
Da er det tid for musikk som stemmer en til ettertanke. Tenker jeg starter med denne samlingen sarte ballader
Vis vedlegget 148482
Å faen. det hadde vært noegrattis.
kul sak, men feil farge.
dattera mi har en makan, i rosa.
du kan jo spørre henne om hun vil bytte.
uten et kabelbudsjett lik komponentene hadde det spilt bærsjHan er iaf snill og god
Artig nr2 anlegg det der kan jeg tenke meg.
Og ikke minst.,.,., en platespiller som kanskje passer bra til mannen med 65 fingre ?
/jan
takker! plutoniumsfornøydNå er det like før jeg ringer psykiatripsykologen ! Det går da ikke an å sløse sånn med penger.
Grats foresten, med "nytt" anlegg
/jan
jepsipepsi! må få carcaset ut av røysa førstDu får finne fram Leica'n når ting er på plass
/jan
/janjepsipepsi! må få carcaset ut av røysa førstDu får finne fram Leica'n når ting er på plass
/jan
Det er forbausende bra med høy morrofaktor på rufsete musikkMå jeg få gratulere så mye fingern. Et flott anlegg det der. Og speller som ei kule kan jeg så levende forestille meg. Er nok en god oppgradering fra det andre ræsket du har. For og komme med et kjent sitat til slutt: Du trår aldri feil med vinnyl.
Og det er vel sånn det skal være det. Morofaktoren skal du ta på alvor.Det er forbausende bra med høy morrofaktor på rufsete musikkMå jeg få gratulere så mye fingern. Et flott anlegg det der. Og speller som ei kule kan jeg så levende forestille meg. Er nok en god oppgradering fra det andre ræsket du har. For og komme med et kjent sitat til slutt: Du trår aldri feil med vinnyl.
høytalerene må stå med en dipol i mellom seg. det blir nok bra. får samle litt energi og gyve løs på koblingsjobbenBare husk å plassere høyttalerne i ikeakrakkhøyde da. Så må toe-in være sånn at det ser bra ut om ikke annet. Da kan det neppe slå feil.
Tom for liker +1 Cool Man, Cool!Etter å ha inntatt litt av dette (den lyse er til fingern da den er lett)
Vis vedlegget 151945
Var det på tide å teste hvordan dette speller
Bloody Hollies - på full guffe
Vis vedlegget 151946
Andre testskiver
Vis vedlegget 151947
Vel etter å ha blitt inspirert av andre tråder tenkte jeg at dersom bare kabelbudsjettet er stort nok iht til resten av komponentene så vil dette spelle no inni hampen. Vel 30kr i høyttalere og elektronikk. 20 kr for platespiller. Kabler til 50kr.
Vi har altså kommet i et kabelbudsjett som er LIK resten av elektronikken - dette MÅ jo bare spille.
For å dra det et hakk lenger så har vi gått til anskaffelse av en pickup til 4 ganger prisen av elektronikk OG kabler - dette er vanvittig, men vi tenkte at dette skal dras helt ut - og det gjorde vi helt uten budsjett.
Resultatet - et anlegg som spiller garasjerock i ei 60m2 stue og speller som POKKER. Dette rocker fælt og har et driv som vi neppe hadde fått til dersom vi ikke hadde gått banans på kabelbudsjettet - det er jeg sikker på.
Nei gutter - dette er ingen spøk - denne testen kan refereres til dersom noen er i tvil om at bare kabelbudsjettet er stort nok så får man man virkelig masse godlyd ut av elektronikken og det som er mest interessant er at elektronikken ikke engang trenger å være kostbar....
Det er som skapt for GarageRock, rufserock m.m. Da er det skikkelig gøy. 96db flsome HT´s de er et kupp. skikkelig livlig pappEndelig godlyd i heimen finger's
/jan