I en stall med utsikt

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    JanR skrev:
    65finger skrev:
    BHO skrev:
    Hmmmm......enig med jan her. ::)
    laken, gardiner, akkuplater......du er er farlig ute å kjøre nå ! :-X
    På vei mot avgrunnen
    Hva blir det neste ? Målinger og korrigeringer ?

Nei lille venn, det her går bare en vei ::)

/jan
    Du må få fyr på kjerre og ta med måleutstyr. Fort deg!

8

8x12_TOM

Gjest
    Hei 65finger

De høyttalerene du har på lån fra Oblivion er virkelig spennende saker. (resten også)
    Hadde planlagt en lytt på disse høyttalerene hjemme hos Oblivion. Siden det var montert nye elementer som manglet en del timer innspilling for full ytelse, droppet vi turen.
    Siden dette paret nå står i Oslo kunne det vært veldig spennende med en liten demo, sparer jo nesten 50 mil kjøring i forhold til en Fagernes-tur.
    Hvis dette er mulig tar Morten (EHED) og jeg gjerne en tur

Mvh-
    Tor

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    8x12_TOM skrev:
    Hei 65finger

Disse høyttalerene du har på lån fra Oblivion er virkelig spennende saker. (resten også)
    Hadde planlagt en lytt på disse høyttalerene hjemme hos Oblivion. Siden det var montert nye elementer som manglet en del timer innspilling for full ytelse, droppet vi turen.
    Siden dette paret nå står i Oslo kunne det vært veldig spennende med en liten demo, sparer jo nesten 50 mil kjøring i forhold til en Fagernes-tur.
    Hvis dette er mulig tar Morten (EHED) og jeg gjerne en tur

Mvh-
    Tor
    Bare å komme det, sender en PM nå

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    nice akustisk demping på vinduene, finger. 8)
    hvor lenge må madrasstrekkene være innligget for optimal effekt?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Canales skrev:
    Gode og svette, DVs 2 mnder ;D

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Brasse skrev:
    JanR skrev:
    Prøvd å sette på noe musikk ennå ? ::)

/jan

Ein av desse, for eksempel?
    Sikkert mulig.....men antall cd`s har ingenting med hva som er musikk og gjøre. 8)
    Kan være heismusikk som dere har hørt på hele kvelden det der, for hva vi vet. ::)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    diana krakk ligger der noe som peker mot at du har rett ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Er ikke noe tvil. Dipolene spiller bedre enn mine på alle parametere. Spesielt imponert over 2watts Jfet forsterkeren som også er lånt i påvente av 10watts Jfet monoblokker. Den driver dipolene fantastisk!

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Egentlig så er jeg ikke særlig bekymra for deg finger.
    Du kan få ha din periode nå før jul. ;D

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Påstand... Du synes dipolene er mer dynamiske enn dine horn fordi forsterkeren på 2watt oppleves å gi mer headroom enn det du klarte på dine horn.. Ka du sei ? :)

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.925
    Torget vurderinger
    3
    65finger skrev:
    BHO skrev:
    ;D
    Se det ja.... ;D ;D
    heismusikk, akustiske tiltak. Hvilken grøft jeg er på vei ned i ;D
    Trur ikke du er helt ute å kjøre ennå. Ser jo at gardiner er for pyser ,og laknene behørig montert på vinduene så her er det håp ja ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    HCS skrev:
    Påstand... Du synes dipolene er mer dynamiske enn dine horn fordi forsterkeren på 2watt oppleves å gi mer headroom enn det du klarte på dine horn.. Ka du sei ? :)
    Si det, det er et AMTelement i dipolene som er reiser bedre enn det som sitter i hornhøytaleren.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Nikko03 skrev:
    65finger skrev:
    BHO skrev:
    ;D
    Se det ja.... ;D ;D
    Trur ikke du er helt ute å kjøre ennå. Ser jo at gardiner er for pyser ,og laknene behørig montert på vinduene så her er det håp ja ;D
    Et par uvaskede og velbrukte laken er tingen ;D

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.925
    Torget vurderinger
    3
    65finger skrev:
    Nikko03 skrev:
    65finger skrev:
    BHO skrev:
    ;D
    Se det ja.... ;D ;D
    Betryggende å lese at de er uvaskede. Da er jeg sikker på at det ikke har sniki seg inn noen feminine tendenser som kan ødlegge ett flott oppsett med tanker om minimalistisk design vrøvel ;D Så her er det definitivt håp ja. Dipolene ser unektelig veldig flotte ut. Godt å se at du Koser deg med musikken overalt på hele golvet akkurat sånn det skal være :) :) :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Nikko03 skrev:
    65finger skrev:
    Nikko03 skrev:
    65finger skrev:
    BHO skrev:
    ;D
    Se det ja.... ;D ;D
    Betryggende å lese at de er uvaskede. Da er jeg sikker på at det ikke har sniki seg inn noen feminine tendenser som kan ødlegge ett flott oppsett med tanker om minimalistisk design vrøvel ;D Så her er det definitivt håp ja. Dipolene ser unektelig veldig flotte ut. Godt å se at du Koser deg med musikken overalt på hele golvet akkurat sånn det skal være :) :) :)
    Gøy å øse inn skiver hele kvelden. Ble noe ny musikk som var veldig bra! Takk til brasse for selskapet og ny musikk

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    Fint hanskeromanlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.555
    Så status i dag er; the seats are soft but the helmet is way too tight ? ;D

Jeg priser meg lykkelig for at jeg var i et helt annet postnummer for å fylle bilen med bjerkeved i går kveld, så jeg unngikk å bli dratt med i dragsuget.

O

Oblivion

Gjest
    pengesluk skrev:
    Fint hanskeromanlegg
    Ja det passer inn i enhver stue..

Fingern mangler dessverre minst 2 - 3 meter på bredden i sin nåværende "stue" for å få plass til de aktive subbene med 5 stk 15" dipol pr. side ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    Så status i dag er; the seats are soft but the helmet is way too tight ? ;D

Jeg priser meg lykkelig for at jeg var i et helt annet postnummer for å fylle bilen med bjerkeved i går kveld, så jeg unngikk å bli dratt med i dragsuget.
    Nja, er i toppform. Men skal på lutefiskfest!!! i kveld

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.555
    Imponerende. Jeg var nesten sikker på at det var grus og piggtråd i røysa i dag.

Lutefiskfest....det er nesten så jeg sier, kondolerer. Det ender alltid i fortapelse :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    Imponerende. Jeg var nesten sikker på at det var grus og piggtråd i røysa i dag.

Lutefiskfest....det er nesten så jeg sier, kondolerer. Det ender alltid i fortapelse :)
    En uke med pinsler for noen timers lykkerus........dårlig deal

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Oblivion skrev:
    pengesluk skrev:
    Fint hanskeromanlegg
    Ja det passer inn i enhver stue..

Fingern mangler dessverre minst 2 - 3 meter på bredden i sin nåværende "stue" for å få plass til de aktive subbene med 5 stk 15" dipol pr. side ;D
    det blir det en ordning med i nystallen

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Ser ut som du koser deg fingern. :D
    Blir det slike på deg i din nye stue?

O

Oblivion

Gjest
    Canales skrev:
    Når "fingerns" DAC blir revidert og får I2S -> LVDS -> HDMI kabel med full fire kanals 32bit / 352.8k og ditto SD kort spiller blir den siste "digitalis" forvrengning / hardheten borte og dermed også behovet for akustiske tiltak

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Oblivion skrev:
    Canales skrev:
    Når "fingerns" DAC blir revidert og får I2S -> LVDS -> HDMI kabel med full fire kanals 32bit / 352.8k og ditto SD kort spiller blir den siste "digitalis" forvrengning / hardheten borte og dermed også behovet for akustiske tiltak
    Sier du Oblivion at hvis oppløsningen er høy nok så bortfaller behovet for akustiske tiltak hos finger'n ? Hvorfor er isåfall dette slik ?

O

Oblivion

Gjest
    HCS skrev:
    Oblivion skrev:
    Canales skrev:
    nice akustisk demping på vinduene, finger.  8)
    Sier du Oblivion at hvis oppløsningen er høy nok så bortfaller behovet for akustiske tiltak hos finger'n  ? Hvorfor er isåfall dette slik ?
    Nei det sier jeg IKKE ;D

Det jeg sier er at det de fleste sliter med er "digitalis" pga feil verdier i LSB bit...

SD kort spilleren sender alle formater som korrigert 32bit til DAC.
    44.1k/16bit media blir konvertert til 44.1k/32bit..
    ----
    352.8k/24bit media blir konvertert til 352.8k/32bit..

"digitalis" hardheten blir borte og en får istedenfor mye "ny" informasjon som normalt er maskert av feilkodingen.

Behovet for akustiske tiltak blir borte når den egentlige "feilen" blir rettet opp.

Dette er årsaken til at gammle NOS DACer spiller så bra som de gjør.
    Fordi de kun mottar 16bit data og ikke øker bit dybden introduserer de IKKE denne formen for "digitalis".
    Ytelse i form av forvrengning og støy kan være mye dårligere enn moderne DACer,
    men de spiller merkverdig bra fordi de ikke har denne "digitalis" pga LSB feilkoding som låter hard, kaldt og sterilt.

De fleste miksinger av opptak blir foretatt i rom med normal akustikk uten akustiske tiltak og vil spille best i rom uten akustiske tiltak så lenge alle feilkildene er eliminert.
    Derimot vil opptak som er mikset i bortimot lyddøde rom trenge akustiske tiltak selv om feilkildene er eliminert.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Oblivion skrev:
    HCS skrev:
    Oblivion skrev:
    Canales skrev:
    Sier du Oblivion at hvis oppløsningen er høy nok så bortfaller behovet for akustiske tiltak hos finger'n ? Hvorfor er isåfall dette slik ?
    Nei det sier jeg IKKE ;D

Det jeg sier er at det de fleste sliter med er "digitalis" pga feil verdier i LSB bit...

SD kort spilleren sender alle formater som korrigert 32bit til DAC.
    44.1k/16bit media blir konvertert til 44.1k/32bit..
    ----
    352.8k/24bit media blir konvertert til 352.8k/32bit..

"digitalis" hardheten blir borte og en får istedenfor mye "ny" informasjon som normalt er maskert av feilkodingen.

Behovet for akustiske tiltak blir borte når den egentlige "feilen" blir rettet opp.

Dette er årsaken til at gammle NOS DACer spiller så bra som de gjør.
    Fordi de kun mottar 16bit data og ikke øker bit dybden introduserer de IKKE denne formen for "digitalis".
    Ytelse i form av forvrengning og støy kan være mye dårligere enn moderne DACer,
    men de spiller merkverdig bra fordi de ikke har denne "digitalis" pga LSB feilkoding som låter hard, kaldt og sterilt.
    Jeg har hørt den forskjellen og ser frem til oppgraderingen

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for god forklaring Oblivion! Ble ikke noe mindre happy med min AN NOS dac nå nei. Og skal bli spennede å høre når alt er på plass. Når kan 10 watter'n forventes å dukke opp ? :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn