Klær, briller og klokker I en tynn tråd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Hehehe. Tror ikke riktig alle detaljene egner seg i offentligheten.
    Men det ble faktisk veldig koselig, og nært.
    Smigrende for en gamlis som jeg å bli begjært av en utrolig vakker, ung mann. Fantastisk skjønn fyr - og heldigvis over den seksuelle lavalder. Sa han i alle fall.
    Vel, nå er det så lenge siden jeg har pult at sexen ble litt famlende. Det er ikke sant at det er som å sykle; har du først lært det så kan du det livet ut. Jeg har blitt som ei kjerring, jeg må varmes opp - sånn har ikke ungdommen det. Der er det rett på sak, klar kølle med en gang. Men det gikk nå seg til det, og. Hehe.
    Og etterpå var det bare, bare kjekt; nært og varmt, på arma, hjerte mot hjerte - noe som ikke alltid skjer etter sånn impulspuling mellom ukjente menn.
    Det var det fineste med daten, det som var etterpå.
    Jeg treffer han gjerne igjen, ble betatt og duften av han henger igjen her - men frykter det ønsket ikke er gjensidig. Han er ung, attraktiv og har hele livet foran seg, og skal treffe mange, mange kjekke på sin vei - og skal ikke surre rundt med en gammel gubbe som jeg. Beklageligvis...

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Nok sexpreik i tråden, nå er det tidlig morgen og lyset presser seg på folk og sinn, og snart vil saftene atter stige.
    På jobb må vi okkesom, og da må vi kle oss.

Jakke og bukser - bespoke - Whitcomb & Shaftesbury
    Skjorte - MTM - Turnbull & Asser
    Slips og PS - Kent Wang
    Seler - Albert Thurston
    Strømper - Pringles
    Sko - Crockett & Jones
    Frakk - Charles Tyrwhitt
    Hatt - Borsalino

InkedP2060022 – Kopi_LI.jpg

P2060039.jpg

P2060032.jpg

InkedP2060031 – Kopi_LI.jpg

InkedP2060054 – Kopi_LI.jpg

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Synes jeg får litt dårlig uttelling for vitsen min. Hva skjer?
    Baluba ramlet i Vågen? Deff det samme, bare en annen Vågen?

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.042
    Synes jeg får litt dårlig uttelling for vitsen min. Hva skjer?
    Baluba ramlet i Vågen? Deff det samme, bare en annen Vågen?
    Muligens grunnet usikkerhet om ting var i ferd med å utarte seg fra en tynn tråd til en uten. Men godt å se at den røde er tilbake, inklusive den stilige frakken du har på deg i siste bilde.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Hehehe.
    Harvie & Hudson er en velrenommert familieeid skjortemakerbutikk. De begynte med MTM-dresser for noen år siden, og jeg kjenner ikke til kvaliteten på det de lager.
    Men det var der jeg fikk laget mine første MTM-skjorter for ca 10år siden. Mye har endret seg hos dem siden den gang, og de har blitt mer strømlineformet.

Gå heller til en som har dresser som spesiale, gjerne off-Savile Row, der kan prisen være 50% av prisen on-Row.
    Jeg kan trygt anbefale W&S, English Cut eller Redmayne; koster mer, men du er sikker på at de vet hva de holder på med.

I

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Nå er jeg i Oslo på jobbreise, og har glemt igjen minnebrikken i Stavanger. Da må postingene av dagens vente til i morgen.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.042
    Sånn fullstendig malapropos, hvis du skulle vurdere kombinasjonen av et nytt kamerareisemål og ditto kvalitetsskjorter så kan jeg anbefale Albania. I løpet av de siste 20 årene har det blomstret opp en rekke underleverandører der til noen av de største italienske merkene. Noen av disse, når man vet hvor og hvem, tilbyr også skreddersøm av skjorter i beste egyptisk bomullskvalitet. Nå skal jeg ikke skryte på meg å ha all verdens erfaring eller kunnskap, men de skjortene jeg fikk laget meg der for rundt 20 Euro er i alle fall bedre enn mine kjøpeskjorter fra Brooks Brothers.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Gå heller til en som har dresser som spesiale, gjerne off-Savile Row, der kan prisen være 50% av prisen on-Row.
    Jeg kan trygt anbefale W&S, English Cut eller Redmayne; koster mer, men du er sikker på at de vet hva de holder på med.

I
    Jeg fant priser hos redmayne, ingen av de andre. Starting from £895. Om det er en todelt dress, så er det jo omtrent på nivå med H&H, og håndterbart en gang eller to, nå som jeg snart skal slutte å bruke penger på hifi. Men om det er for ei jakke, så blir det fort strengt. Hva er det?

Det er jo i alle fall mer pinlig enn nyttig å besøke en skredder for å konkludere med at man ikke har råd.

Ligger de andre på samme nivå?

Hva utløser ekstra kost? Kun stoff? Tenker uansett at det blir til superklassiske ting, notch lapels, two button, two vent, så lite fancy som overhode mulig, egentlig.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Hos Redmayne starter prisen for en todelt MTM dress £895. Hvis Tom Mahon tar målene, er du i trygge hender.
    Hos W&S starter prisen på £1420.
    Jeg ga vel £2200 hos English Cut om jeg ikke husker feil.

Alle stedene kan du sende en mail og få bekreftet.

Hvis du skal ha noe veldig ekslusivt; cashmere, eller noe super ett eller annet vil prisen bli høyere.

Du skal regne med to turer over: en for å ta mål, og en for tilpasning. Dette gjelder ved første bestilling, så er det som regel kun nødvendig med en tur.
    Du kan få dressen sendt, men husk at toll/moms er dyrt på slike plagg. Kan være rimeligere å reise over og hente - og da får du også tax-freekvoten.

Enkelt-, dobbelspent eller antall knapper og sånt, påvirker ikke prisen.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Tidlig morgen og snart på vei til Rikshospitalet og snart første møte sammen med en ung pasient og hans foreldre, en som jeg har henvist dit for kjønnsbekreftende behandling. Jeg har sendt denne unge mannen ut på ei lang reise til et trangt nåløye; få ordnet det sånn at utsiden av kroppen mest mulig likner på innsiden, og slik gjøre livet lettere til å leve med. Tenker det er mange spente følelser og mye sommerfugler i magen på dem i dag. Men har også god tro på at akkurat denne saken kommer til å ende godt.

Jeg driver jo med masse ulikt i jobben min, og jeg liker variasjonen det er å arbeide med ulike aldre og ulike problem. Det gjør at jeg får brukt forskjellige sider i meg, og jeg kjeder meg sjelden. Føler meg privilegert som får holde på med det jeg liker aller, aller best, og jeg blir ydmyk at tilliten mange viser meg ved å invitere meg inn i noen av sine vanskeligste områder, og deler opplevelser som har vært så krevende at de ikke har vært til å komme over. Det er utrolig tilfredsstillende å se mennesker ta tilbake sine liv, og gjøre bruk av seg selv igjen - å overvinne stengsler de selv og andre har lagt på dem. Ofte går det ikke slik jeg håper, og det er også en tung jobb der jeg i perioder blir fylt og nærmest befolket av mennesker med mange problemer.

Men jeg har et spesialområde som ikke så veldig mange andre jobber med, og det er gjerne ikke så rart at en liten minoritet som strever med identitet og som står i den strevsomme kryssilden mellom hvem de er og hva omgivelsene mener de skal være, har fått et eget rom i mitt hjerte. Transseksuelle er hjertebarnet.

Intuitivt skjønner jeg hvordan det er å leve med en sosial skavank, som neppe kan betegnes som en sykdom i seg selv, men som lett gjøres til det av omgivelsene - også ofte av personen selv gjennom skam og selvforakt.

Jeg vokste opp på 70-tallet og ble voksen på 80-tallet, en tid da samkjønnet kjærlighet var tungt å svelge både for enkeltmennesker og samfunnet som helhet. Det var mye fortiing, latterliggjøring, sykdoms- og syndsforklaring på det vi dag ser på som variasjoner av menneskelig kjærlighet.
    Det er utrolig hvilken utvikling vi har gått gjennom som samfunn på disse 30-40 årene. Tenk bare på SKAM og sesongen med Isak og Even. Den hadde vært utenkelig for 10 år siden, og unevnelig for 20-30 år siden. Jeg er av dem som mener at vi har et rausere og varmere samfunn i dag, enn den gang. Selv om vi på ingen måte er i mål, så er det lettere å vokse opp som skeiv i dag enn da jeg var ung. Et varmere samfunn kommer oss alle til gode.

Jeg tilhører i tillegg gruppen av menn som har hatt forhold til både kvinner og menn. Det er en krevende mellomposisjon å være i, og en gruppe som ofte kommer dårligst ut på levekårsundersøkelser, høyt på selvmordsstatistikk og bruk av helsetjenester, dårligere enn lesbiske og homofile, og langt dårligere enn heterofile.

Og dypest sett tror jeg det er her, i min personlige erfaring av å tilhøre en minoritet blant minoriteten, blant annet det å å mangle en klar gruppetilhørighet å støtte seg på, som er inngangsporten til de transseksuelles utfordringer hos meg. Det er noe med å kunne kjenne hvordan det er å gå i andres sko, og samtidig vite at det ikke er jeg som har dem på.

Jeg vil ikke at det som er fint og nært, varmt og vakkert ikke skal få lov til å bli gjort til noe skitten, stygt, sykt eller syndig. Men skal det forhindres så trengs det motkrefter, der ønsker jeg å gi jeg mitt bidrag - i dag, og mange andre dager.

(Og når det er sagt - så skal jeg få treffe daten igjen! Joho, jippy og Hurra meg rundt på jorda!
    Den utrolig vakre, unge mannen vil ha mer av en gammel gubbe. Utrolig at han slipper unna med så dårlig smak. Ungdommen nå til dags, asså! Hahaha.
    Og da skal jeg pinadø ta meg bedre tid til oppvarmingen, for da skal det pules, folkens!

Eller nei, ... litt puling, nok, men det skal mest ligges nært som sist; hjerte mot hjerte, viklet inn i hverandres ømhet, holde og bli holdt, tett i tett.
    Det er der min dypeste lengsel går.)

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.594
    Sted
    Sørlandet
    (Og når det er sagt - så skal jeg få treffe daten igjen! Joho, jippy og Hurra meg rundt på jorda!
    Den utrolig vakre, unge mannen vil ha mer av en gammel gubbe. Utrolig at han slipper unna med så dårlig smak. Ungdommen nå til dags, asså! Hahaha.
    Og da skal jeg pinadø ta meg bedre tid til oppvarmingen, for da skal det pules, folkens!
    Du får gjøre som den unge herremannen og hans like gjør før dem går på date/ut på byen - poppe en liten blå pille. Den er omtrent blitt like obligatorisk som vinen til maten.

-BB-

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Hehehe. Takk for tips.
    Det er godt legevitenskapen kommer oss til unnsetning når nerver og alder drar i samme retning.

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.373
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Min filosofi her, er at så lenge folk er voksen nok til å vite hva dette gjelder og er med på gamet, så har jeg ingenting med å legge meg opp i hva folk gjør på soverommet og hvem de gjør det med. Hovedsaken er at folk skal ha det bra - både med seg selv og sin partner.

Kos deg på date :)

Johan-Kr

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Herlig, livet smiler sør for Boknafjorden! ;D

Forresten fint å lese din lille historie om den unge du fulgte til Oslo. Det er godt å lese om riktig mann i riktig jobb noen ganger, at det er mulig å bidra så mye til at livets små byggebrikker faller riktig på plass for et menneske i støpeformen. Kudos, kjære Svein Arne. :)

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Takk, baluba. Det er gjerne siste blaffet før lyset går ut. Hehe.

Det gikk fin-fint på Rikshospitalet i dag, og det var godt for lille harehjertet å ha trygge mor og far med seg. De stiller seg helt bak sin sønn, noe jeg har sett gang på gang hos foreldre.
    Så får vi se, han er i alle fall i gang med prosessen - neste time er om 6 måneder.
    Om de jobber godt, så jobber de i alle fall ikke fort der inne i Oslo. Det vil gå minst to år før det blir snakk om å begynne med hormoner, og enda to år etter der før det kommer på tale med kirurgi.
    Største nedturen i dag, var at puberteten alt var inne i femte, og siste stadium - og da var det ingenting lengre å stanse medikamentelt. For en del unge er det lurt; da kjøper de og familien seg mer tenketid, og sluttresultetet blir bedre.

Helt enig Fenalaar, og takk, all annen innstilling fører galt av sted. Vi får prøve å være oss selv, noe annet blir jo falskt.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Slik ble det på reisen i går.
    Jeg synes det ofte er best å reise i bomullsbukser, for bukser krøller på fly - og krøllet bomull er faktisk finere enn krøllet ull.

Jakke - MTM fra Gieves & Hawkes
    Skjorte, slips, frakk og strømper fra CT
    Bukser fra Docker's
    PS fra Walter of Oxford
    Sko fra Alfred Sargent
    Sjal og hansker fra Roma
    Hatt fra Glen Appin
    Koffert fra Brick's
    Noen kalosjer fra Swimm's

InkedP2070055 – Kopi_LI.jpg

P2070040.jpg

P2070033.jpg

InkedP2070023 – Kopi_LI.jpg

InkedP2070012 – Kopi_LI.jpg

InkedP2070002 – Kopi_LI.jpg

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Sånn fullstendig malapropos, hvis du skulle vurdere kombinasjonen av et nytt kamerareisemål og ditto kvalitetsskjorter så kan jeg anbefale Albania. I løpet av de siste 20 årene har det blomstret opp en rekke underleverandører der til noen av de største italienske merkene. Noen av disse, når man vet hvor og hvem, tilbyr også skreddersøm av skjorter i beste egyptisk bomullskvalitet. Nå skal jeg ikke skryte på meg å ha all verdens erfaring eller kunnskap, men de skjortene jeg fikk laget meg der for rundt 20 Euro er i alle fall bedre enn mine kjøpeskjorter fra Brooks Brothers.
    Har du navn på produsent eller noen som selger disse, noruego?

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.042
    Har du navn på produsent eller noen som selger disse, noruego?
    Har dessverre ikke det, i alle fall ikke for hånden. Det er vel snart ti år siden jeg fikk skreddersydd noen skjorter i Shkodra, etter avtale satt opp gjennom en kompis som jobbet i Tirana på den tiden. Kom på dette bare fordi jeg for et par dager siden kom i snakk med en fyr som nylig hadde vært i Shkodra. Da jeg fortalte om mine skjortekjøp der for mange år siden kunne han fortelle at det hadde han også gjort, og at det nå er en rekke skredderier der som først og fremst lever av å være underleverandører til forskjellige merkenavn, men som også påtar seg "småjobber" som å sy skjorter etter målsøm for privatkunder. Med andre ord, de lager ikke skjorter under noe eget merke, på mine er det ikke en eneste lapp eller skrift utover mine initialer. Og siden dette ikke er hovedgesjeften så går det vel mest på kontakt gjennom vennskap og kjennskap. Men jeg kan alltids prøve å spore opp noe om du er interessert.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Albania er ikke førstevalget for neste tur, så det var bare hvis du hadde det for hånden.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Vi har da YR.no og da tar man kalosjer med.

Ed: Ikke bare semsket, skinnsåler med. Det var større utfordring i lille Oslo der de ikke kan brøyting. Send dem til Vestlandet og vi skal gi dem voksenopplæring.

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Albania er faktisk et bra reisemål. Her reist rundt i landet og har fått et godt inntrykk av land og folk. Interessant nyere og gammel historie og vel verdt en tur om man vil utforske Balkan en gang.

teddy.jpg

Om man, som meg, liker organiserte rundreiser litt utenfor allfarvei med gode reiseledere så er Viktors Farmor et strålende reisebyrå med mange spennende destinasjoner.

Her et utvalg av turer til Balkan:

https://www.viktorsfarmor.dk/rejsemal/balkan

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Vi har da YR.no og da tar man kalosjer med.

Ed: Ikke bare semsket, skinnsåler med. Det var større utfordring i lille Oslo der de ikke kan brøyting. Send dem til Vestlandet og vi skal gi dem voksenopplæring.
    Ut mot storhavet salter naturen veiene selv...

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Forresten har jeg opplevd lyse 'welts' som langt mer sårbare enn mørkebrunt semsket i overdelen.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Forresten har jeg opplevd lyse 'welts' som langt mer sårbare enn mørkebrunt semsket i overdelen.
    Lærsåler tåler godt å bli våte, men de slites langt fortere om en går på dem da.
    Husk å tørke rolig og i skotre. Ikke på radiator og den slags varmeelementer.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.042
    Albania er faktisk et bra reisemål. Her reist rundt i landet og har fått et godt inntrykk av land og folk. Interessant nyere og gammel historie og vel verdt en tur om man vil utforske Balkan en gang.

Vis vedlegget 479621

Om man, som meg, liker organiserte rundreiser litt utenfor allfarvei med gode reiseledere så er Viktors Farmor et strålende reisebyrå med mange spennende destinasjoner.

Her et utvalg av turer til Balkan:

https://www.viktorsfarmor.dk/rejsemal/balkan
    Er selv godt kjent i Albania og Balkan forøvrig, og kan bare anbefale land og region enten man trenger flere skjorter eller ei.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Lærsåler tåler godt å bli våte, men de slites langt fortere om en går på dem da.
    Husk å tørke rolig og i skotre. Ikke på radiator og den slags varmeelementer.
    For all del. Dette er snakk om et par kraftige sko med 'commando'-såler som er proppfulle av grus hver gang jeg har hatt dem på utendørs, rand av naturlig lyst lær som har blitt en smule flekkete, og overdel av mørk brunt semsket som ser kliss nytt ut etter bruk i, ehhh, utendørsvær, om ikke sånn det har vært i Oslo den siste måneden eller så.

Poenget mitt var at jeg har opplevd semsket som tålelig bra mtp. slitasje.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.585
    Torget vurderinger
    27
    Pokker du er ærlig, rå og åpen. Imponerende og modig.
    Jeg har virkelig glede av trådens egentlige innhold, klær, håndtverk og stil, men det er alltid spennende og interessant med folk som våger å by på seg selv, rått og ærlig, innimellom alle tingene vi er så opptatt av.

Beste ønsker herifra. Og takk for alt du byr på i tråden.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.585
    Torget vurderinger
    27
    Kjøpte noen slike knuter du har i jakkeslaget hos Pink i Jermyn Street. Det hører med til historien at jeg trodde det var mansjettknapper, som viste seg svært vrange i praktisk bruk, og følgelig ble liggende i mansjettknappesktinet.

Nå vet jeg selvsagt bedre.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.042
    Kjøpte noen slike knuter du har i jakkeslaget hos Pink i Jermyn Street. Det hører med til historien at jeg trodde det var mansjettknapper, som viste seg svært vrange i praktisk bruk, og følgelig ble liggende i mansjettknappesktinet.

Nå vet jeg selvsagt bedre.
    Hehe, har vært der jeg også. Fikk en liten eske med ti stykker til jul for mange år siden. Man er jo dannet så jeg takket pent selv om første tanke var at det var da eiendommelig at ikke to skulle være like!

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Det er til bruk i mansjettene, men de er ganske tunge å få på. Kan være at de egner seg best for dem som har egen påkleder.
    Derfor bruker jeg dem i jakkeslaget.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn