Klær, briller og klokker I en tynn tråd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    En hel dag uten tårer, hm... var jeg ikke forelsket likevel? Eller var det bare tilstrekkelig med vin..?
    Sånn flings kan jo forsvinne like fort som de kom, selv o noe sier meg at alt gjerne ikke er over ennå.
    I denne perioden, som ellers i livets større tildragelser, kommer kunsten meg til hjelp.
    Her henter Antony frem de helt stor følelsene, akkurat helt perfekt i en sådan stund.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Må si at jeg er ganske overveldet av all varmen jeg har fått her inne de siste ukene. Det er jo litt krevende å utlevere meg selv så til de grader, men jeg blir rørt og takknemlig av mottakelsen jeg har fått. Det bor mye fint i folk bare de får muligheten til å vise det.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Forumet berikes av folk med gode hensikter. De som vil bidra med noe positivt og kreativt, tanker, innsikt og et blikk inn i mye som en ellers ikke ville fått del i. Slikt vokser ikke på trær. Kleshobbyen, reisene, tanker om film og musikk og det å by på seg selv tilogmed. Hva mer kan man ønske seg? Alt det man viste fra før er jo ikke interessant.

*cheers*

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Det har blitt bikkjekaldt i vest, men hjertet er fremdeles varmt, selv om avelskingsprosjektet sakte skrangler seg av gårde. Det er ikke bare lett.
    Det gjelder å ha varme klær på så jeg ikke også pådrar meg en blærebetennelse, for nå har jeg nok å bale med. Skjorta er blanding av ull og bomull, til de hustrigste vinterdagene.

Jakke - MTM - W&S
    Skjorte og bukser - CT
    Slips - Herring
    PS -Kent Wang
    Strømper - Pringles
    Sko - Loake

InkedP2270055 – Kopi_LI.jpg

P2270043.jpg

P2270037.jpg

P2270020.jpg

InkedP2270036 – Kopi_LI.jpg

InkedP2270001 – Kopi_LI.jpg

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Takk, Deff. Det varmer. Jeg har vært irritert på deg mange ganger, men du er en fin fyr likevel.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    En vet aldri med Deff; jobber han undercover som engel eller en fallen sådan. ??????

Det ble jo heftige sting i denne tråden. Du har en del refleksjoner som ethvert menneske kan lære av. I det minste jeg. Det gjør det hele til så hinsides mye mer enn tilstandsrapporter og føleri; selv om jeg ikke er helt blottet for empati.

Mange gode forslag til temamusikk; selv er jeg svak for denne svenske varianten av Song and Dance Man; når anker er kastet og kåtheten ikke er enerådende:

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Deff er en skrue, men en elskelig en.
    Takk for fine ord, doktor. Håpet er jo at jeg viser noe menneskelig, og at vi er mer lik enn ulike, vi som vandrer over denne kloden; finne balansen mellom det personlige og det allmenne.
    Flott versjon, men Adeles er bedre, og aller best er Dylans egen. Fin låten som kommer etter på og: Om du lämnar meg nu. Velvalgt, smukkas has moved on, jaja - life goes on.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Alkohol døyver, det er visst. Men det senker også terskelen for å ta kontakt.
    So here we go, enda en omdreining på tommelskruen...

At det går an å gni inn elendigheten sånn? Hvor tar jeg denne selvplagingen fra? Jeg er jo ikke spesielt masochistisk - until now.

Faen ta deg, fining, faen ta deg. Faen!

Nei, nei, nei, måtte vår Far i himmelen, som er all godhets opphav, beskytte og verne deg, i dag og alle dine dager. Alltid, alltid, alltid. Pass på finingen, Gud!
    Og måtte du også passe på meg så jeg ikke, på mitt vis, tuller meg helt vekk.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.042
    Beklager å måtte avspore tråden med noe så kjedelig som klær og dertil etikette. Fikk lagt opp to bukser hin dagen hos den italienske skredderen på hjørnet. Måtte krangle meg til brett med Antonio som argumenterte for at brett gikk av moten for flere år siden. Det kan så være, men jeg er nå av den oppfatning av at pene vinterlige benklær for ditto robuste sko faller finest med brett.

Hva sier du, Svein Arne, finnes det regler for når brett er rett?

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Herlig å bli sporet tilbake til virkelighetens verden. ;.)

Ja, det finnes regler, hvis jeg er i et tilstand der jeg kan formidle disse. Hehhehe.

Hovedregel er at du bestemmer selv hvordan dine bukser skal avsluttes.
    Bi-regel er at når det er flatfront, så skal du passe deg for oppbrett, men det kan likevel fungere.
    Bi-regel nr 2, som egentlig er en hovedregel, er at dobbelspent dress skal alltid ha oppbrett.

Dette handler ikke om mote - sky alle som snakker om mote - men om stilkonvensjoner som har utviklet seg fra ca mellomkrigstiden og frem til nå.
    Og greia er som du sier, at buksene faller mye bedre når de har mer stoff nederst, de blir rett og slett tyngre og flagrer mindre.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Jaja, frem og tilbake er dobbelt så langt. Tingene går sin skeive gang. Masse kontakt og full flørt igjen. Blir helt utslått av denne vaklevorne vinglingen.

Dress - MTM -W&S
    Skjorte - bespoke - W&S
    Slips og strømper - CT
    PS - Walters of Oxford
    Seler - AT
    Sko - Cheaney

InkedP2280055 – Kopi_LI.jpg

P2280040.jpg

P2280035.jpg

InkedP2280024 – Kopi_LI.jpg

InkedP2280017 – Kopi_LI.jpg

InkedP2280004 – Kopi_LI.jpg

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Var litt skeptisk til å putte ting i nesen når jeg har kjærlighetssorg og det har vært en emosjonell jojo-dag, med intens på - full gass utover dagen, og så helt slakk line, og om ikke bremsen helt i bånn så jaffal laber energi fra ettermiddagen av og taushet i kveld. Fra flørt til ingen respons, fra håp til forundring, fra nærhet til avstand.

Ikke minst med tanke på kvelden i går, der det glapp og jeg tok opp igjen kontakten, selv om jeg hadde bestemt meg for å undertrykke trangen, så satte jeg i gang å gnukke på disse ny-gamle sårene. Måtte bare, klarte ikke stå i mot.
    Det er merkelig hvor sterke krefter som settes i sving, og i hvor stor grad jeg er villig til å lide for lidenskapen. Det er så godt, og det gjør så vondt.

Samtidig så er det som om jeg må gå disse rundene, at det er noe håp og forventning som må uttømmes før jeg kan forlate dette konkursboet av en forelskelse. Jeg er ikke en hard avelsker, jeg kan ikke kvele følelser, jeg må la dem visne og dø.

Vi har hatt noe teksting i kveld og finingen har tydeligvis dårlig samvittighet fordi han ikke kan leve opp til mine forventninger, og har havnet i den vanlige fella med å bli vag og utydelig for ikke å såre.
    I det kan det ligge mye såring, for den utydeligheten gir næring til håp og håp og håp. Og er springbrett for magaplask.

Jeg gir ikke han skylden for noe som helst, han har aldri lovet meg noe og har spilt med åpne kort, så lagt han har klart. Jeg er en voksen mann, har vært uten i større stormer enn dette, og kan ta vare på meg selv. Ja, det gjør vondt, men jeg tåler det.

Det viktigste er nok at han har vært en påskynder, en døråpner, til at jeg kan bli et helere menneske. Han var middelet, ikke målet.
    For jeg trodde jeg hadde mistet evnen til hengivenhet, at kjærlighet ikke ville skje meg igjen.
    Nå vet jeg at jeg har mye hengivenhet å gi, ikke til han her finingen, dessverre, men til en eller ei, som kan ta imot og som vil det samme som jeg.
    Og det takker jeg han for, for det var en gave han ga uten selv å vite det.

Noe ganger viser Gud seg på de underligste måter, og det er gammel kristen tro at når Gud skal få til noe, få satt sin vilje ut i livet, så må han bruke menneskene. Finingen er en sånn som Gud har brukt for å gi meg tilbake troen på at det gode også kan være for meg - ikke bare for de andre. Jeg har blitt mer menneskelig av disse ukene, jeg har blitt åpnere og ærligere, det har han gjort for meg.

For det takker jeg denne vakre, vakre, men skadede mannen, og ber Gud velsigne han for det han har gjort for meg.
    Og Gud, du som er all kjærlighets og godhets kilde, pass på han - i dag, og alle hans dager. Vern hans fot og gi han klokskap til å passe seg.
    Alltid og alle vegne, og måtte alle dine hellige kvinner og menn komme finingen til unnsetning med sin forbønn hos deg - alltid og uten opphør.

Han trenger det, for han er på ingen måte på trygg grunn, og kan fort havne i alvorlig trøbbel.

Det har vært og er fremdels litt av en reise, og siste post er nok ikke skrevet om meg og skjønningen. Det kan komme flere kapitler i denne fortellingen.
    Tirsdag har jeg time til tatovering, han skal få bokstaven sin risset inn i huden min - det er dette pina dø verd. For han har satt spor som jeg ikke vil viske ut.
    Og bare så han ikke blir høy på pæra, det er noen andre bokstaver som skal med og.
    Just saying.
    But for now, so long love.

Sist redigert:

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Storm eller stille, godt eller ille - klær må vi ha på oss. Viktig å holde på formene når det knaker i sammenføyningene.
    Snart er det off to Sola og hente sønnen for helgen. Blir godt å ha den lille flokken min rundt meg disse dagene. Litt hudløs og skjelven, men ved godt mot.
    I morgen kommer mora hans på middag; det er ikke så ofte det bare er oss tre.

Dress - MTM - English Cut
    Skjorte - bespoke - Whitcomb & Shaftesbury
    Slips og strømper - Charles Tyrwhitt
    Pocket square - Hawkes & Curtis
    Seler - Albert Thurston
    Sko - Russel & Bromley

InkedP3010059 – Kopi_LI.jpg
    Tilårskommen kar begynner atter å se lyset...

P3010040.jpg

P3010033.jpg

InkedP3010022 – Kopi_LI.jpg

InkedP3010032 – Kopi_LI.jpg

InkedP3010011 – Kopi_LI.jpg

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Godt å få sønnen hjem og ha en av de diskusjonene som ingen skal ta hver dag; kanskje ikke mer enn én eller ett par ganger i livet. Far og sønn; jevnbyrdige og likestilte, åpne kort hele veien. Det er krevende, men også uendelig givende.
    Tror jeg har fått verdens beste unge. Langt, langt bedre enn jeg fortjener. Enda noe viktig å kjenne takknemlig for. Deo gratias. Deo gratias. Deo gratias.

Sist redigert:

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Mange fine folk i verden - men denne prosessen har også kostet meg ett vennskap, og et par andre er oppe til vurdering. Det er tydelig at the love that dare not speak it's name fremdeles kan vekke anstøt. Jaja, sånn er det, alle til lags kan ingen gjera, verden kan se ulik ut fra ulikt ståsted - og alle valg har omkostninger.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Enslig eller par - stilen må holdes, selv om jeg har fått til bedre kombinasjoner enn i dag. Jaja, har hatt større nederlag...

Dressjakke og vest- MTM - W&S
    Dressbukser - MTM - English Cut
    Skjorte - CT
    Slips - Harvie & Hudson
    PS - Berg & Berg
    Seler - AT
    Strømper - Pringles
    Sko - Carmina

InkedP3020029 – Kopi_LI.jpg

P3020036.jpg

P3020031.jpg

InkedP3020026 – Kopi_LI.jpg

InkedP3020028 – Kopi_LI.jpg

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.

Snodig det der med forelskelse og tiltrekning, det er noe som går helt ned til persepsjonen - og den har endret seg på få dager nå som vi fortsetter 'bare som venner'.
    Jeg ser på bildene av han, og jeg ser jo en pen mann, men blendende vakker?
    Jaaa, ikke sånn James Dean eller Jeff Bukley strålende av maskulin skjønnhet, men klart godt over middels. Ikke en sånn Justin Bieber søtnos, men klart fin.
    Jeg legger også bedre merke til feil og lite flatterende sider, det har jeg oversett, eller bagatellisert.
    Det er vel sånn det er når vi dras inn i det sterke erotoromatiske kraftfeltet som oppstår rundt en person. I verdens vakreste by har de en gate som heter Forskjønnelsen, der flytter jeg når jeg er forelsket.

Har opplevd det en gang tidligere, da med en jente jeg studerte med på 80-tallet. Og de har det tilfelles at de begge var egentlig i deep selvdestruktiv shit, med selvskading og utagerende sexliv. Og hun hadde et mørke i seg slik finingen har, og begge hadde vansker med å ta i mot kjærlighet.
    Det er klart noe med akkurat disse fine, men farlige som treffer noe i meg som setter i sving sterke krefter, og som det var veldig vanskelig å komme løs av. Det krevde en tung fysisk innsats den gang. Tror det går bedre nå.

Nå gikk det bra med henne, hun var faglig sterk, søkte seg til NTNU og endte opp med en doktorgrad innen sitt fag. Sist jeg hørte fra henne gikk det helt greit; ikke mer problem enn folk flest.

Finingen er nok ikke så smart som henne, og langt fra så ambisiøs, men jeg håper han finner en vei som kan gi han flere mestringsopplevelser. Da kan det gå godt for han og.
    Jeg meldte han i dag og ba han - om noen år - når livet hans er mer på plass, huske tilbake på meg, og se om han ikke kan pass it on; at om han treffer på en som er på den alder han er nå, så kan finingen være en stødig voksen som ikke utnytter en annen i en sårbar situasjon. Svaret hans tyder på at han ikke forsto hva jeg mente.
    Men det gjør han gjerne med tiden. Jeg håper og ber om det.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Baluba er lommekjent, men fenomenet er ikke noe som bare oppstår der. Det er et ustabilt bosted med hyppige inn- og utflyttinger, og skjer over hele verden, alltid og uten opphør.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Min lille flokk i går kveld, fine folk - og gjeveste skatten er han i midten. Han og jeg har fine samtaler disse dagene; jeg har i grunnen ingen hemmeligheter for han lengre. Det er ikke noe mer å skjule.
    Å være far er det beste og viktigste - og mest reparerende som har hendt meg - sånn har det alltid vært, helt fra det øyeblikket han ble født.
    Og den kjærligheten varer livet ut; faktisk fortsetter jeg i han også etter mitt liv er slutt. Det er en vakker og rørende tanke.

InkedP3020005 – Kopi_LI.jpg

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Sorg går i bølger, det vet jeg både av egen og andres erfaring. Og i dag skyldte den over meg igjen, brottsjøen.
    Da var det godt å gå i den kirka jeg ikke lengre tror på og tenne lys for skjønnasen.
    Tre lys foran jomfru Maria, all smertes mor.
    Ett for at han må få styrke til å bære sitt eget mørke, ett for at han må få se sitt eget lys og styrken sin, og ett for fremtiden, at han må få ta det beste i seg i bruk. Og alle tre for at Gud, all godhets opphav, aldri må miste han av syne. Aldri miste han av syne.

IMG_5013.jpg
    Og tre lys for min nevø som har blitt tvangsinnlagt. Det også en skadeskutt fugl.

Vår frue vil ikke stå, men intensjonen min er like god for det.

P3030012.jpg
    I dag trengs det atter en innsats på sorgens kapittel. Og jeg tror ikke det holder med kun alkohol, nåde må også til.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Nåde er jo egentlig et interessant fenomen, og er et søsken til tilgivelsen. Kanskje et stesøsken, men dog.
    Det handler om å gi seg på det en rettelig skulle hatt, det er ikke å devaluere den andre eller de sår en har blitt påført - smerten er reell - men nåde handler om å se bak krenkelsen og anerkjenne at den andre også er kun et svakt menneske som en selv, og at nesten ingen av oss får til alt så godt som vil gjerne ville.
    Slik er både nåde og tilgivelse begge handlinger som er uttrykk for en kjærlighetsevne.
    Det er gjerne derfor ikke så underlig at både nåde og tilgivelse er så sentrale i religion, i alle fall slik vi vanligvis praktiserer den i vestlig kultur.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Det er akkurat det.
    Men akkurat i dag tenkte jeg i grunne på en annen nåde, for å være helt ærlig...

G

Gjestemedlem

Gjest
    Nåden man finner i nose candy og brennevin er kortvarig. Ikke uten verdi på noen måte men man har igjen for å være litt gniten i hverdagen, i alle fall om det blir til små oppturer når det butter i mot. Men jeg skal av alle ikke være belærende. Det kler en svoren hedonist dårlig. Jeg har alltid vært litt misunnelig på de skeive miljøene og deres tidvis hengivenhet til uhemmet nytelse.

Nåde, er det bare ansvarsforskrivelse? Greit i så fall om det bare handler om sosiale strukturer og forventninger. Men det er nok ikke mer enn det heller. Konsekvenser må man ta. Litt fyllasyke, bondeanger og svettetokter når festen er over. Men det er et purgatorium.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Denslags selvmedisinering fungerer kun når den er langtfra daglig. Med en gang det begynner å bli en vane for kropp og sinn opphører de gode egenskapene og vi sitter kun igjen med negative bieffekter.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn