Klær, briller og klokker I en tynn tråd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Gutter - det jeg står i er ikke hverdagskost. Det er kullkast på kullkast i et ellers ganske så rutinemessig og litt kjedelig liv, det antar jeg at dere har fått med dere i løpet av den siste måneden. Det har vært en jævla berg-og-dal-bane-tur, for å si det litt forsiktig. Etter den søte kløe kommer den sure svie, og jeg er ganske så emosjonelt utmattet.
    Likevel ville jeg ikke vært dette foruten, for jeg opplever at jeg har kommet styrket ut av denne turbulente perioden.

Jeg verken vil eller har midler til å drive bruket særlig langt, men trenger noe annet enn alkohol til å døyve smerte og savn med. Jeg tror ikke det er noen fare for at dette blir en daglig hendelse.

Nåde, Gjestemedlem, ser jeg ikke på som ansvarsfraskrivelse. Nåde er å slippe straff for det en gale faktisk har gjort. Ansvarsfraskrivelse er å sno seg unna.

Sist redigert:

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Jeg har så jeg klarer meg, og har ikke tenkt å utvide repertoaret. Men takk for tilbudet, skal ha det in mente til neste korsvei.

Ser ikke helt at jeg straffer meg selv, jeg har ikke gjort noe jeg ikke kan stå for - disse greiene jeg står i nå er helt vanlig etter en sånn affære, tror jeg.
    Det er bare en fase, og så glir det over. Og det har jo vært mest bra, tross all balubaen (no pun intended).

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Nå angrer jeg litt, for det var litt vanskelig å få sove... jaja, alle valg har omkostninger, og jeg sovner jo til slutt. Litt G&T, kan nok roe bjella.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Det ble da noen timer på øret.
    Men nå kjenner jeg at jeg klar for hverdager igjen; det er på tide å komme ut av dette surret, det er nok nå. Blir sliten av å ha det sånn, og sliten av å holde på med disse mer eller mindre konstruktive løsningsforsøkene.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Det blir rett og slett for mye av det meste, baluba. Både jojo-turer på opprørt hav, følerier, alkohol og det andre. Begynner å bli mettet.
    Så får vi se hvor lange jeg klarer å holde meg. Hehehe.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sålenge du har evnen til å bli mettet så er ikke jeg fryktelig bekymret. Et del av rusmisbruk er jo fravær av evnen til å bli mettet.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Det er en skapt hunger. Det er i grunnen all avhengighet.
    Jeg skal passe meg for all slags hekt, denne tråden har jo etter hvert vist at jeg har en naturlig talent for det, bare ikke så mye trening lengre.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Men selv om avhengighet er en skapt hunger, stammer det alltid fra et opplevd savn, en mangel på noe i livet som avhengigheten fyller. Ofte er dette relasjonelle behov, det er smerten ved fravær av betydningsfulle andre mennesker som det avhengighetsskapende remediet skal døyve.
    Ulempen er åpenbar, for de fleste avhengigheter er så sterke at det ikke er tilstrekkelig plass til det nærende nærværet av et annet menneske, og en ender opp med mindre av det en trenger mer av. En diabolsk mekanisme som bryter mennesker ned, både den avhengige og de som står nær.

Sist redigert:

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Jeg slutter ikke å undres over kjærligheten og sinnet.
    Nå som forhekselsen er brutt, så føler jeg meg helt fri.
    Vi har litt sms-kontakt; han vil blant annet slutte med antidepressiva fordi han tror den gjør han dårligere, men jeg synes han skal ta det opp med behandleren sin først - og i alle fall ikke bråslutte, men trappe ned over et par måneder. Det gjør meg ingenting å ha denne type kontakt. Ser han er aktiv på Gaysir, det er også innenfor det jeg tåler.
    Trodde jo jeg skulle være knust de nærmeste ukene, kanskje også i noen måneder i verste fall. Men jeg har det helt greit.
    Snodige greier. Kan alt bare har vært i mitt hode? Ser ikke vekk fra det.
    Men det kan jo også være at jeg har funnet et vidundermiddel mot kjærlighetssorg; nesegodt, vin og familiær omsorg. Burde gjerne ta patent i så fall.

I dag er det ny arbeidsuke, ny runde og nye oppgaver.

Dress - Ede & Ravenscroft
    Skjorte - bespoke - W&S
    Slips og PS - CT
    Seler - At
    Strømper - Falke
    Sko - Allen Edmonds

Vis vedlegget 484076

Vis vedlegget 484078

Vis vedlegget 484079

Vis vedlegget 484080

Vis vedlegget 484081

Vis vedlegget 484082

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vedleggene synes ikke. Det er godt du tidlig har funnet deg til rette igjen i hverdagen. Jeg tror nok vi lærer oss å beskytte oss mer med årene, og slike saker som kjærlighetssorg er ikke like altoverskyggende og evigvarende som da vi var yngre. :)

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Jada, klarer ikke holde meg helt unna, må bortpå og nappe litt i han med noen snaps og smser, og det er tilsvarende fra han. Det gjelder nok å holde tunge rett i munnen, for ikke å si i rette munnen - for ikke å gni dette enda mer inn. Tror vi lurer oss sjøl littegranne, og later som vi har mer kontroll enn vi har.

IMG_5044.jpg
    Men jeg skulle ta tattis, og det ble det. Synes den ble fin, en usolid A og en usolid M viklet inn i hverandre: et Mariamonogram; både som bilde på denne unge mannen og en ikke riktig så ung kvinne, og samtidig på min stadig skrantende tro.

Jakke - El corte inglese
    Skjorte - CT
    Slips og PS - Walters of Oxford
    Bukser - bespoke - W&S
    Sseler - AT
    Strømper - Pringles
    Sko - Crokcett & Jones

InkedP3060022 – Kopi_LI.jpg

P3060040.jpg

P3060035.jpg

InkedP3060004 – Kopi_LI.jpg

InkedP3060014 – Kopi_LI.jpg

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.

Faen meg sjuk i hodet. Hehehe.

Men frisk eller skral, normal eller gal, kle meg må jeg.

Dress - bespoke - W&S
    Skjorte - MTM - Turnbull & Asser
    Slips - Kent Wang
    PS - Drake's
    Seler - Albert Thurston
    Strømper - Pringles
    Sko - Alfred Sargent

P3070033.jpg

P3070046.jpg

P3070040.jpg

InkedP3070016 – Kopi_LI.jpg

P3070005.jpg

InkedP3070002 – Kopi_LI.jpg

C

cruiser

Gjest
    Kanskje det ble for mye klær, kulemager og homoerotikk for forummotoren?

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Jaja, noen stor hacker blir jeg neppe, men får se om jeg får til å poste.

Jakke + bukser+ skjorte - bespoke - W&S
    Slips - CT
    PS - Berg og Berg
    Seler - AT
    Strømper - Pringles
    Sko - Cheaney

InkedP3090059 – Kopi_LI.jpg

P3090052.jpg

P3090048.jpg

InkedP3090012 – Kopi_LI.jpg

InkedP3090006 – Kopi_LI.jpg

InkedP3090004 – Kopi_LI.jpg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Det har vært noen fine antrekk, og noen fine detaljer en stund nå.

Naturfarger, lunt og behagelig. Jeg klarer ikke helt å like den blårutete dobbeltspente dressen, men resten det siste antrekket med den...

Og skoene i det siste, de har jeg rett og slett lyst på. Har vært inne på Herring og Pediwear flere ganger og sett på dem.

Men neste skokjøp tror jeg likevel blir et par brogue boots.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Den blå dressen er et godt stykke utenfor det jeg vanligvis går i, og jeg må være opplagt for å gå i den.
    Men, takk for hyggelig tilbakemelding.
    CT kjører 14% rabatt på hele butikken for tida - for dem som er interessert.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ser også at den er utenfor det vanlige for deg. For meg ville den nok vært for mye på selv de mest opplagte dagene.

Og kanskje jeg heller ville gått i retning av friskere skjorter og slips til mer nøytrale dresser eller jakker, om galskapen skulle trenge en stemme.

Forresten tenkte jeg på deg, og tråden din, da Living Colour feiret 25-års jubileum for Stain på fjesboka nylig. Ikke din smak muligens, men et mesterverk av ei plate, musikalsk og tekstmessig, og like aktuelt i dag, om ikke mer.

Om dette skapet. Hvor selvbiografisk det er vet jeg ikke, og er egentlig ikke så opptatt av det heller. Men låta snakker til meg om hva man deler med andre, og hva man møter når man deler, okke som.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.911
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Etter innstendige oppfordringer fra min gode venn Svein Arne, har jeg lest gjennom trådens siste del. Jeg må bare si du er steintøff! Selv hadde jeg nok ikke valgt å være så åpen, men det var det du trengte nå. Og reaksjonene er jo også svært hyggelige. Du er en herlig person, som jeg er glad for å ha kjent i de siste snart 10 år.

Stå på, Svein 1234 Arne.

Disse dressene er jeg dog mer skeptisk til.

Sist redigert:

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Som jeg har sagt før så tok tråden av og levde sitt eget liv. Det har føltes rett og riktig.
    Og det har ikke vært én negativ kommentar.
    Jo, det var noen reaksjoner på hva jeg puttet i nesa, men selv den var saklig og helt adekvat. Det er en fin gjeng her inne. Det må jeg bare få gjenta.

Nå har denne kjærlighetsaffæren lagt seg fint til, og jeg har ikke vondt mer.
    Da det sto på var like intenst da som da jeg var ung, akkurat likedan - men det ga seg mye raskere. Det er vel noe som kommer med alderen, det skal mindre til for å lappe meg sammen.
    Det var en voldsom husketur, og tøffere enn jeg har skrevet om her - men jeg er veldig glad jeg lot dette hende meg. Jeg har blitt en bedre fyr av det. Fra nå av kan mye godt skje. Og finingen er like fin for det.

Hei på deg, gamle ørn lars_erik. Kjekt å se at du rører på deg.

Nok ikke helt min smak den låten, Zomby_Woof, men takk likevel.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Denne tråden begynner egentlig å ligne litt på de såkalte anleggstrådene, som etterhvert har blitt personlige blogger for flere av oss. Men siden det har utgangspunkt i klær så hører den fortsatt hjemme her under OT. Og er en glede å følge med på. At lassemann nå har stukket hodet innom gjør det enda mer hyggelig å være her. :)

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Tråden lever på et vis sitt eget liv, og det var jo på ingen måte dette jeg så for meg da jeg startet.
    Men heldigvis går det dessverre ikke alltid som vi tror her i livet.

Jeg var jo litt usikker på hvor denne tråden skulle plasseres. Og det har ikke blitt lettere med tiden.
    Sånn sett har den visse likheter med kjærligheten min; den unndrar seg også en klar definisjon - i alle fall i perioder.

Så er det kvelder og netter som jeg ikke eier fnugg av tvil.
    Og så er det andre kvelder og netter, da jeg kun eier tvil.
    Men aldri på kjærligheten, i grunn.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Litt usikker på hvilken tråd jeg skal poste denne i.

Sherry er en underkjent drikke i min bok, og jeg jo liker alt som er søtt.
    Denne er heldigvis ingen komplisert affære med mange issues og uavklarte sider. What you see is what you get.
    Smaker fiken og fersken, og passer ypperlig til fruktkaker og blåmuggost; med andre ord dem som har fått litt tid på seg.
    Eller til julekaker, om noen har flere igjen.

Jeg gråter litt over spilt sherry, men ikke mer over den spilte melken.
    Sønnen min måtte søke nødhavn hos meg denne helgen; knute på tråden med samboeren.
    Nå høres det ut som om de skal finne ut av det igjen, og det er pussig med parallellprosessen - både han og jeg har vi litt humper i kjærligheten på samme tid, og begge søker vi lindring hos hverandre. Men det er nå fint, da.

P3100001.jpg

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.350
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Tråden lever på et vis sitt eget liv, og det var jo på ingen måte dette jeg så for meg da jeg startet.
    Det er vel slik med «barna» - man har ingen garantier for at det blir slik man har tenkt...

Jeg tenker ihvertfall slik at du enda kan stå rakrygget - om enn du måtte i knestående en stund, så har du vært ærlig.

Johan-Kr

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Det er vel slik med «barna» - man har ingen garantier for at det blir slik man har tenkt...

Jeg tenker ihvertfall slik at du enda kan stå rakrygget - om enn du måtte i knestående en stund, så har du vært ærlig.

Johan-Kr
    Takk for det, og takk og pris at det ikke alltid går slik vi tror, Johan-Kr.

Jeg har forsøkt å være så ærlig som jeg har kunnet og klart.
    Jeg har forsøkt å fremstille finingen - og meg selv - med så stor respekt og varme som jeg har vært i stand til.
    Det fortjener vi begge; vi er ikke dårlige folk verken han eller jeg.

Det har selvsagt vært vanskelig å utlevere meg til de grader - av ulike grunner.
    Det handler om min internaliserte skam over å like en fyr så godt.
    At det ikke gikk så bra med oss som jeg håpet har gitt smerte, og det er naturlig å ikke ville inn og dele den smerten. Alle trenger vi å dekke til våre sår.
    Det har også vært noen sider ved denne affæren jeg ikke har skrevet om, kanskje ikke viktige sider, men som jeg - etter å ha tenkt nøye gjennom det og rådført meg med konsulenter her inne - har valgt å ikke dele.
    Det har vært for private og for såre sider ved relasjonen til den unge, skjønne mannen, som ikke ville belyst noe, men avsporet det som har vært hovedpoenget med å dele: å vise min kjærlighet slik den utspilte seg i alt sitt mangfold og at mye godt og fantastisk kan hende selv om man er over middagshøyden. At det går an å bli revet med, at ilden kan blusse opp og flamme like sterkt som da jeg selv var ung.
    Det har vært en viktig, og vakker, opplevelse.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.091
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Madammen jobber på en palliativ avdeling. Jeg har pleid å spøke med at mine pasienter som oftest kom ut av det levende omenn på alle fire, mens alle hennes uvegerlig blir fraktet ut med beina først.

Hun forteller at noe av det siste som forsvinner hos døende mennesker er lysten på kontakt og kjærlighet. ( Og evnen til å flørte...)

Keep up the good work, D

Mvh

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Takk, T.
    Vi er flokkdyr alle som en, vi lever i relasjon til hverandre, eller i savnet etter en hjertevenn. Det er genetisk; vi blir til som mennesker gjennom en annen, og vi blir individ og personer i samspill med andre.
    Det er menneskenes lodd og varer livet ut, på godt og på vondt; for på samme måte som relasjoner som kan være nærende og utviklende, kan de også være mangelfulle og destruktive. Det varer også livet ut.

Det står ingen plass skrevet at vi med nødvendighet skal finne en som vil knytte sin skjebne til vår; det er en gave og en en lykke om og når det skjer.
    Og i grunnen alltid en sorg og ulykke om det ikke skjer.

Sånn er det også livet ut. Vi får ta i mot kjærligheten om den kommer, i den form den kommer, og omfavne den med begge hender. For når den er over, så er den som regel over. Og da får vi fortsette å leve våre liv så godt vi kan. Det gjelder oss alle.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.972
    Har du vært hos Poole, Svein Arne? Fant ikke artikkelen igjen men leste et intervju med fyren i en eller annen næringslivsavis i loungen i Frankfurt hin dagen. Man har sannelig litt erfaring i faget når man fortsatt holder på etter å ha kledd opp Churchill i sin tid.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Har du vært hos Poole, Svein Arne? Fant ikke artikkelen igjen men leste et intervju med fyren i en eller annen næringslivsavis i loungen i Frankfurt hin dagen. Man har sannelig litt erfaring i faget når man fortsatt holder på etter å ha kledd opp Churchill i sin tid.
    Nei, jeg har aldri vært innom, kun gått forbi mange ganger.
    De er kjent for sine smokinger - for utenom å kle opp Churchill, som du skriver.
    Burde gjerne ta turen innom; jeg får meg noen dager i London i påska.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Life goes on when we are busy doing other things.

I dag er et dette antrekket, men med en litt uvanlig skjorte til.

Jakke + Bukser - MTM - Gieves & Hawkes
    Skjorte - bespoke - W&S
    Slips - Dehavilland
    PS - CT
    Seler - AT
    Strømper - Pringles
    Sko - Allen Edmonds

InkedP3120025 – Kopi_LI.jpg

P3120047.jpg

P3120036.jpg

InkedP3120017 – Kopi_LI.jpg

InkedP3120002 – Kopi_LI.jpg

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.972

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Hahaha. Jeg liker den skjorten veldig godt, og fikk laget den til en tweed-dress jeg har.
    Slipset kjøpte jeg for bort i mot ti år siden hos Moss Bros i Regent Street, London.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn