- Ble medlem
- 28.09.2016
- Antall liker
- 12.042
Det finnes ingen fasit til slike problemstillinger. På det personlige plan ville jeg selv valgt å holde god avstand til såpass unge mennesker, uten at det dermed er noe jeg mener burde gjelde for alle. Joda, noen av dem er som vakre gallionsfigurer, men øynene røper for mye gjenlevende barnlighet, til at jeg ønsker eller orker å gå dit om jeg skal finne en eller annen variant over temaet partner.Et godt innlegg, men hva er svaret? Hvorfor vi tiltrekkes det ene eller andre kan man jo lure på. Mulig Svein Arne har noe å bidra med?Han utnytter dem i så fall neppe bevisst. Men spørsmålet er om han uforvarende kommer til å gjøre det allikevel, og at han i så fall ser bort fra alle varselsignalene, igjen kanskje uten å oppdage det selv.Har ikke inntrykk av at Svein Arne utnytter mennesker med psyken i ulage, det kommer jo frem i etterkant at de har psykiske problemer. Og det er sannsynligvis en stor overvekt av psykiske problemer hos skeive mennesker, og det er det samfunnets normer og fordømmelser som legger grunnlaget for. Vi har kommet et stykke på vei, men motviljen mot homofili er som rasisme, det er lett å vekke fordommer og galskap igjen. Se bare på historien. Det kan lett bli vi mot dem. Og det er skremmende.
Vi mennesker har det med å falle inn i mønstre, jeg kan så vel se det på min egen kjærestehistorie, en flott dame jeg traff kalte meg for "The Rescuer", jeg så jo at hun hadde rett, jeg hadde det med å falle for kvinner med angst og depresjoner. Spør ikke meg hvordan jeg fant den ene etter den andre i tur og orden, men historien viste at jeg gjorde nettopp det. Og det finnes faktisk en mulighet for at Svein Arne (ubevisst) ser de subtile tegn og signaler, som gjør at han finner akkurat disse, og at de faller for hans kunnskaper og sjarm, at de ser en redningsmann, der han ser en partner. For unge er det slett ikke så lett å skille følelsene fra hverandre i et kaotisk liv.
Disqutabel
Disqutabel