Klær, briller og klokker I en tynn tråd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Dagene må gå sin gang, og i dag var det min tur til å ha fagfellemøte.
    Vi er sikkert 15-16 psykologer som arbeider der jeg har kontor, men vi er en gruppe på 6-7 som møtes en gang i måneden for å drøfte fag - enten kasus eller andre faglige tema vi er opptatt av.
    Jeg valgte å snakke om prosessen jeg har vært i siden jeg ble most flat av godstoget i vinter, og om det er sånn at homotoleransen har tilslørt noe av utfordringene ved å være annerledes, og om å oppleve netthets når jeg skriver om livet mitt.

    Det ble en fin samtale om at fenomenene er i endring, kategorier og båser utvides, nye identiteter utvikles, nye samlivsformer oppstår, at vi har kommet langt, men ikke er i mål. Og at det er strenge repressive sanksjoner mot de som ikke går i takt. At vi er velsignet i Norge med en liberal lovgivning som sikrer alle skeive beskyttelse. Nettet avslører at det renner fremdeles mye kloakk, og jeg ble selvsagt advart mot å eksponere for mye offentlig.
    Jeg velger likevel ikke å følge det rådet; jeg vil synliggjøre for majoriteten fenomener som eksisterer og samtidig vise minoriteten at et annet liv er mulig.

    Ellers er kjærlighetssorg et landskap jeg etter hvert er titt i.
    Den kommer i knip eller tak, og fristelsen til å ta kontakt og be om godt vær er heldigvis holdt i sjakk av frykten for enda en runde med dumping. Det er slitsomt å ha vært så nær henne, nærmere enn noen annen - kropp mot kropp, hjerte mot hjerte, sinn mot sinn, for så å oppleve den største avstand og hjertets taushet.
    Kjenner på tristhet, sinne, frykt og savn, mye savn. Blæh.
    Men alt går over. Også dette. Og kjærlighetssorg skal ikke ha spesifikk behandling; nå gjelder det å sitte rolig i båten til stormen har rast fra seg.
    Og - hun må altså slå opp med typen, og gjøre plass til meg hvis dette skal ha livets rett.

    PB010017.jpg

    PB010037.jpg

    PB010030.jpg

    PB010041.jpg
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.522
    Antall liker
    20.375
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er vel ikke utenkelig at disse skrekkelige høyvannsbuksene er årsaken til det meste som går skeis. Et rystende syn, nok en gang :(
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.766
    Antall liker
    17.996
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Helt klart, behovet for en sterk og synlig gruppeidentitet er vel sterkere dess mer "spesiell" en føler seg. Se bare på MC-medlemmer som demonstrerer sin individualitet og frihet fra konformitet ved å uniforme seg identisk med andre medlemmer.
    :confused:
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Jeg digger jo mye engelsk, seff skredderiene deres; for alltid i mitt hjerte - og skoene de lager, landskapet; har gått tvers over England en gang og gjør det gjerne igjen, universitetene deres; sønnen min har jo studert der, ølet deres; en fryd å bli ruset på, øyene deres; så mye fantastisk historie, pubmaten, så langt unna norsk veikro som det går an å komme, whiskyen i Skottland; what a great way to go, den engelske høfligheten; der har vi mye å lære.
    Men jeg har ikke delt med dere min interesse for engelsk fotball. Der er det mange skatter, og han her bruker samme skredder som jeg; Thomas Mahon.
    Kunne kanskje satset litt mer på intimfriseringen, men ellers helt innafor.

    1427_af58bf903d0345928f0357f0b89c3832.jpg
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.668
    Antall liker
    2.860
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg digger jo mye engelsk, seff skredderiene deres; for alltid i mitt hjerte - og skoene de lager, landskapet; har gått tvers over England en gang og gjør det gjerne igjen, universitetene deres; sønnen min har jo studert der, ølet deres; en fryd å bli ruset på, øyene deres; så mye fantastisk historie, pubmaten, så langt unna norsk veikro som det går an å komme, whiskyen i Skottland; what a great way to go, den engelske høfligheten; der har vi mye å lære.
    Men jeg har ikke delt med dere min interesse for engelsk fotball. Der er det mange skatter, og han her bruker samme skredder som jeg; Thomas Mahon.
    Kunne kanskje satset litt mer på intimfriseringen, men ellers helt innafor.

    Vis vedlegget 515529
    Keiserens nye klær? ;)

    mvh
    Proffen
     
    Sist redigert:

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Skulle aldri blitt hetero - kjærlighetssorg er noe dritt, og dagen i dag har vært en mare å komme gjennom.
    Men det har nå gått på et vis det, og. Men bare så vidt. Heldigvis ikke så vanskelige pasienter i dag, selv om det glapp for meg et par ganger i løpet av dagen.

    Sorgen kommer i knip eller tak av fortvilelse, forvirring, sinne og angst.
    Og lett paranoia; dette handler ikke om henne og meg, men om henne og eksen. De er langt fra ferdige med hverandre. Jeg er en statist i et drama dem i mellom. Kanskje, vet ingen ting lengre. Føkkings føkkings føkk.

    Samtidig er det så intenst krevende i løpet av få dager å gå fra å være sååå nær, dele hemmelige seksuelle fantasier, reiseplaner, kroppssafter både herfra og derfra, vise frem de arr livet har gitt oss, intense kyss og varme omfavnelser, ligge tett i tett, gå og holde hender, kjenne lukten av hennes hår, varmen av hennes hud, høre henne hviske i øret mitt at hun elsker meg - for så brott bare bli møtt med avstand og kulde.
    Ikke bare en gang, men flere ganger.

    Jeg har gått milevis utenfor min seksuelle komfortsone med henne, OMG, jeg er jo homo, og kommet til å legge mye innsats i potten. Ser ut som om hele hjertet mitt havnet i den investeringen.

    Jeg skjønner det er mye for henne, det har det vært for meg og i perioder - men det er veldig, veldig utmattende å skulle være så tett, for så å bli så kaldt avvist. Og ikke minst når det skjer fra ene dagen til den andre.
    Denne emosjonelle ustabiliteten treffer noen tilknytningssår jeg har, en dyp frykt for å miste de som er gode for meg.

    Samtidig er det noe sentimentalt og selvopptatt, nesten en dyrkelse av lidelsen, kjenner jeg. Og kjenner jeg også igjen fra den helvetes harangen med finingen i vinter, denne planeten har jeg vært før; jeg er han som aldri får den jeg vil ha...
    Sweet Jesus, hva holder jeg på med? Hvorfor satser jeg gang på gang på de som avviser? Nesten pinlig å spørre, for svaret er så opplagt.

    Og ensomhet. En hel helg alene. Faen i helvete for noe dritt.
    Kunne ønske jeg var kåt og bare kunne knulle meg fra sans og samling, men selv om alt har gått til helvete så føler jeg fremdeles en troskap til henne og tror ikke jeg hadde fått det til med noen andre.

    Faen at det skal gjøre så jævla vondt.
    Mange hundre timer i psykoanalyse, over år, liggende på en benk flere ganger i uka, har lært meg mye om meg selv - men dette svir like forbanna for det om. Dette treffer noe gammelt slumrende slagg.

    Men ville jeg vært disse månedene med henne foruten? Ville jeg vært foruten møte med kaos-finingen? Hell no! Hell no!
    Jeg hadde gjort det om igjen om jeg kunne, for de har begge forløst så mye vitalitet og brakt så mye godt med seg - på tross av at de begge har kommet med en pris, så var de begge verd dette.

    Så takk da Darling, for at du har vært i livet mitt. Du er one of a kind. Har aldri møtt en kvinne som du. Ingen mann heller, om det er noen trøst.
    Men du må slå opp med eksen, før vi kan finne plass til oss. Så får vi ta det derfra.

    Heldigvis nok alkohol i hus til å gi inn i tåka og bli der. Og på god vei.
    For alt går over. Også dette.

    Til og med bildene ble helt miss i dag... jaja, det er jo bare innpakning og bare bilder. Hjertet er det langt verre med. Det er i meg og det slår.


    PB020020.jpg

    Antrekket i dag illustrerer også hvor håpløst det er med for smale bukser. Helt kokko balanse mellom oppe og nede i antrekket. Akkurat som i meg disse dagene, ute av proporsjoner...



    PB020001.jpg

    Kom lindring, kom og svøp meg i din kappe.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.004
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Kvinnen; denne troløse natur!

    Guds ord taler som alltid sannhet:

    Hun kan ta mørket ut av natten og male dagen svart.

    PS. Slik hjertetortur fortjener mer høyverdig dram; dyr så det svir.

     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.216
    Antall liker
    11.065
    I en langt yngre del av mitt liv gikk jeg en sen, iskald høstkveld langs en vindfull Solastrand, under drivende skyer som skapte et blafrende månelys. I sanden, der bølgene slo inn, skrev jeg EVA med store bokstaver. Så sto jeg hutrende og så bølgene vaske henne bort...

    Æ'kke greit å være mann, bestandig.

    Disqutabel
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Litt morsomt er det jo å proklamerer man har ei kølle kvinner ikke kan motstå for så å bli singel dagen etterpå :D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.445
    Antall liker
    68.842
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt morsomt er det jo å proklamerer man har ei kølle kvinner ikke kan motstå for så å bli singel dagen etterpå :D
    Den eneste gleden jeg finner i dine innlegg, cruiser, er at du som oftest tror du driter ut andre, men står selv mer og mer avkledd som menneske.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke får noe som helst gehør for mine innlegg, men det er desverre vanskelig å dy seg. Hva andre mener om et nick(mitt) på Internett tar jeg ikke så tungt.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Har verdens kuleste sønn, som vet hva far trenger. Han og mora var med på Fincken sist helg, og vi koste oss glugg.
    Denne er gave til pappa. Hahaha. Nå er apeland neste stasjon.

    PB020003.jpg
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Cruiser er en av dem blant oss som finner glede i å gjøre andre vondt.
    Trist, men slike mennesker finnes. Ikke minst på internett.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.668
    Antall liker
    2.860
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke får noe som helst gehør for mine innlegg, men det er desverre vanskelig å dy seg. Hva andre mener om et nick(mitt) på Internett tar jeg ikke så tungt.
    Hvis du tror at kritikken du mottar går på ditt nick, er du så inn i helvete dum at du burde vært beskyttet mot deg selv! Du skjønner og/eller bryr deg åpenbart ikke om at du bidrar til å gjøre vondt verre - og jeg sliter seriøst med å skjønne hvorfor!
    Innlegg av typen du klarer å skrive her over, er jo kun skadeglede og pur ondskap - fordi du i en periode har vært uenig med SA.
    Det blir for lavpanna! Skjerpings!
    Hvis du ikke klarer å dy deg, synes jeg seriøst synd på deg, for du kan neppe ha særlig til liv....

    Skjerpings, asap!

    I beste mening!

    mvh
    Proffen
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.648
    Torget vurderinger
    4

    Disse har jo litt ironi, knekker litt av Nelson. C vil 99 trolle
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke får noe som helst gehør for mine innlegg, men det er desverre vanskelig å dy seg. Hva andre mener om et nick(mitt) på Internett tar jeg ikke så tungt.
    Hvis du tror at kritikken du mottar går på ditt nick, er du så inn i helvete dum at du burde vært beskyttet mot deg selv! Du skjønner og/eller bryr deg åpenbart ikke om at du bidrar til å gjøre vondt verre - og jeg sliter seriøst med å skjønne hvorfor!
    Innlegg av typen du klarer å skrive her over, er jo kun skadeglede og pur ondskap - fordi du i en periode har vært uenig med SA.
    Det blir for lavpanna! Skjerpings!
    Hvis du ikke klarer å dy deg, synes jeg seriøst synd på deg, for du kan neppe ha særlig til liv....

    Skjerpings, asap!

    I beste mening!

    mvh
    Proffen
    Du bør ikke tro alt som står på Internett :D
    Hvis Dag får vondt av hva en eller annen fjott skriver på nettet så bør man unngå å legge ut hele puberteten.
    Men egentlig så virker alt dette her så langt ute at det nesten er mer sannsynlig at vi alle med på et eller annet psykologeksperiment hvor det blir skrevet en eller annen oppgave
     
    Sist redigert av en moderator:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.668
    Antall liker
    2.860
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke får noe som helst gehør for mine innlegg, men det er desverre vanskelig å dy seg. Hva andre mener om et nick(mitt) på Internett tar jeg ikke så tungt.
    Hvis du tror at kritikken du mottar går på ditt nick, er du så inn i helvete dum at du burde vært beskyttet mot deg selv! Du skjønner og/eller bryr deg åpenbart ikke om at du bidrar til å gjøre vondt verre - og jeg sliter seriøst med å skjønne hvorfor!
    Innlegg av typen du klarer å skrive her over, er jo kun skadeglede og pur ondskap - fordi du i en periode har vært uenig med SA.
    Det blir for lavpanna! Skjerpings!
    Hvis du ikke klarer å dy deg, synes jeg seriøst synd på deg, for du kan neppe ha særlig til liv....

    Skjerpings, asap!

    I beste mening!

    mvh
    Proffen
    Du bør ikke tro alt som står på Internett :D
    Hvis Dag får vondt av hva en eller annen fjott skriver på nettet så bør man unngå å legge ut hele puberteten.
    Men egentlig så virker alt dette her så langt ute at det nesten er mer sannsynlig at vi alle med på et eller annet psykologeksperiment hvor det blir skrevet en eller annen oppgave
    Hvis du tenker slik, burde du i så fall seriøst vurdere å benytte deg av muligheten til å melde deg av eksperimentet og trekke deg vekk, i stedet for å ta sjansen på at du ikke dytter noen over kanten......

    mvh
    Proffen
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.648
    Antall liker
    9.497
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke får noe som helst gehør for mine innlegg, men det er desverre vanskelig å dy seg. Hva andre mener om et nick(mitt) på Internett tar jeg ikke så tungt.
    Jeg forstår ikke hvorfor du finner glede i å forsure de fleste tråder du deltar i. Du har med dine innlegg provosert meg stort, både i min tråd, Svein Arnes, Dankes, Balubas og det var til og med negative kommentarer i tråden til Endpoint Audio når han tilbyr rentefrie og gebyrfrie avbetalingsordninger.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.803
    Antall liker
    7.836
    Vel, Svein Arne, du får sørge for å ta vare på deg selv i en vanskelig tid på samme måte som jeg er sikker på at du tar vare på dine pasienters ve og vel.

    Lettere å gi enn å ta råd, jeg vet så inderlig godt, men gitt din profesjon forstår du nok hva jeg mener.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.648
    Torget vurderinger
    4
    Tror på ingen måte C klarer å vippe S over, mer morsomt at c blir provosert på en måte.

    lev livet med lys å varme c du som bor i kalde barteland


    Koselig at du er tilbake gode lakatarm

    Mvh
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke får noe som helst gehør for mine innlegg, men det er desverre vanskelig å dy seg. Hva andre mener om et nick(mitt) på Internett tar jeg ikke så tungt.
    Jeg forstår ikke hvorfor du finner glede i å forsure de fleste tråder du deltar i. Du har med dine innlegg provosert meg stort, både i min tråd, Svein Arnes, Dankes, Balubas og det var til og med negative kommentarer i tråden til Endpoint Audio når han tilbyr rentefrie og gebyrfrie avbetalingsordninger.
    Som ikke viste seg å være så rentefri når alt kom til alt. Det er snodig at noen så hardt ønsker seg at dette skal være en drømmeverden hvor alle står i ring for å klappe hverandre på skuldra uansett hva det gjelder.

    Jeg syns generelt denne trenden om å dele hele livet sitt på nett er tåpelig, og alle bidrag til å normalisere dette er tullete. Idag blir man nesten sett på som et utskudd om man ikke har profiler på alle mulig nettverk med hele sitt og familiens liv blottlagt. Uheldig utvikling for å si det forsiktig.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.803
    Antall liker
    7.836
    Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke får noe som helst gehør for mine innlegg, men det er desverre vanskelig å dy seg. Hva andre mener om et nick(mitt) på Internett tar jeg ikke så tungt.
    Jeg forstår ikke hvorfor du finner glede i å forsure de fleste tråder du deltar i. Du har med dine innlegg provosert meg stort, både i min tråd, Svein Arnes, Dankes, Balubas og det var til og med negative kommentarer i tråden til Endpoint Audio når han tilbyr rentefrie og gebyrfrie avbetalingsordninger.
    Jeg syns generelt denne trenden om å dele hele livet sitt på nett er tåpelig, og alle bidrag til å normalisere dette er tullete..
    Og i denne tråden har du gått rimelig langt i å demonstrere konsekvensene av akkurat det poenget.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.648
    Antall liker
    9.497
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke får noe som helst gehør for mine innlegg, men det er desverre vanskelig å dy seg. Hva andre mener om et nick(mitt) på Internett tar jeg ikke så tungt.
    Jeg forstår ikke hvorfor du finner glede i å forsure de fleste tråder du deltar i. Du har med dine innlegg provosert meg stort, både i min tråd, Svein Arnes, Dankes, Balubas og det var til og med negative kommentarer i tråden til Endpoint Audio når han tilbyr rentefrie og gebyrfrie avbetalingsordninger.
    Som ikke viste seg å være så rentefri når alt kom til alt. Det er snodig at noen så hardt ønsker seg at dette skal være en drømmeverden hvor alle står i ring for å klappe hverandre på skuldra uansett hva det gjelder.

    Jeg syns generelt denne trenden om å dele hele livet sitt på nett er tåpelig, og alle bidrag til å normalisere dette er tullete. Idag blir man nesten sett på som et utskudd om man ikke har profiler på alle mulig nettverk med hele sitt og familiens liv blottlagt. Uheldig utvikling for å si det forsiktig.
    Tilbudet til Endpoint er rentefritt. Men kveruleringen utartet slik at det ble billigere å handle kontant med rabatt......
    Og hvis du synes noen deler for mye av livet sitt her og i andre tråder så er det vel bare å ligge unna.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.522
    Antall liker
    20.375
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dèt er en tid og sted for alt. Akkurat nå er det på sin plass å la gammelt grums være gammelt. Kommer det tilbake, vil det være nytt grums. Som så selvsagt vil bli debattert da. Men; vi vet hvordan kjærlighetssorg arter seg SA; vi har alle opplevd det.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Våkner og er mest av alt sint. Det er som å ha blitt holdt for narr. Blitt lurt, du vet når du blir invitert på fest så smeller de døra i trynet på deg i det du skal gå inn.
    Hun her greia, hun lurer vel aller mest seg selv, for denne følelsen kjenner jeg igjen fra da vi holdt på for 16-17 år siden. Og mot den følelsen hjelper kun to ting: sykling og alkohol. I den rekkefølgen. Sykling og alkohol. Sykling og alkohol.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Gifte og/eller separerte kvinner og menn med familie kan det jo være greit å holde noe avstand til. Både av hensyn til barna og seg selv. Ikke første gangen dette skjer.

     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    2:44 på sykkel til Sola, Hellestø over Forus og tilbake til Stavanger i en til tider jævla motvind og i elendig forfatning er ikke noe å skamme meg over.

    Sinnet har rent av meg, nå er det mer angst og sorg.
    Jeg tok i går kontakt med eksen hennes, tenkte det var en del han og jeg hadde å snakke om. Men han var ikke interessert i noen dialog, det forundrer meg jo lite. Hun derimot føler seg sviktet av meg. Det kan jeg også forstå.
    Og nå kan jeg snart begynne å drikke igjen. La sløret atter legge seg over meg.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Hvorfor i vide all verden skulle man ta kontakt med eksen? Hva godt skulle komme ut av det? Hva med å gi dama plass til å finne ut av dette som åpenbart er komplisert?
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Cruiser er en plageånd, og jeg har selvsagt aldri møtt ham, mitt inntrykk av han er slik han fremstår i denne tråden, og det jeg har slumpet til å lese av han i andre tråder.

    Han legger for dagen en rekke anti-sosiale trekk, med en god porsjon sadisme.
    Hans skadefryd er hans mest dominerende trekk, han har slik en ekte glede av å ødelegge for andre.
    Hans hensynsløshet er det nest mest dominerende trekket.
    Det skyldes hans mangel på empati. Et resultat av det, er at han ser på følelser og sårbarhet hos andre som en svakhet, og noe han gir rett til å angripe andre mennesker.

    Han er en normbryter som gladelig avslører anonymiteten til andre, og han er - som visse andre - immun mot sosiale sanksjoner.
    Her viser han enda et anti-sosialt trekk; han reagerer paradoksalt på represalier: der vi ville forvente at en person tok seg sammen når det ble påpekt normbrudd, så øker denne avvikende adferden hos ham ved sanksjonering.
    Det skyldes nesten alltid manglende evne til å føle skyld, som igjen er et resultat av hans empatimangel. Han evner ikke å sette seg i andres sted, og ser heller ikke poenget ved å prøve.

    Han har også en typisk rigid moralisme som han skjuler seg bak, det gir hans sadisme et skinn av legitimitet. Men dette er ikke noe Kardemomme lov, det er en hard og kald kynisme, uten menneskelige hensyn. Og han kolporterer sitt syn uten skam eller blygsel.

    Jeg antar han ikke har noen venner, selv om det selvsagt er tenkelig at han i RL er noe mer sympatisk enn her...
    Det anslås at 80% av de innsatte i våre fengsler har en personlighetsutforming som Cruiser legger for dagen på HFS.

    Det beste måten å møte personer som er skrudd sammen på denne måten er å ignorere dem. Han sier det jo selv, hvorfor skulle jeg ta meg nær av et nick..? Men så er jeg et menneske som legger veldig mye av livet mitt åpent ut her inne, og da står noen klar til å slå til. Sånn er noen skrudd sammen. Heldigvis er dette personlighetsavviket sjeldent, de aller fleste er oppegående og anstendige mennesker, med sosial intelligens og utviklet medfølelse.

    Å bli ignorert opplever de ofte som en fornærmelse, men alle forsøk på rasjonell irettesetting eller saklig dialog er helt vekkastet. Så det gjelder i grunnen å ikke fore trollet.

    Men nå har det seg slik at utglidningen handler ikke bare om Cruisers personlighetstrekk, dette handler også om en moderator som ikke gjør jobben sin, men lar ett forummedlem få forsøple en unik tråd, krenke og bringe meg i ringeakt, spre hat og løgn, komme med de groveste anklager om lovbrudd og alvorlig personskade, pøse på med alt mulig jeg har bedt om å få slippe, avslører min faktiske identitet, avdekker manglende evne til å føle alminnelige spilleregler for menneskelig kommunikasjon og omtanke - helt uten at han stoppes og forvises fra HFS.

    Det er igrunnen veldig synd, for jeg får mye støtte og sympati - samt fine innspill - fra mange både her inne og på PM, men så er det altså noen få, og én spesielt som ødelegger.
    Å ødelegge er det enkleste i verden, alle kan det. Men å bygge opp og holde vedlike er ikke alle gitt.
    Nei, nå må jeg ha mer alkohol.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.522
    Antall liker
    20.375
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Svein Arne! Nå bør du pinadø skjerpe deg! Nå velter du deg i selvmedlidenhet og pøser ut ting du -av alle burde holde deg for god til. Tåler du ikke reaksjoner, så se til helvete å la være å skrive!

    Hva pokker har du med å fjerndiagnostisere folk her inne? For å slippe motstand? Latterliggjøre? Jeg regner med at det i din profesjon også finnes etiske spilleregler?
     
    Sist redigert:

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Du var en gang min beste venn her inne, Lars Erik, derfor gir jeg ikke en tilsvarende analyse av deg. For old times sake.
    Men du hadde kommet bedre ut enn gamle, bitre gledesdreper, just saying.

    Men du kan godt forlate tråden om du ikke har noe konstruktivt å bidra med.
    Helt seriøst, jeg har fra dag 1 bedt om konstruktiv tilbakemelding og å få slippe spam og hets.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn