Klær, briller og klokker I en tynn tråd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Funky sokker, men de mangler vel en «balanse» til noe annet funky? matchende bukseseler ?

    mvh
    KJ
    Helt riktig. Jeg har på meg knall oransje seler, men det var litt travelt i dag tidlig og fikk ikke tatt noen skikkelige bilder av dem.
    Du har i alle fall inspirert meg til å legge inn en liten overraskelse under buksebeina når det kommer til sokker. Før gikk det stort sett i ensfargede eller klassisk Eton-type mønster. Nå trekker jeg gladelig på meg munterhet på føttene. ;D
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    I den britiske klestradisjonen er liksom to greier når det kommer til strømper.
    Enten matche buksene, helst litt mørkere. Ikke matche skoene. Da forlenger du føttene visuelt - og lange menn er jo ønskelig. (Men litt kjedelig.)
    Eller du kan gå for å skape noe gøy neden til. Selv da må du tenke fargekombinasjon; nå gjelder kontrastfarger og eventuelt mønster som drar oppmerksomhet ned.
    Jeg for ambivalens; begge deler, ja takk.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Selvfølgelig. Har fortsatt ensfargede strømper i bruk, og fargekombinasjoner må uansett harmoniseres med resten av antrekket. Men litt striper og mønstre, eventuelt innslag av spreke farger, har i dag blitt en gøyal måte å variere på. Det trenger jo ikke være farge heller, mine favorittsokker er de svarte Eton-sokkene med hvite blomstre som matcher en av lightrene mine. :)

    Og det er jo også matching siden jeg gjerne fyrer opp en sigg når jeg hygger meg.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.748
    Antall liker
    1.087
    Du er flink med klær, åpenbart og jeg har litt lyst på fine klær også, men har ikke bruk for det. Er i full jobb som ikke krever slik kostyme. Min eldre bror har 40 dresser og kvitskjorter og slips som han brukte hver jævlig dag, mens jeg har sluppet det. Han jobbet i USA et par år og der var sommerferien , halve dagen uten slips i 2 uker, haha
    Men noen fine klær har jeg, men ikke skredder ting fra London, fin denne tynne tråd
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Second that, palmaris. Og så gjelder det på andre områder å prøve å like det en må.
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.615
    Antall liker
    1.034
    Torget vurderinger
    1
    Heilt einig, om ikkje anna så slutta å mislika ting du må gjera. Livet vert enklare og betre då.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Siste rest av sommer over folk og land.

    Jakke og skjorte - bespoke fra Whitcomb & Shaftesbury
    Bukse - MTM fra Gieves & Hawkes
    Slips fra English Cut
    PS fra Berg & Berg
    Seler fra Alfred Thurston
    Strømper fra Falke
    Loafers fra Loake

    InkedP9250014 – Kopi_LI.jpg

    P9250035.jpg

    P9250030.jpg

    InkedP9250022 – Kopi_LI.jpg

    InkedP9250010 – Kopi_LI.jpg

    InkedP9250043 – Kopi_LI.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Enda en dag i tredemøllen, enda en dag hakket av livslengden. Enda godt jeg har Crystal Palace å trekke meg tilbake til.
    Dressen er i alle fall fin, den første Tom Mahon laget til meg i 2012. Mange følelser knyttet til denne dressen.

    Dress er MTM fra English Cut
    Skjorte er MTM fra Turnbull & Asser
    Slips og PS er fra Kent Wang
    Seler fra AT
    Strømper fra Pantherella
    Sko fra Allen Edmonds

    InkedP9260041 – Kopi_LI.jpg

    P9260033.jpg

    P9260038.jpg

    InkedP9260003 – Kopi_LI.jpg

    InkedP9260007 – Kopi_LI.jpg

    InkedP9260009 – Kopi_LI.jpg
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Høsten har tatt en pause, og sommerbuksene har fått lufte seg enda en gang. Lyset blir stadig dårligere, mens fortografen er like dårlig hele tiden.

    Jakke RTW fra El Corte Ingles
    Skjorte bespoke fra Whitcomb & Shaftesbury
    Slips og PS fra Charles Tyrwhitt
    Strømper (en til høyre og en til venstre fot) fra Falke
    Sko fra Allen Edmonds

    InkedP9270027 – Kopi_LI.jpg

    P9270034.jpg

    P9270028.jpg

    InkedP9270005 – Kopi_LI.jpg
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.429
    Antall liker
    1.379
    eneste godt kledde på hfs skrev:
    Strømper (en til høyre og en til venstre fot) fra Falke
    Ja, skulle tatt seg ut med likeartede sko, så hvorfor ikke sokker også!

    Forøvrig har jeg slått et slag for ensfargede (sorte) sokker i heimen, men blir til stadighet stemt ned med klart flertall (kun veslemor & meg i sove-kottet, men jeg gjør så definitivt ikke så mye av meg ... )
    Og bortsett fra det så har iaf tråden fått sine velfortjente ***** av yours truly.

    Cheers!
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.217
    Antall liker
    7.048
    Torget vurderinger
    4
    eneste godt kledde på hfs skrev:
    Strømper (en til høyre og en til venstre fot) fra Falke
    Ja, skulle tatt seg ut med likeartede sko, så hvorfor ikke sokker også!

    Forøvrig har jeg slått et slag for ensfargede (sorte) sokker i heimen, men blir til stadighet stemt ned med klart flertall (kun veslemor & meg i sove-kottet, men jeg gjør så definitivt ikke så mye av meg ... )
    Og bortsett fra det så har iaf tråden fått sine velfortjente ***** av yours truly.

    Cheers!
    Falkes venstre+høire modell er stort sett Sensitive Berlin. Mine soleklare favoritter, men dessverre har jeg funnet de kun i gubbekjedelige farger som sort, mørk blå, mørk brun. Selv ikke på KaDeWe i Berlin kunne de hjelpe meg til noen par i Barolo farge.

    Kanskje har de tenkt som så at de som gidder sortere sokker i venstre+høire-par må være noen inngrodde pedantiske gubbejævler likevel. Så da kan jeg kanskje ha det så godt ?
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Steen & Strøm fortalte at de kunne skaffe alt fra Falke, så fremt kunden(e) bestilte minst tre par.
    Det er jo en mulighet, Trane.
    Ellers er det en utfordring å finne riktig strømpefarge. Siden jeg går i så mye brunt i alle sjatteringer, er jeg er på jakt etter brune strømper. Det er jammen ikke lett å finne.
    Forslag tas i mot med takksemd.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Snubla over denne skiva i dag. Avsporing, kanskje, men likevel.

    Herreklær:

    isaac-hayes-on-the-reverse-side-of-his-album-joy.jpg

    Ellers tar jeg gjerne imot tips til Londontur med OVK. Hvem andre enn CT besøker man i Jermyn street og deromkring?
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Sexy dude :)

    London har mye å by på for herrer, og det kommer litt an på hva du er på jakt etter.
    Jermyn Street er et must, og da er ikke Savile Row langt unna - om ikke for annet, så bare for å se. Ta en kikk innom Gieves & Hawkes i no 1.
    Regent Street har alle de store kjedene, mange av dem vi ikke har i Norge. Gata starter i Piccadilly Circus.

    Cordings er en fin butikk for mer country antrekk, den ligger på selve Piccadilly, løper parallelt med Jermyn Street.
    Old Bond Street har mange luksusbutikker.

    Hvis du vil ha barbersaker, og det vil jo ofte menn, så er Truefitt & Hill like rundt hjørnet for Jermyn Street, i St James. Geo Trumper ligger i en liten sidegate til Jermyn Street, regnes som de beste barbersaker i verden.

    Det er også noen fine herrebutikker i de to arkadene Burlington og Piccadilly arcade.

    Fortnum & Mason på Piccadilly er også et kjempefint varehus som har langt mer enn bare herreklær.

    Vik unna Oxford Street, der bor turistfelledjevelen.
    Om OVK vil oppsøke cutting edge i herreekvipasje drar de til Marlybone og Chiltern Street. Der er mer samtids fashion enn Jermyn Street, som jo er ganske så konservativ. Chiltern Street ligger på andre siden av Oxford Street, et mastercard-kast unna alle turistene.

    Dette er i alle fall en start.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Endelig helg...

    Dress er fra MacGee, off the peg - og litt for kort jakke og litt for smale bukser. Slik som moten krever.
    Skjorte er bespoke fra Whitcomb & Shaftesbury
    Slips fra CT
    PS fra Berg & Berg
    Seler fra AT
    Strømper fra Pringle
    Sko fra Loake


    InkedP9290042 – Kopi_LI.jpg

    P9290012.jpg

    P9290015.jpg

    InkedP9290019 – Kopi_LI.jpg
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Det er flere drikeksteder, jeg har som regel et pit stop i The Windmill, brun så det holder og kjent for sine fantastiske pier. Jeg anbefaler Shepherds pie, knallgod.
    Bare ikke kom midt i lunsj-tid, da er det trangt om saligheten.
    Like rundt hjørnet ligger Whitcomb & Shaftesbury, men de har ingen butikk - kun by appointment only.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    The Windmill ligger i forlengelsen av SR. Tror gata heter The Mill.
    Men det er flere puber i sidegatene, og mange av dem har jeg ikke vært innom. Stort sett er det bra standard på puber i UK.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.171
    Antall liker
    28.159
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Blir vel litt off-t dette med puber? Selv savner jeg London og den gang det virkelig var en pub på nesten vært gatehjørne? -80 var vel første gang og London var ganske slitt og køligt:rolleyes: men den genuina pubmiljøn pump bitter og eftm stengetid er savnet:D
    Du har ivf fått meg på bedre tanker og ikke kjøpe en dress av dagens slim fit stil!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.446
    Antall liker
    26.368
    Torget vurderinger
    24
    Sexy dude :)

    London har mye å by på for herrer, og det kommer litt an på hva du er på jakt etter.
    Jermyn Street er et must, og da er ikke Savile Row langt unna - om ikke for annet, så bare for å se. Ta en kikk innom Gieves & Hawkes i no 1.
    Regent Street har alle de store kjedene, mange av dem vi ikke har i Norge. Gata starter i Piccadilly Circus.

    Cordings er en fin butikk for mer country antrekk, den ligger på selve Piccadilly, løper parallelt med Jermyn Street.
    Old Bond Street har mange luksusbutikker.

    Hvis du vil ha barbersaker, og det vil jo ofte menn, så er Truefitt & Hill like rundt hjørnet for Jermyn Street, i St James. Geo Trumper ligger i en liten sidegate til Jermyn Street, regnes som de beste barbersaker i verden.

    Det er også noen fine herrebutikker i de to arkadene Burlington og Piccadilly arcade.

    Fortnum & Mason på Piccadilly er også et kjempefint varehus som har langt mer enn bare herreklær.

    Vik unna Oxford Street, der bor turistfelledjevelen.
    Om OVK vil oppsøke cutting edge i herreekvipasje drar de til Marlybone og Chiltern Street. Der er mer samtids fashion enn Jermyn Street, som jo er ganske så konservativ. Chiltern Street ligger på andre siden av Oxford Street, et mastercard-kast unna alle turistene.

    Dette er i alle fall en start.
    Stort sett i dette området jeg også vanker når jeg er i London.

    Litt på siden: I Burlington Arcade ligger en flott forhandler av eksklusive rockefotografier (hadde store originale Meola og Stefanko fotografier) og en vintage klokkebutikk. Ellers er restauranten i kjelleren hos F&M et vidunderlig sted for et glass.

    Edward Green forresten ligger like ved.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Second that, Fosse.

    Edward Green er sko i de øvre prisklasser, og holder til i Jermyn Street. Dagestad fører deres sko. Har ingen selv - men en dag...
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Enig ThomAus.
    Taylor of Old Bond Street har også gode cologner til en rimelig penge, lengte bedre enn Truefitt & Hill sine.
    De har også veldig bra utvalg av koster, høvler og annet stash som en mann må ha på badet.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.446
    Antall liker
    26.368
    Torget vurderinger
    24
    Edward Green er flotte sko. Har et par i blått. Men, lestene deres er ikke det som sitter best på mine brede føtter og høye rist. Greit for noen få par sko, men det er ikke sko jeg kan vandre milevis på asfalt med (slik jeg kan med noen Alfred Sargent og Allen Edmunds). Men det sier mer om mine føtter enn kvaliteten på skoene.

    Godt å høre det er andre enn meg som liker Taylor, har skapet fullt av barbersåper derifra. Elsker slike flotte mapper med alt av sakser og tenger i ypperste stålkvalitet. Ikke at man trenger det så inderlig, men bare må ha ...
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    I Jermyn Street ligger det flere forretninger enn CT.
    Et par hjørner unna ligger TM Lewin, som er den bleke utgaven av CT.
    De har varer som faller i smak hos mange, men de er et hakk under CT i kvalitet.

    Over gata ligger Hawes & Curtis, de drar det litt lengre og er mer mot mote.

    Harvie & Hudson er en fin herrebutikk. Var det i alle fall inntil nylig.

    Thomas Pink har fine skjorter, ellers er det en rekke høykvalitets skobutikker; Crockett & Jones, Church's, Cheaney, Loake, Barker, Tricker's og selvsagt Edward Green. Det er også en liten Russell & Bromley-butikk i gata.

    Se også innom New & Lingwood, en fin butikk med mye crazy tweed.
    Bates har veldig gode hatter; de ligger rett over gata i butikken for New & Lingwood.

    Det er bare å ta med mye penger.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Bare å ta med de pengene man har, tenker jeg. Det er planen, og et pund eller tre til plater hadde jo vært fint.....

    Hawes and Curtis hadde et par jakker jeg liker på bilde, og hyggelige priser. Cordings ser flott ut, men koster i overkant av det jeg greier å bite over.

    TM Lewin har mye som ser fint ut, både på bilder og i vinduet. Men hva er det med jakkelengden de opererer med?

    58788.jpg
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Jakkene er slik moten dikterer.
    Korte så de knapt dekker stussen, og når øverste knapp er festet for høyt, blir det i mine øyne ganske galt.
    Men flere av butikkene har jakker i Long, Regular og Short, så det går an å prøve seg frem. Jakken bør rekke ned til ca midt i håndflaten når armene henger rett ned.

    Jeg er heller ikke så glad i påsydde lommer - igjen en motegreie.
    Jakka er fin over skuldrene, og sitter godt rundt nakken - men er kanskje litt kort i ermene; ikke lett å si siden han står med armene bøyd.
    Den er litt for trang over midjen, derfor får han en V-formet skrukk under bringa.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Så er det mange som skryter av Suit Supply, en nederlansk kjede med butikker i mange byer.
    De har en butikk i Vigo Street, rett rundt hjørnet for Gieves & Hawkes.
    Sjøl har jeg aldri funnet noe der, men jeg leser at mange synes det er mye å få for pengene.

    Cordings er dyr, men det går an å ta en titt i kjelleren og se det utvalget av fløyelsbukser. Helt utrolig hvor mange farger de tilbyr.

    Skjortene der er ikke min smak, så vide at det er plass til hele familien. Etter julemiddagen. Men de har fine slips og noen kule frakker. For ikke å glemme alle nikkersene.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.446
    Antall liker
    26.368
    Torget vurderinger
    24
    Kjøpte en del skjorter hos TM Lewin sist jeg var i London. Veldig billig og tenkte det var verdt et forsøk. Liker at de kommer i ulike ermlengder. De strykefrie variantene er ikke særlig behagelige å gå med og puster dårlig, fungerer i hvert fall dårlig sommerstid. De som ikke er strykefrie fungerer bedre. Stort sett kjøper jeg ikke strykefrie skjorter, men har et par fra Oscar Jacobsen som oppfører seg langt bedre enn disse fra TM Lewin.

    Bruker du hatt Svein Arne? Har lenge hatt lyst på vinterhatt, men har ikke våget steget ut over sixpence før nå. Men i vinter ...
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Strykefrie skjorter holder jeg meg langt unna.
    Hvis det er pris/kvalitet/utvalg som gjelder så er CT sine skjorter i en egen liga. Du får ikke bedre skjorter til den prisen. Har også hatt noen fra TM Lewin, men de er tjukkere i stoffet og har en annen kvalitet i snitt og utførelse enn CT sine.
    Det er ikke vanskelig å finne bedre skjorter enn CT heller, men da betaler du flere ganger så mye for dem. Og da blir det et spørsmål om prioritering hva en vil bruke pengene på.

    Jeg tok steget ut av sommerhatt-verden, og kjøpte min første Borsalino, en trilby, i Roma i vinter. Jeg liker å gå med den, men det er litt krevende så det er ikke alle dager jeg er i form til å bære den.

    Ellers så har også Jermyn Street en veldig god parfymebutikk, i nr 89 ligger Floris.
    Vel verd et besøk. Og hvis OVK fremdeles har noen slanter igjen, så kan de få blandet sin egen bespoke duft til den latterlig billige pris av 48.000 NOK. Men da får de tre flasker, altså.
    Jeg holder meg til standardutvalget og har falt for den som de kaller '89'.
    Dette er ikke saker du finner i tax-freen for å si det sånn.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.446
    Antall liker
    26.368
    Torget vurderinger
    24
    Da lurer jeg på om vi har lik hatt ... mørkeblå med mørkeblått bånd.

    Det er trilbyen som har litt bred brem som kan brettes opp eller ned?
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Jeg får ikke til å linke lengre, ellers skulle jeg sendt deg til Roma - den evige stad-tråden jeg laget. Der er det bilde av hatten, fosse.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Det går unektelig mot høst, men det stopper ikke en stakkar fra å klamre seg til sommeren.

    Denne brun-melerte dressen i dag ble til i to vendinger; bukse + vest ble bestilt fra English Cut i 2012 for å brukes sammen med en annen jakke jeg hadde fått laget.
    Men jeg fant aldri ut av den idèen, den funka ikke, og etter to år fikk jeg W&S til å lage jakke og en ny bukse uten oppbrett og uten legg i samme stoff.
    Å få to bukser til en dress er slettes ikke så uvanlig; buksene utsettes for langt mer slitasje enn jakkene, og varer kortere. Og så er det jo også greit for skredderen å kunne pushe et ekstra plagg.

    Skjorte og slips fra CT.
    PS fra Metropolian museum of art, New York.
    Strømper fra Pringles.
    Sko er fra Allen Edmonds.
    Inni der er det også noen seler fra Albert Thurston.

    InkedPA010002 – Kopi_LI.jpg

    PA010039.jpg

    PA010040.jpg

    InkedPA010006 – Kopi_LI.jpg

    InkedPA010024 – Kopi_LI.jpg

    InkedPA010052 – Kopi_LI.jpg
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Det går unektelig mot høst, men det stopper ikke en stakkar fra å klamre seg til sommeren.

    Denne brun-melerte dressen i dag ble til i to vendinger; bukse + vest ble bestilt fra English Cut i 2012 for å brukes sammen med en annen jakke jeg hadde fått laget.
    Men jeg fant aldri ut av den idèen, den funka ikke, og etter to år fikk jeg W&S til å lage jakke og en ny bukse uten oppbrett og uten legg i samme stoff.
    Å få to bukser til en dress er slettes ikke så uvanlig; buksene utsettes for langt mer slitasje enn jakkene, og varer kortere. Og så er det jo også greit for skredderen å kunne pushe et ekstra plagg.

    Skjorte og slips fra CT.
    PS fra Metropolian museum of art, New York.
    Strømper fra Pringles.
    Sko er fra Allen Edmonds.
    Inni der er det også noen seler fra Albert Thurston.

    Vis vedlegget 460100

    Vis vedlegget 460101

    Vis vedlegget 460102

    Vis vedlegget 460103

    Vis vedlegget 460104

    Vis vedlegget 460105
    Superb!
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn