Jeg har ikke fått laget vest til dette antrekket, og synes det ofte ser litt mye ut å bruke vest til jakke/bukse-kombo. Det blir lett vel villet.
Men jeg pleier å få laget vest til enkeltspente dresser. Det gjør dem mer anvendelige.
Fikk en kjedelig nyhet for noen uker siden. Tom Mahon har blitt skviset ut av sitt eget firma English Cut, det som han med sine henders arbeid har bygget opp siden tidlig på 2000-tallet. Jeg regner med det er tøft for han, tre små unger har han og dette er livsverket hans.
Han og en kollega fra Anderson & Sheppard startet
Steed rett før årtusenskiftet, men de fikk det ikke til å funke seg i mellom, så etter kort tid startet Tom English Cut og fikk raskt et navn i bespoke-verden. Ikke for det, han var stor da han var sjef-tilskjærer hos Anderson & Sheppard og, kanskje Englands dyktigste, og hadde klienter i verdenklasse og fikk en rekke lukrative jobbtilbud på den tiden.
De siste årene har han jobbet med å utvide English Cut, og har i tillegg til bespoke satset på ferdigdresser og målsøm, og har åpnet butikker både i London og Boston. Nettbutikk har han også fått opp, selv om det har vært visse vansker med leveransene etter det jeg har fått med meg.
Men så ser det altså ut som om han har blitt skviset ut av en kompanjong, og at både firmanavn, butikker, nettside, blogg og hele suppedeisen er overtatt av en annen.
Det er trist, og jeg er skeptisk til om English Cut vil holde samme høye nivå uten Tom ved roret. En del av medarbeiderne har valgt å følge Tom ut av EC, og jeg håper så mange som mulig av klientene forsetter å bestille av han.
Jeg har tatt kontakt med han og vi har en avtale om å få bestilt noe tweed-antrekk til vinterbruk.
W Bill har bare utrolig mange fine stoff. Både fordi jeg har lyst på, men også for å støtte denne hederskaren i en vanskelig periode. Da kan det være at jeg slenger inn en vest og - får se hva som passer; tweed er så pass varmt i seg selv at det fort blir i meste laget i en sørvestlandsvinter der vi knapt går under frysepunktet mer enn få minutter om gangen..