Klær, briller og klokker I en tynn tråd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    C

    cruiser

    Gjest
    Hvordan vet du det, når alle lyver?
    du leser alt i verste mening og er kun opptatt av å provosere. foreslår at du finner en annen tråd å gjøre det i
    Tja, det er en helt reell problemstilling når man sjekker opp ungdom på nettets mørke avkroker. Det kan man velge å ta lett på hvis man vil.. men man bør ikke. Uansett, denne uka er det middelaldrende kvinner som gjelder, får evt vende tilbake til tema i neste uke når vi ser hva den neste store kjærligheten er.
     
    6

    65finger

    Gjest
    Hvordan vet du det, når alle lyver?
    du leser alt i verste mening og er kun opptatt av å provosere. foreslår at du finner en annen tråd å gjøre det i
    Tja, det er en helt reell problemstilling når man sjekker opp ungdom på nettets mørke avkroker. Det kan man velge å ta lett på hvis man vil.. men man bør ikke. Uansett, denne uka er det middelaldrende kvinner som gjelder, får evt vende tilbake til tema i neste uke når vi ser hva den neste store kjærligheten er.
    moralens vokter cruiser på sin høye hest han skuer
     
    Sist redigert av en moderator:

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.440
    Antall liker
    3.376
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Hvordan vet du det, når alle lyver?
    du leser alt i verste mening og er kun opptatt av å provosere. foreslår at du finner en annen tråd å gjøre det i
    Tja, det er en helt reell problemstilling når man sjekker opp ungdom på nettets mørke avkroker. Det kan man velge å ta lett på hvis man vil.. men man bør ikke. Uansett, denne uka er det middelaldrende kvinner som gjelder, får evt vende tilbake til tema i neste uke når vi ser hva den neste store kjærligheten er.
    moralen vokter cruiser på sin høye hest han skuer
    Han egner seg nok best til å "grisebanke" fantasifigurer... :)
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.227
    Antall liker
    20.090
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hvordan vet du det, når alle lyver?
    du leser alt i verste mening og er kun opptatt av å provosere. foreslår at du finner en annen tråd å gjøre det i
    Tja, det er en helt reell problemstilling når man sjekker opp ungdom på nettets mørke avkroker. Det kan man velge å ta lett på hvis man vil.. men man bør ikke. Uansett, denne uka er det middelaldrende kvinner som gjelder, får evt vende tilbake til tema i neste uke når vi ser hva den neste store kjærligheten er.
    Dette var unødvendig. Uansett hva vi mener om hans bruk av narkotika og at han orienterer seg mot unge menn, bør vi alle ha respekt for at hans seksuelle orientering har både skapt og skaper følelelsesmessige problemer for ham. Som det sikkert gjør for mange bifile og homofile. Samtidig er det kanskje også essensen i tråden; vi alle respekterer ham som homofil/bifil, men vi er ikke nødvendigvis enige i at alle hans valg kan forsvares eller forklares med seksuell orientering.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Hvordan vet du det, når alle lyver?
    du leser alt i verste mening og er kun opptatt av å provosere. foreslår at du finner en annen tråd å gjøre det i
    Tja, det er en helt reell problemstilling når man sjekker opp ungdom på nettets mørke avkroker. Det kan man velge å ta lett på hvis man vil.. men man bør ikke. Uansett, denne uka er det middelaldrende kvinner som gjelder, får evt vende tilbake til tema i neste uke når vi ser hva den neste store kjærligheten er.
    Dette var unødvendig. Uansett hva vi mener om hans bruk av narkotika og at han orienterer seg mot unge menn, bør vi alle ha respekt for at hans seksuelle orientering har både skapt og skaper følelelsesmessige problemer for ham. Som det sikkert gjør for mange bifile og homofile. Samtidig er det kanskje også essensen i tråden; vi alle respekterer ham som homofil/bifil, men vi er ikke nødvendigvis enige i at alle hans valg kan forsvares eller forklares med seksuell orientering.
    Blir bare noe komisk når alle og alt beskrives som den store kjærligheten for å legitimere og rasjonalisere egne handlinger. Alt er jo lov i kjærligheten. Evt så er det jo mulig å bestille en time hos en kollega istedenfor å bruke et forum hvis man vil ha "privatlivet" sitt i fred.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.440
    Antall liker
    3.376
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Hvordan vet du det, når alle lyver?
    du leser alt i verste mening og er kun opptatt av å provosere. foreslår at du finner en annen tråd å gjøre det i
    Tja, det er en helt reell problemstilling når man sjekker opp ungdom på nettets mørke avkroker. Det kan man velge å ta lett på hvis man vil.. men man bør ikke. Uansett, denne uka er det middelaldrende kvinner som gjelder, får evt vende tilbake til tema i neste uke når vi ser hva den neste store kjærligheten er.
    moralen vokter cruiser på sin høye hest han skuer
    Joda, moralens voktere. Man ser jo hva disse svovelgutta kan få seg til å gjøre. Bare å lese litt i avisene...

    "Moralens voktere er aldri bekymret for seg selv, bare for andre"
    Helge Krog
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Takk Lars_Erik at du så klart anerkjenner at det er minoritetsstress og ekstra påkjenninger ved å være skeiv.
    Og jeg aner også at du fornemmer det ikke er like lett for streite å fatte dybden i hvordan det er å være avviker.
    Men det følger også en del bra med seg, som f eks masse deilig sex.
    Og solidaritet, omsorg, vennskap, fine samtaler, ekte kontakt og genuin interesse for den andres person, ikke bare hva som er mellom beina.
    Det hører med at det er et slektskap mellom skeive og et samhold mellom oss på kant med det vanlige. Det er langt fra bare ghosting, tøm og røm, og løgn og bedrag. Så langt i fra.

    Nå går det mot Stavanger på skeivå i morgen, og parade på lørdag. Vi stiller med egen seksjon for første gang i år, logo i regnbuefarge seff, og det er bittersøtt at Legeforeningen ikke har klart å få til en egen seksjon i paraden.
    Både i Oslo og Bergen knuste vi dem i antall deltakere.
    Jadda, legene kan få gå hos oss, de stakkar.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.227
    Antall liker
    20.090
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har aldri ment noe annet enn det. Men jeg har samtidig vært klar på at jeg ikke er enig i at alle dine valg kan settes inn en kontekst der uenighet betyr at man ikke støtter homofile og bifile. Der mener jeg du har feilet, og også dine sterkeste støttespillere i tråden. Man blander mange ingredienser til en kraftig saus, og er man ikke enig i alt er man homofob. Jeg må si jeg er svært overrasket over at du selv og dine ukritiske støttespillere ikke ser dette. Etter min mening er dette ødeleggende for den homo-kamp du eventuelt prøver å fronte. Ingen kan forvente at kontroversielle valg forblir ukritisert.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    "Et fallskjermhopp er strengt tatt ingen særlig risiko. Det er bare en etteraping av livets virkelige risiko.
    Kjærlighet, intimitet og de andre er virkelig risiko. Hva er rafting mot en avvisning? Hva er et strikkhopp mot den elskedes telefon som aldri ringer?"
    Hørte dette sitatet fra Finn Skårderud i dag.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.227
    Antall liker
    20.090
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Et fallskjermhopp man utfører alene får være opp til den enkelte. Drar man med seg barn og ruser seg på forhånd, er det ikke lengre en privatsak.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.227
    Antall liker
    20.090
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Svein Arne; dette er selvsagt ikke bra lesning. Men hva gjelder denne tråden og kritiske innspill du har fått, blir det helt irrelevant. Ingen her har reagert annet enn positivt på at du kom ut av skapet. Du har til stadighet brukt argumenter som "homo på en hetro måte", mens kritikken har gått på alder og narkotikabruk og at intimiteten blir innvaderende. Vi trenger ikke lengre banke en steindød hest, når det er feil hest som bankes. Hesten er alder og narkotika. Intet annet.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Tror jeg egentlig er greit tjent med å si at jeg er 100% på linje med lars_erik her, og så trekke meg rolig tilbake igjen. Men, så var det dette med å holde kjeft....

    I flere tiår har en samlet, om ikke enig, så i hvert fall ganske omforent, homo-/LGBT- og hva det nå måtte værebevegelse fortalt oss en ting. Homofil kjærlighet er lik heterofil kjærlighet på alle måter, bortsett fra at den retter seg mot personer av samme kjønn.

    Det du gjør er å ta din seksualitet, og presentere den som homofilli. Din seksualitet er ikke mer homo enn min er hetero.

    Igjen.
    Det gjør meg ingen ting at du har sex med andre menn.
    Det gjør meg ingen ting at det er stor aldersforskjell mellom dere.
    Det gjør meg ingen ting at du puler rundt.

    Det som gjør meg, i mangel av et bedre ord, utilpass, et at ung er så ung at vi snakker om gutter som bor hjemme hos mamma og pappa, og har det som hele sin erfaringsbakgrunn. Det som gjør meg utilpass er at du ruser deg sammen med disse svært unge mennene (guttene). Å knytte rus til sex er i beste fall å gjøre rus enda mer attraktivt enn det er i utgangspunktet. Rus er knapt nok sunt.

    Om du virkelig mener at dette er 'the gay, the whole gay, and nothing but the gay', så foreslår jeg at du tar diskusjonen internt i det homofile fellesskapet i stedet for her. I det minste før du gjør deg til talsmann for andre enn deg selv.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Jeg har da aldri sagt at dette er hva alle homofile gjør.
    Jeg har sagt at mange homofile driver på slik, ligger med menn det er stor alderforskjell til, eller driver med annen omgang som ikke er så vanlig blant heteroer, og jeg har flere ganger vist til kilder i det homofile miljøet.
    Disse blir glatt oversett. For heteroer vet jo selvsagt alltid best - alle er som dem selv. Noen egen minoritetskultur kan ikke finnes, som kjent.

    Men blant homoer finner du hele spekteret av samlivsformer; sølibatære, single, par, åpne forhold, polyamorøse, folk som horer rundt, hele spekteret. Det er saunaer og glory holes, det er treff i busker og kratt, trekanter og gruppesex på dass eller hotellrom, det er lakk og lær, fetisher, fistfucking, dildorer og elctro rundt snabelen, det er mye SM, underkastelse og dominans og mye seksuelt rollespill rundt å være aktiv eller passiv and what not.
    Dere har ikke peiling på hva som foregår, og dere mangler vilje til å sette dere grunnleggende inn i en kultur dere ikke kjenner, men tror at alle er som dere, og at det deres egen måte å leve på har en egen høyverdighet.

    Å fremstille det som jeg har sex med barn er en fornærmelse, og et forsøk på å skjæmme meg ut ved å dra pedofili-kortet. Veldig vanlig, og gir en høy stjerne hos Putin; akkurat slik han holder på.
    Det er å ville re-kriminalisere homoseksualitet, ved å klebe noe kriminelt til en lovlig handling, og det er så majoritetskonformt og homofiendtlig som det forblir. Det er enda ikke forbudt å ha sex med noen over 18 år, og jeg finner meg ikke i å høre at jeg har sex med barn. Jeg driver med noe som svært mange homoer driver med, og det er ikke ulovlig eller skadelig.

    Ja, finingen bodde enda noen måneder hjemme, han flyttet ut nå i sommer - men er det hvem en deler hus med som avgjør når en kan ha sex, da?
    Ellers tror jeg ingen av dem jeg har lagt med bodde hos foreldrene sine. Igjen forsøkes ett unntak å gjøres til regelen; Svein Arne tråler nettet etter svake barn som han doper ned og puler. Dere er nedrige noen av dere, og så fulle av hat og forakt for dem som er annerledes enn dere selv.

    Det piskes opp til storm i et vannglass, og ikke faen om en hetero skal få definere min seksualitet. Ikke noen som neppe har satt sin fot i et homomiljø og heller stoler på det de har ha fordommer og antakelser og et bilde konstruert opp fra sin egen virkelighetsforståelse; den heteronormative.

    Før mangfoldet er anerkjent og respektert av storsamfunnet har vi ingen reell likestilling. Før den tid vil vi alltid måtte leve på heteroenes nåde, dette er så visst ikke min individuelle greie, selv om en i mange henseender klok og varm mann som Zomby forsøker å gjøre det til et personlig avvik hos meg. Han er nå forsåvidt ikke alene om det, men han er dessverre den klokeste her inne med den villfarelsen. Det er når mitt liv støter mot anstendigheten, da faller en del fra.

    Det er også en forutantakelse at sex mellom en ung og en eldre mann alltid må være skadelig for den yngre. Den dukker også noen ganger opp.
    Det er en fordom og jeg vil blankt avvise at dette til en hver tid stemmer.
    Å skrive kjærlighet inn i et offer/overgriper narrativ er en ganske vanlig måte å diskreditere noen en ikke liker.
    Selvsagt finnes misbruk og utnyttelse, det har jeg også skrevet om flere ganger. Men må min omgang nødvendigvis være av en slik karakter? Er skadepotensialet sannsynliggjort?
    Og hvor er i så fall skaden jeg har påført finingen? Eller en av de andre i hans aldersgruppe? Hva er det jeg har ødelagt hos dem?
    Jeg har jo stadig kontakt med han og noen av de andre; ser ikke ut som om det vi gjorde sammen har endret noe i negativ retning - heller tvert i mot, at det har vært gode og deilige møter som har vært givende for begge parter.

    Hvorfor er det så vanskelig å se for seg at et møte - over stor aldersulikhet - også kan være gjensidig og til glede for begge, når begge er seksuelt voksne og gjør dette frivillig? At begge kan reise seg fornøyd og fornyet fra leiet? For meg er det opplagt, jeg har erfart det mange ganger.
    Jeg behandler mine elskere, hjemmeboende eller utflyttet, ung eller voksen, alltid med omsorg, varme og respekt. Det som de fleste vil være enig om er kjærlighet. At noen her inne fremstiller det som ekkelt og grisete, viser at vi enda har en vei å gå. Vi er så visst ikke i mål.

    To ganger kokain skal gjøres til en regel; at jeg alltid bruker narkotika til sex. Det vitner om svake leseferdigheter eller cherry picking, og igjen en vilje til å vranglese. Men en del henger seg jo opp i underordnede forhold og gjør dem til det vesentlige. Og så gnåler de i vei på unntakene som om det er det fulle og hele bildet. Igjen og igjen.

    Jeg har nesten alltid brukt alkohol når jeg har sex, skal det også brukes mot meg? Det er jo rus like så mye som noe annet - kun med forskjell at den har lovens relative beskyttelse. Men ut fra logikken burde jeg jo pådra meg allmenn fordømmelse over å ha sex med promille. Det er jo helt absurd at rus+sex i seg selv skal være forkastelig. Det må jo være mengden og hensikten som kan gjøre rus sammen med sex skadelig; litt rus fører til økt avslapping og større nærhet, mye rus er bare rør og ikke noe ytelse.
     
    6

    65finger

    Gjest
    Svein Arne; dette er selvsagt ikke bra lesning. Men hva gjelder denne tråden og kritiske innspill du har fått, blir det helt irrelevant. Ingen her har reagert annet enn positivt på at du kom ut av skapet. Du har til stadighet brukt argumenter som "homo på en hetro måte", mens kritikken har gått på alder og narkotikabruk og at intimiteten blir innvaderende. Vi trenger ikke lengre banke en steindød hest, når det er feil hest som bankes. Hesten er alder og narkotika. Intet annet.
    Den "hesten" var tilstede i noen innlegg for 100 sider siden. Hvor lenge skal du piske den døde hesten?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.227
    Antall liker
    20.090
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Svein Arne; dette er selvsagt ikke bra lesning. Men hva gjelder denne tråden og kritiske innspill du har fått, blir det helt irrelevant. Ingen her har reagert annet enn positivt på at du kom ut av skapet. Du har til stadighet brukt argumenter som "homo på en hetro måte", mens kritikken har gått på alder og narkotikabruk og at intimiteten blir innvaderende. Vi trenger ikke lengre banke en steindød hest, når det er feil hest som bankes. Hesten er alder og narkotika. Intet annet.
    Den "hesten" var tilstede i noen innlegg for 100 sider siden. Hvor lenge skal du piske den døde hesten?
    Tja; trådens intensjoner rundt temaet homofili har fullstendig utspilt sin rolle. Så alle hester er vel steindøde. Da gjenstår kun temaet om narkotika, hvorvidt gutter mellom 16 og 18 er naturlige sexpartnere for eldre menn -og, ikke minst; facinasjonen over at enkelte er totalt ukritiske til dette.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Trådstarter burde også tenke på hvorfor flere av oss sitter med samme inntrykket hva gjelder alder og dop. Det er jo ikke slik at vi har finni det på helt selv baser på fordommer og hat. Alt kommer jo fra trådstarters egne innlegg.

    Hvis man ikke ligger med noen under 18, hvorfor skriver man da at man sitter å venter på en 16 åring på Færøyene? Når man stiller spørsmål rundt dette, hvorfor avviser man ikke dette istedenfor vage bortforklaringer om at ingen kom og ingenting skjedde og at hukommelsen er som å selge strikk i meter?

    Når man tidligere har blitt konfrontert med rusbruk, hvorfor svarer man da at man brenner lyset i begge ender og ikke har noe problemer med å dø når man er 70? Hvorfor legger man ut om bestillinger til den lokale pusheren osvosv hvis det bare har skjedd 2 ganger.

    Det er veldig vanskelig å diskutere når man "aldri" kan stå inne for innlegg man selv har lagt ut.

    Det er også slik at det er ganske mange åpne homofile i Norge. De fleste av oss tipper jeg har homofile i sin omgangskrets, jeg har hvertfall flere. Selvom det helt sikkert er subkulturer blant homofile på lik linje med heterofile, så er det all grunn til å reagere med hvordan "å være homo på homomåten" beskrives. Min erfaring er at homofile er like like og ulike som oss heterofile, å hore rundt som trådstarter kaller det har lite med legningen å gjøre, men som zomby er inne på.. alt med seksualitet å gjøre. Jeg tipper også homofile like lite som oss andre liker å bli omtalt som en ensartet gruppe..
     
    Sist redigert av en moderator:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    Men blant homoer finner du hele spekteret av samlivsformer; sølibatære, single, par, åpne forhold, polyamorøse, folk som horer rundt, hele spekteret. Det er saunaer og glory holes, det er treff i busker og kratt, trekanter og gruppesex på dass eller hotellrom, det er lakk og lær, fetisher, fistfucking, dildorer og elctro rundt snabelen, det er mye SM, underkastelse og dominans og mye seksuelt rollespill rundt å være aktiv eller passiv and what not.
    Dere har ikke peiling på hva som foregår, og dere mangler vilje til å sette dere grunnleggende inn i en kultur dere ikke kjenner, men tror at alle er som dere, og at det deres egen måte å leve på har en egen høyverdighet.
    Hva vet du egentlig om det? Siden jeg har kommentert tidligere* og kategorisert som heteronormativ antar jeg her å være i sekkeposten "dere". Så jeg gjentar spørsmålet: Hva vet du egentlig om det?
    Det er vel ikke en forutinntatt generalisering?



    * I hovedsak en undring over ønsket/behovet/viljen til trådeier å dele så mye av sitt private liv.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Alt dere her gnåler om er svart for. For eksempel til Disqutabel. Eller til Zooby. Men det hjelper jo ikke, når dere ikke kan lese. Og vil ikke ta det inn.
    Det blir omatt og omatt.
    Jeg skal ikke stå til ansvar for hva dere tror skjedde eller muligens kunne ha kommet til å skje dersom hvis om at.
    Jeg skal ikke stå til ansvar for mine følelser, kun mine følelser. Jeg finner meg ikke i noe shaming.

    Jeg tror begge dere herre skal være litt forsiktig med å skulle lære meg folkeskikk, ei heller ærlighet. Liiitt forsiktig.
    Dere har kommet med svært nedlatende beskrivelser av meg, min person og mitt liv. Gang på gang. Den ene verre enn den andre. Det tar jeg ille opp.
    Begge har påstått at de vet bedre enn jeg hvordan homofile lever. Det er trist at det er så vanskelig å ta til seg kunnskap og viser at vi enda har en lang vei å gå.

    Og dere vil sikkert kverulere på dette svaret og. So be it.
    Men for min del, så er dette er det siste gang jeg kommer til å kommentere noe fra dere om 16 åringer og dop som aldri kom. Jeg har for lengst gitt opp å prøve å få dere til å forstå hva det vil si å være skeiv er, der går ingenting inn. Så det var siste kalori på dere i denne saken.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    @Trondmeg, det var et svar til Zooby og de andre som er så skråsikre på at homoer er akkurat som heteroer, nok av dem som tror vi er en kopi av streitinger, og ikke rettet mot deg spesielt.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.906
    Antall liker
    10.593
    Alt dere her gnåler om er svart for. For eksempel til Disqutabel. Eller til Zooby. Men det hjelper jo ikke, når dere ikke kan lese. Og vil ikke ta det inn.
    Det blir omatt og omatt.
    Jeg skal ikke stå til ansvar for hva dere tror skjedde eller muligens kunne ha kommet til å skje dersom hvis om at.
    Jeg skal ikke stå til ansvar for mine følelser, kun mine følelser. Jeg finner meg ikke i noe shaming.

    Jeg tror begge dere herre skal være litt forsiktig med å skulle lære meg folkeskikk, ei heller ærlighet. Liiitt forsiktig.
    Dere har kommet med svært nedlatende beskrivelser av meg, min person og mitt liv. Gang på gang. Den ene verre enn den andre. Det tar jeg ille opp.
    Begge har påstått at de vet bedre enn jeg hvordan homofile lever. Det er trist at det er så vanskelig å ta til seg kunnskap og viser at vi enda har en lang vei å gå.

    Og dere vil sikkert kverulere på dette svaret og. So be it.
    Men for min del, så er dette er det siste gang jeg kommer til å kommentere noe fra dere om 16 åringer og dop som aldri kom. Jeg har for lengst gitt opp å prøve å få dere til å forstå hva det vil si å være skeiv er, der går ingenting inn. Så det var siste kalori på dere i denne saken.
    Er det med dette innlegget slik å forstå, Svein Arne, at jeg ikke kan lese, fordi jeg ikke uten videre kjøper eller er enig i alle forklaringene og argumentene dine? Om du mener noe sånt, er det vel lovlig drøyt, vil jeg hevde.

    Det må være lov å stille seg tvilende til en del av dine konklusjoner, for det kan umulig være sånn at du automatisk har 100% rett og jeg har 100% feil, bare fordi du også ligger med menn.

    Disqutabel
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.227
    Antall liker
    20.090
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dèt som virkelig blir omatt og omatt, er ikke vårt "gnål", men dine avfeininger om at "slik er det å være homo". Jeg nekter å godta at det å være homo betyr bruk av narkotika og aksept for at gutter mellom 16 og 18 er aktuelle sexpartnere. Så uansett hva du argumenterer med, vil vi alltid komme tilbake til det.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.334
    Sted
    Smurfeland
    Dèt som virkelig blir omatt og omatt, er ikke vårt "gnål", men dine avfeininger om at "slik er det å være homo". Jeg nekter å godta at det å være homo betyr bruk av narkotika og aksept for at gutter mellom 16 og 18 er aktuelle sexpartnere. Så uansett hva du argumenterer med, vil vi alltid komme tilbake til det.
    Narkotika og alt annet til side, men den seksuelle lavalder i Norge er faktisk 16 år, så selv om man mener hva man mener om akkurat dette, så er det ikke noe du eller andre forumdeltagere kan framvise annet enn moralsk forargelse over? Eller har du en slags høyere jurisdiksjon i disse spørsmålene som vi andre ikke vet om?

    Seksuell lavalder

    Den seksuelle lavalderen i Norge er 16 år. Dette er lovbestemt i Straffeloven, og skal beskytte barn og unge mot overgrep fra voksne.

    En person som har sex med en som er under 16 år kan bli dømt og få straff.

    Loven sier at straff i enkelte tilfeller kan falle bort hvis de som har sex er like i alder og utvikling. Det betyr at personer under 16 år kan ha sex med en person på sitt eget utviklingsnivå hvis man har lyst, og er fysisk og psykisk klar for det. Om man er klar er det bare en selv som kan bestemme.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Hvorfor skal standarden settes ved Norges lov? Jeg bruker f.eks ikke Lovdata når jeg lærer ungene mine hva som er rett eller galt og hvordan man skal oppføre seg i samfunnet.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.334
    Sted
    Smurfeland
    Hvorfor skal standarden settes ved Norges lov? Jeg bruker f.eks ikke Lovdata når jeg lærer ungene mine hva som er rett eller galt og hvordan man skal oppføre seg i samfunnet.
    Poenget her er at selv om man er moralsk forarget på andres vegne (jeg antar at du, cruiser, er minst 18 år eller eldre) over at noen eventuelt ligger med noen som er 16 år (eller eldre), så er det allikevel ikke forbudt. Loven sier til og med i temmelig klar tekst at det er lovlig. Skillet går ved 16 år, og man trenger absolutt ikke å like det, men det er dette som er den seksuelle lavalder fastsatt ved lov i landet vi bor i.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.227
    Antall liker
    20.090
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    hvorfor skal standaren settes ved deg cruiser?
    Er forsåvidt godt spørsmål. Men det blir selvsagt altfor enkelt. Det går på hvilke standarder man har i kontakt med andre mennesker. Narko får man holde for seg selv og langt unna ungdom. Så får man også ta eventuelle følger selv. Seksuelle partnere under myndighetsalder mener vel også de fleste man bør være forsiktig med.

    Dette er da faktisk ikke et spørsmål om trådstarters rett til å leve akkurat som han vil, men hvilke følger det har for andre.
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.334
    Sted
    Smurfeland
    hvorfor skal standaren settes ved deg cruiser?
    Er forsåvidt godt spørsmål. Men det blir selvsagt altfor enkelt. Det går på hvilke standarder man har i kontakt med andre menesker. Narko får man holde for seg selv og langt unna ungdom. Så får man også ta eventuelle følger selv. Seksuelle partnere under myndighetsalder mener vel også de fleste man bør være forsiktig med.

    Dette er da faktisk ikke et spørsmål om trådstarters rett til å leve akkurat som han vil, men hvilke følger det har for andre.
    Det er med andre ord et spørsmål om hvilke moralske standarder du mener skal gjelde for andre, hvis vi ser på det betente spørsmålet om seksuell lavalder alene.

    Narkotika er som kjent forbudt, så det er egentlig ikke så mye å diskutere.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    hvorfor skal standaren settes ved deg cruiser?
    Er forsåvidt godt spørsmål. Men det blir selvsagt altfor enkelt. Det går på hvilke standarder man har i kontakt med andre menesker. Narko får man holde for seg selv og langt unna ungdom. Så får man også ta eventuelle følger selv. Seksuelle partnere under myndighetsalder mener vel også de fleste man bør være forsiktig med.

    Dette er da faktisk ikke et spørsmål om trådstarters rett til å leve akkurat som han vil, men hvilke følger det har for andre.
    Det er med andre ord et spørsmål om hvilke moralske standarder du mener skal gjelde for andre, hvis vi ser på det betente spørsmålet om seksuell lavalder alene.

    Narkotika er som kjent forbudt, så det er egentlig ikke så mye å diskutere.
    Nei, voksnes sex med 16 åringer handler om hvilke konsekvenser og følger det kan få for 16 åringen. Har lite med moral å gjøre.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn