L
lark
Gjest
Hvordan skal vi tolke det når Hadia Tajik (politisk rådgiver, muslim og potensiell stortingsrepresentant for AP) uttaler at hun ser på en plass på stortinget som en mulighet til å være med på å forme Norge?
Sier ikke nesten alle politikere noe liknende da ?lark skrev:Hvordan skal vi tolke det når Hadia Tajik uttaler at hun ser på en plass på stortinget som en mulighet til å være med på å forme Norge?
det bør vel være en grunnleggende motivasjon for en potensiell stortingsrepresentant å være med på å forme norgeØivindJ skrev:Sier ikke nesten alle politikkere noe liknende da ?lark skrev:Hvordan skal vi tolke det når Hadia Tajik uttaler at hun ser på en plass på stortinget som en mulighet til å være med på å forme Norge?
Skal man forme noe, så må man ha et visst antall nyttige idioter til å hjelpe seg, vet bare ikke hvem som er hvem akkurat nå.lark skrev:Hvordan skal vi tolke det når Hadia Tajik (politisk rådgiver, muslim og potensiell stortingsrepresentant for AP) uttaler at hun ser på en plass på stortinget som en mulighet til å være med på å forme Norge?
Da hadde hun definitivt fått min stemme. Politikere som sier sannheten må heies fram ;DErosLoveking skrev:Vært litt tøffere hvis a hadde sagt noe om å mele sin egen kake.
Ville vurdert å heve et øyenbryn da.
Nei, men dessverre er det nok det.65finger skrev:det bør vel være en grunnleggende motivasjon for en potensiell stortingsrepresentant å være med på å forme norge
Hun er nominert, hun har overtatt Saera Khans plass og kommer mest sannsynlig inn.Spiralis skrev:Glemte vel å nevne at hun først må bli nominert og så faktisk valgt til en plass på Strotinget. Ville ikke gi så jævlig gode odds på det for å si det slik. Men uansett vil hun nok bli en fargeklatt ( i beste mening ) på Stortinget.
Komponenten skrev:Hun er nominert, hun har overtatt Saera Khans plass og kommer mest sannsynlig inn.Spiralis skrev:Glemte vel å nevne at hun først må bli nominert og så faktisk valgt til en plass på Strotinget. Ville ikke gi så jævlig gode odds på det for å si det slik. Men uansett vil hun nok bli en fargeklatt ( i beste mening ) på Stortinget.
Hun har så langt virket oppegående og flink, men hijab-saken har satt ting i et litt annet lys.
Får håpe hun har lært av dette, men jeg hadde heller sett Saera Khan på listen, spåkoner til tross.
Jeg er mer optimistisk på menneskehetens vegne. I 2060 har vel opplysningens tidsalder kommet også til Norge og begge disse tåpelige religionsvariantene er havnet på kulturhistoriens søppeldynge. Hvilket bedehus de resterende tulligene vil foreta sin tilbedelse og gudedyrking i er mer eller mindre hipp som happ. I 2060 møtes velfungerede mennesker på puben i stedet og innleder lattermilde diskusjoner om hvordan det kunne ha seg at disse religionene hadde slik utbredelse så sent som i 2009.JIGSAW skrev:I 2060 gtår vi nordmenn ikke i kirke lenger, men i Moskè.
Folk som baserer sine beslutninger på spåkoner, snåsamenn og astrologer er ikke egnet til å være med å styre Norge.Gago skrev:Komponenten skrev:Hun er nominert, hun har overtatt Saera Khans plass og kommer mest sannsynlig inn.Spiralis skrev:Glemte vel å nevne at hun først må bli nominert og så faktisk valgt til en plass på Strotinget. Ville ikke gi så jævlig gode odds på det for å si det slik. Men uansett vil hun nok bli en fargeklatt ( i beste mening ) på Stortinget.
Hun har så langt virket oppegående og flink, men hijab-saken har satt ting i et litt annet lys.
Får håpe hun har lært av dette, men jeg hadde heller sett Saera Khan på listen, spåkoner til tross.
liker du spåkoner bedre enn hijab?
sjokk.
btw, jeg er ikke noe særlig glad i hijab, jeg heller.
Litt for svensk fargekombinasjon der for norske forhold. Mye bedre kulturell integrering med denne:oddgeir skrev:Jeg kom over denne kreasjonen. Det er nok noen her som mener at dette er toppen av god smak.
Var fin den, at noen nasjonalister hisser seg opp er bare en bonus.oddgeir skrev:Jeg kom over denne kreasjonen. Det er nok noen her som mener at dette er toppen av god smak.
![]()
Se tilhørende artikkel her, og legg spesielt merke til kommentarene.
Det forundrer meg at du tror man skal oppnå mer på de neste 51 år enn det man har klart på de forrige 2000 ??Gjestemedlem skrev:Jeg er mer optimistisk på menneskehetens vegne. I 2060 har vel opplysningens tidsalder kommet også til Norge og begge disse tåpelige religionsvariantene er havnet på kulturhistoriens søppeldynge. Hvilket bedehus de resterende tulligene vil foreta sin tilbedelse og gudedyrking i er mer eller mindre hipp som happ. I 2060 møtes velfungerede mennesker på puben i stedet og innleder lattermilde diskusjoner om hvordan det kunne ha seg at disse religionene hadde slik utbredelse så sent som i 2009.JIGSAW skrev:I 2060 gtår vi nordmenn ikke i kirke lenger, men i Moskè.
Den viten om naturen og menneskene som har kommet for en dag de siste 51 årene overskider langt alt man har funnet ut de foregående 2000 år. Gå 30 år tilbake i tid og se hvilke kilder til informasjon og kommunikasjonsmuligheter som var tilgjengelig da, når en Vic 20 var den sivile teknologiens ypperste og de på hvordan livet og samfunnet har endret seg på denne ene generasjonen. Forskjellene på tilgangen til informasjon kommer til å være minst like revolusjonerede forskjellig om 51 år som dette. Det vil allltid finnes enlkaver av fattige, primitive uopplyste religiøse mennesker rundt om i verden, men jeg er optimistisk på at siviliasjonen vil ha nådd så langt at religion blir sett på da som vi ser på alkymi, årelating og svensktoppar.Spiralis skrev:Det forundrer meg at du tror man skal oppnå mer på de neste 51 år enn det man har klart på de forrige 2000 ??Gjestemedlem skrev:Jeg er mer optimistisk på menneskehetens vegne. I 2060 har vel opplysningens tidsalder kommet også til Norge og begge disse tåpelige religionsvariantene er havnet på kulturhistoriens søppeldynge. Hvilket bedehus de resterende tulligene vil foreta sin tilbedelse og gudedyrking i er mer eller mindre hipp som happ. I 2060 møtes velfungerede mennesker på puben i stedet og innleder lattermilde diskusjoner om hvordan det kunne ha seg at disse religionene hadde slik utbredelse så sent som i 2009.JIGSAW skrev:I 2060 gtår vi nordmenn ikke i kirke lenger, men i Moskè.
Den senere tid viser vel med all tydelighet at fremskritt i politisk forstand ikke går like lett som teknologisk utvikling. »Opplysning» er et vedvarende prosjekt; det er intet som skulle tilsi at vi er vaksinert mot barbariet.Gjestemedlem skrev:Den viten om naturen og menneskene som har kommet for en dag de siste 51 årene overskider langt alt man har funnet ut de foregående 2000 år. Gå 30 år tilbake i tid og se hvilke kilder til informasjon og kommunikasjonsmuligheter som var tilgjengelig da, når en Vic 20 var den sivile teknologiens ypperste og de på hvordan livet og samfunnet har endret seg på denne ene generasjonen. Forskjellene på tilgangen til informasjon kommer til å være minst like revolusjonerede forskjellig om 51 år som dette. Det vil allltid finnes enlkaver av fattige, primitive uopplyste religiøse mennesker rundt om i verden, men jeg er optimistisk på at siviliasjonen vil ha nådd så langt at religion blir sett på da som vi ser på alkymi, årelating og svensktoppar.Spiralis skrev:Det forundrer meg at du tror man skal oppnå mer på de neste 51 år enn det man har klart på de forrige 2000 ??Gjestemedlem skrev:Jeg er mer optimistisk på menneskehetens vegne. I 2060 har vel opplysningens tidsalder kommet også til Norge og begge disse tåpelige religionsvariantene er havnet på kulturhistoriens søppeldynge. Hvilket bedehus de resterende tulligene vil foreta sin tilbedelse og gudedyrking i er mer eller mindre hipp som happ. I 2060 møtes velfungerede mennesker på puben i stedet og innleder lattermilde diskusjoner om hvordan det kunne ha seg at disse religionene hadde slik utbredelse så sent som i 2009.JIGSAW skrev:I 2060 gtår vi nordmenn ikke i kirke lenger, men i Moskè.
Nei det er riktig, men jeg tror vi er på rett vei. Samfunnet er mye friere, mer liberalt og mindre religiøst enn det var for bare 50 år siden. Det gjelder stort sett hele den vestlige verden og de deler av østen som har sett den største utviklingen i velstand.Parelius skrev:Den senere tid viser vel med all tydelighet at fremskritt i politisk forstand ikke går like lett som teknologisk utvikling. »Opplysning» er et vedvarende prosjekt; det er intet som skulle tilsi at vi er vaksinert mot barbariet.
Og du latterliggjør folk som tror på nissen??Gjestemedlem skrev:Jeg er mer optimistisk på menneskehetens vegne. I 2060 har vel opplysningens tidsalder kommet også til Norge og begge disse tåpelige religionsvariantene er havnet på kulturhistoriens søppeldynge. Hvilket bedehus de resterende tulligene vil foreta sin tilbedelse og gudedyrking i er mer eller mindre hipp som happ. I 2060 møtes velfungerede mennesker på puben i stedet og innleder lattermilde diskusjoner om hvordan det kunne ha seg at disse religionene hadde slik utbredelse så sent som i 2009.JIGSAW skrev:I 2060 gtår vi nordmenn ikke i kirke lenger, men i Moskè.
Det er en farlig vei å gå hvis man ønsker et land der konservative religiøse mennesker har mindre innflytelse på befolkningen. Dette kan like fort utvikle seg til å bli vår egen variant av islamisering, men tilsvarende uønskede effekter. For glem ikke at det aller meste av det som konservative muislimer ønkser av lovverker er identing med det som de konservative kristne ønsker. De har bare litt andre navn og betegnelser på dette.Spiralis skrev:På mange måter opplever jeg at ønsket om "det idelle" blir "det godes" sterkeste motstander.
Har en mistanke om at samling og moblisering på vårt gamle kristne grunnfjell ( tradisjoner, kultur og tradisjoner ) kunne være det beste forsvar mot å legge landet åpent for muslimsk kulturpåvirkning.
Jeg leser virkelig ikke Deph på samme måte som deg i denne saken, Spiralis. Jeg deler for øvrig hans syn på at så snart informasjonssamfunnet får grepet om de store masser i disse miljøene vil de bli om lag like sekulariserte som dagens "kristne" er. Men vi er dessverre nødt til å bekymre oss et par generasjoner til; sånt tar tid, selv om det er en akselererende bevegelse.Spiralis skrev:Deph.
Det er et ocean av forskjell på dagens norske kristendom der homofile faktisk har rettigheter og Islam!
Jeg har ikke noen plass gått inn for å dreie samfunnet tilbake til den mørkeste middelalder, der Islam befinner seg i dag!
Vi er i dag i år 2009, muslimenes kalender er vel midt på 1400 tallet om jeg ikke tar feil, og det synes jo som om det for dem er mer i dette enn tallet, - for å si det slik.
Men når du du i din iver etter selvpisking og avskriving av egen kultur og historie ikke er i stand til å se forskjellen på en kristendom anno 2009 som faktisk har begynt å bli ganske human, og et middelaldersk barbari som dagens Islam representerer er det faktisk ganske nytteløst å diskutere med deg.
Det var vel Lenin som beskrev slike som deg på en meget god måte: "Nyttige idioter".
Om du abonnerer på Komponentens og Oddgeirs fordreide syn på hva Islam er er et slikt sysnpunkt forståelig. Men for de aller fleste muslimer i verden, som for de aller fleste kristne så er det ikke denne middelaldertenkingen som er Islam og Kristendom. Ja, det finnes alt for mange ekstreme islamistiske krefter i verden i dag og det er viktig å stoppe det. Men å tro at det er dette som er Islam er som å tro at Amish folket og Joseph Kony representerer kristendommen i dag.Spiralis skrev:Jeg har ikke noen plass gått inn for å dreie samfunnet tilbake til den mørkeste middelalder, der Islam befinner seg i dag!
Tror du seriøst at dagens innvandring vil stoppe eller reverseres, hva i alle dager er det som får deg til å tro det?Honkey-Chateau skrev:Jeg leser virkelig ikke Deph på samme måte som deg i denne saken, Spiralis. Jeg deler for øvrig hans syn på at så snart informasjonssamfunnet får grepet om de store masser i disse miljøene vil de bli om lag like sekulariserte som dagens "kristne" er. Men vi er dessverre nødt til å bekymre oss et par generasjoner til; sånt tar tid, selv om det er en akselererende bevegelse.Spiralis skrev:Deph.
Det er et ocean av forskjell på dagens norske kristendom der homofile faktisk har rettigheter og Islam!
Jeg har ikke noen plass gått inn for å dreie samfunnet tilbake til den mørkeste middelalder, der Islam befinner seg i dag!
Vi er i dag i år 2009, muslimenes kalender er vel midt på 1400 tallet om jeg ikke tar feil, og det synes jo som om det for dem er mer i dette enn tallet, - for å si det slik.
Men når du du i din iver etter selvpisking og avskriving av egen kultur og historie ikke er i stand til å se forskjellen på en kristendom anno 2009 som faktisk har begynt å bli ganske human, og et middelaldersk barbari som dagens Islam representerer er det faktisk ganske nytteløst å diskutere med deg.
Det var vel Lenin som beskrev slike som deg på en meget god måte: "Nyttige idioter".
Som eksempel: Ingen kunne forutse murens fall 5 år før. Når det endelig tok av var det ustoppelig. Europa er ikke til å kjenne igjen, og vi snakker et perspektiv på 30 år!
Honkey