Diverse I serien "SYKT lyst på" har vi i dag kommet til...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.834
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har sykt lyst på en Sirius 38DS. Selge huset og dra på jordomseiling eller i alle fall langt vekk lenge. Gjerne et sted varmt; Karibien for eksempel.
    Sirius er et lite tysk verft som bygger 12-14 båter i året, de fleste mindre enn 38. De har en fantastisk planløsning. To styreposisjoner; her er det mulig å sitte inne å styre i dritvær. Skal jeg ha ny båt SKAL den ha intern styreposisjon.
    Ypperlig plassutnyttelse og til og med et eget "arbeidsrom"!
    Så veldig dyre er de heller ikke. Koster mer enn masseprodusentbåtene men mye billigere enn de svenske konkurentene...

Vedlegg

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Plutselig fikk jeg lyst på båt - og det er lenge siden jeg så noe som radikalt fanget min interesse i den retningen. Men GREENLINE bygger noen über bæltøft coole båter, helt annerledes enn norske tradisjonelle baljer, og medet SlukStuk uten like!! Pluss masse fordeler og designmessige smarte ting for oss som vil ha hytte på vannet og ikke den vanlige "Audi med skiboks, hengerfeste og doble eksoshaler" varianten som skal være både hore og Madonna (sportsbil, varebil og konebil samtidig..)

NYT!! De har en 33' og en 40' - dette er 40' utgaven.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    En jobb i Philadelfia Orchestra hadde vært noe.......

Music Auditions | The Philadelphia Orchestra

kimmel_center1.jpg

kimmel.jpg

YNS-conducting.jpg

[h=1]Yannick Nézet-Séguin[/h]

[h=2]Music Director[/h]Walter and Leonore Annenberg Chair
    Yannick Nézet-Séguin triumphantly opened his inaugural season as the eighth music director of The Philadelphia Orchestra in the fall of 2012. From the Orchestra’s home in Verizon Hall to the Carnegie Hall stage, Nézet-Séguin’s highly collaborative style, deeply-rooted musical curiosity, and boundless enthusiasm, paired with a fresh approach to orchestral programming, have been heralded by critics and audiences alike. The New York Times has called Yannick “phenomenal,” adding that under his baton, “the ensemble, famous for its glowing strings and homogenous richness, has never sounded better.”
    In his first official season in Philadelphia, Yannick has taken the Orchestra to new musical heights in concerts at home, and has further distinguished himself in the community, with a powerful performance at the Orchestra’s annual Martin Luther King Tribute Concert, working with young musicians from the School District of Philadelphia’s All City Orchestra, establishing a relationship with the Curtis Institute, and ringing in 2013 with his Philadelphia audience with a festive New Year’s Eve concert. Following on the heels of a February, 2013 announcement of a recording project with Deutsche Grammophon, Yannick and the Orchestra will record Stravinsky’s The Rite of Spring together.
    Over the past decade, Nézet-Séguin has established himself as a musical leader of the highest caliber and one of the most exciting talents of his generation. Since 2008 he has been music director of the Rotterdam Philharmonic and principal guest conductor of the London Philharmonic, and since 2000 artistic director and principal conductor of Montreal’s Orchestre Métropolitain. He has made wildly successful appearances with the world’s most revered ensembles—the Vienna Philharmonic, the Berlin Philharmonic, the Boston Symphony, the Los Angeles Philharmonic, the Dresden Staatskapelle, the Accademia Nazionale di Santa Cecilia, the Chamber Orchestra of Europe, and all the major Canadian orchestras, among many others. Throughout Europe and North America, Yannick’s appearances have left indelible marks on the international classical music scene, making him one of the most sought-after conductors in the world.
    Since his first appearance in Philadelphia in 2008, Yannick has made a deep connection with the musicians of the Orchestra as well as with audiences. His concerts of diverse repertoire offerings attract sold-out houses, and he has established a regular forum for connecting with concert-goers through Post-Concert Conversations following each of his subscription concerts.
    Yannick has led The Philadelphia Orchestra in a breadth of repertoire ranging from the intimate—Bach’s Brandenburg Concerto No. 5 (which he led from the keyboard)—to the monumental—Bruckner’s Symphony No. 7, and launched a multi-year exploration of the world’s great requiems with performances of the Mozart Requiem in January 2011 and Brahms’s A German Requiem in November 2011. He opened the 2012-13 season and his tenure as music director with the Verdi Requiem in October 2012, which he also led in his Carnegie Hall debut. Yannick leads two additional performances at that historic concert hall during the 2012-13 season. Other highlights of his inaugural season include an Opening Night Concert featuring soprano Renée Fleming, a world premiere by Gabriela Lena Frank, and performances of Stravinsky’s The Rite of Spring in collaboration with New York-based Ridge Theater, complete with dancers, video projection, and theatrical lighting.
    Widely recognized for his musicianship, dedication, and charisma, Yannick Nézet-Séguin’s talents extend beyond symphonic music into the world of opera and choral music. His critically acclaimed performances at New York’s Metropolitan Opera (where he appears annually), Milan’s La Scala, London’s Royal Opera House, and the historic Salzburg Festival demonstrate that he is an artist of remarkable versatility and depth.
    In July 2012 Yannick Nézet-Séguin and Deutsche Grammophon announced a major long-term collaboration, following highly successful DVD releases of Gounod’s Romeo and Juliet from the Salzburg Festival and Bizet’s Carmen from the Metropolitan Opera. He has made live recordings of Mozart’s seven mature operas from the Baden-Baden Summer Festival. The first, Don Giovanni, with the Mahler Chamber Orchestra, was released last year to outstanding reviews and will be followed in 2013 by the release of Così fan tutte, recorded last summer with the Chamber Orchestra of Europe. Yannick’s discography with the Rotterdam Philharmonic includes recordings of Strauss and Berlioz for BIS Records, and three EMI/Virgin releases, including an Edison Award-winning album of Ravel’s orchestral works. He has also recorded several award-winning albums with the Orchestre Métropolitain for the Canadian label ATMA Classique.
    Yannick’s appearances with other ensembles in the 2012-13 season include two separate tours to Japan and the Far East with the Rotterdam Philharmonic, a tour of Germany with the London Philharmonic, and a cycle of the complete Schumann symphonies and concertos with the Chamber Orchestra of Europe in Paris. He also returns to the Bavarian Radio Symphony and to the Metropolitan Opera for Verdi’s La traviata.
    A native of Montreal, Yannick Nézet-Séguin studied piano, conducting, composition, and chamber music at Montreal’s Conservatory of Music and continued his studies with renowned conductor Carlo Maria Giulini; he also studied choral conducting with Joseph Flummerfelt at Westminster Choir College.
    In 2012 Yannick was appointed a Companion of the Order of Canada, one of the country’s highest civilian honors. His other honors include a Royal Philharmonic Society Award; an Echo Award; the Virginia Parker Prize from the Canada Council; Canada’s National Arts Centre Award; the Prix Denise-Pelletier, the highest distinction for the arts in Quebec, awarded by the Quebec government; and an honorary doctorate by the University of Quebec in Montreal.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.834
    Torget vurderinger
    1
    Plutselig fikk jeg lyst på båt - og det er lenge siden jeg så noe som radikalt fanget min interesse i den retningen. Men GREENLINE bygger noen über bæltøft coole båter, helt annerledes enn norske tradisjonelle baljer, og medet SlukStuk uten like!! Pluss masse fordeler og designmessige smarte ting for oss som vil ha hytte på vannet og ikke den vanlige "Audi med skiboks, hengerfeste og doble eksoshaler" varianten som skal være både hore og Madonna (sportsbil, varebil og konebil samtidig..)

Praktfull båt. Men hva koster den? Greenline 33 er ikke så ille prismessig men litt liten...
    Har veldig sans for økonomiske displacementmotorbåter. Var nippet til å kjøpe en 46 fot stålbåt i Nederland i 2006, men endte omsider opp med en Bavaria 38 seilbåt 2008 model. Jeg bor sånn omtrent halve året i båten. Kunne godt tenkt meg en Greenline 40 som bolig og turbåt. Liker å tøffe i 7 knop eller sånt med motor. Gir en indre ro... Seil er mer styr. Dessuten liker jeg meg best på havet når det er vindstille. Men så var det det jordomseiling da...
    Ser at den har VW TDI motorer. Det betyr vel at man oppsøke det lokale VW verkstedet for service!

S

sorgenfri

Gjest
    LARS

[h=2]Lars for sale[/h]
    Lars is a 36.40m motor yacht built by Damen in 2012.She accommodates 6 guests in a master and 2 twin. She is powered by a Caterpillar engine giving her a cruising speed of 10 knots and top speed of 14 knots.Lars is listed for sale on boatinternational.com by Vripack Yacht & Ship Brokers asking
    plænti pæng
    lars-yacht-40523.jpg

Tenkte denne kunne fungere som Lytte Båt..

Lars yacht for sale. Full details and pictures - Boat International

Møtte denne utenfor Kristiansund i forrige sommer.. Den er råkul, og ser ikke ut som ei joggesko!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23

Praktfull båt. Men hva koster den? Greenline 33 er ikke så ille prismessig men litt liten...
    Har veldig sans for økonomiske displacementmotorbåter. Var nippet til å kjøpe en 46 fot stålbåt i Nederland i 2006, men endte omsider opp med en Bavaria 38 seilbåt 2008 model. Jeg bor sånn omtrent halve året i båten. Kunne godt tenkt meg en Greenline 40 som bolig og turbåt. Liker å tøffe i 7 knop eller sånt med motor. Gir en indre ro... Seil er mer styr. Dessuten liker jeg meg best på havet når det er vindstille. Men så var det det jordomseiling da...
    Ser at den har VW TDI motorer. Det betyr vel at man oppsøke det lokale VW verkstedet for service!
    33' fra 1.100' og 40' fra 2.300' så der, slettes ikke idiotpriser. Får ikke en skarve hytte for slike summer.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.128
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2

<...>

Nydelig, Sluket. Ser de har en 46' på trappene, også.
    Slike rette bauger er desverre noe herk når man skal legge inntil i en naturhavn, med mindre man er overgjennomsnittlig spretten.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Tåredryppende vakkert. Naturhavn? Hva er det for noe??

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    I en Greenline 40 freser man ikke rundt i skjærgården - man ANKOMMER den forhåndsbestilte bryggeplassen for å innta aftenens middag i klubben..:cool:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    I en Greenline 40 freser man ikke rundt i skjærgården - man ANKOMMER den forhåndsbestilte bryggeplassen for å innta aftenens middag i klubben..:cool:
    Hvilket er den eneste måten å gjøre det på hvis man har en smule dannelse!
    Linssen 45.9.jpg

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.834
    Torget vurderinger
    1
    Slike rette bauger er desverre noe herk når man skal legge inntil i en naturhavn, med mindre man er overgjennomsnittlig spretten.
    Her jeg bor legger man ikke inntil naturhavn. Altfor stor forskjell på flo og fjære...

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.834
    Torget vurderinger
    1
    Hvilket er den eneste måten å gjøre det på hvis man har en smule dannelse!
    Vis vedlegget 186916
    Dannelse, ja. Super Van Craft er det ypperste av Hollandske stålbåter. En gentlemansyacht. Men, selv som nærmere 30åring så blir den nesten like dyr som greenline 40. Men flotte er de...Har sikla på slike òg...

Vedlegg

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Tror muligens jeg ville byttet ut den heslige blå kalesjen på toppen. Den rundt relingen forsåvidt også.

Y

ymir

Gjest
    Hei
    Etter noen turer på denne.....kunne jeg ønsket flere turer som passasjer istedenfor mannskap.Noe vakrere er ikke bygd til dags dato.
    Bygg en ny SS Norway istedenfor en ny Titanic som en australiener ønsker å bruke pengene sine på.
    Men med ss France fremdrift...120 000HP.....36 knop

Norway-01-Klosters-4.jpg

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    MEGET elegant, et skikkelig SKIP, ikke en liggende melkekartong slik dagens monsterfartøy. Jeg sto i Badeveien rett syd for Drøbak sentrum og så den seile forbi da den var her. Et nesten surrealistisk skue der hun kom gjennom sundet.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 167668

Har ikke råd, får ønske meg til jul.
    Jeg vet om en sånn en som skal høgges.
    Burde være mulig å få god pris på den kanskje?
    Kan være litt pes med å få den Eu-godkjent,
    men det er du nok forberedt på.
    Hadde jeg fått meg en sånn så hadde jeg nok bare ankret opp utenfor kysten her et sted, og meldt inn at hvis ikke denne EU godkjennes, så har jeg mer airpower enn The Royal Norwegian Air Force disponerer....

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.378
    Frauscher 717 GT

Fjord 40' Cruiser er heller ikke fæl...

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.611
    Arvtageren til Ferrari Enzo - "LaFerrari". Den raskeste gate-Ferrari som er bygd
    sett den ved siden av hvilken som helst vintage ferrari og bli skuffet; selv dino har mer klasse.
    uelegant rånebil for russiske oligarker og arabsike sjeiker spør du meg.

Vanligvis synes jeg Ferrari er biler for japper og motefolk. Altså litt gay.
    Men den der synes jeg var tøff. Ikke så fin bakfra, men ellers tøff.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    @ePi

Hvorfor dette hastverk på sjøen??

På vannet låses Rolexen inn i safen som er standardutstyr hos Linssen og så kobler man bort fra "tiden".

På sjøen skal "tiden" kun være NÅ! Det som "var" eller "kommer" eksisterer ikke!!

Hvilket er hele meningen med å være på vannet................... eller ??

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.736
    Båtliv er oppskrytt. Bare plunder og heft og dessuten et pengesluk av dimensjoner. Jeg vurderte båt for noen år siden. Endte opp med sportsbil istedefor.

Med sykt mye penger på konto så hadde det blitt å få en til å skaffe meg en slik:
    xj4.jpg

Siden det kun ble produsert ett eksemplar så må man nøye seg med en replika. Jaguar XJ13

Sist redigert:

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.414
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    "Båtliv" og "på vannet" er noko fisefint som eignar seg frå Egersund og austover. Men på resten av kysten er vi ikkje "på vannet". Då er vi undervegs. Og dess raskare båten går, dess meir tid får du til å fiske, gå på besøk, handle eller kva du no har tenkt deg med framkomstmiddelet ditt.
    Traff ein amerikanar ein gong, som inviterte meg med på båten. Låg i småbåthamna, og han hadde ikkje hatt start på motoren på 3 år.

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    SS Norway?

Min far jobbet på båten da den ble hentet første gang, og var innom Norge.

Husker ikke hvor lenge han arbeidet der, men han jobbet i noen år.
    Reiste til Miami de siste åra når han skulle på jobb.

Han har en rekke bilder og info om båten.

Faktisk har jeg en sjetong/mynt med bilde av Norway som jeg fikk av ham, brukt ombord båten.
    Skal se om jeg finner mynten og ta bilde av den.

Var vel Norwegian cruiseline som eide båten da mener jeg å huske.
    Ser det er to skorsteiner på båten, men mener å huske det var orginalt 4 skorsteiner i følge bilder jeg så.

Etter en tur til Oslo? dro de videre til verft - Tyskland hvis jeg ikke husker feil for ombygging.

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Båtliv er oppskrytt. Bare plunder og heft og dessuten et pengesluk av dimensjoner.

“Believe me, my young friend, there is nothing - absolutely nothing - half so much worth doing as simply messing about in boats.”

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    "Båtliv" og "på vannet" er noko fisefint som eignar seg frå Egersund og austover. Men på resten av kysten er vi ikkje "på vannet". Då er vi undervegs. Og dess raskare båten går, dess meir tid får du til å fiske, gå på besøk, handle eller kva du no har tenkt deg med framkomstmiddelet ditt.
    Traff ein amerikanar ein gong, som inviterte meg med på båten. Låg i småbåthamna, og han hadde ikkje hatt start på motoren på 3 år.
    De fineste turer jeg har hatt med båt, var da jeg eide en 23ft sjark med 10hk Sabb diesel.

Fart opp mot 7 - 8 knop - tid for å fundere og se seg rund også med kikkert mens en tøffet av sted.

En liten lugar med oljeovn så kaffe og mat kunne tilberedes.

Driftskostnader var ikke store, brukt ca 2,5l diesel på full fart, en 40l tank hold nær sagt en evighet hvis en ikke var for hard med regulatoren.
    Dieselen kostet da ca 3,- kr literen.

Ikke årsavgift, bompenger, nye dekk sommer som vinter, ikke dyr forsikring, heller ikke dyre verkstedsbesøk eller EU kontroller.

Og hvis jeg ville kunne jeg tøffe fra fortøyning i lav fart og dorge i timesvis før jeg kom frem til ett eventuelt bestemmelsessted.

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Har "sykt lyst på" en god sommer, disse bilder fra ca 90/91 minnes som meget pene turer i skjærgården.

Dårlige bilder fra ett ordinært kamera som i ettertid er scannet.

Meget god fortøyningsplass, og god utsikt mot havet.

Min "gamle" sjark - med mesanmast demontert for oljing.

Denne sjark har det vært flere 1000 kg Kveite ombord.
    Ble vel bygget ca 1968

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.414
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Å fare på kveiteplassen min tek om lag ein time dersom båten er god for 18 mil. Så om du reiser med 9 mils fart, får du to timar mindre fisketid. Så må du drikke meir kaffi undervegs. Då må du også ofre effektiv fisketid til pissing.

Ein båt bør kunne flytte seg med minimum 14 - 15 mils fart i mitt distrikt. Dei som absolutt vil tøffe, kan alltids slakke opp gassen.

Hadde sjølv ein ferietur som 17-åring med snekke inn Nordfjorden. 6 mils fart. Brukte to døgn til Stryn. Rett nok brukte vi berre 30 liter diesel på heile turen (Tihestars Buck), men det var litt langt mellom høgdepunkta.....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn