Diverse I serien "SYKT lyst på" har vi i dag kommet til...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Å fare på kveiteplassen min tek om lag ein time dersom båten er god for 18 mil. Så om du reiser med 9 mils fart, får du to timar mindre fisketid. Så må du drikke meir kaffi undervegs. Då må du også ofre effektiv fisketid til pissing.

Ein båt bør kunne flytte seg med minimum 14 - 15 mils fart i mitt distrikt. Dei som absolutt vil tøffe, kan alltids slakke opp gassen.

Hadde sjølv ein ferietur som 17-åring med snekke inn Nordfjorden. 6 mils fart. Brukte to døgn til Stryn. Rett nok brukte vi berre 30 liter diesel på heile turen (Tihestars Buck), men det var litt langt mellom høgdepunkta.....
    Joda hvis en bruker håndsnøre eller stang, men bruker en gangvad eller Kveite/Breiflabbgarn så har hastighet ingen betydning.
    Får bare starte litt før.

Har hatt og har hurtiggående båt, tidligere som gikk over 30 knop

Greit for å komme seg raskt frem, men må være mye mere oppmersom i ukjent farvann og grundt farvann med sluer og grunner.
    Enda værre blir det å bruke disse hurtiggående i mørket.

Fisk blir det alltids, synes selve turen er det fineste jeg, ser jeg noe på land ett sted så må jeg opp å se hva vinterstormene har dratt i land.

Er en rekke større cabincruisere i nærheten.

Koster en formue med båtplass og sikkert enda mere sørafor.
    Noen blir brukt 1 - 5 ganger pr. sommer - andre ligger hele sommeren fortøyd til båtplassen og brukes som hytte om sommeren.

Kanskje avhengig av noenlunde slip for oppsett og kanskje lagringsplass vinterstid.
    Da får 1000,- kronene føtter å gå på.

Sist redigert:
    8

8x12_TOM

Gjest
    MEGET elegant, et skikkelig SKIP, ikke en liggende melkekartong slik dagens monsterfartøy. Jeg sto i Badeveien rett syd for Drøbak sentrum og så den seile forbi da den var her. Et nesten surrealistisk skue der hun kom gjennom sundet.
    Er det et slikt skip du tenker på når du nevner melkekartong:)
    Synes det var ok likevel - mange fasiliteter ihvertfall pluss en jævelig god jazzkvartett
    DSC_0212.jpg

Sist redigert:
    8

8x12_TOM

Gjest
    En bil jeg hadde spesielle tanker om i min ungdom. Hadde stor plakat over sengen. Plannleggningen av denne bilen begynte allerede i 1973, så det var en kul bil den gang

Vector W2

vector-w2-12.jpg

Sist redigert:

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    I dag har jeg som i går sykt lyst til å sitte i musikkrommet og høre på deilig musikk :) Det blir som regel alt for sent, skal bare høre en låt til og sånn går nå timene. Livet er deilig, men det er vanskelig å gå og legge seg!

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.088
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Har generelt lyst jeg, eller "fysen" om dere vil, sykt eller ikke.
    Har gått om for "liker" for første gang, ble visst litt revet med idag, og må bare si at dette er tegn på et godt og sunt liv.

Spiralis og andre er også inne på det rette.
    Lyst på? Tid til å roe ned på sjøen, og fiske mer. Mye mer.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    idag skulle jeg ønske jeg var i det flate treskolandet. Er kjempefysen på sild (matjes) og en stor kald genever. De er rasende flinke på det der nede.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.414
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    "Båtliv" og "på vannet" er noko fisefint som eignar seg frå Egersund og austover.
    Du må nok lenger øst enn Egersund. Krever sjømannskap å komme dit både øst- og vestfra.
    Den gongen då eg hadde stor båt (NB 8700) droppa eg bilferie og tok kysten til Sandefjord, der kona kjem frå. Fantastisk tur. Men etter Egersund steig dieselprisane slik at det ikkje var skilnad på raud og blank diesel. Dette tok eg som ein trygg indikator på at folk ikkje lenger skulle noko når dei var i båt, men skulle berre "på vannet". Altså går fisegrensa ein stad austapå Egersund, som hadde siste normalprisa dieselutsal.
    Elles er norskekysten ganske lang, så du bør kunne cruise på ca 14 - 18 mil om du skal reise såpass langt som Stad - Vestfold. Dersom du ikkje er pensjonist, då. Det er då ende på kor lange feriane er....

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    Hadde likt denne høytaleren..

DALIEPICON8HGBK_1.jpg

Sammen med slik elektronikk..
    ma7000.jpg

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    985
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Plutselig fikk jeg lyst på båt - og det er lenge siden jeg så noe som radikalt fanget min interesse i den retningen. Men GREENLINE bygger noen über bæltøft coole båter, helt annerledes enn norske tradisjonelle baljer, og medet SlukStuk uten like!! Pluss masse fordeler og designmessige smarte ting for oss som vil ha hytte på vannet og ikke den vanlige "Audi med skiboks, hengerfeste og doble eksoshaler" varianten som skal være både hore og Madonna (sportsbil, varebil og konebil samtidig..)

Æ'kke plass til no Sluk på den potta der!!

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    311
    kunne tenkt meg hele dette ( med hus)

B Rasse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    477
    Mon tru om kabelbaner er ein videreføring av modelljernbaner.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Har sykt lyst på en tur hit på søndag:

Vis vedlegget 188457
    Kan man gjette at det ligger et eller annet sted på veien mellom Milano og San Remo? :rolleyes:

Peloton hadde forresten en ganske kul reportasje i et av de første nummerne. Heidi Swift kjørte med en lokalkjent og fikk oppleve og fotografere samme rittet fra flere steder. Det ble nok litt italiensk bilkjøring i mellom, men det har jeg sykt lyst på. 'A day at the races' med Heidi Swift hadde heller ikke vært å forakte. Tøff dame.

Sist redigert av en moderator:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.510
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er Poggio. Er en restaurant i bygningen bak de parkerte bilene. Rytterne kommer fra venstre og svinger ned bakken huiiiii retning Sanremo. Matt Goss var først rundt hjørnet i 2011. Og først over målstreken.

sanremo-poggio.jpg

Pelotonartikkelen fra Poggio het A Day in the Life og sto i Issue 12. Uforglemmelig forsidebilde med 4 lokale syklistgubber omkring de 70 som sitter på fortauskanten og nyter matpakke mens de venter på rittet.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Kom til å tenke på en ting da jeg så bildet. Stillhet. Flere musikkelskere enn jeg som setter pris på det i blant?

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Kom til å tenke på en ting da jeg så bildet. Stillhet. Flere musikkelskere enn jeg som setter pris på det i blant?
    Fløy tidligere seilfly med Gardermoen seilflyklubb og det er ganske stille, men endel vind. Svært behagelig lyd.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg har bare sett dem fra bakken. Det ser helt fantastisk ut, men det bråker kanskje mer enn jeg tror i cockpit. Jeg har hatt noen ganske kule opplevelser av stillhet. Snøhule er noe alle bør oppleve, merkelig meditasjonseffekt.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.177
    Sted
    Holmestrand
    Lars for sale

Lars is a 36.40m motor yacht built by Damen in 2012.She accommodates 6 guests in a master and 2 twin. She is powered by a Caterpillar engine giving her a cruising speed of 10 knots and top speed of 14 knots.Lars is listed for sale on boatinternational.com by Vripack Yacht & Ship Brokers asking
    plænti pæng
    Vis vedlegget 186894

Tenkte denne kunne fungere som Lytte Båt..

Lars yacht for sale. Full details and pictures - Boat International

Møtte denne utenfor Kristiansund i forrige sommer.. Den er råkul, og ser ikke ut som ei joggesko!
    Mer som en tresko kanskje?

V

vredensgnag

Gjest
    Jeg har bare sett dem fra bakken. Det ser helt fantastisk ut, men det bråker kanskje mer enn jeg tror i cockpit. Jeg har hatt noen ganske kule opplevelser av stillhet. Snøhule er noe alle bør oppleve, merkelig meditasjonseffekt.
    Da jeg hadde med B&Os audioavdeling å gjøre, sa de at det å lytte til høyttalere ute på et åpent område som var dekket av et dypt lag pulversnø, var en god simulering av å være i et anekoisk kammer ... snøhuler eter lyd.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.088
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Sluket har en egen evne til å utløse lyster hos noen av oss. Takk for det.
    Nå fikk jeg plutselig lyst til å skifte ut båten.
    [video=youtube;3QgUY9WwZ90]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3QgUY9WwZ90#![/video]

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    MEGET elegant, et skikkelig SKIP, ikke en liggende melkekartong slik dagens monsterfartøy. Jeg sto i Badeveien rett syd for Drøbak sentrum og så den seile forbi da den var her. Et nesten surrealistisk skue der hun kom gjennom sundet.
    Er det et slikt skip du tenker på når du nevner melkekartong:)
    Synes det var ok likevel - mange fasiliteter ihvertfall pluss en jævelig god jazzkvartett
    Vis vedlegget 187445
    Ligger til kai på Haiti ser jeg!

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.844
    Sted
    oslo
    ligger en Mazda Eunos cosmo på finn.
    akkurat billig nok til at man nesten kan ta seg råd til det, men samtidig totalt idioti for en som bor i oslo sentrum :(

men så har den jo en 3 rotor wankel... :rolleyes:

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Tror det kunne være sykt moro å bli vettaskremt av å få sitte på en tur i denne...
    Citroen.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn