I ståvo åt Townes

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Jeg reiser alene - Fear&loathing i Oslo pt.2 AKA Gutterball 2015

    Jajamennsann!

    Konklusjonen aller først; FOR ei helg!!!

    Ai ai ai, som Strollers sang i går - "memories, memories", men tror nok at mine minner fra denne helga er hakket mer lystbetone enn Mathias Lilja sine fra nevnte låt.

    Vel vel vel, det må vel oppsummeres sånn nogenlunde relativt nokså kronologisk, sånn for å holde orden i sysakerne.

    Tidlig på an fredagen, skulle bare mangle. Mange hundrelapper å spare på å ta fly på ubelelige tider, så allerede før klokka var slagen 1000 sto man på perrongen på Gardermoen og venta på Flytoget. Hyggelig å konstantere at Flytogets eget personale går foran som et godt eksempel på kordan man bør te seg i Tiggerstaden

    godt eksempel.jpg

    Bildetekst overflødig, men kan nevne at Flytoget rullet inn på perrongen sånn ca 3,4 sek etter bildet ble tatt.

    Velvel, på flytoget ble det inngått en bindende intensjonsavtale med sjølvasten Burnt_Island om en blind date på Big Dipper så snart strilen hadde funnet den kronglete veien fra Oslo S og opp til platebaren. Kompliserte greier, men heldigvis var både kart og kompass med i sekken, så allerede like etter åpningstider kom et en alarmerende melding om at Burnt himself var på plass...Falkeblikket mitt gjorde det enkelt å peke ut daten min, og joda, trevlig kar vettu. Håper eg ikkje klemte for hardt da vi håndhilste :rolleyes: Tremor skulle også ta turen etter hvert, men der måtte det en del texas sibir til før man var på plass. Artig å få helst på cash.se også, som tilfeldigvis var på platehandling sjøl en tidlig formiddag - ble det Honk Machine på deg?

    Jau jau, Burnt var jo svolten som en hest, verten hadde sviktet fundamentalt her innledningsvis og hadde lite fast føde å tilby, så Tremor og hans bedre halvdel joinet etterhvert for frokost på Kafe Zara, som vel etter hvert må sies å være stamkaféen til strilen i Oslo.

    frokost.jpg


    Jau jau, ingenting er som en bayer før fuglan fis om morgonen. Klok av skade så kappdrikker eg altså ikkje med Tremor lengre.

    Vel vel, på vei i retning det noe lugubre United hospits på sLøkka, så fant banden det opportunt å droppe innom Spøk&Spenning. Det skulle vise seg å være en klok avgjørelse, der fikk man krysset av en long time crave på lista.

    shooter.jpg


    Ikkje letteste saken å komme over, og til alt overmål, nesten til gi-bort pris.

    Hospitseier united måtte jobbe noen timer fredags eftan, så banden hooket like godt om med Eros som befant seg noen steinkast unna, ett viss det var Burnt som kasta, så da ble dagens andre tur på det lokale systembolaget nokså raskt en realitet - proviant må man ha. Vi la forøvrig merke til at hospitseier united hadde fått installert diverse hjelpemidler i oppgangen sin siden sist.

    unitedstol.jpg


    Tilbake til hospitset for å endelig få sjekket formelt inn hos united (nå hjemme fra jobb), og det nærmet seg så smått mat. I mellomtida hadde jaggu clash også tatt turen inn til storbyen, så dagens andre asylant man fikk hilst på på årntli der altså. Riktig så trevligt, sjøl om eg jo har et horn i sida til karen etter den ene skiva på Pokalen :mad:

    God stemning og hele gjengen er klar for konserter. Det skal sies at programmet kanskje ikkje var sylskarpt denne gangen, spes etter at Fred Cole kasta inn håndkledet, men helsikke heller - Mathias Lilja to dager på rad er ikkje kverdagskost, fredagen var det Maharajas som var konstellasjonen. Gode greier, men kjente at eg gledet meg til at det prsumptivt ville bli litt mer baller neste dag med Strollers i føringa.

    Joda joda, lørdagen kom jo så alt for fort den, det ble itj mang timan på puta nei, så det var jo bare å gå ut i hundre. En dag som på mange måter ble litt absurd, for ikkje å si amputert, men det ble den da heldgivis ikkje.

    dagenderpå.jpg


    Go måååren!

    Banden splittet delvis opp, da det var nødvendigheter og interesser som måtte ivaretas, men man rakk en tur på Løkki Eddi og fikk tetta noen hull før det bar ned på Revolver for å virkelig få seg en nesestyver.

    revolver.jpg


    Klarte ikkje engang å få med meg navnet på gjengen, men her var det underholdningsverdi av en annen verden. Steike tyle for et show! Musikalsk var vi vel i rockabilly/cramps leia, men for meg kunne de spilt tango og sunget telefonkatalogen så lenge sceneshowet var som det var. Muligens det morsomte under hele festivalen. Perfekt oppladning til kvelden videre, og til det uungåelige som var nært forestående...

    Maten...

    Akk ja, ka skal man si - det har jo blitt en slags tradisjon dette Bacalao"gildet" - i går intet unntak. Samme gjeng som kvelden før, clash var kommet seg til bydn igjen, men med et aldri så lite supplement for anledningen. Sjølvasten sluket dukket opp, ulastelig antrukket i friske farger, og med en frekk spansk rødvin til kokk&vert united. Trevligt trevligt.

    Undertegnede måtte sjøl faktisk passe grytene et svakt øyeblikk, og da var det godt å ha noe å trøstedrikke på

    stupid.jpg


    Etter anbefaling fra Burnt dette, og joda, stupid god var den - rett og slett!

    Så var det mat da. Hyggelig å se så mange kjekke og fine folk virkelig kose seg med maten - ingen tvil om at folket satte pris på kokkekunstene til united. Undertegnede klarte heldigvis å presse ned noen få biter han også, sånn at det ikkje var helt skinnende rent på tallerkenen min når de andre omsider ble ferdige med fråtsinga.

    mat.jpg


    Jeje, det hjalp jo med litt akevitt, jäger, cognac og Hansa til da ;D

    Så var det ut på tur igjen - konserter noch einmal. Strollers var høgdaren uten tvil, men både Death by unga bunga og spes King Salami gjorde sitt til at det ble atter en trevlig kveld.

    strollers.jpg


    Lilja - Bra mann!

    king salami.jpg


    King Salami var morro både for store og små.

    Jess jess, det ble seint igjen, og like tidlig på an søndagen. Litt slæten må sies, og det ble noen rolige timer på soffan med tv-gloing før resten av hospitset våknet og guidet en villfaren stril trygt til Oslo S.

    Og joda, det ble da litt tyngre skulderveske hem enn bort denne gangen også.

    fangsten.jpg


    Mer om det senere sikkert.

    Så alt i alt, en stooooooooooooooooooooooooooooor takk til alle dere jæla trevlige hfs'ere + andre sivile, som gjorde dette til en knallhelg uten like.
    Ekstra stor takk til united som atter åpner dørene for en enkel landsens stril. Jæla artig å få møte Burnt_Island, clash og sluket (sjøl om sistnevnte trolig ble bare middels imponert over luftgitarspellinga kan eg tenke meg), og såklart alltid suverent å henge med tremor.

    Snakkast i 2017 og Fuzz on!!!!!!!!

    Ps!
    Det må sies at united viste seg å ha ganske så mye breiere musikksmak enn eg var klar over, langt fra bare americana der i hyllene ja. Fikk noen a-ha opplevelser i helga.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.556
    Antall liker
    106.692
    Torget vurderinger
    23
    FEIL, Townes - ble mektig imponert over luftgitarspellinga (de akkordene der er ikke enkle), de raffinerte moves'a og ikke minst musikkunnskapen og musikk gleden til denne gjengen! Fantastisk. Og 100% fritt for HIFIBS, det liker vi :D Dere setter standarden! Storkoste meg virkelig, og maten var en højdare - første gang på tre år at jeg sleit med halsbrann etterpå, men det kan jeg kun takke min egen grådighet for samt United's friske og rause omgang med Cayennepepper og olivenolje... den sto to cm. over plimsollermerket på tallerkenen!!
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.385
    Antall liker
    34.043
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Et apropos fra Lucky Eddies

    20150919_110009069_iOS.jpg


    20150919_110509378_iOS.jpg


    regner ikke med at noen anklager meg for å ha dårlig musikksmak mer:)

    Forøvrig var det en grei oppsummering, kanskje bortsett fra det med strilens påståtte manglende glede over menyen. Du tråkka jo nesten opp en sti på parketten bort til gryta, mener jeg å huske.:p
     
    Sist redigert:

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Ja, Townes, jeg har skrevet det tidligere: Du er god til å skrive. Regner med at du (og de andre bandittene) får en god natt.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Hehe

    Joda, rett skal være rett united. Maten var ikkje så hakkande gæli, begynte å bli etandes tredje gangen eg tok "seconds" :rolleyes:
    (Korfor ble ikkje den Teddy skiva med hem over fjellet? Kunne ikkje se den i påsan i går kveld - havna den på sLøkka tru?)

    Og takk for varmen ord om luftgitarspellinga sluket, har alltid følt at eg må jobbe mer med soloene, rytmepartiene er eg sånn relativt fornøyd med - slik rosende omtale fra en ekte connoisseur gir motivasjon for videre arbeid med teknikken.

    Og thx janfrt, og helt riktig - det var ikke feil å få hodet på puten i høvelig tid i går!
     

    Fjellreven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2013
    Innlegg
    1.333
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Heme
    Torget vurderinger
    2
    Se det var reisebrevet sitt det ja! Det bandbildet med Fez/Pelle Parafin/tatovert mann i lær vekket nysgjerrigheten, men ikke på en sånn menn i lær-måte, hvis du skjønner hva jeg mener....sikkert en tilfeldighet, men jeg gikk forbi på baksiden av Bergen Politikammer i går ettermiddag, akkurat i det de eskorterte en mannsfigur med hette over hodet ut av en bil. Jeg hørte en av konstablene si " kastet ut av hovedstaden, og det vakkje første gangen heller." , og jeg så en bukseræv med fotavtrykk i størrelser fra 34 til 47, men jeg så jo ikke hvem det var, så det var vel sikkert bare tilfeldighetene som spilte meg et puss.
     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    Bare så det e sagt, eg e ikkje litt misunnelig på deg med denne turen.
    Det så drita kjedelig ut, og e det noe alle vet så e det at en tur uten meg(og med deg) e en dårlig tur.

    smiley01.png
     
    Sist redigert:

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ^
    Like greit at det var eg og ikkje deg som reiste. Er redd det kunne blitt for trevligt om det var omvendt nemlig. Litt guffent ska det vær.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Se det var reisebrevet sitt det ja! Det bandbildet med Fez/Pelle Parafin/tatovert mann i lær vekket nysgjerrigheten, men ikke på en sånn menn i lær-måte, hvis du skjønner hva jeg mener....sikkert en tilfeldighet, men jeg gikk forbi på baksiden av Bergen Politikammer i går ettermiddag, akkurat i det de eskorterte en mannsfigur med hette over hodet ut av en bil. Jeg hørte en av konstablene si " kastet ut av hovedstaden, og det vakkje første gangen heller." , og jeg så en bukseræv med fotavtrykk i størrelser fra 34 til 47, men jeg så jo ikke hvem det var, så det var vel sikkert bare tilfeldighetene som spilte meg et puss.
    Skjønner. Tror eg. Men eg har ikkje tenkt å finne mer ut av akkurat den saken.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.224
    Antall liker
    61.912
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det så da ut som ei fryktelig vellykka helg!
    Morsomt du deler med stilsikker penn (tast)

    Mvh
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.171
    Antall liker
    28.165
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Fin sammenfattning fra deres Oslo helg Townes:) Morro og få hilst på noen man følger her på hfs, Burnt kom frem og gav ett stadigt handtrøkk slik skall de gjøres!
    Honk Machine blev med hjem ja:cool:
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.671
    Antall liker
    12.158
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Bra sammenfatning av helga Townes. Fikk ikke med meg villmennene i bakgården på Revolver lørdag formiddag, og syns Powersolo fortjener å bli nevnt fra fredagen, men ellers er det spot on! Fuzz og Farfisa for en helg det var! Fint å endelig møtes - tror jeg skriver meg på for neste runde i 2017 også.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Javisstfaèn!

    Glemte jo helt Powersolo, kan ha noe med at de spilte seeeint på kvelden, og at undertegnede var et stykke ned i flaskene på den tida... Absolutt, de burde vært nevnt, det var god skjit live. Tar sjølkritikk på den.

    Da er det bare å stålsette seg til Gutterball 2017, og håpe at det dukker opp minst én dugandes konsert i Tiggerstade før den tid.
    Ellers, så er det jo Mojo Weekend i Bæærgen om en mnds tid, og det er helt sikkert billetter å oppdrive :rolleyes:

    Kan lokke med null bacalao - trekkplaster nok i seg sjøl. Nå må eg snart få sett ka som var i påsan som var med hem.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Satt akkurat og så ut på gråværet her Kjetil, og tenkte det er bra det er i dag det regner, for i dag er vi ikke kjørbare allikevel. Satser på at en av de nærmeste dagene blir en velegnet en til å høre fem sylindere synge i vakker harmoni!
    Denne kom meg i hug da du uttrykte fascinasjon for lærkledde menn under årets Gutterball. Ble det noe av denne sykkelturen til deg og Kjetil_M?



    :rolleyes:
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.385
    Antall liker
    34.043
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    For meg ser ut som om det er strilefar som er den som er mest fascinert over menn og lær her. Trodde første det var han som lå i favnen til Burnt, men så så jeg musklene.
    Fotoshop?

    Fascinert var han også over denne gjengen. Surprise, suprise.:cool:
    11960042_1019605218091835_1558042520909322692_n.jpg


    Torshovbandet heter FOR THE LOVE OF IVY
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.556
    Antall liker
    106.692
    Torget vurderinger
    23
    Nå synes jeg denne tråden begynner å utarte seg i en noe suspekt retning..?
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.556
    Antall liker
    106.692
    Torget vurderinger
    23
    Kanskje det....:p - masse lærkledde menn og nå også vinyl-mannen. Dette bærer galt av sted, så ikke den komme - angrer allerede fælt på lørdagen!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.556
    Antall liker
    106.692
    Torget vurderinger
    23
    Dropper middagen i dag... litt uvel :rolleyes:
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    WHAT??

    Hadde de merch? Gikk meg hus forbi.
    Når det gjelder sexen så vet vi vel begge at hadde the King først kastet sitt blikk på meg, så hadde nok betalingsstrømmen godt andre veien dersom det hadde blitt aktuelt... Og eg går fan ikkje på billigsalg som den tøsa der.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Og så var det påsan da...

    ENDELIG...ting for å åpne påsan og se ka som faktisk var i den...

    skjeve.jpg


    Mjo, relativt fornøyd denne gangen. Mest fornøyd med den Shooter Jennings og ene DM3 plata eg fann til "gi-bort" priser. Ellers, en del billig skrammel her, Mink DeVille, T-birds og Charles Brown var 50,-/stk, så de var jo nobrainere. Ellers ble det en spansk nuevos valores med Iggy, eg mangla den Violent Femmes saken på propert format, fikk tetta noen Beat Farmers høl, og et par ferske saker også - bl.a. Fidlar. Og en 3xLP comp med barnslige Billy til en veldig streit pris havna også i påsan.

    Hadde bare kidsa kunnet med VPI-vasker'n.

    Joda joda, slettes ikkje den dårligste fangsten fra tiggerstaden.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.794
    Antall liker
    16.519
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje det....:p - masse lærkledde menn og nå også vinyl-mannen. Dette bærer galt av sted, så ikke den komme - angrer allerede fælt på lørdagen!
    Jeg ble mildt sagt sjokka når jeg fant Instagrambildet av deg Sluket i skotte-skjørtet ....håndstående. Mindre sjokka ble jeg av å se at en gammel kjenning var utlånt som gitarist til nettopp For the Love of Ivy - Jimmy the Greek. Jeg kjenner til og med historien om hvem som opprinnerlig eide skinnvesten ... Nuff said på modernspråket.

    Kult establisement. I 2017 vil jeg jagga unne meg en konsert eller to jeg også ...fra sidelinja såfremt Sluket med erfaring holder meg i hånda. -Takket være deg og denne tråden Townes :)
     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    Satt akkurat og så ut på gråværet her Kjetil, og tenkte det er bra det er i dag det regner, for i dag er vi ikke kjørbare allikevel. Satser på at en av de nærmeste dagene blir en velegnet en til å høre fem sylindere synge i vakker harmoni!
    Denne kom meg i hug da du uttrykte fascinasjon for lærkledde menn under årets Gutterball. Ble det noe av denne sykkelturen til deg og Kjetil_M?



    :rolleyes:
    Hehe, ikkje bland oss inn i dine homoerotiske fantasier. Eg forstår at vi(jaffal eg) e så digg at vi havner i de fantasiene dine, men det blir nok ikkje noe på deg av den grunn. Men eg har en tjommi eg kan introdusere deg for, han sier altid at det e bedre med en fin gutt en en stygg dame. Men du ramler jo automatisk utenfor då og. Men ikkje frykt, samme fyren sier også at det e bedre med bikkje en ikkje..... så då e det jo håp for deg:rolleyes:;)

    dette e vel mer din stil en mc og lær... I am (was) a poor lonesome cowboy.....
    image.jpg
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.556
    Antall liker
    106.692
    Torget vurderinger
    23
    "Just another Coca Cola Cowboy....

    -wirh an EastwooD smile and a big Dick up his ass...!"
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.171
    Antall liker
    28.165
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Kanskje det....:p - masse lærkledde menn og nå også vinyl-mannen. Dette bærer galt av sted, så ikke den komme - angrer allerede fælt på lørdagen!
    Jeg ble mildt sagt sjokka når jeg fant Instagrambildet av deg Sluket i skotte-skjørtet ....håndstående. Mindre sjokka ble jeg av å se at en gammel kjenning var utlånt som gitarist til nettopp For the Love of Ivy - Jimmy the Greek. Jeg kjenner til og med historien om hvem som opprinnerlig eide skinnvesten ... Nuff said på modernspråket.

    Kult establisement. I 2017 vil jeg jagga unne meg en konsert eller to jeg også ...fra sidelinja såfremt Sluket med erfaring holder meg i hånda. -Takket være deg og denne tråden Townes :)
    Jeg blir med neste gang også! kanske vi skall begynne med matine' tilstellningen på eftermiddan, vi er trots allt 2år enda eldre da:rolleyes:
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Bra sammenfatning av helga Townes. Fikk ikke med meg villmennene i bakgården på Revolver lørdag formiddag, og syns Powersolo fortjener å bli nevnt fra fredagen, men ellers er det spot on! Fuzz og Farfisa for en helg det var! Fint å endelig møtes - tror jeg skriver meg på for neste runde i 2017 også.
    Menn i lær er jo én ting, men når man ser på siste promoshot fra det som var Burnt's favoritt fra helga, så kan man fan begynne å lure:



    Danske Powersolo der ja. Og apropos dansker, tror det er greiest å avslutte kapitlet Gutterball 2015 med å sitere tidligere danske statsminister Helle Thorning-Schmidt etter hun hadde vært på fylla med Jens:

    Det som skjer i Oslo, blir i Oslo
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.385
    Antall liker
    34.043
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ja, de verste tinga har vi jo selvsagt utelatt å komme inn på. Så vi lar det være med det, turene på Legevakta og slikt glemmer vi bare. Om 100 år er allting glemt, men skader ikke å begynne nå. Det er mye helse i god glemsel og fortrengelse.
     

    Fjellreven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2013
    Innlegg
    1.333
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Heme
    Torget vurderinger
    2
    Satt akkurat og så ut på gråværet her Kjetil, og tenkte det er bra det er i dag det regner, for i dag er vi ikke kjørbare allikevel. Satser på at en av de nærmeste dagene blir en velegnet en til å høre fem sylindere synge i vakker harmoni!
    Denne kom meg i hug da du uttrykte fascinasjon for lærkledde menn under årets Gutterball. Ble det noe av denne sykkelturen til deg og Kjetil_M?



    :rolleyes:
    Nei, det ble ikke noe av, når du nevner det, kan det jo hende Kjetil har fått nyss i at jeg har for vane å henge med middelaldrende, lærkledte menn rundt om i verden, og ikke gadd når han ikke var den eneste.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    På veldedighetsbesøk i slummen

    I eftan har Fjellreven og undertegnede funnet det opportunt å avlegge de litt mindre heldig stilte et besøk (Kjetil_M). Vi har rett og slett vært på kaffevisitt langt utenfor allfarvei, og opplevd samfunnets skyggeside - på godt og vondt. Mest godt da.

    Kan jo bare konkludere med at til tross for at verten ikke las ryderen tilsendt pr sms godt nok, så var det allikevel noe å bite i for sultne folk.

    DSC_0114.JPG


    Eplekake og sjokoladekake - begge deler en fest for ganen. Risbrødene var en vertsgave fra Fjellreven, nærbutikken var fan meg utsolgt for mokkabønner. Skandaløst! Men kakene var usedvanlig gode, bare sekunder etter bildet over var tatt, så det slik ut.

    DSC_0118.JPG


    Fortsatt en liten bit igjen, den ville verten ha med seg i nistepakken på jobb i mrg. Vi målte verten fra topp til tå, og et unisont "Er no det so lurt, tro?" kom fra gjestene. Men men, pyttsann. Fjellreven er ruttis så det holder, så han var passasjer og kunne dermed få seg et glas øl til kakene. Undertegnede måtte ta til takke med kaffe.

    Anyhoooo, Loddefjord's ukronede cassanova har jo oppgradert love shack'n siden sist, og utsikten fra søtspotten er tilnærmet upåklagelig.

    IMG_20151007_205905.JPG


    Her kan man virkelig kose seg. Klart, vi merket jo nokså umiddelbart at det manglet ørlite på de akustiske tiltakene foreløpig - å snu stua 180 grader er jo ikke gjort i en håndvending, men looks&feels har hevet seg flere hakk fra sist, uten at det på noen som helst måte var ille sist heller. Lurer også på om høyttalerne burde hatt en toe in på 16,3 grader - det hørtes i alle fall sånn ut fra der jeg satt. Men fanden heller, det låter frekt ass!

    Større plass har jo gjort sitt til at det er plass til både det ene og det andre nå, også ølbrikkene har fått lov til å disponere noen kvadratmeter veggplass på loftet. Så kan man jo spørre seg sjøl om kor heldig det egentlig er, det ble avdekket en del skrekkelige ting her.

    IMG_20151007_210049.JPG


    Undertegnede gikk sporenstreks på badet og desinfiserte hender like etter bildet ble tatt, så ingen varige mén - håper jeg.
    Dette graverende innslaget ble avdekket samtidig som Fjellreven var godt i gang med å befare de store cd-platene, og reaksjonen derfra kom umiddelbart; Mannen gikk rett i bakken.

    IMG_20151007_205630.jpg


    Det ble spilt masse sånne store svarte cd'er i eftan, og vi var innom både bluespunk, breibeint rock&roll, kokklimonke-fjazz og singer/songwriters. Grammofonsveiva til Kjetil'n er jo überfin, nesten så han kan få lov til å bytte med min.

    IMG_20151007_205719.JPG


    Svintge bra, artig å høre gammal gammal Mr. Airplane man ja.

    Fordelen med å snu kåken er jo at utsikten har blitt bedre. Klart det er jo fortsatt Loddiken man ser, men allikvel, det er bedre enn sist.

    IMG_20151007_205838.JPG


    Alt i alt, jättetrevligt. Et lite minus for at ikkje alle kaker på ryderen var innfridd, men desto større pluss for at de som var tilgjengelig smakte helt fenomenalt.
     
    Sist redigert:

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.385
    Antall liker
    34.043
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Strengt tatt har han ikke kommet seg etter den traumatiske speiderleiren i 1987. For ikke snakke om Gutterball 2013. Tror ikke jeg heller har kommer meg over oppførselen hans ved den anledningen.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Hehe

    Etterdønningene etter Gutterball 2013 henger nok hakket mer i enn de fra 2015 ja. Urk! What happened at Gutterball2013 stays at Gutterball2013 sier no bare eg.

    Mer forundret over at du visste at eg var på leirskole sommeren 1987.
     

    Fjellreven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2013
    Innlegg
    1.333
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Heme
    Torget vurderinger
    2
    Så langt utenfor de gamle bygrensene har jeg vel aldri vært før uten å ta fly, men det gikk jo faktisk bra, til min store overraskelse var det jo motorvei med opptil flere filer det meste av veien, strøm, gatelys og bensinstasjoner, nesten som i byn jo!

    Vi la jo igjen alt av verdisaker hjemme i frykt for å bli ranet, i og med at vi fikk gå i fred fra bilen til piggtrådstrømgjerdet som omringer luksusbunkersen til Kjetil, antar jeg at lensmannen har buret inne de mest kriminelle elementene for en stund - eller at de var såpass ruset at de ikke gadd.
    Naboene så jo litt rart på de to tilreisende som kastet seg ut av bilen og vekselvis rullet langs bakken, løp i sikksakk og krøp under hekken før de ringte på, men vi kom da trygt frem, og når vi først var innenfor, var det jo ren luksus. Det er jo en drøm av et gutterom Kjetil har der, fantastisk lyd og masse gode plater å bla i, rart jeg bare gikk på rygg en gang!

    En særdeles trivelig aften i meget godt selskap, og med noen nye platetips på kjøpet. Og kakene da - rene bakermesteren jo!
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Tror bensinstasjoner fungerer som samfunnshus der ute. Er eneste tilbudet ungdommen har, hvor de kan få seg en kaffekopp og tak over hodet.

    Skal innrømme at eg var lettere nervøs da vi forlot casa del Kjetil. Kveldsmørket hadde jo seget på siden vi ankom, og de 100 metrene opp til bilen var tøffe. Forøvrig meget overrasket over å finne bilen i samme tilstand som eg forlot den, det lå hele to tjuekronere i dashbordet, lett synlig for "tilfeldig" forbipasserende.

    Kikket meg nervøst over skuldra opptil flere ganger da vi gikk oppover "brattebakken", og skvatt av hver eneste lille lyd - heldigvis var det bare en kattunge, men selv kattungene i Loddiken minner mer om en Doberman enn, ja, katter - så det var bare å få fart på beina og komme seg trygt hem til mer dannede, siviliserte og ressurssterke strøk.
     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    Faens strila fyrer, no har eg prøvd meg på han derre "dreit yoakam" iom at dokkar sa det var så jæææævla bra... Tenkte at då må det være noe med meg siden eg ikkje klarte mer en 30 sekunder av dette før. Så eg ga det en sjanse til. Men det var ikkje meg det var noe gale med. For det ble helt forjævlig, det e jo faen meg line danse musikk (kunne like godt hørt på Garth Brooks, samme driten). Fruen truet med å gå fra meg om eg ikkje fikk dritten av i løpet av 2 sekunder, eg prøvde meg på å skifte låt i håp om at det bare var feil låt, men hun som eg har fremdeles vettet i behold, så hun skreik igjen at no e kofferten pakket, eg stikker. Men det var heldigvis akkurat i samme sekund som eg ikkje klarte mer heller, så eg fikk stoppet hun. Så måtte eg se ut vinduet og se at det ikkje var noen som kunne ha hørt at er hørte på dette, for det hadde jo vært blitt for jævlig. Kan bli drept i Loddefjord for mindre en dette. Så dokkar får sale opp hesten, ta på deg sporene og kugutt hatten din og ri til linedance festen aleine. For eg blir ikkje med, eg må klemme på med en saftig dose med garage rock, punk osv osv (og en flaske med Jack.D) så høyt og mye som mulig i helgen for å få vasket dette jævelskapet ut av ørene og sinnet mitt. Eg våknet i natt av at eg skreik "NEEEEEEEEI" i søvne, då eg hadde drømt at eg var med deg og fjellgjeiten på line dance. Dokkar hadde på dokkar fult utstyr med chaps, hatt, lisseslips osv... (Tror det var no leiing på gang med dokkar også) Så takk skal dokkar faen meg ha og for at dokkar ødela helgen min(og muligens livet).

    ps, neste gang dokkar kommer kan det være lurt å ha på dokkar skuddsikker vest, hørte noen utenfor snakke om de to kuguttene...

    <span style="color: rgb(69, 69, 69); font-family: UICTFontTextStyleBody; font-size: 17px; text-decoration: -webkit-letterpress;">
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    hahahaha

    Ja, du trodde jo vi køddet da vi så pedagogisk som overhode mulig prøvde å forklare deg at Dwight'n e helt konge. Du er en ordentlig gogutt du Kjetil, men særlig greie på køntri har du ikkje. Og viss dama stiller deg et ultimatum mellom henne og Dwight'n så burde det være et lett valg. Sier ikkje mer om den saken.

    Og den cheap trick boksen din? Bra saker det, men Dwight'n er jo en av ytterst få som har evnet å overgå en original - og det by a landslide


    Cheap Trick - EAT YOUR HEART OUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn