@marvelmar - det der er blant de 3-4 beste stykkene musikk eg kjenner til; demoversjonen av Feel like going home med Charlie Rich, og the weight slik the band gjør den med the staples singers på the last waltz er jaffal to av de andre. Den fjerde må eg evt tygge litt på
Fredagen fritt etter hukommelsen
Joda joda, strilen er i overkant sosial av seg for tida - i går kveld intet unntak.
Storfint besøk fra søndre bydel, samt fra de noe mer tvilsomme daler - heldigvis ikke så gale som Loddefjorden, vi tar ikkje inn ka som helst her i høyfjellet, men fra Fyllingsdalen - Loddefjord light om man vil.
De to hedersgjestene er jo presentert i posten over, så nøyer meg egentlig bare med å konkludere med at det var en feiende flott kveld. Mye godt øl, eksemplarisk musikk hele kvelden, og generelt god stemning. Fjellreven kom jo dinglende en god stund etter undertegnede og slampen fra Dalen hadde tatt seg en kjeft øl, dette fordi Fjellreven trolig måtte ha med seg begynnelsen av Norske Talenter, som han jo er totalt hekta på.
Noe av det vi var innom:
Hipbone Slim & his knee tremblers - fresh og fin r&b
Var jo ikkje bare rock&roll det gikk i. Tid til litt god pop også. Fjellreven var inne i en usdevanlig lang tankerekke og et drivende godt resonnement i dialog med smøysa da Crenshaw kom på tallerkenen - da ramlet fyren helt ut og falt inn i There she goes again... Godt å få konstantert at musikk tross alt er viktigere enn å løse verdensproblemer
En annen av kveldens høgdare var, i mi audmjuke meining, denne frekkasen fra Dragtones. Har spilt den i lyttetråden noen ganger tidligere, og den får mine ubetingede tomler opp.
Helt utrolig kor mye man rakk innom på 5-6 timer. Samtlige av disse var kanskje ikke nedpå tallerkenen, men det var neimen ikkje langt unna.
Finfin kveld!