Faèn faèn faèn
Dette skulle jo bli en behagelig kveld, men litt lett pjalling og noe muzak, men neiiiiiiiiiiiiiiiiiida. Uglien bare fortsetter. Hadde en kjip tur på verkstedet tidligere i veka, og nå...
Noe er gale med anlegget!!!! Finner ikkje ut av det, har drevet desperate forsøk på feilsøking i ettermiddag/kveld, men det er ikkje lett når det er to turbokokko-unger gaulende rundt ørene.
Prøver etter beste evne å foklare "feilen", og setter stor pris på evt forslag:
-----
Det er som om deler av lyden forsvinner av og til, omtrent som når du er på utendørskonsert og det blåser noe jævli. Av og til føles det som om bassen forsvinner, av og til diskanten. Det blir plutselig litt ullent/grøtete, eller noe bare "mangler".
Har drevet og koplet litt fram og tilbake, og i alle fall fått eliminert at det er høyttalerne det er noe feil med. Det er enten høyttalerinngangen(e) (heter det det?) bak på forsterkeren, eller så er det kablene. Håper naturligvis på det siste, men frykter/tror det første.
Forslag til korleis dette kan feilsøkes så systematisk og "riktig" som mulig? Eg har mulighet for å kople til to høyttalerpar til ampen, og eg har prøvd å kople til både inngang A og inngang B. Tilsynelatende er det feil med begge, men den er "mindre" på A. Det leder meg jo til å tro at det er noe med inngangene på ampen, for eg mener det har skurret i tillegg når de har vært koplet til inngang B.
Eg er nesten sikker på at det må være ampen. Dessverre har eg ikkje reserveamp og/eller høytalere/kabler nå, slik at eg lett kunne eliminert ting.
Har testet med både spotify via sbt, samt cd'er så det er neppe noe med kilden.
------
Any thoughts? Store deler av tiden låter det helt riktig, noe som gjør det ekstra vanskelig/forvirrende å feilsøke.
Det hele er bare jævli irriterende. Eg behandler jo tingene mine så forsiktig og pedantisk at det er helt utrolig usannsynlig at noe skal bli ødelagt av meg. Det eneste eg vet er at den ene terminalen på ene høyttalerkabelen har fått seg en "knekk" en gang, men det var ikkje av meg...