ICEpower

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Andreas Knedahl

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.07.2021
    Antall liker
    106
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    0
    Noen fremgang?
    Hei.

Ligger en del info på facebook siden min. borte 4 uker med influensa og lungebetennelse så ting gikk litt til H.
    Men er i gang igjen og peiser på for og få ut det av deler som skal, blir også DIY Kit for dem som vil bygge sjøl.
    Blir masse Icepower! finner ikke noe som er mer for pengene hvis du vil ha masse power 🤠

Ser det har vært en del ganske så negative kommentarer her om meg fra noen, det er jo synd.
    regner med at de som faktisk har pratet til meg og vet hva jeg står for og hvilken visjon jeg har på det jeg driver med skjønner at det er bare tull.
    Peise treg er jeg så den kritikken hvis noen har det er fult korrekt, kvalitet over kvantitet.

Jeg lodder faktisk bare med Ouaide lodde tinn om det er dyrt eller billig, for det er den jeg liker best, tilfeldigvis også noe av det dyreste også.

Material lære er også faktisk en dokumentert vitenskap til de som måtte lure, og OFC copper og OCC copper er 2 vidt forskjellige ting.
    Vil du vite mer så er det bare og ta kontakt så skal jeg snakke hull i hue ditt og forklare 🤣

Vil også komme material analyse med dokumentasjon på masse deler, kjekt å holde til i Stavanger der dette var både lett og rimelig og få fikset.
    EMI/EMC dokumentasjon på masse kabler og intern endringer. Så satser jeg på at de som tviler blir overbevist. Prøv å finn dette fra noen andre produsenter, vel bare Supra som har dette tilgjengelig til kundene, full åpenhet er en av tingene jeg setter høyt.

Og som sagt tidligere lurer man på noe så er det bare og ta kontakt, via epost/face/finn/moet hvor du enn vil, svarer her også men er ikke så ofte innom som de andre plassene. 😊

raeggis

Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Antall liker
    421
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Ofc vs Occ:
    I utgangspunktet er det samme kabler før behandling. Occ er en veldig kostbar varmebehandling for å få (la meg kalle det for cellene) til å smelte sammen. En perfekt varmebehandling gjør at alle cellene blir til kun en celle. Varmebehandling en tar lang tid, og man må treffe stopp punktet riktig. Nedkjølingen må ikke gå for fort, og er minst like viktig.

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    1.965
    Sted
    Horten
    Ofc vs Occ:
    I utgangspunktet er det samme kabler før behandling. Occ er en veldig kostbar varmebehandling for å få (la meg kalle det for cellene) til å smelte sammen. En perfekt varmebehandling gjør at alle cellene blir til kun en celle. Varmebehandling en tar lang tid, og man må treffe stopp punktet riktig. Nedkjølingen må ikke gå for fort, og er minst like viktig.
    Om det betyr noe for lyden, er jo det viktige (og evige) spørsmålet.;)

Anyways, bra du er i farta igjen @Andreas Knedahl .

• Liker
    Reaksjoner: KMR

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.342
    Sted
    Østfold
    Det føles kanskje litt som at det antydes en forbindelse mellom kobbertyper og innstrålt støy her. Det bør vi få slått fast først som sist at ikke er tilfelle. Når det gjelder godt dokumenterte kabler så har de fleste større kabelprodusenter dette.

Andreas Knedahl

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.07.2021
    Antall liker
    106
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    0
    Det føles kanskje litt som at det antydes en forbindelse mellom kobbertyper og innstrålt støy her. Det bør vi få slått fast først som sist at ikke er tilfelle. Når det gjelder godt dokumenterte kabler så har de fleste større kabelprodusenter dette.
    Hei.
    Burde jo ha presisert at jeg mente produsenter av audiofile hifi kabler, ikke kabel produsenter som belden osv. Og at de ligger åpent til konsumenter, ikke bare i deres dokumentasjon til myndighetenes kontroll organ.
    Nei påstår ikke at det har noe som helst med støy og gjøre, bare påpeker at ofc og occ ikker er det samme, raeggis forklarte det helt korrekt hva occ er.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.342
    Sted
    Østfold
    Ja, der er det jo så som så med dokumentasjonen ja. Men så kan de fleste av dem heller ikke kategoriseres som kabelprodusenter da de verken produserer selve kabelen eller har fokus på, eller kunnskap om kablers ytelse.

Ser vi på de seriøse som lager kabler ment for lyd så er dokumentasjonen svært tilgjengelig og ikke ment for myndigheters kontroll.

Jeg brukte for eksempel dokumentasjonen til Klotz, Hosa, Sommer og Belden for å beregne CMRR pr meter kabel som funksjon av frekvens i forbindelse med dobbel bootstrap bufferprosjektet. De viste seg å representere blant det beste på markedet over all, og eventuelle eksotiske kabler med lavere kapasitans hadde simpelthen ikke tilstrekkelig skjerming og ville derfor gi et katastrofalt mye dårligere utgangspunkt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn