Ignorering av emojis?

Status
Stengt for ytterligere svar.

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.646
Antall liker
9.004
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Dette går i samme retning som er like ille som en kabeltråd.
Skal ikke mye til for att bærer rett i skogen.
Og det av noen 😆😅🤣😛😜🤪🥰😍
Hjerter på slutten, gi hverandre en klem istede.
Men å gi latter til drap er ingen god folkeskikk.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
35.350
Antall liker
20.217
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Men å gi latter til drap er ingen god folkeskikk.
Hvilket er hele poenget. Og det vitner ikke om dårlig "folkeskikk", det vitner om total mangel på empati, en virkelighetsoppfatning som er sterkt preget av nettopp denne mangel, det vitner om vilje til å bruke andres lidelser for å oppnå noe selv, det vitner om at synet på menneskeliv er sterkt forstyrret. En psykisk lidelse, hvor dette er tilstede, er temmelig alvorlig...
 
Ble medlem
06.04.2019
Innlegg
6.960
Antall liker
10.265
Sier du at vi bør sette krisestab og hyre inn en konsulent, og diskutere reaksjonsmåte ?
Nei, tenker bare at noen reagerer på disse emojiene fra kapasiteten, andre igjen reagerer på at disse reagerer og mener at folk ikke trenger å reagere, hva med dem?

Men krisestab er alltid en bankers, det er sant. Men da trenger vi en ordfører her..
 
Ble medlem
06.04.2019
Innlegg
6.960
Antall liker
10.265
Men seriøst, disse emojiene fra kapasiteten er totalt unødvendige og henger ikke på noen greip, de vitner nok om et eller annet men jeg er ikke fagperson på området så kan ikke uttale meg.
 
Sist redigert:

Deng1

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2024
Innlegg
662
Antall liker
776
Sted
VestBredden
Ordføreren følger nok diskusjonen ifra sidelinjen, men hans ord hadde vært viktige isåmåte.
Spirres forslag om totalt ignorering, når man har gått til det punktet, er nok en teknisk sak som lar seg løse.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
35.350
Antall liker
20.217
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Ordføreren følger nok diskusjonen ifra sidelinjen, men hans ord hadde vært viktige isåmåte.
Spirres forslag om totalt ignorering, når man har gått til det punktet, er nok en teknisk sak som lar seg løse.
Ignorering er, for meg, en uting. Det er heller mangel på reaksjoner jeg ser som problemet. Denne anda ble til alt overmål beskyttet av én av moderatorene, før en annen tok over. Argumentasjonen for denne beskyttelsen, hvor reaksjoner mot medlemmet ble slått ned på, var at dette var en "betent konflikt". Nei, det er ikke noe som helst problem å se forskjell på rett og galt hva gjelder nedslakting av mennesker! Det finnes overhodet ikke noe"betent" i det. Uansett hvor dette skjer. Og latterfjes som reaksjon burde vært slått hardt ned på.
 

Deng1

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2024
Innlegg
662
Antall liker
776
Sted
VestBredden
Enig at moderatorene bør være mer samstemte når det kommer til håndheving og grensetting, sett at det er for store avvik, som ikke resulterer i noe godt.
 

MakkinTosken

En kjekkas med vakre føtter
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
14.651
Antall liker
38.301
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Ignorering er, for meg, en uting.
Fungerer overraskende bra egentlig. Ikke som et filter mot meninger du ikke vil se, heller mot folk med bidrag som er langt utenfor ens interesse når man oppsøker et hififorum. Nå er jo ikke du her for hifi og 4-string har forlengst gitt opp og JJ har jeg ikke savnet, vipps tre til på listen og denne tråden ble plutselig borte.
Thank you, drive thru (y)
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
35.350
Antall liker
20.217
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Enig at moderatorene bør være mer samstemte når det kommer til håndheving og grensetting, sett at det er for store avvik, som ikke resulterer i noe godt.
Jeg antar såkalt "israelvennlighet" er én av årsakene til at rett og galt-prinsippet er vanskelig å forholde seg til. Det virket veldig slik, før tråden ble overtatt av bambadoo.
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.950
Antall liker
10.897
Sted
Interiore Simplicitate
Fungerer overraskende bra egentlig. Ikke som et filter mot meninger du ikke vil se, heller mot folk med bidrag som er langt utenfor ens interesse når man oppsøker et hififorum. Nå er jo ikke du her for hifi og 4-string har forlengst gitt opp og JJ har jeg ikke savnet, vipps tre til på listen og denne tråden ble plutselig borte.
Thank you, drive thru (y)
Du er påfallende deltagende i tråder og temaer du hevder å ikke interessere deg for.
 
Sist redigert:

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.644
Antall liker
1.612
Sted
Horten
Denne tråden her synes nå å ha blitt dratt over på det noe betente tema i off-topic tråden.

Denne tråden her bør kanskje da enten flyttes eller holdes på tema rundt emojis vs ignorering funksjon. :unsure:
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.915
Antall liker
5.933
Torget vurderinger
2
Det er ingen funksjon som kan hindre en registrert bruker fra å benytte emojier, men det burde det kanskje ha vært. Det har rett og slett ikke vært noe problem tidligere.

Jeg har derimot gitt vedkommende en advarsel og bedt om at dette ikke gjøres, men det ser ikke ut til å ha hjulpet, og hvis dette fortsetter så blir utestengelse neste steg (som er eneste løsningen).
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
35.350
Antall liker
20.217
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Så er det også slik for en del av oss, som tidligere var aktive innen hifi-biten, at vi har slått oss til ro med både anlegg, lyd og musikk. Tilhører vel sjeldenhetene at noen blir medlem kun pga off-topic.
 

MakkinTosken

En kjekkas med vakre føtter
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
14.651
Antall liker
38.301
Sted
og til
Torget vurderinger
6
@MakkinTosken at du bare er interessert i HiFi spørsmål er legitimt.
I dette forumet diskuteres også annet, om det irriterer deg, så står det deg fritt å la være å gå inn i de trådene
Det er vel ikke trådens tema, jeg holder meg uoppfordret unna så godt det lar seg gjøre!

Spørsmålet er jo, om alle som representer et avvik fra konsensus skal ignoreres på alle måter hvilken nytte har diskusjonen? Blir bare en gjeng gamle tanter som bedriver katastrofeonani.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
35.350
Antall liker
20.217
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
@MakkinTosken at du bare er interessert i HiFi spørsmål er legitimt.
I dette forumet diskuteres også annet, om det irriterer deg, så står det deg fritt å la være å gå inn i de trådene
Det er veldig enkelt også, siden off-topic aktivt må oppsøkes. Dette grepet ble tatt for flere år siden, etter at bla undertegnede trykket på for å skille hifi og off-topic.
 
Ble medlem
27.10.2023
Innlegg
2.218
Antall liker
5.836
Sted
Norge
Torget vurderinger
1
Så er det også slik for en del av oss, som tidligere var aktive innen hifi-biten, at vi har slått oss til ro med både anlegg, lyd og musikk. Tilhører vel sjeldenhetene at noen blir medlem kun pga off-topic.
Mulig jeg har et stykke igjen, slå meg til ro. Uansett, hyggelig å se din Signatur. Må innrømme at jeg savne Justin.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
35.350
Antall liker
20.217
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Mulig jeg har et stykke igjen, slå meg til ro. Uansett, hyggelig å se din Signatur. Må innrømme at jeg savne Justin.
Ja, Dag og jeg hadde noen herlige runder med Justin Bieber 😅

Hyggelig å se at du fortsatt er her. Dog håper jeg du har byttet ut de røde tøflene 😎 Selv har jeg gått til anskaffelse av Birkenstock, selvsagt.
 
Ble medlem
27.10.2023
Innlegg
2.218
Antall liker
5.836
Sted
Norge
Torget vurderinger
1
Ja, Dag og jeg hadde noen herlige runder med Justin Bieber 😅

Hyggelig å se at du fortsatt er her. Dog håper jeg du har byttet ut de røde tøflene 😎 Selv har jeg gått til anskaffelse av Birkenstock, selvsagt.
Beklager, de rød "tøflene" ha jeg fortsatt, men de er ikke i bruk. Birkenstock, myke mannen, du? Haha, den så
jeg ikke komme. Uansett, hva kan man si i disse tider.?
 

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Innlegg
2.704
Antall liker
2.185
Torget vurderinger
8
Jeg vil ikke ta en kopp kaffe med en som ler godt hver gang det meldes om drap i Gaza. Slike mennesker unngår jeg.
Det er ingen funksjon som kan hindre en registrert bruker fra å benytte emojier, men det burde det kanskje ha vært. Det har rett og slett ikke vært noe problem tidligere.

Jeg har derimot gitt vedkommende en advarsel og bedt om at dette ikke gjøres, men det ser ikke ut til å ha hjulpet, og hvis dette fortsetter så blir utestengelse neste steg (som er eneste løsningen).
Ja først ble jeg utestengt i Israel tråden for at jeg så litt annerledes på situasjonen enn flere andre her inne der jeg støttet Israel fremfor Hamas! Fikk da utestengelse fra og skrive så kunne ikke bruke annet enn emojis! Den andre parten kunne dermed fortsette med til tider grove beskyldninger og stygge kallenavn var helt greit! Er flere som blir angrepet der inne så fort de har en annen mening.
Jeg smiler ikke over at folk dør men når det hele tiden blir lagt ut ‘troverdige’ tall fra Hamas så reagerer jeg! Som sagt den ene siden kan komme med påstander og meninger som ikke går den andre veien. Men da får de bare fortsette så blir det ikke mere emojis fra meg!!!
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
8.184
Antall liker
9.042
Sted
Oslo
Ja først ble jeg utestengt i Israel tråden for at jeg så litt annerledes på situasjonen enn flere andre her inne der jeg støttet Israel fremfor Hamas! Fikk da utestengelse fra og skrive så kunne ikke bruke annet enn emojitos! Den andre parten kunne dermed fortsette med til tider grove beskyldninger og stygge kallenavn var helt greit! Er flere som blir angrepet der inne så fort de har en annen mening.
Jeg smiler ikke over at folk dør men når det hele tiden blir lagt ut ‘troverdige’ tall fra Hamas så reagerer jeg! Som sagt den ene siden kan komme med påstander og meninger som ikke går den andre veien. Men da får de bare fortsette så blir det ikke mere emojis fra meg!!!
You made my day!!!
No more emojis from you.
Or is this to good to be true?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn