Vet ikke om jeg skal le eller gråte over denne artikkelen, men underholdende er den:
http://www.nyhetsspeilet.no/2010/08/illuminartistenes-topp-13/
http://www.nyhetsspeilet.no/2010/08/illuminartistenes-topp-13/
|
I "Baklengs...." fikk blant andre Eagles gjennomgå. "Hotel California" var egentlig helvete og lederen for en eller annen satankirke var avbildet på coveret. Spilte du plata baklengs kunne du få fram et satanisk budskap.........KJ skrev:Minner meg om noe gammelt ræl med boktittelen «Baklengs dejevelskap i Ronck'n'Roll» eller noe deromkring. I samme serien var det noe om overdrevent symbolisering av djevelsens inntogsmasj via strekkoder ... noen er veldig flinkt til å tolke de rareste ting ut av det helt hverdagslige.
mvh
KJ
Den boken har jeg fremdeles i hyllen. Kristenkonservativ musikklektyre er god underholdning det.KJ skrev:Minner meg om noe gammelt ræl med boktittelen «Baklengs dejevelskap i Ronck'n'Roll» eller noe deromkring. I samme serien var det noe om overdrevent symbolisering av djevelens inntogsmarsj via strekkoder ... noen er veldig flinkt til å tolke de rareste ting ut av det helt hverdagslige.
mvh
KJ
side 96 skrev:Captain and Tennille
Begge deler samme interesser: økologi, vegetarisk kost, troen på reinkarnasjon, kharma-teorien ig den grunnleggende evige lykksalighet.
Hyggelig at du helgarderer for oss, Deph. Siden du fortsatt har den i hyllen kan du sjekke om ikke den riktige tittelen er "Baklengs maskering - Djevelen i rock". Leste selv boken flere ganger tilsammen, med like morsomt resultat hver gang. Skulle ønske jeg fortsatt hadde den.Gjestemedlem skrev:Den boken har jeg fremdeles i hyllen. Kristenkonservativ musikklektyre er god underholdning det.KJ skrev:Minner meg om noe gammelt ræl med boktittelen «Baklengs dejevelskap i Ronck'n'Roll» eller noe deromkring. I samme serien var det noe om overdrevent symbolisering av djevelens inntogsmarsj via strekkoder ... noen er veldig flinkt til å tolke de rareste ting ut av det helt hverdagslige.
mvh
KJ
Mange artister som får passet sitt påskrevet der. Av de grovere overtredelsene er kanskje denne:
side 96 skrev:Captain and Tennille
Begge deler samme interesser: økologi, vegetarisk kost, troen på reinkarnasjon, kharma-teorien ig den grunnleggende evige lykksalighet.
Vik fra meg Satan!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
For å være på den sikre siden er det vel lurt å spille noe jesusmusikk nå.
[video]U3NtNzSie6o[/video]
Kanskje det finnes flere. Den jeg har heter:baluba skrev:Hyggelig at du helgarderer for oss, Deph. Siden du fortsatt har den i hyllen kan du sjekke om ikke den riktige tittelen er "Baklengs maskering - Djevelen i rock". Leste selv boken flere ganger tilsammen, med like morsomt resultat hver gang. Skulle ønske jeg fortsatt hadde den.
Jeg merker meg at Beatles og Stones fortsatt holder stand mot ungdommen, men at Eagles har røket ut av topp ti. ;D
Du har helt rett. Navnet på forfatteren forteller meg at det er samme bok, og det samme gjelder det eminente forlaget. ;DGjestemedlem skrev:Kanskje det finnes flere. Den jeg har heter:baluba skrev:Hyggelig at du helgarderer for oss, Deph. Siden du fortsatt har den i hyllen kan du sjekke om ikke den riktige tittelen er "Baklengs maskering - Djevelen i rock". Leste selv boken flere ganger tilsammen, med like morsomt resultat hver gang. Skulle ønske jeg fortsatt hadde den.
Jeg merker meg at Beatles og Stones fortsatt holder stand mot ungdommen, men at Eagles har røket ut av topp ti. ;D
"Baklengs Dvevekskap i rock & roll" av Jacob Aranza på Hermon Forlag 1983. ISBN 82-7341-005-6
Den har også en undertittel som avsløres i innercoveret: "Sataniske baklengsbudskap i Rock and Roll avsløres"
Den loppekassa er kanskje av det skumle slaget 8)R.S. skrev:Hmm, kan det være et skjult budskap i Solan Gundersens "dra meg baklengs.." ???
...
Det betyr vel at alt som kommer fra Trøndelag/Trondheim bør boikottes.JENO skrev:Jay-Z og Beyonce er høyt oppe på lista. Det betyr vel at "våre egne" Stargate lurer i kulissene også. Og Mikkel er jo fra trauste, trygge Trondheim.hvordan skal dette ende?
Du må nok anstrenge deg enda litt til serru. Du bor dessuten i feil by. Alle vet at Sandefjord er Frimurer hovedstaden, og paralellen er tydelig.Honkey-Chateau skrev:Fatter ikke hvorfor JEG ikke er verdenskjent?? Jeg har jo hatt "Sympathy for the devil" i mer enn 20 år!!
Honkey