Imagine sitt lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    du virker sosial, fornøyd, glad og stolt, og det er dumt hvis det resonnerer negativt hos noen. det er sikkert ikke dumt å holde egne planer innenfor egne tråder, med mindre de er relevante for andres problemstillinger, men selv om jeg har sett planene dine noen ganger, så har jeg ikke reagert negativt på det, har bare tenkt at du gleder deg masse, og det er jo hyggelig. :)
    Ja jeg er veldig sosial av meg og liker og dele ting , og stolt må man få være det er jo mange andre også her inne på hfs som får drømmene oppfylt , eller har kjøpt inn noe di har ventet veldig lenge på innen hifi dere skjønner hva jeg mener. Å ja jeg gleder meg masse til og begynne , men jeg skulle bare ha holdt det for meg selv og ventet med planene.

Mvh Imagine

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    greien med loopback er at man kjører en phonokabel i loop på lydkortet mens man måler for å få nøyaktig tidsforsinkelse på signalet.
    man får dermed opp nøyaktig fase og avstand (tidsforsinkelse) til de forskjellige elementene som skal måles.
    veldig praktisk hvis man f.eks. skal stille delay på en sub som skal integreres med hovedhøyttalerene.

for å kunne ta en loopback måling er man avhengig av å bruke et eksternt lydkort til å drive målemikrofonen, og ikke usb, slik som f.eks umik.

hvis du uansett skal kjøpe deg et eksternt lydkort til anlegget, så er det bare å passe på at den har utgang for phantompower til å drive en mikrofon, så er du safe.

i så fall kan du enten kjøpe den behringer mikrofonen terje linket til, eller en kalibrert utgave fra cross spectrum labs hvis du vil ha helt nøyaktige målinger.
    He he dette ble litt mye for meg nå , hva er lettest og har best nøyaktig måling ? , spectrum lab har jeg også holdt på med litt.

Mvh Imagine.
    cross spectrum labs er et selskap som kalibrerer mikrofoner slik at du får valide målinger. disse billige mikrofonene varierer endel i respons, så noen kommer med kalibreringsfil, mens andre ikke gjør det.

umik-1 er usb og kommer med kalibreringsfil og er veldig lett å bruke. plug and play.

problemet med å bruke usb-basert mikrofon med rew er at du ikke får brukt alle funksjonene i programmet, kun det mest grunnleggende som frekvensrespons og decay.

skal du ha fullt utbytte av programmet, så bør du ha en kalibrert mikrofon med eksternt lydkort og loopback. loopback går bare ut på at du tar signalet som kommer ut av det eksterne lydkortet inn i det igjen, siden det gir en tidsreferanse for signalet. høres sikkert komplisert ut, men er ikke det.

hvis du går for lydkort og xlr-basert mikrofon, så vær obs på at lydkortet du velger er kompatibelt med rew. det kan derfor være lurt å høre hva andre bruker så du ikke kjøper noe som ikke fungerer.

et alternativ til behringermikrofonen er dayton emm6 Dayton Audio EMM-6 Electret Measurement Microphone den kommer med kalibreringsfil.

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.534
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så lenge det gir deg selv glede skal du selvfølgelig fortsette! Entusiasme trenger vi selvfølgelig mest mulig av her inne :) Må likevel også si at du etter mitt syn har en tendens til å gjenta deg selv, og du kunne sikkert også tonet ned fremtiden litt før det blir mer konkret. På den annen side er dette bare å la være å lese hvis noen finner det uinteressant. Gi gass, du :D

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg tenker sjelden at folk tar stor plass. De tar ikke mer plass enn jeg selv tillater de. Så lite som plager meg.

Uansett, HFS, har plass til alle. Og tanker om fremtiden er like viktig som det å dvele ved fortiden. Beste er alikevel å møtes in real life. Men kan en ikke det, så er fint å pludre litt her. Kjegkling på pm er ikke noe for menn.

Kos deg her inne Imagine. Og ta den plassen du selv vil.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Positiv entusiasme rundt eget anlegg og prosjekter kan umulig skade noen på dette forumet. Hadde det vært opp til meg ville jeg hatt enda mer av det og mindre "jante" her på HFS.
    Ignoreringsfunksjon har man også. Den fungerer.

Å bygge eget lytterom fra grunnen av er en komplisert prosess. Selvfølgelig er det smart å lage en tråd og droddle litt i god tid før arkitekten kommer på besøk. Uforutsette forsinkelser og utfordringer skjer den beste og det vet jeg dessverre alt for mye om.

Kjør på Imagine, du kan dele så mye du vil for meg. :)

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Positiv entusiasme rundt eget anlegg og prosjekter kan umulig skade noen på dette forumet. Hadde det vært opp til meg ville jeg hatt enda mer av det og mindre "jante" her på HFS.
    Ignoreringsfunksjon har man også. Den fungerer.

Å bygge eget lytterom fra grunnen av er en komplisert prosess. Selvfølgelig er det smart å lage en tråd og droddle litt i god tid før arkitekten kommer på besøk. Uforutsette forsinkelser og utfordringer skjer den beste og det vet jeg dessverre alt for mye om.

Kjør på Imagine, du kan dele så mye du vil for meg. :)
    Takker så mye Atle T du er også en her inne jeg liker godt og har mye respekt for , og har lært utrolig mye i fra. Denne ign knappen du snakker om vor gjør man det , og da slipper vedkommende og se innlegg jeg skriver og eventuelt bilder jeg legger ut , er det sånn og forstå eller tar jeg feil nå.

Mvh Imagine.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Takk for det, det var hyggelig! :)
    Det fungerer slik at du kan velge å ignorere valgte brukeres innlegg. Gå på brukerens profil og trykk på "legg til ignoreringsliste". Kan være et tips til de som ikke liker dine innlegg også.

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Ja ok takk for hjelpen Atle T, men di som holder på her inne, bryr jeg meg ikke om lengere di får kjøre løpet sitt. Men synd flere også blir pirket på som 8x12_toms, og skjønner han trenger en pause fra dette. Men den ign knappen kommer godt til nytte tenker jeg :) ha en fin kveld videre og nyt musikken. Skal finne sengen har en del ting jeg må få gjort i morgen.

Mvh Imagine

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bruker dette lydkortet: Tascam US-366 [US-366] - 1595,- : ID Musikk as, Musikkinstrumenter og lydutstyr

Har både phantom strøm til mic og mulighet for loopback... samt digital ut til anlegget.
    Skal ta en titt på det , og sjekke noe andre også :)

Mvh Imagine
    fristelsen ble for stor og jeg har også kjøpt dette lydkortet som terje bruker, så hvis du også skaffer det så er det minst oss tre her inne som sitter på samme kortet. planen min er å bruke det med dayton emm6 målemikrofon, for frem til nå har jeg kjørt en løsning med umik-1 som ikke kan ta tidsjusterte målinger i rew, og så en annen målerigg med spl-meter og et såder lydkort for å ta tidskorrekte målinger.

gleder meg til å få på plass en alt-i-ett-løsning. umik-1 er veldig kjekk, og har vært storfornøyd med den, men det er veldig dumt at den ikke kan brukes for å gjøre impulsmålinger til å sette delay i rew.

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jeg bruker dette lydkortet: Tascam US-366 [US-366] - 1595,- : ID Musikk as, Musikkinstrumenter og lydutstyr

Har både phantom strøm til mic og mulighet for loopback... samt digital ut til anlegget.

Mvh Imagine
    fristelsen ble for stor og jeg har også kjøpt dette lydkortet som terje bruker, så hvis du også skaffer det så er det minst oss tre her inne som sitter på samme kortet. planen min er å bruke det med dayton emm6 målemikrofon, for frem til nå har jeg kjørt en løsning med umik-1 som ikke kan ta tidsjusterte målinger i rew, og så en annen målerigg med spl-meter og et såder lydkort for å ta tidskorrekte målinger.

gleder meg til å få på plass en alt-i-ett-løsning. umik-1 er veldig kjekk, og har vært storfornøyd med den, men det er veldig dumt at den ikke kan brukes for å gjøre impulsmålinger til å sette delay i rew.
    Fristelen ble så stor for meg også at jeg bestilte begge mikrofonene :) Da har jeg umik-1 jeg kan begynne med her hjemme og berhinger til eksterne lydkortet når det kommer :)

Mvh Imagine

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    Fristelen ble så stor for meg også at jeg bestilte begge mikrofonene :) Da har jeg umik-1 jeg kan begynne med her hjemme og berhinger til eksterne lydkortet når det kommer :)

Mvh Imagine
    gratulerer så mye! umik-1 er fantastisk enkel i bruk, så da får du en kvikk start i måleeventyret med rew. en ting som er lurt å ha er et stativ med arm, koster typisk 300 kroner for de billigste hos musikkforretninger.

Dixon-MS232BK-mikrofonstativ-m-galge_max_product.jpg

dette må man ofte ha for å få mikrofonen i ørehøyde i sweetspot.

gleder meg til å se deg i full vigør med rew, he he he.

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro

Mvh Imagine
    gratulerer så mye! umik-1 er fantastisk enkel i bruk, så da får du en kvikk start i måleeventyret med rew. en ting som er lurt å ha er et stativ med arm, koster typisk 300 kroner for de billigste hos musikkforretninger.

Vis vedlegget 315892

dette må man ofte ha for å få mikrofonen i ørehøyde i sweetspot.

gleder meg til å se deg i full vigør med rew, he he he.
    Holder på og trener meg opp nå uten mikrofon på rew , programmet er jo stoooort og det vil bli mye feil når jeg begynner med dette. Skal kjøpe stativ så så jeg får begynt her i stuen , det skal bli morsomt og ta en lyd sveip i stuen her , enten blir jeg heldig for dette er totalt ubhandlet rom , her er kun møbler som hjelper litt. Ellers er rommet helt på trynet vi får se ;) Men dere må gi meg litt tid , kulen på magen til dama vokser fort , og jeg har på følelsen at det blir tvillinger. Så det blir mye familie på meg framover.

Mvh Imagine

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Poenget nå er jo å lære å bruke og tolke til di starter på rommet.
    Rew er stort men med Basic inne, så er mye gjort. Basic er desverre en noe høy inngangsparti på....

Men dette klarer du, brukt tid.

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Poenget nå er jo å lære å bruke og tolke til di starter på rommet.
    Rew er stort men med Basic inne, så er mye gjort. Basic er desverre en noe høy inngangsparti på....

Men dette klarer du, brukt tid.
    Takk for det retep , jeg skal klare dette først setter meg inn i ting så sitter det , men jeg må få begynt her inne det skal gå bra :)

Mvh Imagine

alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Grunnen til surhet, intoleranse, hakking, kverulering osv, er igrunn litt enkel.

Det er menn som er transformert til kvinner, og/eller har en kvinne som har ballene deres.

Ikke bry deg om disse jentene. De har det ikke så bra på hjemmebane/jobb. Prøv heller å forstå, og empatiser med de. De gjør jeg.

Kjør ditt eget løp, på din egen måte, og overse disse negativitetene.

Mvh.

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Grunnen til surhet, intoleranse, hakking, kverulering osv, er igrunn litt enkel.

Det er menn som er transformert til kvinner, og/eller har en kvinne som har ballene deres.

Ikke bry deg om disse jentene. De har det ikke så bra på hjemmebane/jobb. Prøv heller å forstå, og empatiser med de. De gjør jeg.

Kjør ditt eget løp, på din egen måte, og overse disse negativitetene.

Mvh.
    Tusen takk skal dere ha , og vist det er noe jeg skriver som noe ikke liker så si i fra. Jeg tåler en støyt folkens :) Gleder meg til og få møte mangen av dere og lytte på deres anlegg. Mangen av dere bor i oslo har jeg merket og i juni skal jeg ta meg en tur , er bare en liten fly tur fra bergen til oslo. Men jeg kan ikke kjøre bil grunnet skaden min og medisinene jeg står på. Ellers er jeg en snill og rolig kar , kanskje litt for rolig av og til :)

Mvh Imagine

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    På med litt musikk , må si jeg digget dette blues albumet , og jeg hører egentlig mest på country musikk.

John Hiatt Terms Of My Surrender ( 2014 )

Terms of my surrender.jpg

Tidal Flac

Imagine

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.203
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke tillatt å publisere private meldinger, og jeg har fjernet den aktuelle PM'en og en rekke tilhørende svar på det innlegget.

Det er enkelte innlegg som ble stående igjen, og som henger litt i luften, men jeg så ingen grunn til å fjerne alt.

På et forum vil det innimellom oppstå gnisninger mellom enkelte brukere, og hvis slik situasjon oppstår så er det bedre å kontakte moderator.

Mvh
    Høvdingen

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

Jeg holder meg stort sett utenfor disse personkranglene, men ville likefullt si at jeg synes det er fryktelig leit at man skal bli utsatt for slikt - og blir litt skremt av hva enkelte har behov for å plage andre med.

Spennende prosjekt du har på gang. Et lite tips fra en gammel traver som etterhvert har fått en del erfaring - vær litt forsiktig med å legge for konkrete planer - ting endrer seg gjerne underveis, og det kan være lurt å velge en rute som gir rom for kursendring.

Ellers bor du vel på Os - vi har jo et lydlaug her i Bergen som treffes innimellom. Når det gjelder habile bassløsninger så har jeg en greie på gang - ting går ikke veldig fort, men jeg regner med at jeg skal ha noe som kan lyttes på på plass etter sommerferien ihvertfall. Og hvis ting går vegen så blir det kanskje et lyttetreff hos meg om ikke så alt for lenge - da med eksisterende bassløsning. Og jeg vil vel være så freidig å si at mitt oppsett leverer veldig god valuta for penge i klassen under 100k.

Mvh
    OMF

nait$

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Seriøst gutter, driver dere å shopper uten meg? ;)
    Er umik-1 bruker i dag og fungert glimrende så langt. Dette må jeg kikke litt nærmere på...

Mvh Imagine

Mvh Imagine

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Hei!

Jeg holder meg stort sett utenfor disse personkranglene, men ville likefullt si at jeg synes det er fryktelig leit at man skal bli utsatt for slikt - og blir litt skremt av hva enkelte har behov for å plage andre med.

Spennende prosjekt du har på gang. Et lite tips fra en gammel traver som etterhvert har fått en del erfaring - vær litt forsiktig med å legge for konkrete planer - ting endrer seg gjerne underveis, og det kan være lurt å velge en rute som gir rom for kursendring.

Ellers bor du vel på Os - vi har jo et lydlaug her i Bergen som treffes innimellom. Når det gjelder habile bassløsninger så har jeg en greie på gang - ting går ikke veldig fort, men jeg regner med at jeg skal ha noe som kan lyttes på på plass etter sommerferien ihvertfall. Og hvis ting går vegen så blir det kanskje et lyttetreff hos meg om ikke så alt for lenge - da med eksisterende bassløsning. Og jeg vil vel være så freidig å si at mitt oppsett leverer veldig god valuta for penge i klassen under 100k.

Mvh
    OMF
    Ja som jeg har sagt tidligere skulle jeg ha holdt planene for meg selv , og ventet litt med og lagt det ut. Jeg hiver meg gjerne på lydlauget og få lytte på ditt oppsett omf , da får jeg hørt et behandlet rom også + jeg kan få med tips på veien ingenting er bedre enn det :)

Mvh Imagine

N

Næss

Gjest
    Da ble visst mitt innlegg slettet også, tror ikke det var fordi jeg brøt noen regler eller skrev noe galt...

Anyways, Imagine, jeg gjentar det jeg skrev, kjør på, vi må alle få lov til å være oss selv. Og tråden din er positivt ladet og hyggelig lesing.
    Så lenge vi ikke skader noen andre så er jo det beste å bare overse negative tilbakemeldinger (selv om det ikke alltid er så lett).

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

Mvh
    OMF
    Ja som jeg har sagt tidligere skulle jeg ha holdt planene for meg selv , og ventet litt med og lagt det ut. Jeg hiver meg gjerne på lydlauget og få lytte på ditt oppsett omf , da får jeg hørt et behandlet rom også + jeg kan få med tips på veien ingenting er bedre enn det :)

Mvh Imagine
    Ingen grunn til å holde planene for seg selv - bare lurt å lufte de litt for å få innspill. MItt innspill er mer mtp å ikke binde seg til løsninger som det er vanskelig å endre. ;-)

Mvh
    OMF

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Takk alle sammen , ja var ikke bare noen få innlegg som ble slettet men nesten alle. Men jeg brøyt jo noen regler her inne , men nå glemmer vi dette og går bare videre. Trur dette vil roe seg nå :)

Mvh Imagine.

Sist redigert:

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.282
    Sted
    Oslo
    Om det kan ha noen interesse, så er du hjertelig velkommen til en vinyllytteseanse. Tidspunktet må bli i mai. Får ikke min Bergmann Magne før den tid.

mvh

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Om det kan ha noen interesse, så er du hjertelig velkommen til en vinyllytteseanse. Tidspunktet må bli i mai. Får ikke min Bergmann Magne før den tid.

mvh
    Får ikke tid i mai oct men tenkte og ta meg en tur til oslo rundt juni vist noen av dere er hjemme da :)

Mvh Imagine.

• Liker
    Reaksjoner: oct

nait$

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Jeg dilter etter som en som en trofast sau etter flokken, og endte opp med en bestilling jeg også gitt :p

Er umik-1 bruker i dag og fungert glimrende så langt. Dette må jeg kikke litt nærmere på...

Mvh Imagine

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jeg dilter etter som en som en trofast sau etter flokken, og endte opp med en bestilling jeg også gitt :p

Mvh Imagine
    Ja men di guttene som sier man skal gå for dette har peiling + Mikrofonene umik-1 og bheringer kommer godt til nytte både her i stuen og senere tid. Du bestilte du å ja trur virkelig disse mikrofonen er veldig gode :)

Mvh Imagine

nait$

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Ja, klinket til da delay er absolutt noe som kunne vært kjekt å kunne måle.

Var lydkortet jeg bestilte, Umik-1 har jeg fra før så må få bestilt meg mik til lydkortet også etterhvert. Usikker på om jeg tar Behringer eller Dayton sin som det følger med kalibreringsfil til.

Ja men di guttene som sier man skal gå for dette har peiling + Mikrofonene umik-1 og bheringer kommer godt til nytte både her i stuen og senere tid. Du bestilte du å ja trur virkelig disse mikrofonen er veldig gode :)

Mvh Imagine

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Lydkortet tar jeg senere , blir umik 1 og bheringer nå , få lære seg litt med rew programmet og ta lyd sveip av stuen her , kjekt med litt læring før store ting begynner og skje ;)

Mvh Imagine

nait$

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Helt klart og det er bare moro dette, timene flyr når man først setter igang ;)

Lydkortet tar jeg senere , blir umik 1 og bheringer nå , få lære seg litt med rew programmet og ta lyd sveip av stuen her , kjekt med litt læring før store ting begynner og skje ;)

Mvh Imagine

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Helt klart og det er bare moro dette, timene flyr når man først setter igang ;)

Mvh Imagine
    Ja gleder meg selv til og sette i gang :)

Mvh Imagine

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.880
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hei!

Mvh
    OMF

Mvh Imagine
    At noen ikke kan høre om andres planer, uten å komme med surmaget kritikk, er intet å bry seg om. Annet enn at disse også har ødelagt flere av Roysens tråder. Slike er ikke de du bør lytte til her inne.

Stå på ! :)

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Hei!

Mvh
    OMF

Mvh Imagine
    At noen ikke kan høre om andres planer, uten å komme med surmaget kritikk, er intet å bry seg om. Annet enn at disse også har ødelagt flere av Roysens tråder. Slike er ikke de du bør lytte til her inne.

Stå på ! :)
    Ja jeg vet om roysens tråd skrev mye der og eller litt da , men alle vet hvem det er her inne nå. Stå på skal jeg gjøre takk lars_erik :)

Mvh Imagine

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jeg sendte med dama minibank kortet mitt , har vert en stund siden sist jeg gjorde dette , og større smil har jeg ikke sett har det ikke , vert ører i veien så har smilet gått rundt ;)

Mvh Imagine

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    bedre å overføre til hennes eget kort......:cool:
    Vi har vert sammen i 15 år så jeg stoler på henne , men artig uansett og se ansikt uttrykket dems når di får et kort mellom fingrene 8)

Mvh Imagine

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn