motoren
Æresmedlem
Få det heim Imagine,må jo være noe for deg 8)
mvh
mvh
tviler sterkt på at du gidder å beholde 10" hvis du kjøper de der og får satt dem opp riktig.Dette skal jeg jaggu tenke gjennom , fått tak i en crown itek på rundt 1000 watt på hver element , så har jeg hadd 2 18 tommere som virkelig er syke på film , men så har vi dette med musikk jeg bruker di 2 10 tommerne jeg har her til det , og 18 tommere vil ikke bli for boomete da. Nå har jeg hørt både 18 tommere og 20 tommere på musikk og det imponerte ikke meg og 18 tommeren var velodyne sin. Jeg skal få ut det jeg har først og ta et valg da , er nødt til og bli kvitt di jeg har så får jeg se
Imagine
Hvis det ikke låter bra så er det fordi de ikke er integrert helt optimalt og boomete lyd antyder romnoder som ikke er blitt håndtert. Har nylig selv fått opp et par 18" som du kan lese om her i min mini lyttekrok: nait$ DIY anleggDette skal jeg jaggu tenke gjennom , fått tak i en crown itek på rundt 1000 watt på hver element , så har jeg hadd 2 18 tommere som virkelig er syke på film , men så har vi dette med musikk jeg bruker di 2 10 tommerne jeg har her til det , og 18 tommere vil ikke bli for boomete da. Nå har jeg hørt både 18 tommere og 20 tommere på musikk og det imponerte ikke meg og 18 tommeren var velodyne sin. Jeg skal få ut det jeg har først og ta et valg da , er nødt til og bli kvitt di jeg har så får jeg se
Imagine
Dine råd hutsefruts er fantastisk bra skal jeg fortelle deg , for med bass kan du ingen tvil å jeg har brukt mangen av rådene dine med delin osv osv , og dette med og bygge subwoofere er du også flink med , jeg er jo innpå her for og få råd og lærdom med seg. Jeg kommer til og bruke metoden din på noe av lytterommet , er nok flere her inne som har prøvd metodene dine og ikke sagt noe. Noe annet ville forundret meg du var jo den som hjalp meg mye med rew programmet ogsåtror bare folk ønsker deg godt, og at de subbene der er en måte å få en veldig god erfaring på en billig måte, men tviler på at noen blir sure hvis du velger noe annet.
forventer aldri at noen følger mine tips, og blir aldri sur når de ikke blir fulgt. det er bare surrekopper og dilletanter som blir sure når råd de gir ikke blir fulgt, men jeg reserverer retten til å si "hva var det jeg sa?", he he he.
Skal måle litt her gutter og se hva jeg gjør , har vårre fett med 2 18 tommere i denne stuen , og jeg veit di har kommet og gidd mer bang for the buck enn slik jeg har det nå , også glad jeg anskaffet meg en dsp kun for subwoofere , for hjemmekino forsterkerne plukker ikke opp alt uansett modell , og jeg ligger bare 2 modeller unna top modellen til onkyo. Men jeg har også testet største onkyo hjemmekino forsterkeren men den gidde ikke spessielt mer på film biten eller musikk biten , og den kalibrerte subbene exakt samme måte som min onkyo ntx-nr 838 kostet 13000 kr når jeg kjøpte den , men jeg liker film lyden onkyo har der er dem best faktisk bedre enn marantz sin minste i av serien og synes jeg. På musikk siden er også onkyo er avslappende synes jeg og gir meg det jeg liker på musikk sjangere , kunne tenkt meg og hadd største prosessoren onkyo har den er fet , og onkyo sin multikanls effektforsterker på mitt system , men så fant jeg ut at kanskje en integrert kunne gidd meg mer på musikk siden , og det gjorde det men jeg måtte ha bypass , derfor fant jeg primare i 22 dac som kunne dette og så meg ikke tilbake igjen. Integrert er bedre på musikk ingen tvil å , og slik kommer jeg til og ha det i lytterommet og bare med mye dyrere komponenter , høyttalere osv osv. Jeg skal ta en ny lang wide swipe av subbene i dag for og se om det gir enda mer , jeg har fått bort rom noden jeg hadde også oppsamlingen av bass , dsp gjør bra jobb fikk den billig også. Men jeg har sett på en større dsp der du kan leke selv litt med eq kurvenIngen blir sure Imagine og vi vil deg bare alt godt!
Men "lett løsning", tenker du da for lommeboka? Sammenligner du kost mellom de Dayton sub'ene med en ekstern amp mot f.eks 2 stk Klipsch 15" som du funderer på så kommer du rimelig likt ut altså. Avhengig av hva slags amp du går for selvsagt. Størrelsen på dem er bortimot identisk også.
Hmm dette så ikke så verst ut , ser da ut som di fint kan bruke disse til film og musikk, har litt og tenke på nå da
Ja er nok lurt å lytte selv med egne ørerKef reference 5 imponerer meg mer og mer som jeg leser om di , dette virker som meget gode høyttalere på musikk og film , jeg synes faktisk di hvite er rå rett og slett , disse må jeg få lånt øret til for det jeg har lest har imponert meg. Noen som har disse her inne og hvilken komponenter bruker dere på dem.
Vis vedlegget 334940
Imagine
Ja blir nok at jeg hører di selv er mest sikkert det , når det kommer til forsterker matsh osv osvJa er nok lurt å lytte selv med egne ørerKef reference 5 imponerer meg mer og mer som jeg leser om di , dette virker som meget gode høyttalere på musikk og film , jeg synes faktisk di hvite er rå rett og slett , disse må jeg få lånt øret til for det jeg har lest har imponert meg. Noen som har disse her inne og hvilken komponenter bruker dere på dem.
Vis vedlegget 334940
Imagine
Jeg kikket i sin tid litt på Hegel H80 som en interessant forsterker, og alle de 23 testene det er linket til på Hegel sin hjemmeside virker meget overbevisende om at dette var en forsterker som spilte langt utover sin prisklasse. Men ved spørsmål her på forumet ble den dømt nedom og hjem av alle som kommenterte.
Så er jo spørsmålet om hvem som har rett da, 23 enstemmige hifi-blader/nettsteder eller medlemmer på hifisentralen..
Så er nok lurt å bruke egne ører
Skal rette den mer ut, den er ganske brutal slik det er nåHmm dette så ikke så verst ut , ser da ut som di fint kan bruke disse til film og musikk, har litt og tenke på nå da ������
Imagine
Skal rette den mer ut, den er ganske brutal slik det er nåHmm dette så ikke så verst ut , ser da ut som di fint kan bruke disse til film og musikk, har litt og tenke på nå da ������
Imagine
Dayton lager gode elementer etter mitt syn.
Steinar.
Har hørt de flere ganger og liker ikke lyden av Kef reference 5.Kef reference 5 imponerer meg mer og mer som jeg leser om di , dette virker som meget gode høyttalere på musikk og film , jeg synes faktisk di hvite er rå rett og slett , disse må jeg få lånt øret til for det jeg har lest har imponert meg. Noen som har disse her inne og hvilken komponenter bruker dere på dem.
Vis vedlegget 334940
Imagine
Ok hmmmmHar hørt de flere ganger og liker ikke lyden av Kef reference 5.Kef reference 5 imponerer meg mer og mer som jeg leser om di , dette virker som meget gode høyttalere på musikk og film , jeg synes faktisk di hvite er rå rett og slett , disse må jeg få lånt øret til for det jeg har lest har imponert meg. Noen som har disse her inne og hvilken komponenter bruker dere på dem.
Vis vedlegget 334940
Imagine
De har en farging/betoning/hardhet i mellomtone/diskant som jeg ikke liker. Det samme gjelder Kef Blade 2.
Mulig at andre liker disse bedre enn meg
Hvis du skal ha deg skikkelig kjøpe-subwoofer kan muligens REL 212SE være noe å vurdere. Leste akkurat en test av den i svenske Hemmabio hvor den fikk strålende omtaler, både til film og til musikk. Dyr, men sannsynligvis også bra. Den koster 37 lapper her i Norge.Skal rette den mer ut, den er ganske brutal slik det er nåHmm dette så ikke så verst ut , ser da ut som di fint kan bruke disse til film og musikk, har litt og tenke på nå da ������
Imagine
Dayton lager gode elementer etter mitt syn.
Steinar.
Ja har hørt dayton er gode elementer , har fått solgt 12 tommeren nå blir hentet mandag , så håper jeg di 2 stk 10 tommerne blir solgt fort , så blir det ny subwoofer denne gangen med skikkelig drønn , må ha noe som virkelig braker rundt på film , men også som kan brukes til musikk
Imagine
Naits send meg en pm om di subwoofrene du hadde til salg , kanskje vi kan ta en liten pratenig med partybremsene over.
fort gjort å lese seg sulten på noe nytt, men det du har er jo allerede en god match, sier du selv, så jeg hadde ikke giddet å endre noen ting.
nait$ skal selge to lukkede subwoofere med innebygget amp, 12" og servo nå som han har tatt trinnet opp i de voksnes rekker med 4x18", ha ha ha. subbene selges direkte fra produsent i usa, og de er veldig anerkjente der borte, og jeg vet det er flere på sentralen som har dem og er fornøyd.
servo og feedback er en måte å holde forvrengningen lavere på uten å øke membranarealet. han får fortelle selv hva det er han skal selge. kjenner litt til nait$, så ikke meningen å plugge hans greier her, men de passer nok godt til ditt formål med å holde ting smått og musikalsk, så derfor nevner jeg dem.
passer veldig godt ift. det jeg har lest på engelske nettsteder mtp ytelse.Hei.
Gratulerer med en fantastisk musikksub. Denne er utrolig bra til musikk.
Jeg hadde 2 slike selv. Brukte det også til film, så jeg måtte tadet i betraktning så jeg unngikk overbelastning.
Jeg endet opp med
-Rumble filter på ON, for å unngå for mye energi under 20 hz. Denne skal kutte på 20 hz.
-Stramhet på Medium for å få den litt mer leken og artig.
-Og 20 hz på low for å unngå de lange vandringene man får på 14 hz modus.
Ja ok får jeg vekk subbene mine før det , så skal jeg ha meg en prat med han , er dette 15 tommere eller 12 ?mener han skulle ha 11k for begge to til sammen, og det er vel under halv pris for noe som er factory direct. da er det jo ingen andre ledd som skal tjene penger, og da blir det som oftest mer ytelse per krone.
jeg har ikke hørt rythmik selv, men jeg har lest mye om det i mine spede bassdager.
Problemet med de og sikkert en av de få som tør å si det er at de mangler output over ca 70 hz. Altså de spiller omtremt i området 15-70 hz. Til film kan det faktisk være utrolig morsomt å dele LFE på 120 hz. Men selvfølgelig, det er råe subber.Har du sett at det er to phantom til salgs på hfs