Imagine sitt lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Ja rythmik subbene ble jeg intressert i , men jeg må ha ut mine først før nye kommer inn , har fått solgt 12 tommeren så da er det bare 10 tommerne igjen , så skal jeg som sagt skifte integrert til større av primare eller musical fidelity , men dette haster ikke jeg få plass litt bedre bass først til film og musikk og få bassen renest mulig , jeg skal ikke klage på hvordan jeg har det nå , men mere output hvem vil ikke ha det :)

Imagine

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    men mere output hvem vil ikke ha det :)

Imagine
    Jeg vil ikke ha mer output i bassen :) Subbene som står i stua nå leverer 130 dB maks SPL. De sto før i Oslo kino og det er rimelig overkill i en normal stue..
    Når jeg spiller musikk på vanlig volum volum, er det vanskelig å se at de beveger seg. Egenskaper som lav forvrengning, jevn frekvensrespons, dynamikk, kontroll, evne til å flytte luft, integrering med rommet og nok headroom setter jeg høyere enn enda mer output :)

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    men mere output hvem vil ikke ha det :)

Imagine
    Jeg vil ikke ha mer output i bassen :) Subbene som står i stua nå leverer 130 dB maks SPL. De sto før i Oslo kino og det er rimelig overkill i en normal stue..
    Når jeg spiller musikk på vanlig volum volum, er det vanskelig å se at de beveger seg. Egenskaper som lav forvrengning, jevn frekvensrespons, dynamikk, kontroll, evne til å flytte luft, integrering med rommet og nok headroom setter jeg høyere enn enda mer output :)

Ja det var slik jeg mente det å skulle ha sagt det annerledes , for meg er lavest mulig forvregning , jevnest mulig frekvens respons og nok headroom , men dette vil jeg få med 2 stk 15 tommere her inne , dama klarer ikke og sitte her skrur jeg nok opp , så når vi ser film er jeg nødt til og skru ned volumet på subbene gjennom hjemmekino forsterkeren.
    Ser det ligger 2 stk klipsch primeiere subwoofere på torget her inne , har jeg ikke hadd subber i hus nå har jeg kjøpt dem begge , for di har jeg hørt selv og di er rå.

Imagine

Imagine

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Blitt litt sjakk spilling i det siste , her er et parti mellom magnus carlsen og jeg år 24 , her slo jeg ham bare etter 28 trekk det var da nrk ringte meg og spurte , om jeg ville være med på kongen av sjakk , her er det partiet Play Magnus , og nå spiller jeg et parti med han år 24 og står best med svart her
    IMG_0029.jpg
    Her er hvordan jeg ligger an på chess friends
    IMG_0028.jpg
    .

Imagine

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.861
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ikke vær redd for for mange elementer.
    Har nå sittet en stund i kjelleren med 8X15" uten noe korigeringer.
    Det merkelige her er att jeg mest sannsynlig selger DSPeaker.
    Skal gjøre noen flere målinger før jeg bestemmer meg.
    Konklusjon mange elementer, mindre problemer.

Steinar.

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5

Steinar.
    Vi får se hvor lenge du sitter med fronthøyttalerene og forforsterkeren..

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro

Steinar.

Er ikke redd for flere elementer er det jeg vil å , men det er plassen lovet og bruke bare det 1 hjørnet nå , derfor skal jeg få taki noe som sparker skikkelig og selfølgelig 2 av di i høyden , men som sagt må få ut det jeg har først. Har ikke fått sett på så mange subwoofere men kunne faktisk tenkt meg , i samme serie som jeg har i front bare i 15 tommere vi får se :)

Imagine

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Har lest litt på sunfire sds 12 og ble imponert over hva soundandvision har skrevet om di under testen , 2 stk av disse blir bra heftig her inne i stuen er snakk om 4 12 tommere :) her er linken til testen Review: Sunfire Dynamic Series SDS-12 Subwoofer | Sound & Vision Noen som har prøvd disse subbene må jo være bra , da di har vunnet eisa awards og di blir ikke kåret årets sub for ingenting + di var billig :)

Imagine

Zeke1983

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    421
    Har lest litt på sunfire sds 12 og ble imponert over hva soundandvision har skrevet om di under testen , 2 stk av disse blir bra heftig her inne i stuen er snakk om 4 12 tommere :) her er linken til testen Review: Sunfire Dynamic Series SDS-12 Subwoofer | Sound & Vision Noen som har prøvd disse subbene må jo være bra , da di har vunnet eisa awards og di blir ikke kåret årets sub for ingenting + di var billig :)

Imagine
    Hadde aldri byttet til disse kontra de du har nå.. De går ikke allverdens dypt, men spiller pent til musikk.. Jeg har hatt 2x sunfire hrs 12 og de har ikke nærheten av outputen som klipsch subbene har..

Har hatt klipsch subbene du har nå, og oppgraderte til de 15" du har lyst på.. Går Aldri tilbake!

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro

Imagine
    Hadde aldri byttet til disse kontra de du har nå.. De går ikke allverdens dypt, men spiller pent til musikk.. Jeg har hatt 2x sunfire hrs 12 og de har ikke nærheten av outputen som klipsch subbene har..

Har hatt klipsch subbene du har nå, og oppgraderte til de 15" du har lyst på.. Går Aldri tilbake!
    Ok takk for svar 12 tommeren gikk ut døra i dag , så er det bare og få ut di 2 siste , for sette seg litt i tenke boksen :)

Imagine

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    imagine, josh ricci har en god oversikt over endel subwooferes ytelse her, Data-Bass

det norske selskapet, x3mhc begynte så bra og målte også noen subber, men ser ut til å ha tatt seg en pause på ubestemt tid. X3MHC - Benchmarking av subwoofere i Trollkleiva

den siste linken der inneholder en god del informasjon om hva man bør se på for å velge rett sub for seg. veldig lurt å ta med seg inn i beslutningsprosessen.

uansett hva du går for, så håper jeg du blir kjempefornøyd og at det tar opplevelsen din til nye høyder. :)

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Men disse sunfire sds 12 har jo en imponerende kurve , er greit nok di ikke har den dypaste bassen men di imponerer både på musikk og film , vil jeg ha skikkelig dyp bass er det bare og gå for svs men di har jeg prøvd før og synes di ikke er så bra på musikk. Sunfire sds serien har trykk kammer kasser og det er 2 12 tommere i denne kassen og 2 slike stakket i hjørnet her vil jeg få bassen ned i underkant av 20 hz , for til og med 10 tommerne jeg har igjen nå gjør det + dps hjelper til og øke nivået rundt 20 hz området , men det slipper jeg garantert med disse sunfire subbene å blir jeg ikke , fornøyd med di er det bare og levere dem innen angrefristen , og prøve 2 andre subber igjen slik som 15 tommerne fra klipsch premiere trur nok det blir slik. Kunnse selfølgelig kjøpt meg 2 skikkelige dyre subwoofere fra velodyne dd 15+ , men jeg vil ikke fått utbytte nok av det i stuen her , og ikke minst slik vil jeg vente med til lytterommet og ikke i stuen her.

Imagine

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    jeg har tuklet en god del med to velodyne dd18, altså ikke dd18+, men forgjengeren. det er veldig bra subwoofere, og jeg ville mye heller kjøpt to brukte slike enn én ny dd15+. brukte dd18 bør kunne kjøpes for mellom 10-15k avhengig av tilstand.

dd18 har et høypassfilter ved rundt 17 hz for beskyttelse, og det kan være litt kjedelig om man vil dypere, men slike filtere er veldig vanlig og nesten ikke til å unngå.

velodyne har også servo, akkurat som rythmik. jeg har målt med og uten servo, og den gir en klar forbedring i målt forvrengning og opplevd lydkvalitet. samt at den interne dsp'en gir en god del delay som må kompenseres for i prosessoren.

hvorfor får du ikke utbytte av større greier i stuen?

Zeke1983

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    421
    Men disse sunfire sds 12 har jo en imponerende kurve , er greit nok di ikke har den dypaste bassen men di imponerer både på musikk og film , vil jeg ha skikkelig dyp bass er det bare og gå for svs men di har jeg prøvd før og synes di ikke er så bra på musikk. Sunfire sds serien har trykk kammer kasser og det er 2 12 tommere i denne kassen og 2 slike stakket i hjørnet her vil jeg få bassen ned i underkant av 20 hz , for til og med 10 tommerne jeg har igjen nå gjør det + dps hjelper til og øke nivået rundt 20 hz området , men det slipper jeg garantert med disse sunfire subbene å blir jeg ikke , fornøyd med di er det bare og levere dem innen angrefristen , og prøve 2 andre subber igjen slik som 15 tommerne fra klipsch premiere trur nok det blir slik. Kunnse selfølgelig kjøpt meg 2 skikkelige dyre subwoofere fra velodyne dd 15+ , men jeg vil ikke fått utbytte nok av det i stuen her , og ikke minst slik vil jeg vente med til lytterommet og ikke i stuen her.

Imagine
    Bare husk på at sds bare har ett aktivt element pr kasse, den ene 12" er passiv/slave.. :)

Ang klipsch subbene har jeg -3 db på 18 hz :)

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5

Imagine
    Bare husk på at sds bare har ett aktivt element pr kasse, den ene 12" er passiv/slave.. :)

Er det samme type Klipsch 15" subber som Retep hadde?

Zeke1983

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    421

Imagine

Er det samme type Klipsch 15" subber som Retep hadde?

nei, etter hva jeg husker, hadde han rsw 15. De var toppmodellen i serien med de første rf7 ene..

Jeg snakker om mine sw115 som er relativt likt specet som rs115w som imagine kikker på..:)

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Di jeg ser på er klipsch r-115 reference premiere serien til klipsch , men sw 115 er nesten samme subwooferen. Vet Sunfire har 1 passiv element men ytelsen er utrolig på di , dere må nesten lese di på soundandvision.com Snakket også med musik mag i Bergen om en musical fidelity m6si og 1 rega exelite r på klipsch rp-260 f og der ble svaret fort musical fidelity på di , men jeg skal ta meg en tur der på en lytte runde for di har samme frontene som jeg har på demo , så skal jeg få tester noen forsterkere på dem , vet også di selger 15 tommer subwooferen der ned også i klipsch , vi var innom praten og di skrøt også av denne subben og at den har en heavy bass. Men det å finne 2 som spiller mest på film og litt på musikk så holder Sunfire eller klipsch i massevis. Dette er en felles stue er ikke vits og begynne med noe stort og dyre greier som jeg ikke får utbytte av , da er det bedre og kjøpe noe som man får brukt osv osv dere skjønner hva jeg mener. Men jeg orker ikke å forhaste meg.

Imagine

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Da har jeg bestilt meg en exposure 3010s2 dac , det stod også mellom 3 andre forsterkere som musical fidelity m6si , parasound hint og rega exelite r , men denne exposure er kjent for og være en utrolig god matsh på klipsch , og har fått utrolig mye omtale og har slått forsterkere som er mye dyrere. Dette gleder jeg meg virkelig til bestilte min i svart og blir vel sendt i løpet av dagen :) Har også fått kjøper på primare i 22 dac. Her er bilde av herligheten :)

Exposure-3010S2D-integrated-amplifier-1024x323.jpg

Imagine

Sist redigert:

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.946
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Da har jeg bestilt meg en exposure 3010s2 dac , det stod også mellom 2 andre forsterkere som musical fidelity m6si og rega exelite r , men denne exposure er kjent for og være en utrolig god matsh på klipsch , og har fått utrolig mye omtale og har slått forsterkere som er mye dyrere. Dette gleder jeg meg virkelig til bestilte min i svart og blir vel sendt i løpet av dagen :) Har også fått kjøper på primare i 22 dac. Her er bilde av herligheten :)

Vis vedlegget 335645

Imagine
    Gratulerer, blir spennende å se hva du synes om denne :)
    Prøvde å Google meg frem til et bilde av baksiden, men fant ingen med digitale innganger på.

Hvilke digitale innganger er det på den?

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.899
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Da har jeg bestilt meg en exposure 3010s2 dac , det stod også mellom 2 andre forsterkere som musical fidelity m6si og rega exelite r , men denne exposure er kjent for og være en utrolig god matsh på klipsch , og har fått utrolig mye omtale og har slått forsterkere som er mye dyrere. Dette gleder jeg meg virkelig til bestilte min i svart og blir vel sendt i løpet av dagen :) Har også fått kjøper på primare i 22 dac. Her er bilde av herligheten :)

Vis vedlegget 335645

Imagine
    Grattis :) men hvorfor bytter du fra Primare?

mvh

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro

Vis vedlegget 335645

Imagine
    Gratulerer, blir spennende å se hva du synes om denne :)
    Prøvde å Google meg frem til et bilde av baksiden, men fant ingen med digitale innganger på.

Hvilke digitale innganger er det på den?
    Denne er såpass ny så det ligger ikke ut bilder av den , den har usb inngang og noe som heter bnc inngang , og det er denne jeg skal bruke coaxial ut fra sonos og inn på bnc på dacen på denne exposure 3010 s2 dac

Imagine

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro

Vis vedlegget 335645

Imagine
    Grattis :) men hvorfor bytter du fra Primare?

mvh

Takk for gratulasjonen , jeg ville bytte for jeg vil ha en forsterker som har litt mer futt i lydbildet og bassen , ja bunn og grunn en med mere og gi på alt fra strøm til høyttalerne osv osv , og det stod jo mellom 3 andre forsterkere faktisk parasound hint , rega ecselite r og musical fidelity m6si , den siste nevnte her er jo rå på alt og er også en forsterker jeg kan ta med videre i lytterommet. Men så etter litt snakking med audio aktøren så nevnte di exposure 3010 s2 dac , da jeg hadde sagt hva jeg er ute etter forsterker som får musikken skikkelig ut i rommet et større lydbilde rett og slett og mere pondus i bassen , så måtte jeg ha innebygget dac og bypass funskjon da jeg bruker integrerte forsterker som effekt når jeg ser film og det hadde alle disse 3 inkludert exposure , så ble jeg fortalt om at forsterkeren exposure er ingen pyse med sine beskjedene 2x110 watt i 8 ohm på papiret , for mange hadde exposure 3010 s2 på magnepan høyttalere og disse bekker jo under 2 ohm. Så etter praten sjekket jeg litt mere om exposure denne modellen jeg kjøpte nå da , og den yter jo mer enn det som står på pappiret , og i testene gruser jo den forsterkere som koster mye mer ble nesten litt paff når jeg leste testen og skryten exposure 3010 s2 har fått. Audio aktøren kunne jo ha solgt meg en forsterker som har kostet 2 ganger så mye , men di var ærlig heile veien og det skal di ha en stor takk for. Gleder meg til og sette opp denne forsterkeren for di sa jeg vil bli meget overassket hvordan denne forsterken spiller og får lyden ut av høyttalerne , forsterkeren koster jo 24000 kr men jeg fikk den billigere enn det. Jeg trudde det når jeg ringte at musical fidelity var den di kom til og anbefale , for det er jo utrolig bra forsterkere og di er kraftig av seg 2x220 watt i 8 ohm , det dobbelte i 4 ohm og igjen på 2 ohm. Men man kan ikke se seg blind på watt det skal være sikkert , for exposure har ekplodert kraftig på salgs veksten. Primare er gode forsterkere det å fortalte at jeg hadde en i 22 dac og var fornøyd med det , men at jeg ville gå opp litt i kvalitet heile veien på lydbildet. Fortalte meg også det at det var en som hadde primare pre 60 og a 60 på noen høyttalere , men savnet noe i lydbildet sitt og han testet også exposure forforsterker og effektforsterkeren til exposure , og han ble også paff over vor god dette merket var og solgte primare settet til 120000 kr og kjøpte seg exposure sett og sa det spilte over all forventning , da kan man lure på virkelig vor gode disse exposure er så dette gleder jeg meg til. Har jo angrefrist jeg også om dette ikke slår an , men etter praten og det jeg har lest om disse produktene , trur jeg at denne forsterkeren vil overasske meg ganske godt. Forsterkeren kommer kanskje denne uken så nå sitter jeg med sommer fugler i magen.

Imagine

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    Takk for gratulasjonen , jeg ville bytte for jeg vil ha en forsterker som har litt mer futt i lydbildet og bassen , ja bunn og grunn en med mere og gi på alt fra strøm til høyttalerne osv osv , og det stod jo mellom 3 andre forsterkere faktisk parasound hint , rega ecselite r og musical fidelity m6si , den siste nevnte her er jo rå på alt og er også en forsterker jeg kan ta med videre i lytterommet. Men så etter litt snakking med audio aktøren så nevnte di exposure 3010 s2 dac , da jeg hadde sagt hva jeg er ute etter forsterker som får musikken skikkelig ut i rommet et større lydbilde rett og slett og mere pondus i bassen , så måtte jeg ha innebygget dac og bypass funskjon da jeg bruker integrerte forsterker som effekt når jeg ser film og det hadde alle disse 3 inkludert exposure , så ble jeg fortalt om at forsterkeren exposure er ingen pyse med sine beskjedene 2x110 watt i 8 ohm på papiret , for mange hadde exposure 3010 s2 på magnepan høyttalere og disse bekker jo under 2 ohm. Så etter praten sjekket jeg litt mere om exposure denne modellen jeg kjøpte nå da , og den yter jo mer enn det som står på pappiret , og i testene gruser jo den forsterkere som koster mye mer ble nesten litt paff når jeg leste testen og skryten exposure 3010 s2 har fått. Audio aktøren kunne jo ha solgt meg en forsterker som har kostet 2 ganger så mye , men di var ærlig heile veien og det skal di ha en stor takk for. Gleder meg til og sette opp denne forsterkeren for di sa jeg vil bli meget overassket hvordan denne forsterken spiller og får lyden ut av høyttalerne , forsterkeren koster jo 24000 kr men jeg fikk den billigere enn det. Jeg trudde det når jeg ringte at musical fidelity var den di kom til og anbefale , for det er jo utrolig bra forsterkere og di er kraftig av seg 2x220 watt i 8 ohm , det dobbelte i 4 ohm og igjen på 2 ohm. Men man kan ikke se seg blind på watt det skal være sikkert , for exposure har ekplodert kraftig på salgs veksten. Primare er gode forsterkere det å fortalte at jeg hadde en i 22 dac og var fornøyd med det , men at jeg ville gå opp litt i kvalitet heile veien på lydbildet. Fortalte meg også det at det var en som hadde primare pre 60 og a 60 på noen høyttalere , men savnet noe i lydbildet sitt og han testet også exposure forforsterker og effektforsterkeren til exposure , og han ble også paff over vor god dette merket var og solgte primare settet til 120000 kr og kjøpte seg exposure sett og sa det spilte over all forventning , da kan man lure på virkelig vor gode disse exposure er så dette gleder jeg meg til. Har jo angrefrist jeg også om dette ikke slår an , men etter praten og det jeg har lest om disse produktene , trur jeg at denne forsterkeren vil overasske meg ganske godt. Forsterkeren kommer kanskje denne uken så nå sitter jeg med sommer fugler i magen.

Imagine
    må si jeg ble lettere rystet over dette kjøpet, siden du har snakket så varmt om primare hele veien og overalt siden du fikk den, he he he. hvis det ble noe, så trodde jeg det ble hint, fordi du har gitt inntrykk av vått siklebryst pga den i hele sommer. :)

men gratulerer utrolig mye, og håper du treffer spikerhodet på første slag. det er jo ikke så nøye, så lenge du har angrerett. :)

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro

Imagine
    må si jeg ble lettere rystet over dette kjøpet, siden du har snakket så varmt om primare hele veien og overalt siden du fikk den, he he he. hvis det ble noe, så trodde jeg det ble hint, fordi du har gitt inntrykk av vått siklebryst pga den i hele sommer. :)

men gratulerer utrolig mye, og håper du treffer spikerhodet på første slag. det er jo ikke så nøye, så lenge du har angrerett. :)
    Lettere rystet hvorfor ? Hint fikk jeg faktisk prøve 2 dager her hjemme , men jeg fikk ikke testet den godt nok synes jeg var en kompis innom , primare vil altid være et merke jeg vil følle videre for det har satte gode spor. Men jeg er glad jeg tok den praten med audio aktøren , for di har virkelig peiling på hva di snakker om. Håper selv dette vil klaffe utrolig bra , og gjør den det blir den med meg videre for og si det slik.

Imagine

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    Lettere rystet hvorfor ? Hint fikk jeg faktisk prøve 2 dager her hjemme , men jeg fikk ikke testet den godt nok synes jeg var en kompis innom , primare vil altid være et merke jeg vil følle videre for det har satte gode spor. Men jeg er glad jeg tok den praten med audio aktøren , for di har virkelig peiling på hva di snakker om. Håper selv dette vil klaffe utrolig bra , og gjør den det blir den med meg videre for og si det slik.

Imagine
    ble lettere rystet, fordi jeg leser i tråden din og pga det trodde du kom til å kjøpe hint. forventet ikke at du skulle kjøpe et ganske så ukjent merke som dette.

så kort sagt så skal det lite til for å ryste denne karen. :)

du har nok mer tillit til hifiselgere enn meg, jeg hører faktisk mer på villt fremmede på forum, ha ha :)

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro

Imagine
    ble lettere rystet, fordi jeg leser i tråden din og pga det trodde du kom til å kjøpe hint. forventet ikke at du skulle kjøpe et ganske så ukjent merke som dette.

så kort sagt så skal det lite til for å ryste denne karen. :)

du har nok mer tillit til hifiselgere enn meg, jeg hører faktisk mer på villt fremmede på forum, ha ha :)

Men som jeg skrev så sa jeg at jeg hadde sett på 3 merker , 2 av disse merkene koster mer enn exposure 3010s2d. Han har jo kunne solgt meg en forsterker som var mye dyrere en dette også , men når jeg snakket med audio aktøren så var han utrolig grei og snakke med og for meg veldig ærlig av seg. Og exposure er ikke et ukjent merke les om det på nett.

Imagine

BritFi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Antall liker
    2.190
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    ..Må ikke undervurdere eierglede heller, -nå når du går fra PRC og Taiwan produkter, og velger Engelsk! Rart med det.

En forsterker jeg sannelig kunne tenke meg å hørt dette. Spent på din kommende formidling av inntrykk på Klipschene, som jeg kun har hørt spille når en tur innom Grensen.

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    ..Må ikke undervurdere eierglede heller, -nå når du går fra PRC og Taiwan produkter, og velger Engelsk! Rart med det.

En forsterker jeg sannelig kunne tenke meg å hørt dette. Spent på din kommende formidling av inntrykk på Klipschene, som jeg kun har hørt spille når en tur innom Grensen.
    Full rapport kommer gleder meg til dette selv , og xcell her inn har exposure selv , og han ble overrasket vor godt exposure spilte på klipsch.

Imagine

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    Men som jeg skrev så sa jeg at jeg hadde sett på 3 merker , 2 av disse merkene koster mer enn exposure 3010s2d. Han har jo kunne solgt meg en forsterker som var mye dyrere en dette også , men når jeg snakket med audio aktøren så var han utrolig grei og snakke med og for meg veldig ærlig av seg. Og exposure er ikke et ukjent merke les om det på nett.

Imagine
    tenkte på kjent som i psb, klipsch, onkyo osv som du har valgt tidligere. :)

er veldig kritisk til selgere og det er de siste jeg hører på, that's all.

blir spennende å se om dette faller i smak, for det virker ikke som om parasound hint nådde helt opp, siden det lille du fikk hørt ikke ga mersmak.

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro

Imagine
    tenkte på kjent som i psb, klipsch, onkyo osv som du har valgt tidligere. :)

er veldig kritisk til selgere og det er de siste jeg hører på, that's all.

blir spennende å se om dette faller i smak, for det virker ikke som om parasound hint nådde helt opp, siden det lille du fikk hørt ikke ga mersmak.
    Ja har trua på dette xcell her inne sitter selv med exposure på klipsch , og han ble meget overrasket over lydbildet på klipsch med exposure , så dette gleder jeg meg til. Nei di 2 dagene jeg fikk høre parasound hint her hjemme ble jeg ikke så imponert , nå fikk jeg bare hørt den i 2 dager men jeg syntes den ikke klaffet klipsch lydmessig. Har hørt mye forsterkere oppi gjennom i alle pris klasser , men jeg vil nå si jeg har gått beskjedent fram har ligget på forsterkere rundt 10000 kr klassen , og denne exposure koster 24000 bare forsterkeren uten dacen tar jeg ikke fel her , så jeg har forventninger til denne exposure 3010s2d. Har sittet og lest nå på nettet om denne forsterkeren både tester og det folk selv har opplevd , og under testingen har exposure fått kvernet seg på ganske brae høyttalere som er både tung drevene osv osv. Så den skal få utfordringer fra meg både på musikk og film , så jeg skal holde dere oppdatert. Håper og få ut di 2 siste subwoofrene også så jeg får på plass 2 nye men det blir det å 😀

Imagine

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    synes 2 dager er mer enn nok i eget anlegg, liker man ikke noe etter to dager i eget hjem, så er det ikke sannsynlig at man liker det etter lenger tid heller, selv om noen ombestemmer seg.

ble du ikke litt sjokkert da, etter å ha lest alt det positive som pressen skriver om hint, og så står den ikke til gull likevel? den har jo blitt lovpriset som high end på budsjett. synes ikke at slik diskrepans mellom inntrykk og omtale bare kan henvises til mismatch. jeg tror det ligger noe annet bak, og en av de tingene tror jeg er alderen på skribentene kontra feks deg og meg. mange av journalistene er eldre og har ikke den samme høyfrekvente hørselen som oss, og da hører de rett og slett ikke det samme som oss. en skarp og hard forsterker kan i så måte oppleves som dynamisk og detaljert av eldre ører. har lagt merke til at mye high end utviklet og voicet av eldre mennesker også lider samme sjebne.

24 tusen riksdaler er god grunn til å ha høye forventninger. man blir litt blind for penger i denne hobbyen, for å si det mildt. :)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Hei, slenger inn et gratulerer for spennende forsterkervalg.
    Liker trenden med integrerte som har innebygget dac.

Noe helt annet, ringte NRK deg for å bli med på kongen av sjakk? Har det vært? Skal du? Kult med et sjakkråskinn blant oss.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Grattis med ny forsterker. Spennende valg.
    Følger med i tråden. Om enn litt på avstand.

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Hei, slenger inn et gratulerer for spennende forsterkervalg.
    Liker trenden med integrerte som har innebygget dac.

Noe helt annet, ringte NRK deg for å bli med på kongen av sjakk? Har det vært? Skal du? Kult med et sjakkråskinn blant oss.
    Hei takk for gratulasjon ja integrert med dac liker jeg , å dette var en av di første tingene jeg spurte om , han sa også dacen i exposure er veldig bra og Hifi choise har testet den forsterkeren og dacen , så jeg gleder meg til og høre hva denne byr på anlegget.

Kongen av sjakk var for en stund siden , men når di ringte gikk jeg på krykker og hadde jævlig med smerter så jeg måtte gi fra meg plassen , men di spurte om hvordan jeg hadde slått han med 28 trekk med svart er ikke mange som har greid det gjennom play Magnus appen , men jeg hadde gjort et trekk med bonden fra g8 til g6 som ikke data maskinen hadde fått med seg og regnet ut , og etter det stod jeg til gevinst. Men jeg hadde jo analysert forskjellige parti fra store spillere til min fordel 😀 vil ikke si jeg er noe rå skinn på sjakk , Magnus derimot er et geni innen sjakk 😀

Imagine

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn