Imagine sitt lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• S

SAH

Gjest
    Gratulerer med ny forsterker og fint at du er så godt fornøyd :) Hvilken elektronikk har du tenkt på når du får Imagine på plass? Mulig du har skrevet om det tidligere i tråden. Du vil nok på langt nær hente ut potensialet i Imagine T3 med Primare I22 som forsterker.
    Å til t3 blir det heavy saker som skal inn i primare a32 har jeg sett litt på a60 også, samme med pre i samme serie. Så blir det største hjemmekino reciveren til Yamaha rx-a 3040 som skal ta seg av kun surround høyttalerene. Front og center skal ha skikkelig effektforsterker og 2 kanal pre. Har sett litt på Macintosh og burmester vi får se. Stue anlegget blir solgt, men skal beholde i22 og ha den på hytten med noen bok høyttalere.
    Høres ut som at du har en god plan- lykke til :)

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Blir litt mindre kabelrot når DACen er integrert. Både en signalkabel og strømkabel mindre, samt kostnadene til en signalkabel. I tillegg slipper man å switche inputs på dacen sin fjernkontroll (eller i verste fall må skifte inngang fysisk på selve DACen). Er i alle fall mer brukervennlig for de som har anlegget i stuer hvor andre enn seg selv også skal kunne betjene anlegget enkelt :)
    Ja blir mye mindre kabel rot, og når jeg spiller nå musikk så blir det inntrigert :) og anlegget er mye enklere og betjene enn noen gang.
    Enklere å betjene og mye bedre lyd høres jo fantastisk ut ;)
    Ja dette ble utrolig bra :)

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Gratulerer med ny forsterker og fint at du er så godt fornøyd :) Hvilken elektronikk har du tenkt på når du får Imagine på plass? Mulig du har skrevet om det tidligere i tråden. Du vil nok på langt nær hente ut potensialet i Imagine T3 med Primare I22 som forsterker.
    Å til t3 blir det heavy saker som skal inn i primare a32 har jeg sett litt på a60 også, samme med pre i samme serie. Så blir det største hjemmekino reciveren til Yamaha rx-a 3040 som skal ta seg av kun surround høyttalerene. Front og center skal ha skikkelig effektforsterker og 2 kanal pre. Har sett litt på Macintosh og burmester vi får se. Stue anlegget blir solgt, men skal beholde i22 og ha den på hytten med noen bok høyttalere.
    Høres ut som at du har en god plan- lykke til :)
    takk for det skal holde dere oppdatert heile veien :)

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Da har jeg kjøpt in optical kabel til ps4 , kommer spotify der nå , eller play music som det skal hete , og da blir ps4 maskinen brukt i stedet for pcen. Skulle bli litt av et utvalg av musikk på play music ;)

DSC_0001.jpg

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Blir mer og mer imponert over denne primaren snakk om og få forsterker for pengene og mer til , en ting er sikkert primare + psb = sant. Dette var en knall matsh så jeg vet hva jeg skal teste på t3 og c3 når di kommer opp. Og det er disse herlighetene 3 stk Primare a 32 titan farge , og hvorfor 3 stk jo jeg skal biampe frontene og den siste utgangen går til centeren ;)
    Primare a 32 effektforsterker.jpg
    Ble overasket vor god lyd dette ble , alt er så oppløst og detalijert hele veien , bassen er kjapp bra punsh og dybde og har kontroll hele veien. ble forelsket i denne lyden det skal være sikkert og vist :)

Sist redigert:

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.870
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Godt å se at du fortsatt har evnen til å drømme seg litt bort :)

Drømte lenge om B&W 802Dia og er forsterkersett fra Parasound - kanskje Halo P5 og A21.
    Men innser vel at det er så mye annet (hus, bil, unger, ferier) som koster kroner at jeg må gi opp den drømmen..

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro

Drømte lenge om B&W 802Dia og er forsterkersett fra Parasound - kanskje Halo P5 og A21.
    Men innser vel at det er så mye annet (hus, bil, unger, ferier) som koster kroner at jeg må gi opp den drømmen..
    nå forstår jeg ikke drømme meg bort ? Selfølgelig prioriterer jeg familien først , hus , bil og datter mi + vi har en til på vei. Men dette prosjektet skal jeg bli ferdig med.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.870
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13

nå forstår jeg ikke drømme meg bort ? Selfølgelig prioriterer jeg familien først , hus , bil og datter mi + vi har en til på vei. Men dette prosjektet skal jeg bli ferdig med.
    Ja tviler ikke på at du prioriterer det, var ikke sånn ment :)

Bare mente at jeg selv må gi opp drømmen om anlegg i 150.000kr-klassen og heller må kikke på utstyr i den litt rimeligere enden av skalaen

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro

Bare mente at jeg selv må gi opp drømmen om anlegg i 150.000kr-klassen og heller må kikke på utstyr i den litt rimeligere enden av skalaen
    å slik ja det koster med denne hifi galskapen , men jeg får en del penger pågrunn av at nav har gjort så mye feil med meg , gått på feile behandlinger , feile ytelser osv osv i 12 år + det er inn ertatnings krav mot nav. Jeg har fått noen etterbetalt da jeg fikk innvilget ung uførepensjon tilbake til 2001 , og jeg venter på den største etterbetalingen på ung uføre når det kommer til attføring , rehabliterings penger osv osv. Jeg har også jobbet i mitt liv , men dette tok klageinnstansen mot nav som arbeids utprøving altså ytelse , så jeg får penger for det også + erstatningen fikk jeg beskjed om og legge fram + yrkes skade og menererstatning. er sikker en høy med fele ord her nå , det får jeg bare beklage. dysleksien er så jævlig til meg offfffffffffff.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.870
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13

å slik ja det koster med denne hifi galskapen , men jeg får en del penger pågrunn av at nav har gjort så mye feil med meg , gått på feile behandlinger , feile ytelser osv osv i 12 år + det er inn ertatnings krav mot nav. Jeg har fått noen etterbetalt da jeg fikk innvilget ung uførepensjon tilbake til 2001 , og jeg venter på den største etterbetalingen på ung uføre når det kommer til attføring , rehabliterings penger osv osv. Jeg har også jobbet i mitt liv , men dette tok klageinnstansen mot nav som arbeids utprøving altså ytelse , så jeg får penger for det også + erstatningen fikk jeg beskjed om og legge fram + yrkes skade og menererstatning. er sikker en høy med fele ord her nå , det får jeg bare beklage. dysleksien er så jævlig til meg offfffffffffff.
    Syns du forklarer deg bra jeg :) Men godt du har fått gjennomslag da, slik at de retter opp det de har gjort feil!

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.870
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Som du ser på signaturen min så har jeg et par B&W 685s2 jeg er veldig fornøyd med, både rent musikalsk og bass/morofaktor.
    Men trenger en sprekere forsterker på de etter hvert enn den NAD L54 jeg har i dag. Min Denon AVR-3808a spilte enda bedre på de, men måtte selge den pga dybde på ny tvbenk.

Tenker da i sikt på en integrert med innbygget DAC, feks:
    Primare i22 DAC
    Hegel H80
    Cambridge CXA80
    Denon PMA-15xx (kanskje kommer de med DAC i PMA-1530ae? :))

Eller eventuelle andre kandidater som skulle dukke opp - blir nok ikke noe kjøp før i 2016 er jeg redd

Men planleggingen er jo også noe som holder hifi-interessen oppe også da så :)

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Som du ser på signaturen min så har jeg et par B&W 685s2 jeg er veldig fornøyd med, både rent musikalsk og bass/morofaktor.
    Men trenger en sprekere forsterker på de etter hvert enn den NAD L54 jeg har i dag. Min Denon AVR-3808a spilte enda bedre på de, men måtte selge den pga dybde på ny tvbenk.

Tenker da i sikt på en integrert med innbygget DAC, feks:
    Primare i22 DAC
    Hegel H80
    Cambridge CXA80
    Denon PMA-15xx (kanskje kommer de med DAC i PMA-1530ae? :))

Eller eventuelle andre kandidater som skulle dukke opp - blir nok ikke noe kjøp før i 2016 er jeg redd

Men planleggingen er jo også noe som holder hifi-interessen oppe også da så :)
    Da er det 2 stk du kan gå for her hegel h 80 og primare i 22 dac , på bw har jeg ville gått for primare , sykere forsterker for 8000 kr ny som jeg fikk den før , har jeg aldri opplevd lydmessig før , forter du deg nå selger di fortsatt i 22 dac til 8000 ny fra soundgarden , dacen i denne er også super god. Primare I22 DAC integrert forsterker - Sort - Forsterker - Stereo husk primare sin i 22 dac koster egentlig 13000 ny , så også soundgarden hadde demo salg på i 32 til 13000 kr nå :) men jeg er så fornøyd med denne i 22 dac , at når lytterommet kommer opp , skal jeg selge alt utenom i 22 dac , tenkte og ha den på hytten med noen psb imagine bok høyttalere eller kanskje klipsch premeium serien prf 52 eller 62 vi får se :)

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.870
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja prisingen til Soundgarden er litt rar på i22 DAC.
    Den sorte utgaven har vært på salg til 8000kr i minst et år nå, men den i titan har kun ved enkelte korte tilfeller vært på salg til samme pris.
    Mulig Primare fikk laget haugevis for mange sorte...hehe

Bare synd Primare ikke puttet på flere digitale innganger på i22, de har jo masse ubenyttet plass.
    Skulle gjerne hatt 2 optiske, 2 coax og USB slik som Hegel H80 har.

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Ja prisingen til Soundgarden er litt rar på i22 DAC.
    Den sorte utgaven har vært på salg til 8000kr i minst et år nå, men den i titan har kun ved enkelte korte tilfeller vært på salg til samme pris.
    Mulig Primare fikk laget haugevis for mange sorte...hehe

Bare synd Primare ikke puttet på flere digitale innganger på i22, de har jo masse ubenyttet plass.
    Skulle gjerne hatt 2 optiske, 2 coax og USB slik som Hegel H80 har.
    Ok forstår da vil jeg ha testet en hegel h 80 , er fabalaktige forsterkere dette.

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Nyter god musikk på min primare , er i lyd himmelen nå for en fantastisk forsterker , primare sin lyd signatur ble man lett forelsket i :)

Bobby charles last trained to memphis ( 2004 )

bobby chrles last train to memphis.jpg

Spotify Premeium

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Fortsetter der jeg slapp i går , willie nelson har kommet med mye bra i det siste.

Band of brothers ( 2014 )

Band of brothers.jpg

Spotify Premeium.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Grattis med ny forsterker. Bra du koser deg med ny musikk.

Nå skal jeg bare komme med et godt råd som jeg selv har erfart siden du nå virker fornøyd for en stund. Man oppgraderer alltid før eller senere.

Sett deg nå tilbake og nyt dagens oppsett. Les og forstå alt du kan om akustisk og helst bør du kunne prøve det ut. Mye lettere å forstå hva som skjer når man tester dette ut.

Kunnskapen di opparbeider deg tar du videre til lytterommet. Jeg skal garantere deg at den lyden du har nå vil bli helt annerledes i lytterommet enn i stua. Legg merke til at jeg skriver annerledes og ikke bedre eller dårligere.

Grunnen for dette er at det er svært vanskelig å forutse hvordan noe låter i et nytt rom. Man kan planlegge alt man vil og det finnes måter å gjøre dette på formler sol viser hvordan man skal unngå dipper, topper og klangen i rommet. Men det er ikke sikkert DU liker det slik. Så dette må prøves ut.

Jeg er bare bekymret for om du har forstått hvor stor forskjell det er på et riktig behandlet rom med alle variablene og et rom som er gjort feil. Hva som er riktig og hva som er feil er det kun du som avgjør. Da det er du som skal like det du hører.

Husk at samspillet mellom høyttalere, sub, plassering av de samt plassering av swetspot har mye mer å si på lyden enn hva som står før høyttalere i kjeden. Er i vertfall slik i min bok.

Ikke noe kritikk her, bare vennlige tips, slik at du skal få slippe å gå den lange veien jeg har gjort.

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro

Nå skal jeg bare komme med et godt råd som jeg selv har erfart siden du nå virker fornøyd for en stund. Man oppgraderer alltid før eller senere.

Sett deg nå tilbake og nyt dagens oppsett. Les og forstå alt du kan om akustisk og helst bør du kunne prøve det ut. Mye lettere å forstå hva som skjer når man tester dette ut.

Kunnskapen di opparbeider deg tar du videre til lytterommet. Jeg skal garantere deg at den lyden du har nå vil bli helt annerledes i lytterommet enn i stua. Legg merke til at jeg skriver annerledes og ikke bedre eller dårligere.

Grunnen for dette er at det er svært vanskelig å forutse hvordan noe låter i et nytt rom. Man kan planlegge alt man vil og det finnes måter å gjøre dette på formler sol viser hvordan man skal unngå dipper, topper og klangen i rommet. Men det er ikke sikkert DU liker det slik. Så dette må prøves ut.

Jeg er bare bekymret for om du har forstått hvor stor forskjell det er på et riktig behandlet rom med alle variablene og et rom som er gjort feil. Hva som er riktig og hva som er feil er det kun du som avgjør. Da det er du som skal like det du hører.

Husk at samspillet mellom høyttalere, sub, plassering av de samt plassering av swetspot har mye mer å si på lyden enn hva som står før høyttalere i kjeden. Er i vertfall slik i min bok.

Ikke noe kritikk her, bare vennlige tips, slik at du skal få slippe å gå den lange veien jeg har gjort.
    Å tusen takk for tipsene retep , ventet at du skulle titte innom og med tips , og endelig gjorde du det. Mener du jeg skal også prøve ut litt akustikk plater og slikt i stuen , for og få en bedre forståelse på lytterommet mitt. Ja her er vi like kjeden er også før høyttaler. Takker for alt av hjelp jeg kan få , dette lytterommet blir spessielt for meg , og jeg lovet pappa også og følle opp denne drømmen , og nå sjer det ut som det er virkelig rundt hjørnet alt sammen. Kribler i magen min :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja, test så mye som mulig. Og hør etter hva som skjer.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007

Skikkelig bra innlegg det der Retep. :)

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Ok hva er lurt og begynne med retep , her er en oppdatering av stuen min. Legger ut noen bilder , er helt vanlig 4 kantet denne stuem , men det er begrenset hva jeg får testet her , da vil skal flytte i nytt hus innen jul håper jeg.

DSC_0006.jpg
    DSC_0007.jpg
    DSC_0008.jpg
    DSC_0009.jpg

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Imagine: start gjerne en egen akustikktråd når den tiden kommer. Forumet trenger flere slike og det er ganske mange kompetente personer her inne som har prøvd både det ene og det andre. Opptil flere som sikkert kommer hjem til deg gratis og hjelper deg med målinger etc.

Må være en god følelse at lytterommet er et av faren din sine ønsker. Dette kommer til å bli superbra.

Focalius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Ok hva er lurt og begynne med retep , her er en oppdatering av stuen min. Legger ut noen bilder , er helt vanlig 4 kantet denne stuem , men det er begrenset hva jeg får testet her , da vil skal flytte i nytt hus innen jul håper jeg.

Vis vedlegget 311706 Vis vedlegget 311707 Vis vedlegget 311708 Vis vedlegget 311709
    2 små justeringer som kan hjelpe litt. Sett 2 snusbokser eller lignende under fremste delen av senteren for å tilte den mer opp mot lytteposisjon.
    Neste gang du har besøk av 2 kamerater spør du høflig om de vil løfte bakkanalene dine høyere opp mens du sitter i sweetspot. De trenger ikke å stå sånn lenge, man finner veldig fort ut om man liker det høyere. Siden du sitter såpass nærme de vil jeg sette en 50-lapp på at du vil bli mer fornøyd hvis de står høyere. Mindre intenst og man får en følelse av et større rom.

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Imagine: start gjerne en egen akustikktråd når den tiden kommer. Forumet trenger flere slike og det er ganske mange kompetente personer her inne som har prøvd både det ene og det andre. Opptil flere som sikkert kommer hjem til deg gratis og hjelper deg med målinger etc.

Må være en god følelse at lytterommet er et av faren din sine ønsker. Dette kommer til å bli superbra.
    Ja jeg og pappa snakket om dette lenge , men den perioden han hadde kreft , sa han til meg at jeg måtte ikke gi opp drømmen om lytterom + mye har skjedd med meg når det kommer til nav , og hvor mye skade di har gjort på meg. Jeg fikk jo innvilget som sagt ung uføre tilbake tilbake til 2001 , og jeg får tilbake betalt ytelser etter dagens kurs på 12 år med ytelser , noen av disse årene er også vanlig jobb , men klage instansen så dette som arbeids utprøving og derfor blir det under ytelse. Jeg fikk fult medhold fra klageinstansen på alle punkter og nå er det også erstatnings krav inne + yrkeskade erstatning og mener erstatning. Jeg viste til og med at ikke skaden min var så gale , men etter jeg fikk se bilder og slikt skjønte jeg jo at nav har for og si det mildt nesten ødelagt livet mitt. Pokker ta dem altså , klageinstansen forstår ikke hvordan jeg har klart og jobbe i det heile tatt + nav har bare peiset på sitt løp , og det har gjort slik at jeg må ta egentlig 160 mg dolcontin for sterke alvorlige kroniske smerter , 2 stk 2mg rivotril for stivhet kramper osv osv og 1 stk 1mg rohypnol for søvn. Dette skal egentlig jeg ta hver dag , men jeg gjør ikke det for jeg har funnet en måte og kontrolere smertene på , men noen dager er bedre enn andre og da må jeg ty til medisin desverre takket være nav. Har ikke klageinstansen stoppet dette i siste liten , har dette kunne godt sikkelig gale. Så sånn er det med meg pr i dag , men jeg lever et godt og sundt liv , passer på og ta regelmessig blod prøver av kroppen hvert halv år. Jeg har en utrolig flott familie , vi er 4 stk nå med hunden , har ei nydelig datter på 9 år + dama er 2 mnd på vei , og skal bli pappa på nytt :) det gleder jeg meg til. Ble kanskje litt of topic dette nå , men ville bare si dette er situasjonen pr dags dato. Men jeg har det bra ellers. Ja er en god følelse at dette med lytterommet blir også et minne til min far , som også var en ivrig hifi kar :) og takk for hjelpen karer Jeg skal sette opp en akustisk tråd her inne. Skal bare tegne ned skisse av rommet først , noen som vet om et bra tegne programm på pcen som er enkelt. Der jeg kan legge inn høyttalere , møbler osv osv :) Lytterommet blir 4 meter bredt og 7 meter langt uten skrå tak :)

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro

Vis vedlegget 311706 Vis vedlegget 311707 Vis vedlegget 311708 Vis vedlegget 311709
    2 små justeringer som kan hjelpe litt. Sett 2 snusbokser eller lignende under fremste delen av senteren for å tilte den mer opp mot lytteposisjon.
    Neste gang du har besøk av 2 kamerater spør du høflig om de vil løfte bakkanalene dine høyere opp mens du sitter i sweetspot. De trenger ikke å stå sånn lenge, man finner veldig fort ut om man liker det høyere. Siden du sitter såpass nærme de vil jeg sette en 50-lapp på at du vil bli mer fornøyd hvis de står høyere. Mindre intenst og man får en følelse av et større rom.
    Det skal gjøres med en gang focalius , du tok ordene ut av munnen min he he :)

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Datter mi hadde noen bokser liggende , dette er bare midlertidlig til jeg får opp noe sikkelig. Dette vart mye bedre lydmessig rått.

DSC_0010.jpg
    Her også fra avstand :D
    DSC_0011.jpg
    Når det kommer til bak høyttalerene mine så er disse høyre enn di ser ut på bildet , men for all del kan prøve høyre også :)

Sist redigert:

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007

Ja jeg og pappa snakket om dette lenge , men den perioden han hadde kreft , sa han til meg at jeg måtte ikke gi opp drømmen om lytterom + mye har skjedd med meg når det kommer til nav , og hvor mye skade di har gjort på meg. Jeg fikk jo innvilget som sagt ung uføre tilbake tilbake til 2001 , og jeg får tilbake betalt ytelser etter dagens kurs på 12 år med ytelser , noen av disse årene er også vanlig jobb , men klage instansen så dette som arbeids utprøving og derfor blir det under ytelse. Jeg fikk fult medhold fra klageinstansen på alle punkter og nå er det også erstatnings krav inne + yrkeskade erstatning og mener erstatning. Jeg viste til og med at ikke skaden min var så gale , men etter jeg fikk se bilder og slikt skjønte jeg jo at nav har for og si det mildt nesten ødelagt livet mitt. Pokker ta dem altså , klageinstansen forstår ikke hvordan jeg har klart og jobbe i det heile tatt + nav har bare peiset på sitt løp , og det har gjort slik at jeg må ta egentlig 160 mg dolcontin for sterke alvorlige kroniske smerter , 2 stk 2mg rivotril for stivhet kramper osv osv og 1 stk 1mg rohypnol for søvn. Dette skal egentlig jeg ta hver dag , men jeg gjør ikke det for jeg har funnet en måte og kontrolere smertene på , men noen dager er bedre enn andre og da må jeg ty til medisin desverre takket være nav. Har ikke klageinstansen stoppet dette i siste liten , har dette kunne godt sikkelig gale. Så sånn er det med meg pr i dag , men jeg lever et godt og sundt liv , passer på og ta regelmessig blod prøver av kroppen hvert halv år. Jeg har en utrolig flott familie , vi er 4 stk nå med hunden , har ei nydelig datter på 9 år + dama er 2 mnd på vei , og skal bli pappa på nytt :) det gleder jeg meg til. Ble kanskje litt of topic dette nå , men ville bare si dette er situasjonen pr dags dato. Men jeg har det bra ellers. Ja er en god følelse at dette med lytterommet blir også et minne til min far , som også var en ivrig hifi kar :) og takk for hjelpen karer Jeg skal sette opp en akustisk tråd her inne. Skal bare tegne ned skisse av rommet først , noen som vet om et bra tegne programm på pcen som er enkelt. Der jeg kan legge inn høyttalere , møbler osv osv :) Lytterommet blir 4 meter bredt og 7 meter langt uten skrå tak :)
    Det gjør meg trist å høre din historie, men det er godt å høre at du får din oppreisning og at du likevel fremdeles har livskvalitet i fullt monn. :)

At du fullfører drømmen med faren din i tankene gir det jo hele lytteromprosjektet en dimensjon som bare er flott.
    7x4x3m blir et flott lytterom som de færreste er forunt å ha. Gleder meg til å følge prosjektet ditt. Jeg ser du har opprettet akustikktråd, og kommer med noen innspill når du minst venter det. :)

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro

Det gjør meg trist å høre din historie, men det er godt å høre at du får din oppreisning og at du likevel fremdeles har livskvalitet i fullt monn. :)

At du fullfører drømmen med faren din i tankene gir det jo hele lytteromprosjektet en dimensjon som bare er flott.
    7x4x3m blir et flott lytterom som de færreste er forunt å ha. Gleder meg til å følge prosjektet ditt. Jeg ser du har opprettet akustikktråd, og kommer med noen innspill når du minst venter det. :)
    Takk for det AtleT , ja har fått opp akustikk tråd nå , og det er bare til og komme med innspill :) Har tegnet en skisse på hvordan det blir nå. Legger den ute her inne og på akustikk tråden jeg opprettet :)

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Her er skissen av rommet av sånn ca det blir. Fikk ikke til tegne programm så jeg tegnet selv støgt og le :D

Alle har pdf i dag og da kommer skissen opp :) Ps det blir høyttalere i taket altså dolby atmos

Vis vedlegget skann0001.pdf

dolby atmos 1.jpg
    Dolby atmos.jpg

Sist redigert:

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Var bedre med svart skrift :)

Emmylou Harris & Rodney Crowell Old yellow moon ( 2013 )

Emmylou harris & rodney crowell.jpg

Spotify Premeium.

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    wrinkle neck mules i never thought i got this far ( 2015 ) God start på dagen :)

winkle neck mules.jpg

Spotify Premeium.

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Var en gammel hifi venn innom i dag og han sitter med b&w 683 s2 i front , b&w htm61 s2 center og b&w dd3 surround høyttalere , dette forer han med onkyo sin tx-nr 1030 , ps4 blu ray spiller og parasound halo 23. Dac rega. han bruker også imac data maskin husker ikke merket. subwoofere klipsch 2 stk rw-12 d , kabler bruker han qed heile veien. Men han sa det til meg det han hørte hos meg var ikke han nærheten lydmessig , han ble helt paff sa han. Bassen jeg hadde i hjemmekinoen satte han helt ut , samme var det i 2 kanals musikk , han forstod ikke hvordan jeg har greid og få det så bra. Og vi satte nå her og koste oss med musikk , og han sa egentlig ikke så mye etter det enn om jeg kunne komme innom og hjelpe han , for og se om det var noe flere innstillinger , eller om han hadde kjørt eq rett osv osv. Er en liten stund siden jeg har vert hjemme hos han , og da låt ganske bra i mine ører. Å få slik tilbake melding om anlegget sitt , så ble jeg faktisk litt kry. all den harde jobbingen med plassering og sikkelig rom korrigering og ikke minst tips her inne har fått stor utelling , på hvor godt anlegget mitt låter. Dett var sikkelig artig og gjøre , kjenner jeg sitter med et stort smil :)

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Nå har jeg hadt primare i 22 dac i ca en uke og denne skal få bli i oppsettet mitt , jeg er helt måløs hva denne klarer lydmessig på psb. Alt klaffet nå så jævlig og denne gangen for og bruke disse ordene. Primare kan dette med oppløshet for den er krystallklar , bassen er kjapp går dypt når den skal. Men stopper når den skal stoppe. Den fuller stuen med musikk helt utrolig for et bredt spekter det var på denne. Så sitter her i styggværet og nyter god musikk , dette kjøpet angrer jeg ikke et sekund på. Har denne kostet 13000,- ny har jeg fortsatt kjøpt den , men jeg fikk den for 8000,- ny snakk om og få forsterker for pengene :cool:

Danny Shimdt Instead the forest start to sing ( 2009 )

Instead the forst start to sing.jpg

Spotify Premeium.

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Noen som har hørt nad master serien på psb høyttalere , har lest litt om nad master serien i dag , og det merket fikk jeg også øye opp for , må jo teste ut minst 3-4 kjente gode merker i lytte rommet , høyttalere , subwoofere og kabler vet jeg hva jeg skal ha. Så har jeg lest mye på onkyo og yamaha i dag og siste nevnte marantz av 8802 Når det kommer til prossesor delen og denne marantzen begynner jeg og små sikler på. denne har jo alt og mere til.

Focalius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Var en gammel hifi venn innom i dag og han sitter med b&w 683 s2 i front , b&w htm61 s2 center og b&w dd3 surround høyttalere , dette forer han med onkyo sin tx-nr 1030 , ps4 blu ray spiller og parasound halo 23. Dac rega. han bruker også imac data maskin husker ikke merket. subwoofere klipsch 2 stk rw-12 d , kabler bruker han qed heile veien. Men han sa det til meg det han hørte hos meg var ikke han nærheten lydmessig , han ble helt paff sa han. Bassen jeg hadde i hjemmekinoen satte han helt ut , samme var det i 2 kanals musikk , han forstod ikke hvordan jeg har greid og få det så bra. Og vi satte nå her og koste oss med musikk , og han sa egentlig ikke så mye etter det enn om jeg kunne komme innom og hjelpe han , for og se om det var noe flere innstillinger , eller om han hadde kjørt eq rett osv osv. Er en liten stund siden jeg har vert hjemme hos han , og da låt ganske bra i mine ører. Å få slik tilbake melding om anlegget sitt , så ble jeg faktisk litt kry. all den harde jobbingen med plassering og sikkelig rom korrigering og ikke minst tips her inne har fått stor utelling , på hvor godt anlegget mitt låter. Dett var sikkelig artig og gjøre , kjenner jeg sitter med et stort smil :)
    Senteren skal jo rett og slett være elendig, så den må han få byttet ut. Nei da...men den har et forferdelig rykte.
    Men B&W 683 er ekstremt tungdrevne og dipper langt ned på 2 tallet i impedans. Mye som ikke klarer å drive de skikkelig. F.eks Rotel sin 250 watter i klasse D kollapser og slår seg av i forsøket. Men putter du på 3-500 strømsterke watt så skal de være de blant høyttalerene til 10.000 som har det klart høyeste potensialet. Men folk har jo aldri det på 10.000 kr høyttalere.
    Hadde jeg vært han så hadde jeg også testet med en annen PC og MAC-en også, og gjerne med HDMI rett i Onkyo-en, uten REGA DAC. Da utelukker man at PC-en er problemet til musikk.
    Bare nevner det, har vært borti hos en kamerat at PC-en har gitt helt flat, rar og bassfattig lyd. Så dårlig at jeg brukte timer på å feilsøke, men fant ingenting. Prøvde med min egen PC, og lyden ble normal igjen.

Focalius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Noen som har hørt nad master serien på psb høyttalere , har lest litt om nad master serien i dag , og det merket fikk jeg også øye opp for , må jo teste ut minst 3-4 kjente gode merker i lytte rommet , høyttalere , subwoofere og kabler vet jeg hva jeg skal ha. Så har jeg lest mye på onkyo og yamaha i dag og siste nevnte marantz av 8802 Når det kommer til prossesor delen og denne marantzen begynner jeg og små sikler på. denne har jo alt og mere til.
    Nad har jo også prosessor i Master serien. Jeg har troa på at det er knall produkter.
    En annen ting man kanskje skal huske på er at HFK sine produkter holder seg bedre i pris enn f.eks Soundgarden og Oslo Hifi center sine produkter. De har ikke denne stadige prisdumpinga på Vår Puls osv.
    Ville også ha googlet meg i hel og sett om du kunne funnet målinger på impedansen på PSB t3 og evt Nad sine nye Master serie for å finne ut om de takler lave impedanser godt.
    Kanskje gamle fordommer, men etter gammelt rykte har ikke klasse D det beste ryktet på lave impedanser.

Focalius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Skulle ønske jeg hadde hatt ditt budsjett, og ville da ha prøvd Devaliet og SAM ready høyttalere. Forsterkeren tror jeg at man sette seg opp på låneliste og mulig det hadde gått an å låne seg noen SAM ready høyttalere også hvis du kjenner noen som har en av de på lista.
    Og du må selvfølgelig finne PSB t3 på lista over høyttalere du kan stemme på. De trenger 100 stemmer på hver høyttaler for å konfigurere det.

Marten Django XL
    SAM-READY Speakers
    http://voteforsam.devialet.com/

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Nad har jo også prosessor i Master serien. Jeg har troa på at det er knall produkter.
    En annen ting man kanskje skal huske på er at HFK sine produkter holder seg bedre i pris enn f.eks Soundgarden og Oslo Hifi center sine produkter. De har ikke denne stadige prisdumpinga på Vår Puls osv.
    Ville også ha googlet meg i hel og sett om du kunne funnet målinger på impedansen på PSB t3 og evt Nad sine nye Master serie for å finne ut om de takler lave impedanser godt.
    Kanskje gamle fordommer, men etter gammelt rykte har ikke klasse D det beste ryktet på lave impedanser.
    Nad sin master serie er brukt under en test på psb imagine t3 , og dette spilte så høyt og kontrolert at oppi 115 db spl på t3 hadde di ingen problemer. skal finne den linken på nettet. Og jeg ser du har skrevet om andre høyttalere her focalius , blir jeg ikke fornøyd med t3 så skal jeg teste noe anet. Men trur neppe det sjer for jeg har allerdede hørt di :) Når det kommer til han som var her skal jeg sjekke opp i dette , han har måtte gjort noe feil eller så er parasound forsterkeren hans for liten. Eller gjort feil på rom korreksjonen etc etc. Klasse d forsterkere før kanskje hadde et dårlig røkte men ikke pr i dag , bare den primaren i 22 dac jeg har er d forsterker.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn