Impulse H6 - et forsøk på en clone.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    sorry, mener 65finger ;D Nikko 03 er nok mye mer harmløs håper jeg ;)
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.438
    Antall liker
    2.874
    Torget vurderinger
    3
    Amademus skrev:
    sorry, mener 65finger ;D Nikko 03 er nok mye mer harmløs håper jeg ;)
    Å ja ,jeg er så snill att'e aldri plaga noen veldig mye jeg, nesten som han
    Ludvig jeg. Stillfaren ,men trår tel når det trengs ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    haden skrev:
    før var det "DP menigheten" , dette begynner å ligne "H6 sekten"......... ::)

    Det låter så uendelig mye bedre med rør og horn enn disse transistormastodontene vet du, Haden. Er vel ikke rart vi blir entusiastiske? ;D
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Sover du om nettene, 65finger eller styrer H6 søvnmønsteret ditt ;D?

    Lf
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Det sier seg selv, Ellef. Med sånt noe i huset er og blir mannen natterangler. Snart har han så digre poser under øynene at plastisk kirurgi er eneste muligheten. ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Det tragiske er at det er sant :( sovet kun 4 timer hver natt siden de kom i hus på fredag. De spiller stadig bedre. OPPGRADER delefilteret. Himmel og hav for en forskjell!!!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    impulse skrev:
    Det sier seg selv, Ellef. Med sånt noe i huset er og blir mannen natterangler. Snart har han så digre poser under øynene at plastisk kirurgi er eneste muligheten. ;D

    ...han har jo et godt utgangspunkt så det blir jo lenge til 65finger blir SKREMMENDE stygg ;D... Ligger nok å styrer det hele på soffen og koser seg ja... Det er deg vel unnt 65finger :)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Skal ta meg sammen og poste en lytterapport i morgen. Lurer forresten på om jeg skal bytte nick til Brigg
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    impulse skrev:
    Det sier seg selv, Ellef. Med sånt noe i huset er og blir mannen natterangler. Snart har han så digre poser under øynene at plastisk kirurgi er eneste muligheten. ;D
    ;D Tror nok vi må ta fra ham synderen.

    Lf
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.438
    Antall liker
    2.874
    Torget vurderinger
    3
    Brigg er et bra navn det
    Husker jeg stærte ett par sånn av farsan når jeg var ung ;D Da hadde jeg det gøy da.
     

    Vedlegg

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    65finger skrev:
    Skal ta meg sammen og poste en lytterapport i morgen. Lurer forresten på om jeg skal bytte nick til Brigg
    Synes du skal drikke saft, gjerne med koffein slik at høyttalerene er rimelig innspilt til lørdag :)
    Lytterapport setter vi stor pris på :)

    Lf
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Jøss Nikko, akurat samme bilde som jeg eventuelt skal bruke hvis jeg skifter :) Delefilter Nikko..........................!
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    ELEL6200 skrev:
    65finger skrev:
    Skal ta meg sammen og poste en lytterapport i morgen. Lurer forresten på om jeg skal bytte nick til Brigg
    Synes du skal drikke saft, gjerne med koffein slik at høyttalerene er rimelig innspilt til lørdag :)
    Lytterapport setter vi stor pris på :)

    Lf
    4 timers søvn og gøysaft frem til lørdag! Supert! skal bli ELEL 8)
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.438
    Antall liker
    2.874
    Torget vurderinger
    3
    Ja det kommer nok noe godsaker fra Jantzen Audio hit til dalen med tid å stunder også.
    Må tenke litt forsterkeri etterhvert også må vel prøve rør trur jeg bare lommeboka blir enig.
    det kan nok ta litt tid ,men den som venter på noe godt o.s.v ;D
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    Nå ble jeg plutselig veldig oppmerksom på at jeg kanskje trenger oppgraderte filtere i mine egne H2... Tar du jobben, Haavard? ;D
    Man rører ikke guds hånd vettu.
    Jeg oppgraderer ikke, men lager nytt. Så kan du beholde det originale.

    Håvrad
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    God påske alle sammen.
    Er nede i bygda og vasker litt skit av skrotten.

    Haden, invitasjonen står fremdeles. Du og resten av gjengen.

    Håvard
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    God påske Håvard og alle dere andre også, så kansje 65finger byr på lyttekveld snart med Brigg og Broiler 8)
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.438
    Antall liker
    2.874
    Torget vurderinger
    3
    God Påske til alle sammen bedre gjeng med entusiaster skal man lete lenge etter :)
    så nå blir det Musikk Musikk Musikk Musikk Musikk ski kanskje så Musikk Musikk Musikk Musikk Musikk
    Hele Påska ;D
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    Skal ta meg sammen og poste en lytterapport i morgen. Lurer forresten på om jeg skal bytte nick til Brigg
    Er det i morgen nå? :D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Amademus skrev:
    65finger skrev:
    Skal ta meg sammen og poste en lytterapport i morgen. Lurer forresten på om jeg skal bytte nick til Brigg
    Er det i morgen nå? :D

    Nei, det var i morgen for flere dager siden. I går, for eksempel. Sånn er det med tiden. For tiden.
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    Amademus skrev:
    65finger skrev:
    Skal ta meg sammen og poste en lytterapport i morgen. Lurer forresten på om jeg skal bytte nick til Brigg
    Er det i morgen nå? :D

    Nei, det var i morgen for flere dager siden. I går, for eksempel. Sånn er det med tiden. For tiden.
    Hm, tror jeg tar meg en kaffe og venter til i morgen eller noe ???
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Noen tenker på idag...Noen tenker på gårsdagen... Andre lever for fremtiden.... Mens alle er en del av samtiden... Og høytalere har vi alle mann ;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    HCS skrev:
    Noen tenker på idag...Noen tenker på gårsdagen... Andre lever for fremtiden.... Mens alle er en del av samtiden... Og høytalere har vi alle mann ;)


    Wisely put, my friend.
    Og noen fyller nåtiden med så mye fortid at det ikke blir plass til noen fremtid. Men de har som regel minianlegg.
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    HCS skrev:
    Noen tenker på idag...Noen tenker på gårsdagen... Andre lever for fremtiden.... Mens alle er en del av samtiden... Og høytalere har vi alle mann ;)


    Wisely put, my friend.
    Og noen fyller nåtiden med så mye fortid at det ikke blir plass til noen fremtid. Men de har som regel minianlegg.

    Er på tide at våren og cd spillerne min kommer, da skal minianlegget og fortiden få vile, slik at samtiden og fremtiden kan fylles med sol å glede og alle skal bli glade.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Har vært opptatt med pakking da jeg skal flytte. så det ble 12 jupitertimer. Er på gang
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Desverre ser det ut til at det i framtiden kan bli vanskelig å lage denne H6 clonen med Vifa C17WH16-08 elementer. Det er dette elementet som kanskje er mest vellykket i denne clonen. Vifa vil ha en bestilling på 1000 par før de starter produksjon. Dette har jeg vært klar over en tid, men valgte allikevel å sjekke om det fantes noen muligheter hos andre enn butikker på nettet. Søk på PC hjalp. Jeg har nå kontakt med en fyr som vil selge meg 16 par. De siste i verden vil jeg tro.
    Noen flere som er interessert i elementer.
    Send en PM om du er interessert. Jeg har fått tilbud på alle 16 parene, men har per idag 5 i bestilling. Kontakt kan formidles. De vill komme på 1000-1200 parene.

    Håvard
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    Jeg er med jeg. Har brukt påsken til å rydde unna litt på arbeidsbordet samt kikke litt på plantegninger som jeg fikk av Haavard. Foreløpig har jeg ikke noe verksted til å snekre kabinett i, men slike småproblemer må da kunne løse seg på sikt. Bestiller herved elementer. (Tar kontakt også på mail, Haavard).
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Andreas skrev:
    Jeg er med jeg. Har brukt påsken til å rydde unna litt på arbeidsbordet samt kikke litt på plantegninger som jeg fikk av Haavard. Foreløpig har jeg ikke noe verksted til å snekre kabinett i, men slike småproblemer må da kunne løse seg på sikt. Bestiller herved elementer. (Tar kontakt også på mail, Haavard).
    Ok, da er vi oppe i 6 par.

    Håvard
     

    249386

    Medlem
    Ble medlem
    05.12.2005
    Innlegg
    29
    Antall liker
    1
    Hvilke forandringer gjør dere på delefilteret med vifa elementet,og hvilken diskant brukes for å komme tettest på originalen?
    mvh
    GONG
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    GONG skrev:
    Hvilke forandringer gjør dere på delefilteret med vifa elementet,og hvilken diskant brukes for å komme tettest på originalen?
    mvh
    GONG
    C17Wh er det vifa elementet jeg har bukt i klonene og som fungere best. Diskant er Focal. Med andre ord ikke noen billig element pris, ca 3500.
    Så kommer alt det andre i tillegg. ;D
    Har ferdig delefilter for Focal + Vifa.

    Håvard
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Da er "gruppekjøpet" bestillt.
    Sendte penger på fredag.

    Håvard
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    Hvilke erfaringer har dere med hvordan ulike forsterkere driver clonene. Tenker ikke så mye på spesifikke merker og modeller, men på watt, topologier og utgangstrinn. Bli SET/ DHT-forsterkere for svakt og hva med pushpull rørforsterkere som gjerne har litt mer effekt. Er det overkill med store transistorforsterkere. Er clonene f.eks følsom for hva man spenner på dem, endrer de klangkarakter med ulike forsterkere eller betyr det ikke så mye?

    SET=single ended triode, entakt forstekertopologi.
    DHT=direct heated triode (300b rør og dess like)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    De er laget til rør først og fremst. Spiller magisk med SET, og jo dyrere utstyr du kobler på dem, jo bedre spller de. I langt større grad enn andre høyttalere i samme klasse. Om ikke resten av utstyret er i balanse, hører du det fort. Men når alt sitter, er det magisk.
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    impulse skrev:
    og jo dyrere utstyr du kobler på dem, jo bedre spller de.
    Takk for tilbakemelding. Siden du er en erfaren skribent må det gå ann å arrestere deg litt på uttalelsen overnfor, selv om jeg skjønner hva du mener. Langt fra slik at det er pris som avgjør kvalitet i hifiverdnen. Nok om det, hovedsaken er jo at de tydeligvis ikke trenger mye effekt for å blomstre, selv om jeg ut i fra dataene stiller meg tvilende til at de kan spille med høyt lydtrykk på de aller mest wattsvake av forsterkere som SET 2A3/45 og dess like. Lettdrevne HT kan også låte ganske feil med transistoramper med høy grad av feedback og det er også en ting som det kunne vært moro å få høre litt om.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Helt ok. Jeg var litt rask der. "Jo bedre utstyr....." skulle det selvfølgelig vært. Min erfaring er at de spiller best på paralell-single-ended 300B, ca 16-18w klasse A. Null tilbakekobling. Men jeg har også hørt dem synge på andre ting, forutsatt at det er rørbasert. Poenget er at dette er relativt rimelige høyttalere som bare vokser med oppgaven ettersom anlegget ellers utvikler seg kvalitetsmessig. Jeg har hørt dem brukt på forsterkersett i 150.000,-kr-klassen, og det var ikkenødvendigvis høyttalene som var den begrensende faktor, for å si det sånn.
    H6-klonene (legg merke til bruken av k her, Haavard! ;D ) er i det hele tatt en av de mest grenseløst musikkfrembringende høyttalere jeg vet om. Store ord, jeg vet det. Men jeg står for dem når som helst.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.554
    Antall liker
    23.310
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Godt rørutstyr koster jo, så også i dette tilfellet synes jeg impulses ordvalg var helt riktig.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Andreas skrev:
    Hvilke erfaringer har dere med hvordan ulike forsterkere driver clonene. Tenker ikke så mye på spesifikke merker og modeller, men på watt, topologier og utgangstrinn. Bli SET/ DHT-forsterkere for svakt og hva med pushpull rørforsterkere som gjerne har litt mer effekt. Er det overkill med store transistorforsterkere. Er clonene f.eks følsom for hva man spenner på dem, endrer de klangkarakter med ulike forsterkere eller betyr det ikke så mye?

    SET=single ended triode, entakt forstekertopologi.
    DHT=direct heated triode (300b rør og dess like)
    scroll deg nedover til H6, ligger noen tester om den orginale H6 blant annet
    http://www.acoustica.org.uk/impulse/impulse.html
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Jeg spiller nå med 16 watt fra to singleneded monoblokker. #00b rør. Magisk rett og slett.
    Har også hatt gode resultater med 300b i push pull, og min tidligere CJ MV50 som kjørte EL34 i push pull. Nå er denne solgt, desverre. Den komponenten som har stått lengst i anlegget.

    Håvard
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Ja, da sitter jeg på de to siste parene med Vifa C17WH16-08 i verden.
    Nå er det tomt en stund framover.

    Og i morgen skal originalene til pers. Da er det lyttekveld i heimen.

    Håvard
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn