Å ja ,jeg er så snill att'e aldri plaga noen veldig mye jeg, nesten som hanAmademus skrev:sorry, mener 65finger ;D Nikko 03 er nok mye mer harmløs håper jeg
haden skrev:før var det "DP menigheten" , dette begynner å ligne "H6 sekten"......... :
impulse skrev:Det sier seg selv, Ellef. Med sånt noe i huset er og blir mannen natterangler. Snart har han så digre poser under øynene at plastisk kirurgi er eneste muligheten. ;D
;D Tror nok vi må ta fra ham synderen.impulse skrev:Det sier seg selv, Ellef. Med sånt noe i huset er og blir mannen natterangler. Snart har han så digre poser under øynene at plastisk kirurgi er eneste muligheten. ;D
Synes du skal drikke saft, gjerne med koffein slik at høyttalerene er rimelig innspilt til lørdag65finger skrev:Skal ta meg sammen og poste en lytterapport i morgen. Lurer forresten på om jeg skal bytte nick til Brigg
4 timers søvn og gøysaft frem til lørdag! Supert! skal bli ELEL 8)ELEL6200 skrev:Synes du skal drikke saft, gjerne med koffein slik at høyttalerene er rimelig innspilt til lørdag65finger skrev:Skal ta meg sammen og poste en lytterapport i morgen. Lurer forresten på om jeg skal bytte nick til Brigg
Lytterapport setter vi stor pris på
Lf
Man rører ikke guds hånd vettu.impulse skrev:Nå ble jeg plutselig veldig oppmerksom på at jeg kanskje trenger oppgraderte filtere i mine egne H2... Tar du jobben, Haavard? ;D
Er det i morgen nå?65finger skrev:Skal ta meg sammen og poste en lytterapport i morgen. Lurer forresten på om jeg skal bytte nick til Brigg
Amademus skrev:Er det i morgen nå?65finger skrev:Skal ta meg sammen og poste en lytterapport i morgen. Lurer forresten på om jeg skal bytte nick til Brigg
Hm, tror jeg tar meg en kaffe og venter til i morgen eller noe ???impulse skrev:Amademus skrev:Er det i morgen nå?65finger skrev:Skal ta meg sammen og poste en lytterapport i morgen. Lurer forresten på om jeg skal bytte nick til Brigg
Nei, det var i morgen for flere dager siden. I går, for eksempel. Sånn er det med tiden. For tiden.
HCS skrev:Noen tenker på idag...Noen tenker på gårsdagen... Andre lever for fremtiden.... Mens alle er en del av samtiden... Og høytalere har vi alle mann
impulse skrev:HCS skrev:Noen tenker på idag...Noen tenker på gårsdagen... Andre lever for fremtiden.... Mens alle er en del av samtiden... Og høytalere har vi alle mann
Wisely put, my friend.
Og noen fyller nåtiden med så mye fortid at det ikke blir plass til noen fremtid. Men de har som regel minianlegg.
Ok, da er vi oppe i 6 par.Andreas skrev:Jeg er med jeg. Har brukt påsken til å rydde unna litt på arbeidsbordet samt kikke litt på plantegninger som jeg fikk av Haavard. Foreløpig har jeg ikke noe verksted til å snekre kabinett i, men slike småproblemer må da kunne løse seg på sikt. Bestiller herved elementer. (Tar kontakt også på mail, Haavard).
C17Wh er det vifa elementet jeg har bukt i klonene og som fungere best. Diskant er Focal. Med andre ord ikke noen billig element pris, ca 3500.GONG skrev:Hvilke forandringer gjør dere på delefilteret med vifa elementet,og hvilken diskant brukes for å komme tettest på originalen?
mvh
GONG
Takk for tilbakemelding. Siden du er en erfaren skribent må det gå ann å arrestere deg litt på uttalelsen overnfor, selv om jeg skjønner hva du mener. Langt fra slik at det er pris som avgjør kvalitet i hifiverdnen. Nok om det, hovedsaken er jo at de tydeligvis ikke trenger mye effekt for å blomstre, selv om jeg ut i fra dataene stiller meg tvilende til at de kan spille med høyt lydtrykk på de aller mest wattsvake av forsterkere som SET 2A3/45 og dess like. Lettdrevne HT kan også låte ganske feil med transistoramper med høy grad av feedback og det er også en ting som det kunne vært moro å få høre litt om.impulse skrev:og jo dyrere utstyr du kobler på dem, jo bedre spller de.
scroll deg nedover til H6, ligger noen tester om den orginale H6 blant annetAndreas skrev:Hvilke erfaringer har dere med hvordan ulike forsterkere driver clonene. Tenker ikke så mye på spesifikke merker og modeller, men på watt, topologier og utgangstrinn. Bli SET/ DHT-forsterkere for svakt og hva med pushpull rørforsterkere som gjerne har litt mer effekt. Er det overkill med store transistorforsterkere. Er clonene f.eks følsom for hva man spenner på dem, endrer de klangkarakter med ulike forsterkere eller betyr det ikke så mye?
SET=single ended triode, entakt forstekertopologi.
DHT=direct heated triode (300b rør og dess like)