Impulse H6 - et forsøk på en clone.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Tror det er mest 65finger som har mest og fortelle.
    Visstnok er han i øyeblikket salig og tilfreds. Det blir nok en lang natt på han.

    Vi testet H6 opp mot hverandre idag, hjemmebrent mot polvare.
    Konklusjon? Dette er to høyttalere som spiller veldig likt. Det jeg tror som gjør forskjellene er kvaliteten på delefilteret til 65finger samt måten mine er stappet på. Det er forholdsvis mye dempemateriale i mine. Dette påvirker nok lyden. Ikke så livlig som clonen (the beast). The beauty imponerer kanskje ikke ved første lytt, men en legger fort merke til at de går dypt og er noe mørkere i sin signatur (dempingen ?). The beast har kanskje en bedre diskant. Stikker ikke så fælt som mine (kondis til 800 kroner som er årsaken?). Begge disse høyttalerne er knakende gode, og det er litt smak som avgjør. Uansett skal mine originale saumfares. Jeg lurer på om det skal være så mye dempemateriale i dem. Det må sjekkes ut. Tror lyden vil forandre seg om jeg fjerner litt.

    Til slutt et bilde av oppsettet. Ikke veldig bra. 16 watt er nok på disse.

    Håvard
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.438
    Antall liker
    2.874
    Torget vurderinger
    3
    Dem blei jo grise lekre i hvit da. Ser du har lagt ned sjela di her Håvard :)
    Men er jo litt morro da når det lyser i øya på stolt eier som om det skulle være den nyfødte han betrakter ;D
    Ordentlig morro å se, større eie glede skal du leite lenge etter tror jeg :)
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Dette er 65fingers nyfødte.
    Dåp om ikke lenge, i hjemmebrent.
    Eller kanskje vi skulle prøve Palinka, de har jo et ungarsk opphav.

    Håvard
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Litt innimellom plateskift og trykking på ipod touch. Høytaleren har forandret seg betydelig de siste 3 timene. Forbausende mye dypere og renere bass. den blir stadig mere åpen. Delefilteret er knusende overlegent det gamle. Ingen hørbare romproblemer. I forhold til den forrige utgaven av klonene er det mere "kropp" Kommer tilbake. Hakke tid ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Nikko03 skrev:
    Dem blei jo grise lekre i hvit da. Ser du har lagt ned sjela di her Håvard :)
    Men er jo litt morro da når det lyser i øya på stolt eier som om det skulle være den nyfødte han betrakter ;D
    Ordentlig morro å se, større eie glede skal du leite lenge etter tror jeg :)
    de små hvite er høyt elsket Nikko :)
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Haavard skrev:
    Tror det er mest 65finger som har mest og fortelle.
    Takk for info håvard :)
    Regner med at finger er oppslukt i H6s musikkunivers;)

    Lf
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    dette høres spennende ut og ser veldig lekkert ut. Får jeg komme på lytting på dine nye underverker? Gratulere med dine andre sett H6 Cloner ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Amademus skrev:
    dette høres spennende ut og ser veldig lekkert ut. Får jeg komme på lytting på dine nye underverker? Gratulere med dine andre sett H6 Cloner ;D
    TAKK :) kom når som helst
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Haavard skrev:
    Tror det er mest 65finger som har mest og fortelle.
    Visstnok er han i øyeblikket salig og tilfreds. Det blir nok en lang natt på han.

    Vi testet H6 opp mot hverandre idag, hjemmebrent mot polvare.
    Konklusjon? Dette er to høyttalere som spiller veldig likt. Det jeg tror som gjør forskjellene er kvaliteten på delefilteret til 65finger samt måten mine er stappet på. Det er forholdsvis mye dempemateriale i mine. Dette påvirker nok lyden. Ikke så livlig som clonen (the beast). The beauty imponerer kanskje ikke ved første lytt, men en legger fort merke til at de går dypt og er noe mørkere i sin signatur (dempingen ?). The beast har kanskje en bedre diskant. Stikker ikke så fælt som mine (kondis til 800 kroner som er årsaken?). Begge disse høyttalerne er knakende gode, og det er litt smak som avgjør. Uansett skal mine originale saumfares. Jeg lurer på om det skal være så mye dempemateriale i dem. Det må sjekkes ut. Tror lyden vil forandre seg om jeg fjerner litt.

    Til slutt et bilde av oppsettet. Ikke veldig bra. 16 watt er nok på disse.

    Håvard
    Hvilke elementer er det som havnet i 65finger sine?
    Du må koste på deg et par dyre kondiser Haavard og teste ut teorien, kanskje litt høy kilospris, men allikevel et billig tweak.
    En eller annen må vel kunne svare på om (alt) dempemateriale har vært der fra fødselen av, eller om noen har tweaket på egenhånd i etteritid?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.311
    Antall liker
    3.796
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Var innom 65finger i går. Hallehjula for en lyd. Fikk en sterk vil-ha følelse.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    De delefilter komponentene hever høytaleren voldsomt. Trenger ikke å finlytte for å konstatere det. her i huset har småtassene stått og brummet kontinuerlig (riktignok på lavt volum en del av det) etter en del praktiske gjøremål står dagens lytteøkt på programmet :)
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    norcad skrev:
    Haavard skrev:
    Tror det er mest 65finger som har mest og fortelle.
    Visstnok er han i øyeblikket salig og tilfreds. Det blir nok en lang natt på han.

    Vi testet H6 opp mot hverandre idag, hjemmebrent mot polvare.
    Konklusjon? Dette er to høyttalere som spiller veldig likt. Det jeg tror som gjør forskjellene er kvaliteten på delefilteret til 65finger samt måten mine er stappet på. Det er forholdsvis mye dempemateriale i mine. Dette påvirker nok lyden. Ikke så livlig som clonen (the beast). The beauty imponerer kanskje ikke ved første lytt, men en legger fort merke til at de går dypt og er noe mørkere i sin signatur (dempingen ?). The beast har kanskje en bedre diskant. Stikker ikke så fælt som mine (kondis til 800 kroner som er årsaken?). Begge disse høyttalerne er knakende gode, og det er litt smak som avgjør. Uansett skal mine originale saumfares. Jeg lurer på om det skal være så mye dempemateriale i dem. Det må sjekkes ut. Tror lyden vil forandre seg om jeg fjerner litt.

    Til slutt et bilde av oppsettet. Ikke veldig bra. 16 watt er nok på disse.

    Håvard
    Hvilke elementer er det som havnet i 65finger sine?
    Du må koste på deg et par dyre kondiser Haavard og teste ut teorien, kanskje litt høy kilospris, men allikevel et billig tweak.
    En eller annen må vel kunne svare på om (alt) dempemateriale har vært der fra fødselen av, eller om noen har tweaket på egenhånd i etteritid?
    I 65finger sine stter det Vifac17WH16-08.
    I mine første som jeg lagde satt det Vifa C17WG69-08
    I H6 sine her på sentralen, personen altså, sitter det Vifa C17WH16-08.
    Monacor skal sjekkes ut.
    Ungarn driveren er heller ikke værst, den er jo også testet.

    Håvard
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Sitter å småflirer av deres mange gode/komiske innlegg.
    Glimrandes tråd.

    mvh.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Nå ble jeg plutselig veldig oppmerksom på at jeg kanskje trenger oppgraderte filtere i mine egne H2... Tar du jobben, Haavard? ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    4 timer med søvn og rett på igjen med manisk lytting. Butikker, venner og familie saboterer jo som vanlig kvalitetstiden min med elsklingene. Nå er jeg tilbake foran saligheten. Hurra! for Haavard. Han har værpet og ruget frem plutoniumfantastiske høytalere ;D ;D ;D ;D
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Høres ut som Håvard må starte fabrikk med sånne tilbakemeldinger ;D bra jobbet Håvard ;D Blir veldig intressant og gøy å få hørt di Baardi boy.

    Men Trond, skal du fikse på en elegant dame (H2), kan hun fort bli vulgær ;)
    Når a har balanse og harmoni era jaggu ingen dårlig babe mener nå jeg.
     

    haden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Innlegg
    170
    Antall liker
    1
    før var det "DP menigheten" , dette begynner å ligne "H6 sekten"......... ::)
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.438
    Antall liker
    2.874
    Torget vurderinger
    3
    Er det ingen som kan hoste opp H2 tegninger da ;D
    Kunne vært morro å prøvd en gang i fremtiden. Ikke nå da så klart.
    Er jo så fornøyd med H6 nå at det halve kunne vært nok ;D ;D
    Høres ut som jeg må oppgradere delefilteret ganske fort. Ifølge de erfaringene 65finger gjør seg om dagen.
    så det kommer vel noe digg etterhvert.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.279
    Antall liker
    914
    På sin plass med gratulasjoner, skjønner jeg. :D
    Må se å få lånt øre til en slik monstruksjon en gang, være seg original eller clone. Med så mange panegyriske tilbakemeldinger MÅ de jo ha noe ved seg :)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Nikko03 skrev:
    Er det ingen som kan hoste opp H2 tegninger da ;D
    Kunne vært morro å prøvd en gang i fremtiden. Ikke nå da så klart.
    Er jo så fornøyd med H6 nå at det halve kunne vært nok ;D ;D
    Høres ut som jeg må oppgradere delefilteret ganske fort. Ifølge de erfaringene 65finger gjør seg om dagen.
    så det kommer vel noe digg etterhvert.
    For guds skyld! oppgrader det delefilteret! Det er haka ned på navlehøyde :) Kjenner et par H2 eiere, jeg kan avlede så kakker du til i bakhodet. en snekkerkyndig som du spretter opp å måler som en drøm ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    kwil skrev:
    På sin plass med gratulasjoner, skjønner jeg. :D
    Må se å få lånt øre til en slik monstruksjon en gang, være seg original eller clone. Med så mange panegyriske tilbakemeldinger MÅ de jo ha noe ved seg :)
    Jeg vender meg vekselsvis mot Toten og England flere ganger om dagen. Et stort bilde av O store Haavardo pryder den ene langveggen i stua. Lurer nå om jeg skal legge ut delefilteret i en ramme på kortveggen ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Amademus skrev:
    Høres ut som Håvard må starte fabrikk med sånne tilbakemeldinger ;D bra jobbet Håvard ;D Blir veldig intressant og gøy å få hørt di Baardi boy.

    Men Trond, skal du fikse på en elegant dame (H2), kan hun fort bli vulgær ;)
    Når a har balanse og harmoni era jaggu ingen dårlig babe mener nå jeg.
    Gamlemor har godt av litt makeover ;D
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.438
    Antall liker
    2.874
    Torget vurderinger
    3
    Jepp 65finger ;D Det spørs om ikke vi i H6 sekten/kulten må finplanlegge litt mer rundt
    den kuppingen av H2 tegninger. For å få verdens herredømme når det gjelder impulse cloner. ;D ;D
    Kommer sikkert opp en brukanes plan når vi deler en fem liter hjemmebrent ja hehe.
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Tror Trond lar sine bli dissikert ved neste delefilter operasjon ???
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Amademus skrev:
    Tror Trond lar sine bli dissikert ved neste delefilter operasjon ???
    Jeg, Nikko og en kanne hjemmelagd luskende rundt hushjørnet på Hadeland på et hellig tokt for den store saken
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Huff, blir lettere skremt jeg nå 8)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    I en leilighet på Bærumsverk ble lyset brått tent. Børsa ble ladd. Kringvern rundt H2 ble etablert. Godt med kaffe i skroget. Her gir man seg ikke uten kamp.
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    om impulse skal oppgradere delefilter, burde det være mulig å ta noen strategiske mål? Bassen/mellomtone må vel ut da, og i bånn er den åpen.
    Så med litt målevilje og dyktighet, burde tegniger være mulig?
    Bare en tanke...
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Amademus skrev:
    om impulse skal oppgradere delefilter, burde det være mulig å ta noen strategiske mål? Bassen/mellomtone må vel ut da, og i bånn er den åpen.
    Så med litt målevilje og dyktighet, burde tegniger være mulig?
    Bare en tanke...
    En god tanke! så kan vi kontrolmåle når du oppgraderer ;D for det vil du gjøre, stol på meg
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    kan hende det, men trenger tenketid på slike store avgjørelser som makeover av H2ne er :D
    De kan jo bli for bra også vettu ;)
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.438
    Antall liker
    2.874
    Torget vurderinger
    3
    Er det ingen som jobber på sykehus her da så tar vi dem på røntgen ;D
    Men fra spøk til revolver noen mål å begynne å tegne etter ,hadde vært ordentlig morro.
    kanskje ikke mer morro en en fem liter hjemme brygg å litt hellig lusking på Hadeland.
    Men en kan ikke få alt her i Væla heller :)
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    bare å ta med femlitern, her har jeg papir, målestokk, kaffe og te ;D
    dra med deg 65finger også, så kan vi lære han drekking, juging og hvordan han skal tegne høytt. 8)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Amademus skrev:
    bare å ta med femlitern, her har jeg papir, målestokk, kaffe og te ;D
    dra med deg 65finger også, så kan vi lære han drekking, juging og hvordan han skal tegne høytt. 8)
    Gi meg brennvin på kanne og en motorsag Amademus, så er det fort gjort i en port å ta mål av de gamle tantene 8)
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    spørs om jeg tør slippe deg til på Roa Nikko 03 ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn